Verontrustende berichten

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

helma schreef:Daar red je het echt niet mee Merel.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet nalaten.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Ditbenik schreef:
helma schreef:Daar red je het echt niet mee Merel.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet nalaten.
Zeker niet!
Maar dit wordt zo vaak gezegd in dit kader alsof het de oplossing zou zijn. Of de bescherming.
Het is verschrikkelijk noodzakelijk. Maar als dam tegen een stroom van onreinheid werkt het niet.

Zeker niet omdat het ook aansluit bij een onrein hart. Ik zie het vooral ook als een geestelijke strijd. De duivel heeft met de smartphone een machtig wapen in handen gekregen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

Criminelen willen een politiemedewerker vermoorden: https://goo.gl/nWFX5J . Vervolgens gaat de politie met vertegenwoordigers van criminele bendes om tafel zitten. Ik vraag me af hoe dat gaat. Je stuurt een kaartje met een uitnodiging voor een overleg? En dan ga je onderhandelen over welke dag ze hem mogen vermoorden of op welke manier? Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen. Maar verontrustend vind ik het wel.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3047
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef:
Ditbenik schreef:
helma schreef:Daar red je het echt niet mee Merel.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet nalaten.
Zeker niet!
Maar dit wordt zo vaak gezegd in dit kader alsof het de oplossing zou zijn. Of de bescherming.
Het is verschrikkelijk noodzakelijk. Maar als dam tegen een stroom van onreinheid werkt het niet.

Zeker niet omdat het ook aansluit bij een onrein hart. Ik zie het vooral ook als een geestelijke strijd. De duivel heeft met de smartphone een machtig wapen in handen gekregen.
Klopt, is ook onze ervaring.
Alle voorbereidingen, alle gesprekken alle weerbaarheidstrainingen ten spijt...
Het machtigste wapen is het gebed.
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verontrustende berichten

Bericht door merel »

helma schreef:
Ditbenik schreef:
helma schreef:Daar red je het echt niet mee Merel.
Maar dat wil niet zeggen dat je het dan maar moet nalaten.
Zeker niet!
Maar dit wordt zo vaak gezegd in dit kader alsof het de oplossing zou zijn. Of de bescherming.
Het is verschrikkelijk noodzakelijk. Maar als dam tegen een stroom van onreinheid werkt het niet.

Zeker niet omdat het ook aansluit bij een onrein hart. Ik zie het vooral ook als een geestelijke strijd. De duivel heeft met de smartphone een machtig wapen in handen gekregen.
Het is zeker niet de oplossing, maar ik denk dat veel refo ouders zich zelf in hun jeugd konden afsluiten van mediagebruik ( radio/tv). Als je dat niet in huis had, werd je er bijna niet mee geconfronteerd. Nu is dat eigenlijk onmogelijk geworden. De ouders moeten zelf hun weg hierin zoeken en de vraag is of zij voldoende toegerust zijn om hun kinderen daarin te begeleiden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Ik zie in de groepsapp geen verschil tussen hen die niet Refo of wel Refo zijn opgevoed eigenlijk.
Toen wij een van de ouders een keer benaderden (positief christelijk gezin met tv) wilde vader niet geloven wat wij hem vertelden over de app berichten tussen ons en hun kind.
Een dag later belde hij verslagen terug...
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verontrustende berichten

Bericht door merel »

Ik denk dat wij beiden iets anders bedoelen. Jij hebt het puur over het app gebruik en ik ben het met je eens dat daar ws geen verschil tussen zit. Ik heb het over het luisteren naar popmuziek, films kijken etc
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

Ditbenik schreef:Criminelen willen een politiemedewerker vermoorden: https://goo.gl/nWFX5J . Vervolgens gaat de politie met vertegenwoordigers van criminele bendes om tafel zitten. Ik vraag me af hoe dat gaat. Je stuurt een kaartje met een uitnodiging voor een overleg? En dan ga je onderhandelen over welke dag ze hem mogen vermoorden of op welke manier? Ik kan me hier helemaal niks bij voorstellen. Maar verontrustend vind ik het wel.
De politie weet vast wel wie ongeveer bij een bende betrokken zijn. Echter, zie de bewijslast maar eens rond te krijgen. Je kunt in ons strafrecht niet zomaar mensen oppakken en blijvend vastzitten wegens een verdenking. Dus loopt een dergelijke politieman altijd gevaar. Als men dat op deze, bijzondere, manier oplost, kan ik me daar iets bij voorstellen.
Oes
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 nov 2018, 22:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Oes »

Als ik al deze berichten eens stilletjes op me in laat werken,borrelt er een vraag naar boven.
Wat heeft een filter nu nog voor zin?
Zijn er nog steeds gezinnen die een internetfilter gebruiken?
Zijn er nog gezinnen waar de smartphone op zaterdag wordt ingenomen?

Wij hebben er voor gekozen dit niet te doen, ook gezien de gevolgen wat wij in de gezinnen van broers en zussen zien.
Ze kopen namelijk stiekem een tweede telefoon en daar brengen ze boven op hun kamers de zondag mee door.
Dat wil niet zeggen dat wij geen verdriet voelen als we merken dat er in ons gezin op zondag zaken worden bekeken, waar wij het echt niet mee eens zijn.
Soms kan dit verrassende goede discussies opleveren, maar wat is het anders dan in de tijd waarin wij groot werden.
Wat komt er veel op onze kinderen en kleinkinderen af!
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Oes schreef:Als ik al deze berichten eens stilletjes op me in laat werken,borrelt er een vraag naar boven.
Wat heeft een filter nu nog voor zin?
Zijn er nog steeds gezinnen die een internetfilter gebruiken?
Zijn er nog gezinnen waar de smartphone op zaterdag wordt ingenomen?
Ja, die gezinnen zijn er. Wij doen dit, niet omdat ik nu denk dat we daarmee alle gevaren kunnen ontlopen. Maar het is in mijn optiek wel een verantwoordelijkheid om mezelf en onze kinderen de tools te bieden om op de gevaren gewezen te worden.
Ik hoop dat in elk geval je geweten nog spreekt als je een filter omzeilt, méér dan dat je zelfs geen signaal krijgt als je iets gaat bekijken wat de toets van Gods Woord niet kan doorstaan.
Oes schreef:Wij hebben er voor gekozen dit niet te doen, ook gezien de gevolgen wat wij in de gezinnen van broers en zussen zien.
Ze kopen namelijk stiekem een tweede telefoon en daar brengen ze boven op hun kamers de zondag mee door.
Dat wil niet zeggen dat wij geen verdriet voelen als we merken dat er in ons gezin op zondag zaken worden bekeken, waar wij het echt niet mee eens zijn.
Soms kan dit verrassende goede discussies opleveren, maar wat is het anders dan in de tijd waarin wij groot werden.
Wat komt er veel op onze kinderen en kleinkinderen af!
De zondag is bij uitstek een dag om met het gezin door te brengen, dus een zondag op je kamer zitten is er bij ons niet bij. Maar goed, het gevaar van een tweede telefoon zit er best in, denk ik. Ik waak er ook voor om een sfeer van wantrouwen te creëren in het gezin, hoewel je soms best je vraagtekens hebt.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Maanenschijn »

eilander schreef:De zondag is bij uitstek een dag om met het gezin door te brengen, dus een zondag op je kamer zitten is er bij ons niet bij. Maar goed, het gevaar van een tweede telefoon zit er best in, denk ik. Ik waak er ook voor om een sfeer van wantrouwen te creëren in het gezin, hoewel je soms best je vraagtekens hebt.
Hoe oud zijn je kinderen Eilander, als ik vragen mag? Onze kinderen ( 4 met telefoon) zijn van 15 to 19 jaar. Ik merk dat het steeds lastiger wordt om op zondag het telefoon gebruik te minimaliseren op deze leeftijden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Maanenschijn schreef:
eilander schreef:De zondag is bij uitstek een dag om met het gezin door te brengen, dus een zondag op je kamer zitten is er bij ons niet bij. Maar goed, het gevaar van een tweede telefoon zit er best in, denk ik. Ik waak er ook voor om een sfeer van wantrouwen te creëren in het gezin, hoewel je soms best je vraagtekens hebt.
Hoe oud zijn je kinderen Eilander, als ik vragen mag? Onze kinderen ( 4 met telefoon) zijn van 15 to 19 jaar. Ik merk dat het steeds lastiger wordt om op zondag het telefoon gebruik te minimaliseren op deze leeftijden.
De oudste is 18. Onze mobiele telefoons staat allemaal uit op zondag, tenzij er bijzondere dingen in de familie spelen o.i.d.. Gelukkig maar.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

In ons gezin is wifi op zondag uit.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Verontrustende berichten

Bericht door windorgel »

helma schreef:In ons gezin is wifi op zondag uit.
Ja, maar voor een luttel bedrag heb je tegenwoordig een abonnement met heel veel internet MB's. Ik ken jongeren die deze MB's 'bewaren' voor de momenten waarop pa en ma Wifi uit hebben gezet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

windorgel schreef:
helma schreef:In ons gezin is wifi op zondag uit.
Ja, maar voor een luttel bedrag heb je tegenwoordig een abonnement met heel veel internet MB's. Ik ken jongeren die deze MB's 'bewaren' voor de momenten waarop pa en ma Wifi uit hebben gezet.
Ja dat kan. Maar het is in elk geval een drempel. En een signaal.
Ze mogen ook best even een appje sturen als dat 'nodig' is. Maar ze weten dat we het telefoongebruik op zondag zo veel mogelijk willen beperken.
Gesloten