WK voetbal naar Nederland?

blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Auto schreef:Blijkbaar ben je niet helemaal op de hoogte van de situatie in de binnenstad.
Je aanmatigende woorden worden een beetje vervelend.
Je zou eens moeten praten met de inwoners van dat gedeelte waar die 'parade' plaats vindt. Dan hoor je pas echt hoe mensen die nergens aan doen de stad onvluchten of die dag binnen blijven.
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
Als we die 'grote woorden' hier zouden neerzetten dan komt het niet door het filter heen en slaat de server vast. Zo denkt een groot deel van de inwoners van dat gebied erover.
Dat zou ik ook hebben als ik mijn eigen huis en auto niet zou kunnen bereiken/gebruiken. Maar zoals gezegd, wat heeft dat met deze discussie te maken?
Daarnaast nogmaals die zogenaamde gedachten om het werk van de Heere in te vullen moet je maar niet doen, dan gebruik je pas 'grote' woorden.
Volgens mij is het net andersom: heel veel mensen schijnen precies te kunnen vertellen, wie wel God's genade verdient en wie niet, en wie wel God's straf verdient en wie niet. Op de Gay Pride ook vooral niet evangeliseren. God zal wel voor de straf zorgen. Wellicht gechargeerd, maar zo komt dat op mij over.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Auto »

blijmoedig schreef:
Auto schreef:Blijkbaar ben je niet helemaal op de hoogte van de situatie in de binnenstad.
Je aanmatigende woorden worden een beetje vervelend.
Ken je het spreekwoord: verwijt de pot de ketel dat hij zelf zwart ziet?
blijmoedig schreef:
Auto schreef:Je zou eens moeten praten met de inwoners van dat gedeelte waar die 'parade' plaats vindt. Dan hoor je pas echt hoe mensen die nergens aan doen de stad onvluchten of die dag binnen blijven.
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
Dat geeft aan hoe de inwoners zelf zien hoe grote smerigheid en goddeloosheid daar wordt uitgeleefd.

blijmoedig schreef:
Auto schreef: Daarnaast nogmaals die zogenaamde gedachten om het werk van de Heere in te vullen moet je maar niet doen, dan gebruik je pas 'grote' woorden.
Volgens mij is het net andersom: heel veel mensen schijnen precies te kunnen vertellen, wie wel God's genade verdient en wie niet, en wie wel God's straf verdient en wie niet. Op de Gay Pride ook vooral niet evangeliseren. God zal wel voor de straf zorgen. Wellicht gechargeerd, maar zo komt dat op mij over.
En om dat chargeren dan te weerleggen ga jij invullen hoe God denkt? Ik denk dat het uitgangspunt verschillend is. Jij accepteert een Gaypride en vind dat de Christenen dan maar er tussen moeten evangeliseren. Een ander uitgangspunt is het verwerpen van de Gaypride en het beschouwen als een goddeloos event waar de naam van de Heere gelasterd wordt. En waar dat gebeurd hoort een Christen niet te zijn.

Waar een Christen dan wel hoort te zijn is de mars voor het leven die ieder jaar wordt gehouden. Dat is de plek om te evangeliseren en te laten zien dat er meer is dan al het aardse maar dat God regeert!

Ik meen in jouw opstelling heel vaak terug te zien hoe jij God de weg voorschrijft en daarbij met vooroordelen meent anderen over de hekel te halen. (Maar dit zal wel aanmatigend in jouw ogen zijn ;) )
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door huisman »

blijmoedig schreef:
huisman schreef:Het verzet op Bijbelse gronden tegen zulke evenmenten blijft bij mij voorop staan. Waarom? Omdat de Naam van God daar gelasterd wordt en het beest aanbeden wordt.
Maar tegelijkertijd toch een goede gelegenheid om een christelijk tegengeluid te laten horen? Te laten zien dat God niet gelasterd maar geeerd dient te worden?
Lot moest niet evangeliseren in Sodom maar vluchten uit Sodom.
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.

Ik begrijp ook niet wat je hier precies probeert te zeggen: Moeten we een volgende keer op een veilige afstand wachten tot de bezoekers van de Gay Pride vanuit de lucht met vuur worden vertreerd ofzo?
Wat ik probeer te zeggen dat mensen de maat vol gezondigd kunnen hebben en dan is de genadetijd in hun leven al voorbij.
Verschrikkelijke werkelijkheid maar wel een Bijbelse werkelijkheid. Soms is evangeliseren niet meer dan wat Jona moest doen in Ninevé
2 Maak u op, ga naar de grote stad Nineve; en predik tegen haar de prediking, die Ik tot u spreek.
En wat was die prediking? een oordeelsaankondiging.
4 En Jona begon in de stad te gaan , een dagreis; en hij predikte, en zeide: Nog veertig dagen, dan zal Nineve worden omgekeerd.
En wat was het resultaat van deze oordeelsaankondiging ?
5 ¶ En de lieden van Nineve geloofden aan God ; en zij riepen een vasten uit, en bekleedden zich met zakken, van hun grootste af tot hun kleinste toe.
6 Want dit woord geraakte tot den koning van Nineve, en hij stond op van zijn troon , en deed zijn heerlijk overkleed van zich; en hij bedekte zich met een zak, en zat neder in de as.
7 En hij liet uitroepen, en men sprak te Nineve, uit bevel des konings en zijner groten , zeggende: Laat mens noch beest, rund noch schaap, iets smaken, laat ze niet weiden, noch water drinken.
8 Maar mens en beest zullen met zakken bedekt zijn, en zullen sterk tot God roepen ; en zij zullen zich bekeren, een iegelijk van zijn bozen weg, en van het geweld , dat in hun handen is.
9 Wie weet, God mocht Zich wenden , en berouw hebben; en Hij mocht Zich wenden van de hittigheid Zijns toorns, dat wij niet vergingen!
10 En God zag hun werken, dat zij zich bekeerden van hun bozen weg; en het berouwde God over het kwaad, dat Hij gesproken had hun te zullen doen, en Hij deed het niet.
Misschien moeten christenen wel meer het oordeel laten doorklinken in hun evangelisatiewerk.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door jvdg »

@blijmoedig: de stellingen die je hier plaatst zouden weleens een kern van waarheid kunnen hebben.
Maar nimmer heb ik een posting van jouw hand gezien die ons wijst op de praktische invulling van jouw manier tot oproep hoe te evangeliseren.

Ik begrijp uit jouw postings dat jij daar zelf zeer actief mee bezig bent.
Uit jouw actieve evangelisatie praktijk zouden wij veel kunnen leren.

Resumerend: Hoe doe jij dat en kun je ons positief adviseren?
Met onderlinge woordenwisseling komen we er niet.
Dat maakt ons alleen maar belachelijk.

Geen woorden (kritiek op onszelf), maar daden (in liefde tot onze onwetende naaste).

Die vragen zag ik graag beantwoord.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Auto schreef:Ken je het spreekwoord: verwijt de pot de ketel dat hij zelf zwart ziet?
Nee, nog nooit van gehoord.
Dat geeft aan hoe de inwoners zelf zien hoe grote smerigheid en goddeloosheid daar wordt uitgeleefd.
Moet je als christen dan niet juist op je post blijven, in plaats van de stad te ontvluchten?
En om dat chargeren dan te weerleggen ga jij invullen hoe God denkt?
Ik heb nergens ingevuld hoe God denkt. Dat moet je dan ook maar niet suggereren.
Ik denk dat het uitgangspunt verschillend is. Jij accepteert een Gaypride
Ik zie de Gaypride als een gegeven, waar we in een democratisch land mee zullen moeten leren leven.
en vind dat de Christenen dan maar er tussen moeten evangeliseren.
Dat zou mijns inziens inderdaad een goede zaak zijn.
Een ander uitgangspunt is het verwerpen van de Gaypride en het beschouwen als een goddeloos event waar de naam van de Heere gelasterd wordt. En waar dat gebeurd hoort een Christen niet te zijn.
Het lijkt mij afhangen van de reden waarom je op de Gaypride bent. Als het alleen om de inhoud zou gaan, dan horen christenen er inderdaad niet te zijn. Als het echter gaat om het zijn van een zoutend zout en een lichtend licht in deze duistere wereld, dan lijkt het mij bij uitstek een plek waar christenen zouden moeten zijn.
Waar een Christen dan wel hoort te zijn is de mars voor het leven die ieder jaar wordt gehouden. Dat is de plek om te evangeliseren en te laten zien dat er meer is dan al het aardse maar dat God regeert!
Christenen zouden overal moeten zijn, waar mensen Christus nog niet (willen) kennen.
Ik meen in jouw opstelling heel vaak terug te zien hoe jij God de weg voorschrijft en daarbij met vooroordelen meent anderen over de hekel te halen. (Maar dit zal wel aanmatigend in jouw ogen zijn ;) )
Dan lees jij met een hele rare bril. Maar dat laat ik verder maar voor jouw rekening.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

jvdg schreef:@blijmoedig: de stellingen die je hier plaatst zouden weleens een kern van waarheid kunnen hebben.
Maar nimmer heb ik een posting van jouw hand gezien die ons wijst op de praktische invulling van jouw manier tot oproep hoe te evangeliseren.

Ik begrijp uit jouw postings dat jij daar zelf zeer actief mee bezig bent.
Uit jouw actieve evangelisatie praktijk zouden wij veel kunnen leren.

Resumerend: Hoe doe jij dat en kun je ons positief adviseren?
Met onderlinge woordenwisseling komen we er niet.
Dat maakt ons alleen maar belachelijk.

Geen woorden (kritiek op onszelf), maar daden (in liefde tot onze onwetende naaste).

Die vragen zag ik graag beantwoord.
Men komt aan een praktische invulling pas toe, als men qua uitgangspunt op dezelfde lijn zit. Een goed uitgangspunt voor welke evangelisatie activiteit dan ook zou kunnen zijn, dat wij als christenen ons beschuldigende opgeheven vingertje eens wat meer achterwege zouden laten, en wat meer de hand van vriendschap zouden uitsteken naar de ander. Mensen eens wat meer als individuele mensen blijven zien. Niet als groepen goddelozen.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door jvdg »

blijmoedig schreef:
jvdg schreef:@blijmoedig: de stellingen die je hier plaatst zouden weleens een kern van waarheid kunnen hebben.
Maar nimmer heb ik een posting van jouw hand gezien die ons wijst op de praktische invulling van jouw manier tot oproep hoe te evangeliseren.

Ik begrijp uit jouw postings dat jij daar zelf zeer actief mee bezig bent.
Uit jouw actieve evangelisatie praktijk zouden wij veel kunnen leren.

Resumerend: Hoe doe jij dat en kun je ons positief adviseren?
Met onderlinge woordenwisseling komen we er niet.
Dat maakt ons alleen maar belachelijk.

Geen woorden (kritiek op onszelf), maar daden (in liefde tot onze onwetende naaste).

Die vragen zag ik graag beantwoord.
Men komt aan een praktische invulling pas toe, als men qua uitgangspunt op dezelfde lijn zit.
Dan moet je niet op een discussieforum willen acteren.
Op dezelfde lijn zitten of niet, je omzeilt mijn vragen, en daarom vrees ik dat je alleen maar vanuit je stoel evangeliseert door jouw kritiek ons op te leggen.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

jvdg schreef:Dan moet je niet op een discussieforum willen acteren.
Die keuze laat ik maar bij mezelf, als je het goed vindt.
Op dezelfde lijn zitten of niet, je omzeilt mijn vragen, en daarom vrees ik dat je alleen maar vanuit je stoel evangeliseert door jouw kritiek ons op te leggen.
Wie zal het zeggen ;( Je moet overigens niet doen alsof je oprecht geintereseerd bent in tips hoe op bepaalde manieren te evangeliseren. Het ging jou er alleen maar om, om jouw laatste conclusie te kunnen trekken. Dat was enigszins doorzichtig.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

huisman schreef:Soms is evangeliseren niet meer dan wat Jona moest doen in Ninevé
Maar in ieder geval evangelisatie...een boodschap in naam van de Heere God.. :) Dan zijn we het op dat punt denk ik toch wel eens.

En nee, ik heb hier niet alle waarheden in pacht, en kan ik niet haarfijn vertellen hoe dat in de praktijk verder zou moeten uitwerken. Dat het echter goed is om daar als christenen wel te zijn, daar ben ik echter wel van overtuigd.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door jvdg »

blijmoedig schreef:
jvdg schreef:Dan moet je niet op een discussieforum willen acteren.
Die keuze laat ik maar bij mezelf, als je het goed vindt.
Op dezelfde lijn zitten of niet, je omzeilt mijn vragen, en daarom vrees ik dat je alleen maar vanuit je stoel evangeliseert door jouw kritiek ons op te leggen.
Wie zal het zeggen ;( Je moet overigens niet doen alsof je oprecht geintereseerd bent in tips hoe op bepaalde manieren te evangeliseren. Het ging jou er alleen maar om, om jouw laatste conclusie te kunnen trekken. Dat was enigszins doorzichtig.
Ik ben wel oprecht geïnteresseerd in de manier waarop van evangeliseren, zoals je jezelf op dit forum manifesteert.
Dat mijn kretologie doorzichtig is, acht ik positief, in de hoop dat mensen hun propaganda (hoezeer ook positief bedoeld) ook in de praktijk uitdragen.
Daarom blijft mijn conclusie recht overeind, aangezien jij het wel over woorden hebt, maar blijkbaar de daden niet volgt, is jouw kritiek ook op jou van toepassing.
Modern gezegd: zelfreflectie
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

jvdg schreef:Ik ben wel oprecht geïnteresseerd in de manier waarop van evangeliseren, zoals je jezelf op dit forum manifesteert.
Ik kon dat niet uit je woorden opmaken.
Dat mijn kretologie doorzichtig is, acht ik positief, in de hoop dat mensen hun propaganda (hoezeer ook positief bedoeld) ook in de praktijk uitdragen.
Iets waar je het niet mee eens bent, is niet hetzelfde als propaganda. Verder geloof ik niet dat jij mij kent, dus zou ik je willen vragen je te onthouden over uitspraken over wat ik wel of niet in de praktijk uitdraag.
Daarom blijft mijn conclusie recht overeind, aangezien jij het wel over woorden hebt, maar blijkbaar de daden niet volgt,
Maar blijkbaar de daden niet volgt? Zoals gezegd, je kent mij niet, en het zou je dus sieren je van dit soort uitspraken te onthouden. Omdat je niets, maar dan ook niets van mijn daden afweet.
is jouw kritiek ook op jou van toepassing.
Ik acht mij niet beter dan een ander. Ik kijk soms wel op een andere manier tegen de dingen aan.
Modern gezegd: zelfreflectie
Zelfreflectie is altijd goed.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door helma »

en vanaf nu doen we weer positief tegen elkaar :tilt
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door huisman »

helma schreef:en vanaf nu doen we weer positief tegen elkaar :tilt
en blijmoedig...... :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door caprice »

Dat voorbeeld van Nineve is niet te vergelijken met Amsterdam. God had een boodschap, gericht aan Nineve gericht. Dat kunnen wij van Amsterdam niet zeggen. Daar heeft men profaan afgerekend met God en goddelijke zaken. Ik lees ook nergens dat er in Sodom of Gomorra gepredikt moest worden.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Margriet »

Als je Nineve met Amsterdam vergelijkt , sla je Jezus over!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie