WK voetbal naar Nederland?

blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

huisman schreef:Het verzet op Bijbelse gronden tegen zulke evenmenten blijft bij mij voorop staan. Waarom? Omdat de Naam van God daar gelasterd wordt en het beest aanbeden wordt.
Maar tegelijkertijd toch een goede gelegenheid om een christelijk tegengeluid te laten horen? Te laten zien dat God niet gelasterd maar geeerd dient te worden?
Lot moest niet evangeliseren in Sodom maar vluchten uit Sodom.
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.

Ik begrijp ook niet wat je hier precies probeert te zeggen: Moeten we een volgende keer op een veilige afstand wachten tot de bezoekers van de Gay Pride vanuit de lucht met vuur worden vertreerd ofzo?
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 14 aug 2010, 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Auto »

blijmoedig schreef:
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.
Misschien je bijbelkennis wat opvijzelen. Lees het stuk wat vooraf gaat over het aantal rechtvaardigen in Sodom en Gomorra en wat de Heere heeft besloten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Tiberius »

blijmoedig schreef:
Luther schreef:Dit is wel een beetje de wereld op z'n kop. Je redenatie is vreemd: Laten we ons niet verzetten tegen WK en Gay Pride, want dan kunnen we gaan evangeliseren... :bobo
Mijn redenatie is helemaal niet vreemd. Als christenen op bijbelse gronden bezwaar hebben tegen bepaalde evenementen, moeten ze zich daar tegenuit spreken. Maar ze moeten daar niet in blijven hangen. En energie steken, in een strijd die niet te winnen valt. Maar daarentegen de mogelijkheden benutten, die daaruit voortvloeien om de onbereikte zielen, met het evangelie te bereiken. Ik kan niks met kerkmensen, die zich het liefst opsluiten in hun eigen veilige kerk, daar schande spreken van al die goddeloze mensen buiten de kerk, om vervolgens niets doen om die goddeloze mensen, op de God van de Bijbel te wijzen.
Maar stelt iemand dat dan? Dat we daarin moeten blijven hangen en opsluiten in veilige kerken.
Ik zie dat nergens in dit topic.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Tiberius schreef:Maar stelt iemand dat dan? Dat we daarin moeten blijven hangen en opsluiten in veilige kerken.
Ik zie dat nergens in dit topic.
Daar komt het toch op neer? Er wordt doorgaans alleen maar schande gesproken. Schande over die voetbalfans. Schande over de bezoekers van de Gay Pride. Schande over iedereen die de zondagsrust durft aan te tasten. Maar vervolgens blijft het stil. De ervaring leert mij, dat mensen doorgaans in gemopper blijven steken, zonder de handen uit de mouwen te steken om nog iets goeds van de situatie te maken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Tiberius »

blijmoedig schreef:
Tiberius schreef:Maar stelt iemand dat dan? Dat we daarin moeten blijven hangen en opsluiten in veilige kerken.
Ik zie dat nergens in dit topic.
Daar komt het toch op neer? Er wordt doorgaans alleen maar schande gesproken. Schande over die voetbalfans. Schande over de bezoekers van de Gay Pride. Schande over iedereen die de zondagsrust durft aan te tasten. Maar vervolgens blijft het stil. De ervaring leert mij, dat mensen doorgaans in gemopper blijven steken, zonder de handen uit de mouwen te steken om nog iets goeds van de situatie te maken.
Dat durf ik jou niet na te zeggen. Integendeel.
Als ik bijvoorbeeld al zie hoeveel mensen er in mijn directe omgeving en ook hier op forum afgelopen bezig geweest zijn met evangelisatie, dan word je daar wel eens stil van. Dat zijn geen mensen waar het stil blijft en die in gemopper blijven steken, zonder de handen uit de mouwen te steken.
En zo zijn er ook mensen die zich inzetten voor de zondagsrust, hulp aan homo's, etc.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Auto schreef:
blijmoedig schreef:
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.
Misschien je bijbelkennis wat opvijzelen. Lees het stuk wat vooraf gaat over het aantal rechtvaardigen in Sodom en Gomorra en wat de Heere heeft besloten.
Bijdehand: mijn bijbelkennis is prima in orde. De mensen in Sodom en Gormorra deden inderdaad alles wat God verboden had. Wellicht dat dit echter anders was geweest, als zij meer hadden gehoord over JHWH. Daarover lezen we niets in de Bijbel, maar ik kan het me zo maar indenken.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Tiberius schreef:
blijmoedig schreef:
Tiberius schreef:Maar stelt iemand dat dan? Dat we daarin moeten blijven hangen en opsluiten in veilige kerken.
Ik zie dat nergens in dit topic.
Daar komt het toch op neer? Er wordt doorgaans alleen maar schande gesproken. Schande over die voetbalfans. Schande over de bezoekers van de Gay Pride. Schande over iedereen die de zondagsrust durft aan te tasten. Maar vervolgens blijft het stil. De ervaring leert mij, dat mensen doorgaans in gemopper blijven steken, zonder de handen uit de mouwen te steken om nog iets goeds van de situatie te maken.
Dat durf ik jou niet na te zeggen. Integendeel.
Als ik bijvoorbeeld al zie hoeveel mensen er in mijn directe omgeving en ook hier op forum afgelopen bezig geweest zijn met evangelisatie, dan word je daar wel eens stil van. Dat zijn geen mensen waar het stil blijft en die in gemopper blijven steken, zonder de handen uit de mouwen te steken.
En zo zijn er ook mensen die zich inzetten voor de zondagsrust, hulp aan homo's, etc.
Dat is mooi :) De ervaring leert mij echter dat de mensen die het meeste mopperen het minste doen. Goed om te horen, dat het vaak blijkbaar toch anders is.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Auto »

blijmoedig schreef:
Auto schreef:
blijmoedig schreef:
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.
Misschien je bijbelkennis wat opvijzelen. Lees het stuk wat vooraf gaat over het aantal rechtvaardigen in Sodom en Gomorra en wat de Heere heeft besloten.
Bijdehand: mijn bijbelkennis is prima in orde. De mensen in Sodom en Gormorra deden inderdaad alles wat God verboden had. Wellicht dat dit echter anders was geweest, als zij meer hadden gehoord over JHWH. Daarover lezen we niets in de Bijbel, maar ik kan het me zo maar indenken.
Ga geen zaken in vullen die voor God vast staan. Sodom en Gomorra hebben hun genade tijd gehad. En lees even het NT waar Christus ook nog Sodom en Gomorra noemt. Over genadetijd gesproken ...... of ga jij dat ook invullen hoe God moet werken?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Tiberius »

blijmoedig schreef:
Auto schreef:
blijmoedig schreef:
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.
Misschien je bijbelkennis wat opvijzelen. Lees het stuk wat vooraf gaat over het aantal rechtvaardigen in Sodom en Gomorra en wat de Heere heeft besloten.
Bijdehand: mijn bijbelkennis is prima in orde. De mensen in Sodom en Gormorra deden inderdaad alles wat God verboden had. Wellicht dat dit echter anders was geweest, als zij meer hadden gehoord over JHWH. Daarover lezen we niets in de Bijbel, maar ik kan het me zo maar indenken.
Ze moeten in ieder geval gehoord hebben van de overwinning die God aan Abraham had gegeven over Kedor-Laomer.

Maar los daarvan vind ik het nogal een aanmatigende en eigenlijk blasfemische stelling, dat Sodom en Gomorra niet verwoest zouden zijn als Lot wat meer geëvangeliseerd had.
Ten eerste omdat je niet weet, op welke wijze Lot daar zijn rechtvaardige ziel gekweld heeft.
Ten tweede omdat God alle middelen mee heeft besloten. Lot hoefde het zaad alleen maar te strooien. God zal de wasdom geven.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Auto schreef:
blijmoedig schreef:
Auto schreef:
blijmoedig schreef:
Ik zou zeggen, had Lot maar wat meer geevangeliseerd, dan was het met Sodom en Gomorra misschien niet zo ver gekomen.
Misschien je bijbelkennis wat opvijzelen. Lees het stuk wat vooraf gaat over het aantal rechtvaardigen in Sodom en Gomorra en wat de Heere heeft besloten.
Bijdehand: mijn bijbelkennis is prima in orde. De mensen in Sodom en Gormorra deden inderdaad alles wat God verboden had. Wellicht dat dit echter anders was geweest, als zij meer hadden gehoord over JHWH. Daarover lezen we niets in de Bijbel, maar ik kan het me zo maar indenken.
Ga geen zaken in vullen die voor God vast staan. Sodom en Gomorra hebben hun genade tijd gehad. En lees even het NT waar Christus ook nog Sodom en Gomorra noemt. Over genadetijd gesproken ...... of ga jij dat ook invullen hoe God moet werken?
Ik geloof niet dat ik begrijp wat je hier bedoelt :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door refo »

Dat soort 'blasfemie' gebruikt Jezus Zelf ook: als daar en daar diezelfde krachten geschied waren, dan zouden zij zich wél bekeerd hebben.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Dat soort 'blasfemie' gebruikt Jezus Zelf ook: als daar en daar diezelfde krachten geschied waren, dan zouden zij zich wél bekeerd hebben.
Vind je dat hetzelfde als een bijbelheilige van laksheid beschuldigen?
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Tiberius schreef:Maar los daarvan vind ik het nogal een aanmatigende en eigenlijk blasfemische stelling, dat Sodom en Gomorra niet verwoest zouden zijn als Lot wat meer geëvangeliseerd had.
Gebruik alsjeblieft niet van die grote woorden. Ik wil alleen maar zeggen, dat er maar niet zo snel een parallel getrokken moet worden tussen Sodom en Gomorra en bijvoorbeeld de Gay Pride. (Lot moest vluchten uit Sodom en Gomorra en daar niet evangeliseren aldus Huisman...dus dan ook maar niet evangeliseren tijdens de Gay Pride?) Dat suggereert namelijk dat we maar moeten afwachten tot God die vervelende homo's zal gaan straffen, met vuur uit de hemel. Dat vind ik een nare gedachte.
Ten eerste omdat je niet weet, op welke wijze Lot daar zijn rechtvaardige ziel gekweld heeft.
Ten tweede omdat God alle middelen mee heeft besloten. Lot hoefde het zaad alleen maar te strooien. God zal de wasdom geven.
Dat weet ik inderdaad allemaal niet. Het was dan ook een hypothese, om het voorgaande proberen duidelijk te maken.
Laatst gewijzigd door blijmoedig op 14 aug 2010, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

Tiberius schreef:
refo schreef:Dat soort 'blasfemie' gebruikt Jezus Zelf ook: als daar en daar diezelfde krachten geschied waren, dan zouden zij zich wél bekeerd hebben.
Vind je dat hetzelfde als een bijbelheilige van laksheid beschuldigen?
Lot een bijbelheilige? Waar zat dat heilige dan precies in? Had hij niet kinderen bij zijn eigen dochters? Lot was een gelovige, maar een heilige zou ik van hem niet willen maken.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Auto »

blijmoedig schreef:Gebruik alsjeblieft niet van die grote woorden. Ik wil alleen maar zeggen, dat er maar niet zo snel een parallel getrokken moet worden tussen Sodom en Gomorra en bijvoorbeeld de Gay Pride. (Lot moest vluchten uit Sodom en Gomorra en daar niet evangeliseren aldus Huisman...dus dan ook maar niet evangeliseren tijdens de Gay Pride? Dat suggereert namelijk dat we maar moeten afwachten tot God die vervelende homo's zal gaan straffen, met vuur uit de hemel. Dat vind ik een nare gedachte.
Blijkbaar ben je niet helemaal op de hoogte van de situatie in de binnenstad. Je zou eens moeten praten met de inwoners van dat gedeelte waar die 'parade' plaats vindt. Dan hoor je pas echt hoe mensen die nergens aan doen de stad onvluchten of die dag binnen blijven. Als we die 'grote woorden' hier zouden neerzetten dan komt het niet door het filter heen en slaat de server vast. Zo denkt een groot deel van de inwoners van dat gebied erover.

Daarnaast nogmaals die zogenaamde gedachten om het werk van de Heere in te vullen moet je maar niet doen, dan gebruik je pas 'grote' woorden.
Plaats reactie