Verontrustende berichten

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:Ik ben benieuwd waar wij voor uitgemaakt worden, als het betreffende heerschap deze forumberichten leest. Hij is nogal creatief.
O, waar hij mij voor uitmaakt weet ik. Hij heeft al eens een heel artikel aan me gewijd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Nu ik de website weer doorlees vind ik sommige dingen die hij schrijft zelfs godslasterlijk! Gods naam word ijdel gebruikt en ontheiligd!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:Nu ik de website weer doorlees vind ik sommige dingen die hij schrijft zelfs godslasterlijk! Gods naam word ijdel gebruikt en ontheiligd!
Inderdaad. Ik vraag me zelfs af of het niet gevaarlijk dicht bij de zonde tegen de Heilige Geest komt. Ik ben het ook absoluut niet eens met de visie van 'Jij daar!', maar ik vind dat de beste plaats voor hen het gebed is.
Ik vraag me overigens wel af wat de naam bovenaan die nagebouwde website doet. Heeft die persoon, de heer W. van K. er ook iets mee te maken?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Ik vraag me overigens wel af wat de naam bovenaan die nagebouwde website doet. Heeft die persoon, de heer W. van K. er ook iets mee te maken?
Volgens Linkedin is deze persoon "Geluidstechnicus at Stichting Jij daar!". Kennelijk heeft GPB nog een rekening met hem te vereffenen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Eén ding is zeker: ik vind het heel erg gevaarlijk wat deze meneer G.G.P. B. doet. Ik hoop dat hij tot inkeer mag komen, want dit is niet zoals het een christen betaamt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

J.C. Philpot schreef:De Rokende Vlaswiek heeft een nieuwe taktiek om zijn vergift te verspreiden: http://www.jijdaar.com/ :banghead

Zie ook: https://www.rd.nl/kerk-religie/lasterca ... -1.1518915

Ik vind het persoonlijk triest als je je leven moet wijden aan dit soort gedrag. https://www.derokendevlaswiek.com/

Kritiek op Jijdaar? Prima, er valt vast wat op aan te merken, zoals op ons allen. Op deze manier? nee.

Ik hoop dat deze man die zoals een Saulus raast, een Paulus mag worden, en met zijn ijver het evangelie gaan verkondigen.
In één woord, verschrikkelijk! wat deze persoon durft!! ik schrik me naar, alleen al bij de hoofdpagina en durf niet eens verder te lezen. laten we maar voor deze persoon bidden!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Zouden ze hem hier eigenlijk bij de rechter voor kunnen aanklagen, als er bewijs is dat hij deze website heeft nagebouwd?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8974
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verontrustende berichten

Bericht door J.C. Philpot »

Jantje schreef:Zouden ze hem hier eigenlijk bij de rechter voor kunnen aanklagen, als er bewijs is dat hij deze website heeft nagebouwd?
De domeingegevens zijn hetzelfde als rokendevlaswiek.com. Verder woont deze persoon tegenwoordig in Canada, dus voor de rechter slepen zal lastig worden.

Daarnaast ziet iedereen met een beetje verstand dat dit niet echt de website van Stichting Jij Daar is. Het levert eigenlijk gratis reclame voor Jijdaar op, omdat we er allemaal over praten. Dus een rechtzaak zal er wel niet komen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 10 okt 2018, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mannetje »

Zeeuwse huisvrouw schreef:
J.C. Philpot schreef:De Rokende Vlaswiek heeft een nieuwe taktiek om zijn vergift te verspreiden: (…)
Ik hoop dat deze man die zoals een Saulus raast, een Paulus mag worden, en met zijn ijver het evangelie gaan verkondigen.
In één woord, verschrikkelijk! wat deze persoon durft!! ik schrik me naar, alleen al bij de hoofdpagina en durf niet eens verder te lezen. laten we maar voor deze persoon bidden!
1 Joh 5:16: (…) Er is een zonde tot den dood; voor dezelve zonde zeg ik niet, dat hij zal bidden.

Hier moet ik aan denken als ik dit lees.
-
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ditbenik »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Zouden ze hem hier eigenlijk bij de rechter voor kunnen aanklagen, als er bewijs is dat hij deze website heeft nagebouwd?
De domeingegevens zijn hetzelfde als rokendevlaswiek.com. Verder woont deze persoon tegenwoordig in Canada, dus voor de rechter slepen zal lastig worden.
Hij woont al heel lang in Canada. Daar is hij met deze dwaasheid begonnen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

J.C. Philpot schreef:
Jantje schreef:Zouden ze hem hier eigenlijk bij de rechter voor kunnen aanklagen, als er bewijs is dat hij deze website heeft nagebouwd?
De domeingegevens zijn hetzelfde als rokendevlaswiek.com. Verder woont deze persoon tegenwoordig in Canada, dus voor de rechter slepen zal lastig worden.

Daarnaast ziet iedereen met een beetje verstand dat dit niet echt de website van Stichting Jij Daar is. Het levert eigenlijk gratis reclame voor Jijdaar op, omdat we er allemaal over praten. Dus een rechtzaak zal er wel niet komen.
O, dat wist ik niet. Nee dat wordt lastig. In principe heeft hij dan dus gewoon 'vrij spel'.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3051
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Maar los van het feit dat het verwerpelijk en in en inverdrietig is. Het is ook pure laster. En eerlijk is eerlijk. Dat is iets wat vaker voorkomt in de Ger gez. Bedekt en openlijk.
Zelfs (soms) op Refoforum :hum . Vanaf kansels of anders. Laten we er dus maar niet teveel boven staan. En ook hierin hand in eigen boezem steken.

En misschien moet die link maar verwijdert worden. Zo krijgt het alleen maar extra aandacht. En iedere aandacht eraan. Is er een te veel :jongle
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 10 okt 2018, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:Maar los van het feit dat het verwerpelijk en in en inverdrietig is. Het is ook pure laster. En eerlijk is eerlijk. Dat is iets wat vaker voorkomt in de Ger gez. Bedekt en openlijk.
Zelfs op Refoforum :hum . Vanaf kansels of anders. Laten we er dus maar niet teveel boven staan. En ook hierin hand in eigen boezem steken.

En misschien moet die link maar verwijdert eorden. Zo krijgt het alleen maar extra aandacht. En iedere aandacht eraan. Is er een te veel :jongle
Het staat ook het RD. Als je dan vervolgens Googled, rolt het er zo uit. Dus in die zin krijgt hij zijn aandacht toch wel. Maar het is heel erg verschrikkelijk als je zo ver durft gaan. Ik heb er werkelijk waar geen woorden voor.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3051
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Lilian1975 »

Jantje schreef:
Lilian1975 schreef:Maar los van het feit dat het verwerpelijk en in en inverdrietig is. Het is ook pure laster. En eerlijk is eerlijk. Dat is iets wat vaker voorkomt in de Ger gez. Bedekt en openlijk.
Zelfs op Refoforum :hum . Vanaf kansels of anders. Laten we er dus maar niet teveel boven staan. En ook hierin hand in eigen boezem steken.

En misschien moet die link maar verwijdert eorden. Zo krijgt het alleen maar extra aandacht. En iedere aandacht eraan. Is er een te veel :jongle
Het staat ook het RD. Als je dan vervolgens Googled, rolt het er zo uit. Dus in die zin krijgt hij zijn aandacht toch wel. Maar het is heel erg verschrikkelijk als je zo ver durft gaan. Ik heb er werkelijk waar geen woorden voor.
Met link erbij?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Jantje »

Nee. Er staat: Predikanten uit de gereformeerde gezindte die gastspreker zijn bij de stichting worden op een fake (nagebouwde) website met vrijwel dezelfde naam belasterd en zwart gemaakt. Dus dat is vrij eenvoudig op te zoeken.
Laatst gewijzigd door Jantje op 10 okt 2018, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gesloten