Verontrustende berichten

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verontrustende berichten

Bericht door huisman »

DDD schreef:@Huisman:
Wat wil je hier nu mee suggereren?
Ik denk dat mijn posting duidelijk is maar wat wil jij suggereren?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

huisman schreef:
DDD schreef:Je kunt wel net doen alsof ik gek ben, maar je hebt kennelijk geen idee hoe ver de ontwikkelingen zijn. Onlangs hield ds. P.J. Visser daar nog een goede preek over naar aanleiding van de HC. Ik verwacht dat ik het nog ga meemaken dat rijke mensen hun slijtageonderdelen kunnen laten vervangen.

....en sterven...Want dit zegt Gods Woord en alzo de dood tot alle mensen doorgegaan is, in welken allen gezondigd hebben.
Zie ook 89: 49 Wat man leeft er die den dood niet zien zal, die zijn ziel zal bevrijden van het geweld des grafs?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verontrustende berichten

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:
Wat wil je hier nu mee suggereren?
Ik denk dat mijn posting duidelijk is maar wat wil jij suggereren?
Dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort opmerkingen. In de bijbel staat ook dat wij niet weten waar de wind heen blaast. Als nu veel wetenschappers verwachten dat het binnenkort mogelijk zal zijn om mensen honderden jaren in leven te houden door onder andere kloontechnieken, dan is het kortzichtig om bij voorbaat te zeggen dat dit nooit zal kunnen.
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Vagari »

DDD schreef:Dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort opmerkingen. In de bijbel staat ook dat wij niet weten waar de wind heen blaast. Als nu veel wetenschappers verwachten dat het binnenkort mogelijk zal zijn om mensen honderden jaren in leven te houden door onder andere kloontechnieken, dan is het kortzichtig om bij voorbaat te zeggen dat dit nooit zal kunnen.
Dat is al iets anders dan dit:
DDD schreef:Als de medische techniek zou betekenen dat mensen niet meer hoeven sterven, dan ben ik niet tegen euthanasie. Maar zover zijn we de eerste tien jaar naar mijn verwachting nog niet.
Wat jij beweert DDD is dat de HEERE één van Zijn beloftes niet waarmaakt.
Genesis 3:19 / STV
19 ‭‭In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten,‭³⁸‭ totdat gij tot‭³⁹‭ de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij ‭zijt‭ stof, en gij zult tot stof wederkeren.‭
En dat die slissert toch gelijk krijgt.
Genesis 3:4 / STV
4 ‭‭Toen zeide de slang tot de vrouw: Gijlieden‭⁸‭ zult den dood niet sterven;‭
Daarom is het gewoon onmogelijk dat de mens (lichamelijk) onsterfelijk wordt voordat de Heere Jezus terug is gekomen. Misschien zal ook de dood als een dode getuige drie dagen dood op straat liggen, en zal iedereen zich daarover verblijden, maar dan zal hij ook weer opstaan.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:
Wat wil je hier nu mee suggereren?
Ik denk dat mijn posting duidelijk is maar wat wil jij suggereren?
Dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort opmerkingen. In de bijbel staat ook dat wij niet weten waar de wind heen blaast. Als nu veel wetenschappers verwachten dat het binnenkort mogelijk zal zijn om mensen honderden jaren in leven te houden door onder andere kloontechnieken, dan is het kortzichtig om bij voorbaat te zeggen dat dit nooit zal kunnen.
Langer leven geloof ik gerust. Niet sterven geloof ik absoluut niet.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Terri »

Dat denk ik ook, want niet voor niets werden Adam en Eva uit de hof weggezonden, zodat ze niet zouden eten van de boom des Levens en leven tot in eeuwigheid.
Toch huiver ik inmiddels wel, als ik zie/lees wat er al vervangen kan worden in een menselijk lichaam, tot hoever laat God het gaan.....
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Verontrustende berichten

Bericht door TSD »

Ik geloof dat ook absoluut niet, dat is onmogelijk, dan zou God een leugenaar zijn.

Maar zelfs al zou (het gaat nooit zover komen) de medische techniek zover komen, dan nog mag een mens niet het heft in eigen hand nemen en zelf het einde van zijn leven bepalen. “Gij zult niet doodslaan” geldt nog steeds ook met betrekking tot onszelf.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Toch moet ik wel denken aan deze tekst.
Openbaring 9:6 En in die dagen zullen de mensen den dood zoeken, en zullen dien niet vinden; en zij zullen begeren te sterven, en de dood zal van hen vlieden.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Verontrustende berichten

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:
DDD schreef:@Huisman:
Wat wil je hier nu mee suggereren?
Ik denk dat mijn posting duidelijk is maar wat wil jij suggereren?
Dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort opmerkingen. In de bijbel staat ook dat wij niet weten waar de wind heen blaast. Als nu veel wetenschappers verwachten dat het binnenkort mogelijk zal zijn om mensen honderden jaren in leven te houden door onder andere kloontechnieken, dan is het kortzichtig om bij voorbaat te zeggen dat dit nooit zal kunnen.
Ik ben niet kortzichtig maar Bijbels realistisch .....en hij/zij stierf zal het blijvende refrein zijn tot de dag van de wederkomst. De mens zal de dood niet kunnen overwinnen daarvoor hebben wij een Ander nodig en juist van die Ander wil de wetenschap vaak niet weten.
Eeuwig leven kan echt!! Maar alleen voor allen die door een waar geloof in Christus zijn ingelijfd.

P.S. De grootste bijdrage aan een langere levensverwachting heeft schoon drinkwater veroorzaakt. De stap die toen gemaakt is zal de grootste blijken te zijn in de geschiedenis van de mensheid.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

DDD schreef:Je kunt wel net doen alsof ik gek ben, maar je hebt kennelijk geen idee hoe ver de ontwikkelingen zijn. Onlangs hield ds. P.J. Visser daar nog een goede preek over naar aanleiding van de HC. Ik verwacht dat ik het nog ga meemaken dat rijke mensen hun slijtageonderdelen kunnen laten vervangen.
En toch zal er altijd net iets ontbreken aan het geheel.
Ik volg de medische ontwikkelingen nauwgezet, op de voet en er vallen me altijd wel bepaalde dingen op.
Alles wat in een menselijk lichaam gerepareerd of vervangen wordt, is maar beperkt houdbaar en nooit zo goed en mooi als het origineel.
Transplantatie is altijd pas de aller-allerlaatste stap in het geheel!
Liever met een haperende lever en nieren nog een tijdje doorgaan, dan meteen vervangen door nieuwe.
Want dat betekent ook: levenslange medicijnen om afstoting tegen te gaan, met als gevolg een hoger risico op kanker.
Ik heb ook nog nooit iemand gezien die mooier werd na plastische chirurgie of botox of dat soort dingen.
We leven in een tijd waarin het uiterlijk en gezondheid belangrijker is dan ooit.
De fitste en gezondste, die er ook nog goed uitzien volgens de moderne maatstaven, streven de minder gezonde en lelijke mensen voorbij in de ratrace.
Het gevolg daarvan is dat er meer jonge mensen komen die voor hun dertigste al volledig opgebrand zijn.
Dus dit tij zal heus wel weer gekeerd worden.
Terri schreef:Toch huiver ik inmiddels wel, als ik zie/lees wat er al vervangen kan worden in een menselijk lichaam, tot hoever laat God het gaan.....
Ik ben ervan overtuigd dat God weleens ingrijpt. Het is meerdere malen in het nieuws gekomen dat de beademing van iemand werd afgehaald, omdat het uitzichtloos was volgens de artsen.
En ging de comateuze patiënt zelf ademen en ontwaakte.
Er zijn ook gevallen bekend van mensen die meerdere malen zichzelf van het leven wilden beroven en dat dit niet lukte, omdat ze op tijd gevonden werden, of omdat het touw brak...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verontrustende berichten

Bericht door DDD »

Ik vind het praten over dingen waar niemand iets over kan vertellen. Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

DDD schreef:Ik vind het praten over dingen waar niemand iets over kan vertellen. Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
DDD ik heb er ook twijfels bij, waarom is er verder niemand meer naar toe geweest?, het zou voor Rusland toch een nederlaag zijn dat Amerika er wel geweest is? Met de kennis en apparatuur van toen zou het gekunt hebben en nu niet meer? Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik hou er wel rekening mee dat het zou kunnen dat we met z'n allen voor de gek gehouden zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verontrustende berichten

Bericht door DDD »

Dat laatste lijkt me een prima uitgangspunt, inderdaad. Dat sluit ik ook helemaal niet uit. Maar niet om de reden dat het niet zou kunnen.
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

liz boer schreef:
DDD ik heb er ook twijfels bij, waarom is er verder niemand meer naar toe geweest?, het zou voor Rusland toch een nederlaag zijn dat Amerika er wel geweest is? Met de kennis en apparatuur van toen zou het gekunt hebben en nu niet meer? Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik hou er wel rekening mee dat het zou kunnen dat we met z'n allen voor de gek gehouden zijn.
Het gebeurt niet meer, omdat het ontzettend kostbaar is. Laten we ons niet verlagen tot conspiracy theorieën.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

Ambtenaar schreef:
liz boer schreef:
DDD ik heb er ook twijfels bij, waarom is er verder niemand meer naar toe geweest?, het zou voor Rusland toch een nederlaag zijn dat Amerika er wel geweest is? Met de kennis en apparatuur van toen zou het gekunt hebben en nu niet meer? Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik hou er wel rekening mee dat het zou kunnen dat we met z'n allen voor de gek gehouden zijn.
Het gebeurt niet meer, omdat het ontzettend kostbaar is. Laten we ons niet verlagen tot conspiracy theorieën.
Zou kunnen... er zijn meer zeer kostbare dingen die wel gebeuren....

ps ik ben geen complotidioot, maar ik heb mijn bedenkingen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gesloten