Hele prive-leven straks openbaar?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Gijs83 »

http://www.refdag.nl/nieuws/economie/to ... e_1_495548

Zie bovenstaand artikel. Dat mensen straks en nu ook al behoorlijk overal en nergens te volgen zijn. Wat moeten we daarmee? Over ons heen laten komen of niet. Zou het werkelijk zo ver komen? Ik denk vaak voor dat het zover komt zal God wel ingrijpen en dan bedoel ik dat God ten oordeel komt.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Bonny »

Ik vind het artikel te vaag om er een zinnige reactie op te geven. In elk geval zet ik geen foto's van mezelf op internet, en post geen zaken onder mijn eigen naam.
The Groom's still waiting at the altar
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door artistiek »

Een reden temeer om uiterst zorgvuldig en nuchter om te gaan met internet.
Ik maak me vooral ook ernstig zorgen om onze jeugd...

@Bonny: nu.nl is wat uitgebreider. Maar je hoeft geen leek te zijn om de gevaren van internet onder ogen te kunnen zien.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Mara »

Maak je maar geen illusies, ze weten meer over ons dan je denkt !
Immers alles is zo'n beetje aan je SOFI nr gekoppeld, dus met 1 druk op de knop weten ze dat ik een nieuwe auto heb gekocht, mijn rijbewijs binnenkort vernieuwd moet worden, ik getrouwd ben, hoeveel kinderen ik heb, we een hypotheek hebben, geen schulden, spaarrekening, moet ik nog doorgaan ?
Ik zet vrijwel niks op internet, snap soms niet hoe mensen een weblog bijhouden en daar van alles in schrijven,
wat betreft hun relaties en gezondheid.
Foto's van henzelf plaatsen.
Op een dag keert het zich allemaal tegen je.
Bekende voorbeelden zijn van jeugdzonden, voor de grap op internet geplaatst en bij een sollicitatie was dat funest !
En wat er eenmaal op staat kan er niet of nauwelijks meer af.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Gijs83 »

Mara schreef:Maak je maar geen illusies, ze weten meer over ons dan je denkt !
Immers alles is zo'n beetje aan je SOFI nr gekoppeld, dus met 1 druk op de knop weten ze dat ik een nieuwe auto heb gekocht, mijn rijbewijs binnenkort vernieuwd moet worden, ik getrouwd ben, hoeveel kinderen ik heb, we een hypotheek hebben, geen schulden, spaarrekening, moet ik nog doorgaan ?
Ik zet vrijwel niks op internet, snap soms niet hoe mensen een weblog bijhouden en daar van alles in schrijven,
wat betreft hun relaties en gezondheid.
Foto's van henzelf plaatsen.
Op een dag keert het zich allemaal tegen je.
Bekende voorbeelden zijn van jeugdzonden, voor de grap op internet geplaatst en bij een sollicitatie was dat funest !
En wat er eenmaal op staat kan er niet of nauwelijks meer af.
Tja, waar doe het eigenlijk voor al die dingen erop zetten, met anderen delen, maar vaak komen er meer mensen achter. Ik ga er misschien vrij ver in. Ik denk zo soms wat is privacy en wat niet?
Gebruikersavatar
scape
Berichten: 157
Lid geworden op: 30 jun 2009, 17:42

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door scape »

Met een klik op mijn onderschrift kom je van alles van mij te weten hoor. . . . maar meer ook niet ; ).

Ik deel graag wat ik zie en maak met anderen. Ik kom uit een tijd waarin dat niet bestond en denk dat het mij erg geholpen zou hebben als ik gelijkgestemden had gekend toen ik jong was.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Fjodor »

Ik was daar eerst ook heel erg tegen, tegen al dat openbaar stellen van privé dingen.
Maar Christus heeft zichzelf openbaar tentoongesteld, zullen wij Hem daar niet in willen volgen?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Mara »

Dat begrijp ik niet, ik zie geen verband :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Gijs83 »

Fjodor schreef:Ik was daar eerst ook heel erg tegen, tegen al dat openbaar stellen van privé dingen.
Maar Christus heeft zichzelf openbaar tentoongesteld, zullen wij Hem daar niet in willen volgen?
Ik vraag me af wij dat dan Bijbels gezien ook moeten doen...
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Fjodor »

Gijs83 schreef:
Fjodor schreef:Ik was daar eerst ook heel erg tegen, tegen al dat openbaar stellen van privé dingen.
Maar Christus heeft zichzelf openbaar tentoongesteld, zullen wij Hem daar niet in willen volgen?
Ik vraag me af wij dat dan Bijbels gezien ook moeten doen...
Ik denk niet dat we er bang voor hoeven te zijn als blijkt dat de overheid ons daartoe zal gaan dwingen.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Hele prive-leven straks openbaar?

Bericht door Gijs83 »

Fjodor schreef:
Gijs83 schreef:
Fjodor schreef:Ik was daar eerst ook heel erg tegen, tegen al dat openbaar stellen van privé dingen.
Maar Christus heeft zichzelf openbaar tentoongesteld, zullen wij Hem daar niet in willen volgen?
Ik vraag me af wij dat dan Bijbels gezien ook moeten doen...
Ik denk niet dat we er bang voor hoeven te zijn als blijkt dat de overheid ons daartoe zal gaan dwingen.
Om ons openbaar tentoon te stellen? Als we een goed weerwoord hebben is er, denk ik, niets op te tegen wellicht zelfs aan te raden om bv.op internet te gaan.
Plaats reactie