Verontrustende berichten

DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verontrustende berichten

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
liz boer schreef:
DDD ik heb er ook twijfels bij, waarom is er verder niemand meer naar toe geweest?, het zou voor Rusland toch een nederlaag zijn dat Amerika er wel geweest is? Met de kennis en apparatuur van toen zou het gekunt hebben en nu niet meer? Ik zeg niet dat het niet gebeurd is, maar ik hou er wel rekening mee dat het zou kunnen dat we met z'n allen voor de gek gehouden zijn.
Het gebeurt niet meer, omdat het ontzettend kostbaar is. Laten we ons niet verlagen tot conspiracy theorieën.
Ik ben helemaal geen complotdenker. Maar het staat inmiddels toch wel vast dat vrijwel de hele wereld is bedrogen over de inval in Irak. En in de koude oorlog waren veel dingen geoorloofd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

DDD schreef:Dat laatste lijkt me een prima uitgangspunt, inderdaad. Dat sluit ik ook helemaal niet uit. Maar niet om de reden dat het niet zou kunnen.
Google eens even hoe vaak het misgegaan is.
En nu kunnen ze naar Mars, beweren ze, maar terug is niet meer mogelijk.
DDD schreef: Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Of diepgelovig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Mara schreef:
DDD schreef: Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Of diepgelovig.
Ook hier geldt m.i. dat geloof altijd een basis in het Woord moet hebben. Ik geloof wel dat de bedoeling en de achterliggende gedachte van deze mensen zeker goed was, maar waar deze stellige mening op gebaseerd was/is, weet ik eerlijk gezegd niet. Geen concreet Bijbelgedeelte toch?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:
DDD schreef: Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Of diepgelovig.
Ook hier geldt m.i. dat geloof altijd een basis in het Woord moet hebben. Ik geloof wel dat de bedoeling en de achterliggende gedachte van deze mensen zeker goed was, maar waar deze stellige mening op gebaseerd was/is, weet ik eerlijk gezegd niet. Geen concreet Bijbelgedeelte toch?
Dat God de aarde gaf aan de mensen om te bewonen en te bewaren. Er staat nergens dat we ook naar de zon of Mars mogen.
En het gaat ook om de gedachte die er achter ligt. De mens wil worden zoals God, heerser worden over het heelal. Dat echter miljoenen geheimen in zich heeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:
DDD schreef: Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Of diepgelovig.
Ook hier geldt m.i. dat geloof altijd een basis in het Woord moet hebben. Ik geloof wel dat de bedoeling en de achterliggende gedachte van deze mensen zeker goed was, maar waar deze stellige mening op gebaseerd was/is, weet ik eerlijk gezegd niet. Geen concreet Bijbelgedeelte toch?
Dat God de aarde gaf aan de mensen om te bewonen en te bewaren. Er staat nergens dat we ook naar de zon of Mars mogen.
En het gaat ook om de gedachte die er achter ligt. De mens wil worden zoals God, heerser worden over het heelal. Dat echter miljoenen geheimen in zich heeft.
Dit is ook het argument dat je in een vliegtuig mag, ik weet niet of het echt zo is, maar ik weet wel dat mensen willen worden als God, dat begon in het paradijs en zie je hier weer, openbaring zegt het getal van mensen is 666 ze zullen nooit 777 worden, nooit volmaakt,
5 Wat is de mens, dat Gij zijner gedenkt, en de zoon des mensen, dat Gij hem bezoekt?
6 En hebt hem een weinig minder gemaakt dan de engelen, en hebt hem met eer en heerlijkheid gekroond?

Bijna maar nooit volmaakt!!!
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

liz boer schreef:
Zou kunnen... er zijn meer zeer kostbare dingen die wel gebeuren....

ps ik ben geen complotidioot, maar ik heb mijn bedenkingen.
En welke argumenten heb je om te twijfelen aan de aanwezigheid van de Amerikanen op de maan?

Ik kan een dergelijk standpunt simpelweg niet serieus nemen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

Ambtenaar schreef:
liz boer schreef:
Zou kunnen... er zijn meer zeer kostbare dingen die wel gebeuren....

ps ik ben geen complotidioot, maar ik heb mijn bedenkingen.
En welke argumenten heb je om te twijfelen aan de aanwezigheid van de Amerikanen op de maan?

Ik kan een dergelijk standpunt simpelweg niet serieus nemen.
Lee de andere posts ook eens, de mogelijkheid dat we bedrogen worden is groter dan dat ze er heen geweest zijn.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ik ben helemaal geen complotdenker. Maar het staat inmiddels toch wel vast dat vrijwel de hele wereld is bedrogen over de inval in Irak. En in de koude oorlog waren veel dingen geoorloofd.
Dat is toch geen argument om aan de maanlanding te twijfelen?

Rutte beweerde ook dat er geen euro meer naar Griekenland zou gaan. Is hij daarom opeens onbetrouwbaar? Nee, hij werd door de situatie gedwongen om anders te handelen.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

liz boer schreef:
Lee de andere posts ook eens, de mogelijkheid dat we bedrogen worden is groter dan dat ze er heen geweest zijn.
Ik vraag om een serieuze onderbouwing die gestoeld is op betrouwbare bronnen. Serieuze beweringen moeten onderbouwd worden door serieus bewijs. En dat is hier niet te vinden.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

Voor de complotdenkers: met ruimtetelescopen zijn foto's gemaakt van de maan waarop de achtergebleven apparatuur staat. Ook de sporen van de moonbuggy zijn hierop te zien.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Ook hier geldt m.i. dat geloof altijd een basis in het Woord moet hebben. Ik geloof wel dat de bedoeling en de achterliggende gedachte van deze mensen zeker goed was, maar waar deze stellige mening op gebaseerd was/is, weet ik eerlijk gezegd niet. Geen concreet Bijbelgedeelte toch?
Dat God de aarde gaf aan de mensen om te bewonen en te bewaren. Er staat nergens dat we ook naar de zon of Mars mogen.
En het gaat ook om de gedachte die er achter ligt. De mens wil worden zoals God, heerser worden over het heelal. Dat echter miljoenen geheimen in zich heeft.
Met dat laatste ben ik het eens, ik wijs ruimtevaart ook af.
Maar je eerste alinea klopt niet, hoewel ik ook denk dat dat soort gedachten wel op deze teksten is gebaseerd. Niemand heeft het idee om op de maan te gaan wonen, en nergens staat dat de mens niet zover zal komen in de wetenschap.
Heerser worden over het heelal, dat is wel lachen natuurlijk. De mens is zo klein tegenover de werkelijke Heerser van het heelal. Voor Hem kun je alleen maar ontzag hebben als je bedenkt hoe onmetelijk het heelal is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
liz boer schreef:
Lee de andere posts ook eens, de mogelijkheid dat we bedrogen worden is groter dan dat ze er heen geweest zijn.
Ik vraag om een serieuze onderbouwing die gestoeld is op betrouwbare bronnen. Serieuze beweringen moeten onderbouwd worden door serieus bewijs. En dat is hier niet te vinden.
Hé, das een goeie! Sorry, kon het even niet laten om even aan andere discussie te denken.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef:Hé, das een goeie! Sorry, kon het even niet laten om even aan andere discussie te denken.
;-). Ik ben nog druk aan het lezen.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

Ambtenaar schreef:Voor de complotdenkers: met ruimtetelescopen zijn foto's gemaakt van de maan waarop de achtergebleven apparatuur staat. Ook de sporen van de moonbuggy zijn hierop te zien.
Nogmaal ik ben geen complotdenker, maar ik hou er rekening mee.

Ik het er op gegoogld, weetje waar de foto's ergens staan? Ik kan ze niet vinden, dat zou toch heel toegankelijk moeten zijn als bewijs?
Laatst gewijzigd door liz boer op 10 nov 2018, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
DDD
Berichten: 28733
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verontrustende berichten

Bericht door DDD »

Mara schreef:
DDD schreef: Er waren ook mensen die beweerden dat er niemand op de maan zou komen, dat zou God verhoeden. Dat soort uitspraken vind ik dom.
Of diepgelovig.
Nee. Dom en diepgelovig kunnen best samengaan. Maar ze horen niet bij elkaar. Ootmoed en zelfrelativering zijn iets wezenlijk anders dat domheid.
Gesloten