WK voetbal naar Nederland?

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

WK voetbal naar Nederland?

Bericht door huisman »

Dit uit het RD van vandaag (voor het hele artikel )http://www.refdag.nl/nieuws/kesler_wk_c ... bled=false
AMSTERDAM (ANP) – De mensen die kritiek hebben op de kandidaatstelling van Nederland en België voor het organiseren van het WK voetbal zijn zure calvinisten. Dat stelt directeur betaald voetbal van de KNVB Henk Kesler vrijdag in de Volkskrant.
Zou die man weten wat een calvinist is en wie Calvijn was.

Mijn stelling "Het WK voetbal de wereld uit te beginnen bij Nederland"
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Gijs83 »

huisman schreef:Dit uit het RD van vandaag (voor het hele artikel )http://www.refdag.nl/nieuws/kesler_wk_c ... bled=false
AMSTERDAM (ANP) – De mensen die kritiek hebben op de kandidaatstelling van Nederland en België voor het organiseren van het WK voetbal zijn zure calvinisten. Dat stelt directeur betaald voetbal van de KNVB Henk Kesler vrijdag in de Volkskrant.
Zou die man weten wat een calvinist is en wie Calvijn was.

Mijn stelling "Het WK voetbal de wereld uit te beginnen bij Nederland"
Daar is zelfs ministe Ab Klink het niet mee eens. Komt nog wel uit degelijk nest volgens mij. Ik vind Henk Kesler overigens wel heel denigrerend.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Marnix »

Ach ja... vervelend he... er wordt natuurlijk vooral gedoeld op zuinigheid, bureaucratie.... De term "calvinisme" wordt wel vaker "ijdel gebruikt" maar het is echt niet bedoeld als sneer richting rechtse kerken ofzo.

Overigens, wel goed om ook te vermelden dat Kesler hierbij verwijst naar een citaat van CDA'er Atsma:

Kesler verwijst naar wat Tweede-Kamerlid Joop Atsma (CDA) eerder zei over Duitsland, dat het WK enkele jaren geleden organiseerde. "Heeft de Duitse regering allerlei concessies gedaan aan de FIFA? Nee, het is gewoon gegaan via de Duitse wetgeving én de FIFA-regels.'' "Maar wij Nederlanders zijn een beetje een volkje van zure calvinisten. Althans, een aantal zure calvinisten dat het altijd beter weet. Die tijdgeest vind ik verderfelijk,'' aldus Kesler, die op 1 september afscheid neemt als bewindsman bij de KNVB.

En mijn reactie op je stelling:

Daar kunnen velen hier het vast volmondig mee eens zijn, maar hoe wil je het gaan realiseren?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Bonny »

De oerhollandse hamvraag is natuurlijk: wat levert het op? Daar zijn de meningen over verdeeld. In Duitsland (2006) is de balans positief gebleken, Zuid-Afrika (2010) is nog afwachten. Ik las vandaag ook iets dat de meeste stadions die in Zuid-Afrika gebouwd zijn, nu niet meer in gebruik zijn.
In dat geval weet ik niet hoe het uit zou pakken. Er zijn best grote stadions voor nodig en ik weet niet of Nederland en België die na 2018 nog op zouden kunnen vullen.

Zie ook : http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisch-N ... etbal_2018. Overigens is er ook wel eens nagedacht om de Olympische Spelen naar Nederland te halen, voor 2028. Hier ben ik op tegen. Dit pakt zeer slecht uit. Er moet dan, naast stadions etc., een speciaal 'Olympisch dorp' worden gebouwd waar spelers en staf worden ondergebracht. Hier kun je later niets meer mee. In Athene staan die gebouwen nog steeds leeg.
The Groom's still waiting at the altar
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Mara »

Ik vond het een rare vertoning, wat een hielenlikkerij :deg
Nederland zal eventjes klimaat-neutraal een wk organiseren.
Hoe kan dat nou als er tienduizenden (wellicht nog meer) fans per vliegtuig, bus etc naar Nederland komen en hier ook nog van stadion tot stadion moeten reizen.
Het is toch te zien op tv ? O ja, de sfeer proeven in het stadion.
Ga maar vast sparen...Wat kost een kaartje tegen die tijd ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Mister »

Mara schreef:Ik vond het een rare vertoning, wat een hielenlikkerij :deg
Nederland zal eventjes klimaat-neutraal een wk organiseren.
Hoe kan dat nou als er tienduizenden (wellicht nog meer) fans per vliegtuig, bus etc naar Nederland komen en hier ook nog van stadion tot stadion moeten reizen.
Het is toch te zien op tv ? O ja, de sfeer proeven in het stadion.
Ga maar vast sparen...Wat kost een kaartje tegen die tijd ?
Sparen? Jazeker, voor een ticket naar Verweggistan. :bobo
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door jvdg »

Mister schreef:
Mara schreef:Ik vond het een rare vertoning, wat een hielenlikkerij :deg
Nederland zal eventjes klimaat-neutraal een wk organiseren.
Hoe kan dat nou als er tienduizenden (wellicht nog meer) fans per vliegtuig, bus etc naar Nederland komen en hier ook nog van stadion tot stadion moeten reizen.
Het is toch te zien op tv ? O ja, de sfeer proeven in het stadion.
Ga maar vast sparen...Wat kost een kaartje tegen die tijd ?
Sparen? Jazeker, voor een ticket naar Verweggistan. :bobo
Spaar wel wat extra, want je moet toch meebetalen aan het verlies wat tussen de 150 miljoen en 1 miljard euro is becijferd.
Of neem je een enkele reis?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Mister »

jvdg schreef:
Mister schreef:
Mara schreef:Ik vond het een rare vertoning, wat een hielenlikkerij :deg
Nederland zal eventjes klimaat-neutraal een wk organiseren.
Hoe kan dat nou als er tienduizenden (wellicht nog meer) fans per vliegtuig, bus etc naar Nederland komen en hier ook nog van stadion tot stadion moeten reizen.
Het is toch te zien op tv ? O ja, de sfeer proeven in het stadion.
Ga maar vast sparen...Wat kost een kaartje tegen die tijd ?
Sparen? Jazeker, voor een ticket naar Verweggistan. :bobo
Spaar wel wat extra, want je moet toch meebetalen aan het verlies wat tussen de 150 miljoen en 1 miljard euro is becijferd.
Of neem je een enkele reis?
Ga nou geen goede ideeën hier neerzetten ;)
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

huisman schreef:Dit uit het RD van vandaag (voor het hele artikel )http://www.refdag.nl/nieuws/kesler_wk_c ... bled=false
AMSTERDAM (ANP) – De mensen die kritiek hebben op de kandidaatstelling van Nederland en België voor het organiseren van het WK voetbal zijn zure calvinisten. Dat stelt directeur betaald voetbal van de KNVB Henk Kesler vrijdag in de Volkskrant.
Zou die man weten wat een calvinist is en wie Calvijn was.

Mijn stelling "Het WK voetbal de wereld uit te beginnen bij Nederland"
Misschien ligt er wel een taak voor de kerken als er zo veel verschillende bezoekers naar Nederland komen? Bijvoorbeeld om te laten zien dat Nederland meer te bieden heeft dan De Wallen en coffeeshops. De calvinisten kunnen zich volledig uitleven zou ik haast zeggen :)

Christenen moeten mijns inziens hun energie niet stoppen in zaken die ze toch niet tegen kunnen houden. Maar de mogelijkheden te baat nemen, om in woord en daad het Evangelie uit te dragen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Marnix »

@ Mara: waar maak je je druk om? Anderen willen dat wel betalen voor een ticket... En jij toch niet :)

@ jvdg: heb je daar een bronvermelding van?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Rambam
Berichten: 335
Lid geworden op: 26 feb 2010, 11:21

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Rambam »

Hier kun je het rapport aantreffen dat het ministerie van EZ heeft laten maken.

Die meneer Been van het organisatiecomité die roept wel dat andere landen er in financieel opzicht beter van zijn geworden, maar dat is allesbehalve aangetoond.

Ik ben tegen het WK Voetbal in Nederland omdat:

1. In tijden van grote bezuinigingen geen geld in een verliesgevend evenement moet worden gestoken;
2. Nederland geen zaken moet doen met een corrupte organisatie zoals de FIFA.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door huisman »

Rambam schreef:Hier kun je het rapport aantreffen dat het ministerie van EZ heeft laten maken.

Die meneer Been van het organisatiecomité die roept wel dat andere landen er in financieel opzicht beter van zijn geworden, maar dat is allesbehalve aangetoond.

Ik ben tegen het WK Voetbal in Nederland omdat:

1. In tijden van grote bezuinigingen geen geld in een verliesgevend evenement moet worden gestoken;
2. Nederland geen zaken moet doen met een corrupte organisatie zoals de FIFA.
Mee eens plus

3. De grote overlast en de verstoring van de zondagsrust.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
blijmoedig
Berichten: 431
Lid geworden op: 30 apr 2010, 11:18

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door blijmoedig »

huisman schreef:
Rambam schreef:Hier kun je het rapport aantreffen dat het ministerie van EZ heeft laten maken.

Die meneer Been van het organisatiecomité die roept wel dat andere landen er in financieel opzicht beter van zijn geworden, maar dat is allesbehalve aangetoond.

Ik ben tegen het WK Voetbal in Nederland omdat:

1. In tijden van grote bezuinigingen geen geld in een verliesgevend evenement moet worden gestoken;
2. Nederland geen zaken moet doen met een corrupte organisatie zoals de FIFA.
Mee eens plus

3. De grote overlast en de verstoring van de zondagsrust.
Je kan het ook wat groter trekken, en kijken naar al die mogelijkheden voor evangelisatie, die een WK voetbal ook biedt. We moeten uit gaan naar de volken, maar tijdens een WK voetbal komen alle volken naar ons toe. Makkelijker kunnen we het niet hebben :) Dat lijkt me uiteindelijk zwaarder wegen, dan dat wij met z'n allen in alle rust in onze kerken onze psalmen kunnen zingen. Ten diepste vind ik dat kerkelijk te veel naar binnengekeerd.

Economisch bezien, kan je er overigens ook alle kanten mee op. Een zeer strakke kosten baten analyse op het organiseren van zo'n toernooi loslaten lijkt me sowieso lastig. Wanneer een maand lang de camera's van de hele wereld op je land gericht zijn, krijg je ook te maken met een soort exposure die niet a la minute in geld is uit te drukken, maar doorwerkt op de langere termijn. Bijvoorbeeld door meer toerisme in de toekomst.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door Auto »

blijmoedig schreef:
huisman schreef:
Rambam schreef:Hier kun je het rapport aantreffen dat het ministerie van EZ heeft laten maken.

Die meneer Been van het organisatiecomité die roept wel dat andere landen er in financieel opzicht beter van zijn geworden, maar dat is allesbehalve aangetoond.

Ik ben tegen het WK Voetbal in Nederland omdat:

1. In tijden van grote bezuinigingen geen geld in een verliesgevend evenement moet worden gestoken;
2. Nederland geen zaken moet doen met een corrupte organisatie zoals de FIFA.
Mee eens plus

3. De grote overlast en de verstoring van de zondagsrust.
Je kan het ook wat groter trekken, en kijken naar al die mogelijkheden voor evangelisatie, die een WK voetbal ook biedt. We moeten uit gaan naar de volken, maar tijdens een WK voetbal komen alle volken naar ons toe. Makkelijker kunnen we het niet hebben :) Dat lijkt me uiteindelijk zwaarder wegen, dan dat wij met z'n allen rustig in onze kerken onze psalmen kunnen zingen. Ten diepste vind ik dat kerkelijk te veel naar binnengekeerd.
Ach, misschien moet jij eens naar buiten kijken ipv binnen. Een WK is niet nodig om te evangeliseren. Dat jij het komen van een WK goed praat en al het gedoe wat er bij hoort en wat er aan geld verpilt gaat omdat we dan mogelijkheden voor evangelisatie hebben, daar snap ik geen hout van. Open dan maar een topic en bespreek de mogelijkheden van evangelisatie wat er NU gedaan moet worden en niet wachten tot 2018 of 2022.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: WK voetbal naar Nederland?

Bericht door huisman »

blijmoedig schreef:
huisman schreef:
Rambam schreef:Hier kun je het rapport aantreffen dat het ministerie van EZ heeft laten maken.

Die meneer Been van het organisatiecomité die roept wel dat andere landen er in financieel opzicht beter van zijn geworden, maar dat is allesbehalve aangetoond.

Ik ben tegen het WK Voetbal in Nederland omdat:

1. In tijden van grote bezuinigingen geen geld in een verliesgevend evenement moet worden gestoken;
2. Nederland geen zaken moet doen met een corrupte organisatie zoals de FIFA.
Mee eens plus

3. De grote overlast en de verstoring van de zondagsrust.
Je kan het ook wat groter trekken, en kijken naar al die mogelijkheden voor evangelisatie, die een WK voetbal ook biedt. We moeten uit gaan naar de volken, maar tijdens een WK voetbal komen alle volken naar ons toe. Makkelijker kunnen we het niet hebben :) Dat lijkt me uiteindelijk zwaarder wegen, dan dat wij met z'n allen in alle rust in onze kerken onze psalmen kunnen zingen. Ten diepste vind ik dat kerkelijk te veel naar binnengekeerd.

Economisch bezien, kan je er overigens ook alle kanten mee op. Een zeer strakke kosten baten analyse op het organiseren van zo'n toernooi loslaten lijkt me sowieso lastig. Wanneer een maand lang de camera's van de hele wereld op je land gericht zijn, krijg je ook te maken met een soort exposure die niet a la minute in geld is uit te drukken, maar doorwerkt op de langere termijn. Bijvoorbeeld door meer toerisme in de toekomst.
Ja zo kun je alle grote evenementen goedpraten. Vind je de Gayparade ook zo'n uitgelezen Evangelisatiemoment ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie