Verontrustende berichten

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Volgens mij heb ik wel eens een kinderboek van hem in handen gehad. Hij had het daar beter bij kunnen laten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door BJD »

Herman schreef:Kan die GPP niet naar een inrichting gebracht worden?
Zo moet je het mijns inziens ook beoordelen. De man is geestesziek.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:Je kan het met iedereen oneens zijn. Maar om op deze manier dat te uiten dat gaat natuurlijk veel te ver.
Deze man moet toch wel zo vol van wrok en haat zitten, dat is niet te bevatten. Dan denk ik arme man wat heeft er voor gezorgd dat je zo bent en zo los gaat op alles wat reformatorisch is. Contact via mail met hem heeft helemaal geen zin, ik weet van meerdere die dit hebben geprobeerd maar die via de mail ook nog even werden uitgemaakt voor van alles en nog wat.
Ik ben ooit eens aan een 'preek' van hem begonnen. Maar dat ging alleen maar over wat anderen verkeerd doen. En in bewoordingen die vrijwel altijd met hoeren/babylon etc. te maken hadden. Erg om dan te bedenken dat daar ook gewoon mensen in de kerk zaten. Ik hoop voor hem echt dat God hem met Zijn liefde op zal zoeken.
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Bruna »

Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik ben benieuwd waar wij voor uitgemaakt worden, als het betreffende heerschap deze forumberichten leest. Hij is nogal creatief.
O, waar hij mij voor uitmaakt weet ik. Hij heeft al eens een heel artikel aan me gewijd.
Interessant. Welk artikel bedoel je?
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:Je kan het met iedereen oneens zijn. Maar om op deze manier dat te uiten dat gaat natuurlijk veel te ver.
Deze man moet toch wel zo vol van wrok en haat zitten, dat is niet te bevatten. Dan denk ik arme man wat heeft er voor gezorgd dat je zo bent en zo los gaat op alles wat reformatorisch is. Contact via mail met hem heeft helemaal geen zin, ik weet van meerdere die dit hebben geprobeerd maar die via de mail ook nog even werden uitgemaakt voor van alles en nog wat.
Ik ben ooit eens aan een 'preek' van hem begonnen. Maar dat ging alleen maar over wat anderen verkeerd doen. En in bewoordingen die vrijwel altijd met hoeren/babylon etc. te maken hadden. Erg om dan te bedenken dat daar ook gewoon mensen in de kerk zaten. Ik hoop voor hem echt dat God hem met Zijn liefde op zal zoeken.
Klopt ja. Dat zijn geen preken, maar tirades over wat er in meneer zijn ogen niet goed is.
De enige mensen die er in de kerk schijnen te zitten is zijn gezin.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verontrustende berichten

Bericht door refo »

J.C. Philpot schreef:
Ik hoop dat deze man die zoals een Saulus raast, een Paulus mag worden, en met zijn ijver het evangelie gaan verkondigen.
Volgens mij werd Paulus alleen beschuldigd van razen.
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Verontrustende berichten

Bericht door GGotK »

BJD schreef:
Herman schreef:Kan die GPP niet naar een inrichting gebracht worden?
Zo moet je het mijns inziens ook beoordelen. De man is geestesziek.
Als dat zo is, dan zou iedereen hem wat milder kunnen beoordelen. Ik schrik hier trouwens niet zo van want dit zat er al een tijdje aan te komen.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:
Nasrani schreef:Je kan het met iedereen oneens zijn. Maar om op deze manier dat te uiten dat gaat natuurlijk veel te ver.
Deze man moet toch wel zo vol van wrok en haat zitten, dat is niet te bevatten. Dan denk ik arme man wat heeft er voor gezorgd dat je zo bent en zo los gaat op alles wat reformatorisch is. Contact via mail met hem heeft helemaal geen zin, ik weet van meerdere die dit hebben geprobeerd maar die via de mail ook nog even werden uitgemaakt voor van alles en nog wat.
Ik ben ooit eens aan een 'preek' van hem begonnen. Maar dat ging alleen maar over wat anderen verkeerd doen. En in bewoordingen die vrijwel altijd met hoeren/babylon etc. te maken hadden. Erg om dan te bedenken dat daar ook gewoon mensen in de kerk zaten. Ik hoop voor hem echt dat God hem met Zijn liefde op zal zoeken.
Klopt ja. Dat zijn geen preken, maar tirades over wat er in meneer zijn ogen niet goed is.
De enige mensen die er in de kerk schijnen te zitten is zijn gezin.
https://www.youtube.com/watch?v=aM4-xvoIe4o Zitten hier niet meer mensen?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Je ziet de instelling van GPB ook bij DJK van de Woeste Weg of Dennis G. die zich een aantal jaren geleden manifesteerde op internet. In de US had je Fred Phelps die ook dergelijke liederlijke taal aansloeg.

Ik zal niet zo snel zeggen dat iemand geestesziek is, maar zou toch geïnteresseerd zijn wat de psychische achtergronden van dergelijk gedrag zijn, mocht dit het geval zijn. Mogelijk kan iemand die hier in tegenstelling tot mijn persoon wel verstand van heeft, hier een onderzoek naar doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuw »

GGotK schreef:
BJD schreef:
Herman schreef:Kan die GPP niet naar een inrichting gebracht worden?
Zo moet je het mijns inziens ook beoordelen. De man is geestesziek.
Als dat zo is, dan zou iedereen hem wat milder kunnen beoordelen. Ik schrik hier trouwens niet zo van want dit zat er al een tijdje aan te komen.
Dat vind ik weer wat ver gaan. Als mensen voor duivels, satan en nazi's worden uitgemaakt, mag daar m.i. ook gewoon iets van gevonden worden.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door BJD »

GGotK schreef:
BJD schreef:
Herman schreef:Kan die GPP niet naar een inrichting gebracht worden?
Zo moet je het mijns inziens ook beoordelen. De man is geestesziek.
Als dat zo is, dan zou iedereen hem wat milder kunnen beoordelen. Ik schrik hier trouwens niet zo van want dit zat er al een tijdje aan te komen.
Mss is dat ook wel de juiste houding idd.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

Bruna schreef:
Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik ben benieuwd waar wij voor uitgemaakt worden, als het betreffende heerschap deze forumberichten leest. Hij is nogal creatief.
O, waar hij mij voor uitmaakt weet ik. Hij heeft al eens een heel artikel aan me gewijd.
Interessant. Welk artikel bedoel je?
Het artikel wat hij over mij schreef :)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Is dat ergens te lezen? Over wat gaat het?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:Is dat ergens te lezen? Over wat gaat het?

Als je ECHT geïnteresseerd ben kan je waarschijnlijk op de Ronkende Vlaswiek terecht. Daar kan je dan ook lezen waar het over gáát . :yahoo

Tussen nieuwsgierigheid en oprechte interesse zit een verschil.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Tiberius »

En anders kan je de uitgever een mail sturen met de vraag waar je het artikel over Ditbenik kan vinden. :OO3
Gesloten