WK voetbal naar Nederland?

Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

blijmoedig schreef:Caprice is duidelijk homofoob ;( Of in ieder geval wereldvreemd. Ik zou zeggen: laat die homo's toch een keer met rust :) Homo's zijn altijd een gemakkelijk doelwit, omdat hun levenswandel opvalt. We kunnen ons beter druk maken over hoe we meer homo's de kerk in krijgen, of wat dichter bij huis, in de kerk houden.
Tuurlijk, maar niet in uitleving van de zonde. Dat geldt voor andere zonden, dus ook deze. Dat is censurabel. Als persoon zijn die mensen natuurlijk van harte welkom in de kerk, maar zulke stunts met zulke heilige zaken zoals ze in Roomse Kerk uithaalden tijdens de mis zijn ontoelaatbaar.

Strijdt om in te gaan, zegt de Overste Leidsman. Ook tegen deze zonde.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Luther »

blijmoedig schreef:Caprice is duidelijk homofoob ;( Of in ieder geval wereldvreemd. Ik zou zeggen: laat die homo's toch een keer met rust :) Homo's zijn altijd een gemakkelijk doelwit, omdat hun levenswandel opvalt. We kunnen ons beter druk maken over hoe we meer homo's de kerk in krijgen, of wat dichter bij huis, in de kerk houden.
Helemaal oneens. Caprice is helemaal niet homofoob. Maar we moeten op grodn van de Bijbel wel duidelijk blijven. Daarin is geen ruimte voor een relatie die gebaseerd is op homosexualiteit. Dat doet niets af aan het de zorg die we voor hen moeten hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Rambam »

caprice schreef: Tuurlijk, maar niet in uitleving van de zonde. Dat geldt voor andere zonden, dus ook deze. Dat is censurabel. Als persoon zijn die mensen natuurlijk van harte welkom in de kerk, maar zulke stunts met zulke heilige zaken zoals ze in Roomse Kerk uithaalden tijdens de mis zijn ontoelaatbaar.

Strijdt om in te gaan, zegt de Overste Leidsman. Ook tegen deze zonde.
Volgens de Heidelberger valt er nog wel wat af te dingen van de heiligheid van de mis. Overigens deel ik je opvatting dat het niet gepast is om een religieuze bijeenkomst op een dergelijke wijze te verstoren omdat bepaalde opvattingen of uitspraken niet worden gedeeld.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Luther schreef:Helemaal oneens. Caprice is helemaal niet homofoob.
Zijn, ietwat kinderachtige, reactie over het allereerste homofiele stel, dat hij in zijn leven heeft gezien, doet anders vermoeden :)
Maar we moeten op grodn van de Bijbel wel duidelijk blijven. Daarin is geen ruimte voor een relatie die gebaseerd is op homosexualiteit. Dat doet niets af aan het de zorg die we voor hen moeten hebben.
Aan die zorg wil het denk ik nog wel eens schorten. Oordelen is nu eenmaal makkelijker.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Luther »

blijmoedig schreef:
Luther schreef:Helemaal oneens. Caprice is helemaal niet homofoob.
Zijn, ietwat kinderachtige, reactie over het allereerste homofiele stel, dat hij in zijn leven heeft gezien, doet anders vermoeden :)
Maar we moeten op grodn van de Bijbel wel duidelijk blijven. Daarin is geen ruimte voor een relatie die gebaseerd is op homosexualiteit. Dat doet niets af aan het de zorg die we voor hen moeten hebben.
Aan die zorg wil het denk ik nog wel eens schorten. Oordelen is nu eenmaal makkelijker.
Klopt!
En volgens mij heb ik me daar uitgebreid over uitgelaten op dit forum: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... +homofilie
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Mister »

refo schreef:Ik heb nog een oud boekje van Jaap en Gerdientje van Anne de Vries. Jaap ging voor het eerst met de trein. Hij schreef aan zijn ouders: ik zag ook nog een neger. Hij lachte naar me.
Zoals jullie over homo's praten zo klinkt dat ook een beetje.
:huhu :huhu
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Rambam schreef:
caprice schreef: Tuurlijk, maar niet in uitleving van de zonde. Dat geldt voor andere zonden, dus ook deze. Dat is censurabel. Als persoon zijn die mensen natuurlijk van harte welkom in de kerk, maar zulke stunts met zulke heilige zaken zoals ze in Roomse Kerk uithaalden tijdens de mis zijn ontoelaatbaar.

Strijdt om in te gaan, zegt de Overste Leidsman. Ook tegen deze zonde.
Volgens de Heidelberger valt er nog wel wat af te dingen van de heiligheid van de mis. Overigens deel ik je opvatting dat het niet gepast is om een religieuze bijeenkomst op een dergelijke wijze te verstoren omdat bepaalde opvattingen of uitspraken niet worden gedeeld.
Het klopt dat de mis een vervloekte afgoderij is, maar in die kringen is het wel een heilig gebeuren. De paralel zou getrokken moeten worden met ons als protestanten. Hoe dat zou zijn als een groepje van zulke God-tergers de heilige dis des verbonds storen. Hier kan men goed zien wat het belang en de noodzaak van de tucht is, en wat er gebeurt als die achterwege blijft.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Marnix »

Willem schreef:
Bonny schreef:
caprice schreef: Ik bedoel, hen die dat metterdaad bedrijven op straat, met gedrag die men gewoonlijk alleen aan man en vrouw toe zou kennen als normaal, zoals heel eenvoudig hand in hand lopen met elkaar.
Dat is Bijbels gezien nog op het randje. De geslachtsdaad wordt veroordeeld. Leviticus 20:13
13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!
Laten we elkaar goed begrijpen. Homosexualiteit is verboden in de Bijbel. Maar ik vind de argumenten uit Leviticus nooit zo sterk, omdat daar veel meer dingen in staan die we nu ook niet doen noch wensen. Je kan beter wijzen op de huwelijksinstelling, de 10 geboden en de ge- en verboden in het NT.
Daar ben ik het niet mee eens. Als we de Bijbel goed lezen kunnen we ook weten wat er uit de Torah is vervuld en wat ook nog voor ons geldt. En dan heb je wetten die vervuld zijn, wat vooral te maken heeft met reinheid / bloed etc. (denk aan reinheidswetten, welk eten rein is etc). Daarnaast heb je offerwetten die hebben afgedaan omdat Christus zich heeft geofferd.

Maar zonden die worden benoemd zijn niet anders geworden, hooguit de straf op die zonden, weer omdat Christus de doodstraf kreeg. Daarmee geldt het "beiden moeten gedood worden" niet meer, maar is de zonde nog net zo goed zonde. De moraal is echter niet veranderd. En zo keurt Leviticus nog steeds homoseksualiteit af en kunnen we die tekstverwijzing daar ook voor gebruiken.


Wat homofobie betreft, we moeten wel uitkijken dat we niet met ongelijke maten gaan meten. Homoseksualiteit is niet erger dan heteroseksualiteit buiten de Bijbelse kaders.... zien we twee homo's hand in hand lopen, dan denken we vanalles.... en als we twee hetero's zien lopen dat niet het geval is... terwijl die allicht niet zo goed tegen de Bijbelse lijn wat betreft seksualiteit ingaan.

Maar we dwalen wat af.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie