Verontrustende berichten

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:Nee. Ik zeg, als je dan Googled, rolt het er zo uit.
Waarom zou je erop gaan googelen? Om te zien wat voor slechts de ander heeft gedaan? Snap je wat ik bedoel?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:Nee. Ik zeg, als je dan Googled, rolt het er zo uit.
Waarom zou je erop gaan googelen? Om te zien wat voor slechts de ander heeft gedaan? Snap je wat ik bedoel?
Misschien om de man te waarschuwen? Overigens heb ik mijn reactie aangepast.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mistig »

Ditbenik schreef:
J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Zouden ze hem hier eigenlijk bij de rechter voor kunnen aanklagen, als er bewijs is dat hij deze website heeft nagebouwd?
De domeingegevens zijn hetzelfde als rokendevlaswiek.com. Verder woont deze persoon tegenwoordig in Canada, dus voor de rechter slepen zal lastig worden.
Hij woont al heel lang in Canada. Daar is hij met deze dwaasheid begonnen.
(...)
Laatst gewijzigd door Mistig op 10 okt 2018, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:Nee. Ik zeg, als je dan Googled, rolt het er zo uit.
Waarom zou je erop gaan googelen? Om te zien wat voor slechts de ander heeft gedaan? Snap je wat ik bedoel?
Misschien om de man te waarschuwen? Overigens heb ik mijn reactie aangepast.
We weten allemaal uit welke hoek de wind waait. Dus hoeven we ook niet nog eens extra aandacht eraan te geven. Zodra er een link wordt geplaatst. Gaat iedereen erop klikken, kijken, doorsturen. En wie heeft de grootste lol? En we hoeven er helemaal niet op te zoeken. Want wees eerlijk. Deed je dat uit barmhartigheid? Om de man eerst op zijn zonde te wijzen? Of om juist de zonde van de ander te ten toon spreiden. Ook dat is hsnd in eigen boezem steken ;). Kijk masr wat er nu gebeurt. Alle (vermeende) zonden worden hier besproken. De eerste staan er al.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mistig »

Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:Nee. Ik zeg, als je dan Googled, rolt het er zo uit.
Waarom zou je erop gaan googelen? Om te zien wat voor slechts de ander heeft gedaan? Snap je wat ik bedoel?
Misschien om de man te waarschuwen? Overigens heb ik mijn reactie aangepast.
We weten allemaal uit welke hoek de wind waait. Dus hoeven we ook niet nog eens extra aandacht eraan te geven. Zodra er een link wordt geplaatst. Gaat iedereen erop klikken, kijken, doorsturen. En wie heeft de grootste lol? En we hoeven er helemaal niet op te zoeken. Want wees eerlijk. Deed je dat uit barmhartigheid? Om de man eerst op zijn zonde te wijzen? Of om juist de zonde van de ander te ten toon spreiden. Ook dat is hsnd in eigen boezem steken ;). Kijk masr wat er nu gebeurt. Alle (vermeende) zonden worden hier besproken. De eerste staan er al.
Je hebt gelijk Lilian. Ik heb de inhoud verwijderd.
Ik liet me gaan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Mistig schreef:
Lilian1975 schreef:
Jantje schreef:
Lilian1975 schreef: Waarom zou je erop gaan googelen? Om te zien wat voor slechts de ander heeft gedaan? Snap je wat ik bedoel?
Misschien om de man te waarschuwen? Overigens heb ik mijn reactie aangepast.
We weten allemaal uit welke hoek de wind waait. Dus hoeven we ook niet nog eens extra aandacht eraan te geven. Zodra er een link wordt geplaatst. Gaat iedereen erop klikken, kijken, doorsturen. En wie heeft de grootste lol? En we hoeven er helemaal niet op te zoeken. Want wees eerlijk. Deed je dat uit barmhartigheid? Om de man eerst op zijn zonde te wijzen? Of om juist de zonde van de ander te ten toon spreiden. Ook dat is hsnd in eigen boezem steken ;). Kijk masr wat er nu gebeurt. Alle (vermeende) zonden worden hier besproken. De eerste staan er al.
Je hebt gelijk Lilian. Ik heb de inhoud verwijderd.
Ik liet me gaan.
Echt top van je :super
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

Maar het is wel goed om tegen deze man te waarschuwen. Hij heeft al heel wat kwaad in gericht in het Koninkrijk van God en lastert Gods dienstknechten.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Herman »

Volgens mij wordt hier een grens overschreden die je niet meer met barmhartigheid kunt corrigeren. Van deze toestanden moet je dus zonder meer en in scherpe bewoordingen afstand nemen

In een andere -zelfs op onderdelen mildere- casus sprak een bekende van mij ooit de woorden 'voor de duivel bid je ook niet om bekering'.
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Jantje schreef:Nee. Er staat: Predikanten uit de gereformeerde gezindte die gastspreker zijn bij de stichting worden op een fake (nagebouwde) website met vrijwel dezelfde naam belasterd en zwart gemaakt. Dus dat is vrij eenvoudig op te zoeken.
Goed voorstel van Lilian om link te verwijderen. Via google zoeken is dan toch net wat lastiger dan klikken op link. Hoe minder aandacht voor deze laster, hoe beter!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Ditbenik schreef:Maar het is wel goed om tegen deze man te waarschuwen. Hij heeft al heel wat kwaad in gericht in het Koninkrijk van God en lastert Gods dienstknechten.
Maar dat is wat anders dan linken er naartoe plaatsen. En ik meen mij te herinneren dst er ook geen linken naar de rokende vlaswiek geplaatst mochten worden op Refoforum. Dan ook voor alle neven websites toch?

Ps heb het bericht met de link gemeld bij de moderators. Zij beslissen uiteraard :)
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Mannetje schreef:
Zeeuwse huisvrouw schreef:
J.C. Philpot schreef:De Rokende Vlaswiek heeft een nieuwe taktiek om zijn vergift te verspreiden: (…)
Ik hoop dat deze man die zoals een Saulus raast, een Paulus mag worden, en met zijn ijver het evangelie gaan verkondigen.
In één woord, verschrikkelijk! wat deze persoon durft!! ik schrik me naar, alleen al bij de hoofdpagina en durf niet eens verder te lezen. laten we maar voor deze persoon bidden!
1 Joh 5:16: (…) Er is een zonde tot den dood; voor dezelve zonde zeg ik niet, dat hij zal bidden.

Hier moet ik aan denken als ik dit lees.
In uitleg staat o.a. Johannes laat in het midden of men daarvoor zal bidden. Het is beter te bidden om berouw. Dat laatste denk ik het beste in deze situatie.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door BJD »

Heel bizar ja.
Wie is die Wouter van Kranenburg dan die bovenin de website staat?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

BJD schreef:Heel bizar ja.
Wie is die Wouter van Kranenburg dan die bovenin de website staat?
Zie iets terug in deze draad :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Nasrani »

Je kan het met iedereen oneens zijn. Maar om op deze manier dat te uiten dat gaat natuurlijk veel te ver.
Deze man moet toch wel zo vol van wrok en haat zitten, dat is niet te bevatten. Dan denk ik arme man wat heeft er voor gezorgd dat je zo bent en zo los gaat op alles wat reformatorisch is. Contact via mail met hem heeft helemaal geen zin, ik weet van meerdere die dit hebben geprobeerd maar die via de mail ook nog even werden uitgemaakt voor van alles en nog wat.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Verontrustende berichten

Bericht door BJD »

J.C. Philpot schreef:
BJD schreef:Heel bizar ja.
Wie is die Wouter van Kranenburg dan die bovenin de website staat?
Zie iets terug in deze draad :)
Ah dank. Duidelijk.
Gesloten