Zzp'er in de bouw maakt veel uren

klitse
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:54

Re: Zzp'er in de bouw maakt veel uren

Bericht door klitse »

Gian schreef:Ervaren lassers en stratenmakers met eigen spullen kunnen nog steeds E35 p/u vragen. Met name in de metaal is het makkelijk overuren maken. Als je dan boven een ton bruto p jaar komt doe je leuk mee.
Als ik genoemde bedragen in de openingspost lees begrijp ik niet dat je in de bouw als zzp-er begint. Ik weet niet wat het brutoloon van een werknemer in de bouw is, dat moet dan ook behoorlijk laag zijn.

€35,-- is echt niet de prijs die nu betaald wordt. €25,-- is al hoog tegenwoordig.
Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Zzp'er in de bouw maakt veel uren

Bericht door memento »

Sja, risico's al geen gegarandeerd werk en mogelijk dalende uurlonen bij lage vraag horen bij ZZP-er zijn. Daar kies je zelf voor, door niet in loondienst te gaan, maar zelf te freelancen.

Daarnaast: Er zijn genoeg vette jaren geweest, waarin gespaard had kunnen worden voor de huidige wat magerdere jaren.
klitse
Berichten: 45
Lid geworden op: 09 jul 2010, 14:54

Re: Zzp'er in de bouw maakt veel uren

Bericht door klitse »

memento schreef:Sja, risico's al geen gegarandeerd werk en mogelijk dalende uurlonen bij lage vraag horen bij ZZP-er zijn. Daar kies je zelf voor, door niet in loondienst te gaan, maar zelf te freelancen.

Daarnaast: Er zijn genoeg vette jaren geweest, waarin gespaard had kunnen worden voor de huidige wat magerdere jaren.

Ben ik met je eens. Niet piepen. Wat voor ZZP'ers belangrijker is het betalingsgedrag van hun opdrachtgevers. Ze hebben meestal veel te veel geld uitstaan onder hun klanten
Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Zzp'er in de bouw maakt veel uren

Bericht door memento »

klitse schreef:
memento schreef:Sja, risico's al geen gegarandeerd werk en mogelijk dalende uurlonen bij lage vraag horen bij ZZP-er zijn. Daar kies je zelf voor, door niet in loondienst te gaan, maar zelf te freelancen.

Daarnaast: Er zijn genoeg vette jaren geweest, waarin gespaard had kunnen worden voor de huidige wat magerdere jaren.

Ben ik met je eens. Niet piepen. Wat voor ZZP'ers belangrijker is het betalingsgedrag van hun opdrachtgevers. Ze hebben meestal veel te veel geld uitstaan onder hun klanten
Voor te lang uitstaande betalingen heb je incasso-bureau's. Niet de meest ideale oplossing, maar als je geld nodig hebt wel handig...
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Zzp'er in de bouw maakt veel uren

Bericht door jvdg »

memento schreef:
klitse schreef:
memento schreef:Sja, risico's al geen gegarandeerd werk en mogelijk dalende uurlonen bij lage vraag horen bij ZZP-er zijn. Daar kies je zelf voor, door niet in loondienst te gaan, maar zelf te freelancen.

Daarnaast: Er zijn genoeg vette jaren geweest, waarin gespaard had kunnen worden voor de huidige wat magerdere jaren.

Ben ik met je eens. Niet piepen. Wat voor ZZP'ers belangrijker is het betalingsgedrag van hun opdrachtgevers. Ze hebben meestal veel te veel geld uitstaan onder hun klanten
Voor te lang uitstaande betalingen heb je incasso-bureau's. Niet de meest ideale oplossing, maar als je geld nodig hebt wel handig...
Maar als het kikkers zijn vallen er weinig veren te plukken.
Dan vis je toch achter het net.
En blijf je met de minimum incassokosten zitten.
Plaats reactie