Verontrustende berichten

ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Verontrustende berichten

Bericht door ZWP »

Dodo schreef:
Piet Puk schreef:Verontrustend, Brndr is van het forum af.
Waarom verontrustend?
Volgens mij vroeg hij daar zelf om...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Naast het feit dat deze fakesite volstrekt abject, walgelijk en zo laag is, en ik inderdaad vermoed dat GPPB erachter zit, heb ik vooral ook veel te doen met de maker. Hij toont via deze site aan dat hij nog voor eigen rekening naar de eeuwigheid reist. De satanische teksten hebben niets weg van: De liefde van Christus dringt ons. Zelfs al vind je de stichting Jij Daar gevaarlijk getuigt het niet van de gezindheid van Christus om die visie op deze verschrikkelijke wijze te ventileren.
Eens. Al denk ik niet dat GPPB erachter zit gezien zijn ziekte; misschien een nog verder geradicaliseerde discipel van hem.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Naast het feit dat deze fakesite volstrekt abject, walgelijk en zo laag is, en ik inderdaad vermoed dat GPPB erachter zit, heb ik vooral ook veel te doen met de maker. Hij toont via deze site aan dat hij nog voor eigen rekening naar de eeuwigheid reist. De satanische teksten hebben niets weg van: De liefde van Christus dringt ons. Zelfs al vind je de stichting Jij Daar gevaarlijk getuigt het niet van de gezindheid van Christus om die visie op deze verschrikkelijke wijze te ventileren.
Eens. Al denk ik niet dat GPPB erachter zit gezien zijn ziekte; misschien een nog verder geradicaliseerde discipel van hem.
Ziekte?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tiberius »

Ja, ziekte.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Wim Anker »

Wat mij vooral verontrust zijn forummers die lezen dat iets ranzig is, toch gaan kijken, en dan vertellen dat het ranzig is. Alsof het een wedstrijdje "wie kan op 't nauwkeurigst ranzigheid ranzig duiden"? is.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Wim Anker schreef:Wat mij vooral verontrust zijn forummers die lezen dat iets ranzig is, toch gaan kijken, en dan vertellen dat het ranzig is. Alsof het een wedstrijdje "wie kan op 't nauwkeurigst ranzigheid ranzig duiden"? is.
Je moet nooit zomaar geloven wat er gezegd wordt. Leer dat nou eens...
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
Wim Anker schreef:Wat mij vooral verontrust zijn forummers die lezen dat iets ranzig is, toch gaan kijken, en dan vertellen dat het ranzig is. Alsof het een wedstrijdje "wie kan op 't nauwkeurigst ranzigheid ranzig duiden"? is.
Je moet nooit zomaar geloven wat er gezegd wordt. Leer dat nou eens...
:D
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Ja, ziekte.
Lichamelijk of psychisch?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Dodo »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:Ja, ziekte.
Lichamelijk of psychisch?
Als je maar blijft vragen, gaat Tiberius het vast toch vertellen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Bezorgd »

Site is door de zieke geest al weer aangepast, bang voor een rechtzaak vermoed ik.
Claims voor smaad en laster kunnen hoog zijn aan de overzijde van de oceaan.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Bezorgd »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Naast het feit dat deze fakesite volstrekt abject, walgelijk en zo laag is, en ik inderdaad vermoed dat GPPB erachter zit, heb ik vooral ook veel te doen met de maker. Hij toont via deze site aan dat hij nog voor eigen rekening naar de eeuwigheid reist. De satanische teksten hebben niets weg van: De liefde van Christus dringt ons. Zelfs al vind je de stichting Jij Daar gevaarlijk getuigt het niet van de gezindheid van Christus om die visie op deze verschrikkelijke wijze te ventileren.
Eens. Al denk ik niet dat GPPB erachter zit gezien zijn ziekte; misschien een nog verder geradicaliseerde discipel van hem.
Ziekte?

In een geesteloze scheldcannonade, maakt hij de ervaring van een geachte knecht van God die recent de dood in ogen heeft gezien, totaal belachelijk en zet daar zijn eigen bijna dood ervaring tegenover:
GPP Burgraaf schreef:Ik heb onlangs een hart-attack gehad en zeer nabij de dood geweest, maar de Heere had me van tevoren gesterkt met de belofte: "Ik zal u uw ziel tot een buit geven, in alle plaatsen, waar gij zult henentrekken", Jer. 45:5, en op grond van het spreken Gods heb ik tot mijn kinderen gezegd die daarbij aanwezig waren: "Ween niet over mij, maar over uzelf, want ik zit meer in de war over jullie dan over mezelf." Mijn vrouw mag ook een aandeel in Christus hebben, maar ook die kon ik in de Heere gedag zeggen, want de Heere was aan mijn zij, ja, tot op de dag van vandaag naar Zijn belofte, Hij ondersteunt mij, in 't leed dat mij genaakt. In die hele gang door de lucht naar het ziekenhuis, ervoor en erna, was mijn Verbondsgod bij mij en sterven was totaal geen benauwdheid, maar ook geen optie, want de Heere had beloofd dat Hij mijn ziel tot een buit geven zou, wat ook is geschied.
Geloofd zij God met diepst ontzag, want met Zijn toezegging liet de Heere blijken dat Hij nog meer werk voor mij had in Zijn dienst, want Zijn huis moet vol worden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

Bezorgd schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:Naast het feit dat deze fakesite volstrekt abject, walgelijk en zo laag is, en ik inderdaad vermoed dat GPPB erachter zit, heb ik vooral ook veel te doen met de maker. Hij toont via deze site aan dat hij nog voor eigen rekening naar de eeuwigheid reist. De satanische teksten hebben niets weg van: De liefde van Christus dringt ons. Zelfs al vind je de stichting Jij Daar gevaarlijk getuigt het niet van de gezindheid van Christus om die visie op deze verschrikkelijke wijze te ventileren.
Eens. Al denk ik niet dat GPPB erachter zit gezien zijn ziekte; misschien een nog verder geradicaliseerde discipel van hem.
Ziekte?

In een geesteloze scheldcannonade, maakt hij de ervaring van een geachte knecht van God die recent de dood in ogen heeft gezien, totaal belachelijk en zet daar zijn eigen bijna dood ervaring tegenover:
GPP Burgraaf schreef:Ik heb onlangs een hart-attack gehad en zeer nabij de dood geweest, maar de Heere had me van tevoren gesterkt met de belofte: "Ik zal u uw ziel tot een buit geven, in alle plaatsen, waar gij zult henentrekken", Jer. 45:5, en op grond van het spreken Gods heb ik tot mijn kinderen gezegd die daarbij aanwezig waren: "Ween niet over mij, maar over uzelf, want ik zit meer in de war over jullie dan over mezelf." Mijn vrouw mag ook een aandeel in Christus hebben, maar ook die kon ik in de Heere gedag zeggen, want de Heere was aan mijn zij, ja, tot op de dag van vandaag naar Zijn belofte, Hij ondersteunt mij, in 't leed dat mij genaakt. In die hele gang door de lucht naar het ziekenhuis, ervoor en erna, was mijn Verbondsgod bij mij en sterven was totaal geen benauwdheid, maar ook geen optie, want de Heere had beloofd dat Hij mijn ziel tot een buit geven zou, wat ook is geschied.
Geloofd zij God met diepst ontzag, want met Zijn toezegging liet de Heere blijken dat Hij nog meer werk voor mij had in Zijn dienst, want Zijn huis moet vol worden.
Dat hij de woorden van onze Heere Jezus gebruikt voor zichzelf is echt heel kwalijk. Deze man is echt heel ziek in zijn hoofd
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Als deze man zou zeggen dat ds x ziek in zijn hoofd is zouden we dat niet appricieren, dus laten we dit ook niet over GPB zeggen. Al ben ik nog steeds geinteresseerd in de psuchische factoren van lieden die zich op deze manier uiten. Maar het is aan deskundigen om dat te onderzoeken.

Sorry voor evt typefouten, is getypt in de auto.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tiberius »

Bovendien weten we niet wie er achter die jijdaar-website zit.

Je zit toch geen gevaarlijke dingen te doen, Philpot?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verontrustende berichten

Bericht door liz boer »

J.C. Philpot schreef:Als deze man zou zeggen dat ds x ziek in zijn hoofd is zouden we dat niet appricieren, dus laten we dit ook niet over GPB zeggen. Al ben ik nog steeds geinteresseerd in de psuchische factoren van lieden die zich op deze manier uiten. Maar het is aan deskundigen om dat te onderzoeken.

Sorry voor evt typefouten, is getypt in de auto.
Deze man zegt dit over mensen die gewoon preken of gewoon hun werk doen in de 2e kamer. Deze man is echt ziek in zijn hoofd... ik bedoelde dit niet als scheldwoord maar echt serieus. Ik kan geen diagnose stellen, maar echt deze man heeft echt een groot probleem.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gesloten