Rome of Mekka, of beide?

-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Rome of Mekka, of beide?

Bericht door -DIA- »

Lezen we in de Openbaring aan Johannes niet iets van de opkomst van de Islam?
Lezen we ook niet van de wond die Rome opliep tijdens de Reformatie?

Zou de uiteindelijke antichrist niet uit een religieus milieu komen?
Zou de opkomst en de wreedheid t.o.v. het christendom van de Islam ons niet wat te denken geven?

Zomaar wat vraagjes ter overdenking...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:Lezen we in de Openbaring aan Johannes niet iets van de opkomst van de Islam?
Lezen we ook niet van de wond die Rome opliep tijdens de Reformatie?

Zou de uiteindelijke antichrist niet uit een religieus milieu komen?
Zou de opkomst en de wreedheid t.o.v. het christendom van de Islam ons niet wat te denken geven?

Zomaar wat vraagjes ter overdenking...
Ik neig naar meer naar Rome als naar de Islam
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:
-DIA- schreef:Lezen we in de Openbaring aan Johannes niet iets van de opkomst van de Islam?
Lezen we ook niet van de wond die Rome opliep tijdens de Reformatie?

Zou de uiteindelijke antichrist niet uit een religieus milieu komen?
Zou de opkomst en de wreedheid t.o.v. het christendom van de Islam ons niet wat te denken geven?

Zomaar wat vraagjes ter overdenking...
Ik neig naar meer naar Rome als naar de Islam
Ik ook. Toch zie ik in de Islam wel een medewerker of medestander van de antichrist.
Kort na de aanslagen in New York preekte ds. A. Moerkerken in Enter over Openbaring 9:13-en verder. Ik moet zeggen dat hij hier wel wat uit naar voren bracht wat te denken geeft.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5735
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door ejvl »

samanthi schreef: Ik neig naar meer naar Rome als naar de Islam
Bedoel je dat je meer neigt dat Rome de anticrist is of dat je liever met Rome te maken hebt dan de Islam en dat de Islam de anticrist is.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door Martijn »

Ten tijde van de antichrist is er denk ik geen verschil meer tussen Rome en de Islam. Alle godsdiensten zullen verenigd zijn om de antichrist heen. De antichrist zal een persoon zijn die door alle godsdiensten geaccepteerd moet worden voordat het zover is.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door samanthi »

ejvl schreef:
samanthi schreef: Ik neig naar meer naar Rome als naar de Islam
Bedoel je dat je meer neigt dat Rome de anticrist is of dat je liever met Rome te maken hebt dan de Islam en dat de Islam de anticrist is.

Ik neig er naar dat Rome de antichrist is, als je ziet als er een paus ingewijd wordt, dan zitten alle religies aan zijn voeten moslims, protestanten, hindi, noem maar op, dat geeft toch wel te denken.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door -DIA- »

Vinden meer mensen hier dat de aanwezigheid van de paus bij de reformatieherdenking ongewenst is? Wat wil de paus? De banvloek over Luther opheffen? Vindt hij dat de protestanten geen gevaar meer voor zijn kerk zijn?

Ik sta overigens in het geheel gezien huiverig over de manier waarop met 500 jaar Reformatie wil herdenken. Iedereen is erbij behalve de reformatorische kerken... zo het lijkt...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door emigrant »

De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:Vinden meer mensen hier dat de aanwezigheid van de paus bij de reformatieherdenking ongewenst is? Wat wil de paus? De banvloek over Luther opheffen? Vindt hij dat de protestanten geen gevaar meer voor zijn kerk zijn?

Ik sta overigens in het geheel gezien huiverig over de manier waarop met 500 jaar Reformatie wil herdenken. Iedereen is erbij behalve de reformatorische kerken... zo het lijkt...
Is dat zo? Dat zou toch wel raar zijn. Al zijn sommige zogeheten reformatorische kerken minder reformatorisch dan ze zelf wel menen. Van enige voortgaande reformatie is soms niet veel te bespeuren.

Maar ik vermoed dat het bij de herdenking net zo is als in het evangelie: niemand wordt buitengesloten dan die zichzelf buitensluit. Het zou toch wel ironisch zijn als sommige kerkelijke gemeenschappen zich van deze herdenking zouden menen te moeten uitsluiten.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door Martijn »

emigrant schreef:De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Dus de antichrist is geen persoon?
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door emigrant »

Martijn schreef:
emigrant schreef:De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Dus de antichrist is geen persoon?
Het kán je boze buurman zijn.....
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door Martijn »

emigrant schreef:
Martijn schreef:
emigrant schreef:De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Dus de antichrist is geen persoon?
Het kán je boze buurman zijn.....
Dat er antichristelijke machten zijn is een ding wat zeker is. Dat schrijft Johannes ook in 1 Johannes 2, maar hier gaat het lijkt mij toch meer om de persoon van de antichrist die nog komt.
-DIA-
Berichten: 32735
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door -DIA- »

Martijn schreef:
emigrant schreef:
Martijn schreef:
emigrant schreef:De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Dus de antichrist is geen persoon?
Het kán je boze buurman zijn.....
Dat er antichristelijke machten zijn is een ding wat zeker is. Dat schrijft Johannes ook in 1 Johannes 2, maar hier gaat het lijkt mij toch meer om de persoon van de antichrist die nog komt.
Ik bedoelde dit topic niet om te speculeren wie de antichrist eigenlijk is, maar om in het algemeen de tekenen der tijden (die toch duidelijk aanwezig zijn) voor de aandacht te brengen. Daarin speel enerzijds een valse religie een bijzondere rol, en anderzijds het publiekelijk willen uitbannen van alle religie.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door samanthi »

emigrant schreef:De antichrist is onze hele Westerse samenleving die godsdienst in de privésfeer wil hebben.
Wat mij opvalt is dat, doordat er nu betalen digitaal is, er de mogelijkheid is om in één handeling al het betalingsverkeer te stoppen, die mogelijkheid is er en daar zouden we in bepaalde tijden best mee te maken kunnen krijgen, wat niet inhoud dat dat mij bang zou maken,het zou kunnen, maar het hoeft niet, maar je ziet dat de mogelijkheid van niet meer kopen of verkopen gecreëerd is, die amish in Amerika doen het zo slecht nog niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Rome of Mekka, of beide?

Bericht door Martijn »

-DIA- schreef:
Ik bedoelde dit topic niet om te speculeren wie de antichrist eigenlijk is, maar om in het algemeen de tekenen der tijden (die toch duidelijk aanwezig zijn) voor de aandacht te brengen. Daarin speel enerzijds een valse religie een bijzondere rol, en anderzijds het publiekelijk willen uitbannen van alle religie.
Je stelt toch zelf de vraag Rome of Islam? De tekenen zijn zeker aanwezig en alles wijst erop dat we in de eindtijd leven of daar heel dichtbij zijn. Denk jij dat de antichrist een persoon of een beweging is?
Plaats reactie