Verontrustende berichten

CvdW
Berichten: 2945
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Verontrustende berichten

Bericht door CvdW »

Welke acties heeft de landelijke SGP ondernomen? Zowel voor die tijd, als na deze tijd.
Probleem is natuurlijk al veel langer aanwezig, denk aan mevr. Grabijn.
Gebruikersavatar
mcgk
Berichten: 207
Lid geworden op: 31 okt 2015, 15:18

Re: Verontrustende berichten

Bericht door mcgk »

De SGP is Bijbelser geworden door het vrouwenstandpunt (formeel) te schrappen. Een zegen en een aanwinst.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

mcgk schreef:De SGP is Bijbelser geworden door het vrouwenstandpunt (formeel) te schrappen. Een zegen en een aanwinst.
Waarop is dat volgens u gegrond?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Klavart »

modesto schreef:Ik denk dat er ook positieve kanten aan zitten, namelijk dat we mensen met het Evangelie in aanraking kunnen brengen voor wie we anders meer moeite zouden moeten doen om ze te bereiken. De deur dicht houden van kerk en school is volgens mij niet Bijbels.
Waar worden er deuren van kerken dicht gehouden?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Klavart »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Maar... hoe zit het met de reformatorische identiteit. Ik denk aan een ouderraad? Kunnen mensen "van buiten" een stem krijgen in de grondslag van de school? Is er geen gevaar dit een middel kan zijn om ons het reformatorisch onderwijs te ontfutselen? Hoe zit het met het 'gelijkheids-drijven' als op een school kinderen komen met een andere achtergrond?
Als ik de schoolpraktijk van nu vergelijk met die van een kleine twintig jaar geleden, zie ik alleen maar verrechtsing.
De omvang van de map met goedgekeurde liederen is in die jaren méér dan gehalveerd, om maar eens een voorbeeld te noemen.
De invloed van GGiN in het schoolbestuur laat z'n sporen na.
U heeft het waarschijnlijk over één school en niet over alle reformatorische scholen. Want anders slaat het nergens op.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Klavart schreef:U heeft het waarschijnlijk over één school en niet over alle reformatorische scholen. Want anders slaat het nergens op.
Hendrikus en DIA maken er hier nogal eens RijssenForum van.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Klavart »

eilander schreef:
Klavart schreef:U heeft het waarschijnlijk over één school en niet over alle reformatorische scholen. Want anders slaat het nergens op.
Hendrikus en DIA maken er hier nogal eens RijssenForum van.
Is Hendrikus dan ook een Rijssenaar?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Bijna de bekendste ;-)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Bijna de bekendste ;-)
Op mij na dan... ;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
helma schreef:Bijna de bekendste ;-)
Op mij na dan... ;)
Jij bent vast de aardigste Afbeelding
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

helma schreef:
-DIA- schreef:
helma schreef:Bijna de bekendste ;-)
Op mij na dan... ;)
Jij bent vast de aardigste Afbeelding
Ik hoop ooit een keer op de koffie te komen bij DIA. Ik denk dat dat een waardevol uurtje gaat worden. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: RE: Re: Verontrustende berichten

Bericht door modesto »

Meer verontrustende berichten over Rijssen: http://www.regiocanons.nl/overijssel/tw ... %E2%80%9D-
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Verontrustende berichten

Bericht door JolandaOudshoorn »

In Ethiopië is de noodtoestand uitgeroepen. Het is zeer ingewikkeld daar en je vraagt je af: komen ze eruit? Persoonlijk vind ik het ook spannend, mijn nichtje woont er met haar man en twee kleine kindertjes.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/noo ... ~a4392705/

In Indonesië is het al een aantal dagen noodweer op diverse eilanden. Dit is daar een vrij "normaal" verschijnsel. Anders wordt het als je een bericht krijgt van een kennis die verteld dat het huis van zijn zus is ondergelopen. Of van een ander dat zijn dak is ingestort door de zware regenval. Kleine, persoonlijke rampen. Maar waar de wereld niet meer wakker van ligt.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Verontrustende berichten

Bericht door FlyingEagle »

[quote="JolandaOudshoorn"]In Ethiopië is de noodtoestand uitgeroepen. Het is zeer ingewikkeld daar en je vraagt je af: komen ze eruit? Persoonlijk vind ik het ook spannend, mijn nichtje woont er met haar man en twee kleine kindertjes.
http://www.volkskrant.nl/buitenland/noo ... ~a4392705/ [/qoute]

Wij hebben er ook familie wonen dus volgen het met grote belangstelling. Schijnt bij hen nu wel weer wat rustiger te zijn
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Hendrien »

Waar ik erg van schrok, is dat heel veel baby's met een "open ruggetje" geaborteerd worden! Neurochirurgen hoeven steeds minder van deze kinderen te opereren. Echt heel erg verontrustend, dacht namelijk dat het nog wel mee viel. En zijn deze baby's dan meestal al 20 weken?
Gesloten