Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Auto »

refo schreef:Maar ik zal je helpen in algemene termen:

Econoom Harry van Dalen zegt hier het volgende over:

‘Daaruit blijkt dat het ‘merk’ Beatrix zeker zo’n vier miljard euro vertegenwoordigt. Het blijkt dat monarchieën over het algemeen veel vertrouwen uitstralen. En vertrouwen is in de economie cruciaal. Daardoor is het ook om te rekenen in een geldbedrag.’
Er is geen enkele onderbouwing naar mijn weten van deze stelling. Iedereen roept maar niemand heeft inzicht in de jaarrekening van de Oranje Nassau's BV
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

refo schreef:Maar ik zal je helpen in algemene termen:

Econoom Harry van Dalen zegt hier het volgende over:

Daaruit blijkt dat het ‘merk’ Beatrix zeker zo’n vier miljard euro vertegenwoordigt. Het blijkt dat monarchieën over het algemeen veel vertrouwen uitstralen. En vertrouwen is in de economie cruciaal. Daardoor is het ook om te rekenen in een geldbedrag.’
wááruit blijkt dat dan????

maar goed, we dwalen ietwat af............

waarop valt verder te bezuinigen dan alleen sociale zekerheid en de zorg volgens jullie?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

---normale reacties--- [mvg Auto]
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

Rens schreef:waarop valt verder te bezuinigen dan alleen sociale zekerheid en de zorg volgens jullie?
Defensie - bv. aanschaf JSF definitief van de baan.

Kunst en cultuur. Subsidies stopzetten.
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 02 apr 2010, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:waarop valt verder te bezuinigen dan alleen sociale zekerheid en de zorg volgens jullie?
Defensie - bv. aanschaf JSF definitief van de baan.

Kunst en cultuur. Subsidies stopzetten.
kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???

JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

Rens schreef:kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???
Alle kunst en cultuur gerelateerde subsidies. Mensen kunnen er zelf voor betalen, en als zij het geld niet hebben, kan er gespaard worden.
Rens schreef:JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Inderdaad. Overigens opvallend dat ik op de website van het CDA geen informatie meer krijg als ik op het standpunt over de JSF klik. Ik kan het alleen maar toejuichen als zij hun standpunt zouden veranderen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???
Alle kunst en cultuur gerelateerde subsidies. Mensen kunnen er zelf voor betalen, en als zij het geld niet hebben, kan er gespaard worden.
Rens schreef:JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Inderdaad. Overigens opvallend dat ik op de website van het CDA geen informatie meer krijg als ik op het standpunt over de JSF klik. Ik kan het alleen maar toejuichen als zij hun standpunt zouden veranderen.
Hé afblijven van mijn JSF, is wel mijn toekomst en je krijgt echt waar voor je geld. Of zijn jullie ook al voor het opheffen van defensie, of mogen wij de oorlog in (b.v. Afghanistan) met slechte spullen ? :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

Overzicht bezuinigingsopties
Gepubliceerd op 02-04-10
Twintig werkgroepen van ambtenaren hebben donderdag de resultaten gepubliceerd van hun zoektocht naar miljardenbezuinigingen. Een overzicht.

Het kabinet had de werkgroepen hier vorig najaar om gevraagd. Per terrein is in ieder geval gezocht naar mogelijkheden om 20 procent te bezuinigen. In totaal gaat het dan om 35 miljard euro. Hier vindt u een overzicht van de mogelijkheden, met hun opbrengsten.

Woningmarkt

•Aanpassingen hypotheekrenteaftrek, van beperking tot afschaffing (2,5 tot 5 miljard in 2015, daarna oplopend).
•Eigen woning belasten als eigen vermogen. En maximale huren omhoog in aantrekkelijke regio's. (Mogelijke opbrengst 5 miljard in 2015).
Zorg

•Verhoging van het eigen risico in de zorg naar 775 euro (3,8 miljard).
•Eigen bijdrage van 5 euro per bezoek aan de huisarts (260 miljoen).
•Versobering AWBZ (4,4 miljard).
Onderwijs

•Versobering OV-studentenkaart (65 miljoen in 2015).
•Omzetten basisbeurs in sociaal leenstelsel (350 miljoen in 2015).
•Minder vakken en profielen in havo/vwo: 845 miljoen.
•Verkorten van onderwijstijd en lespakket beperken: 1,5 miljard.
Sociale zekerheid en werkgelegenheid

•Herziening ontslagstelsel met WW-duur van zes maanden en spaar-WW van half jaar (2,2 miljard in 2015).
• Mildere varianten om de duur WW-uitkering te beperken en het ontslagrecht aan te passen (0,9 tot 1,2 miljard in 2015).
•Ontkoppeling van uitkeringen aan de ontwikkeling van de lonen (2 miljard).
•Wajong en sociale werkplaatsen onderbrengen in bijstand (2 miljard).
•Duur uitkering arbeidsongeschiktheid (WIA) beperken tot vijf jaar als werknemers niet door het werk ziek zijn geworden (1,4 miljard).
•Verlaging minimumloon met 10 procent en daarmee ook bijstand (1,3 miljard).
Overig

•Drastische vereenvoudiging van stelsel kindregelingen (1,8 miljard).
•Nationale politie, hogere boetes, een ministerie van Veiligheid (2 miljard).
•Afschaffen provincies en waterschappen (1,8 miljard).
•Eigen bijdrage bij inburgering (334 miljoen).
•Minder politici (160 miljoen).
•Softdrugs legaliseren (160 miljoen).
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

Nou refo

ik zal de oranjes eens in de gaten gaan houden en er vallen me nu al 3 dingen op
1e kennelijk kan je geen echte bewijzen aan voeren
2e de provincie zeeland steekt een paar ton in koniginnedag (had ook naar voedselbanken gekund
3e wat pleit die familie toch vrij van het betalen van belasting

verder ...bezuinigen op kunst cultuur ja !! en dan met name alles wat met homofilie te maken heb graag
bezuinigen op defensie ja maar vergeet niet dat we wel veilig moeten zitten en deel uit maken van de NAVO en onze millitairen inderdaad niet met een klappertjespistool op pad kunnen sturen

Refo ik weet het ik ben dom achterlijk asociaal enz.. maar als christen zou jij mij dan op het rechte pad kunnen bewegen en dat doe je niet ... waarom niet .. je loopt vast op de uitgaves van de oranjes !

ben trouwens ook groot voorstander dat de voetbalclubs zelf de beveiliging van politie me en evt marechasee betalen (en ik ben een voetbalfan !) kortom teogangskaartjes verhogen in prijs
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

Een shift-toets, een komma en een punt zijn handige dingen. Je bijdragen worden zo lekker leesbaar. refo moet weer met een kleine letter. Ik ben niet de Refo, maar ben er één. Al vinden sommigen van niet.

Je wilt gewoon dat de koninklijke familie alleen maar geld kost.
Maar ze leveren gewoon geld op.
Je wilt het niet geloven (want je hebt een hekel aan ze), maar er zijn mensen in andere landen die een order van een miljard gunnen in ruil voor op de foto met een kroonprins. En dan vis je als republiek achter het net. Dat levert jaarlijks heel veel op.

En het koninklijk huis belasting laten betalen is onzin. Al hun inkomen komt al uit de schatkist.
Het is dus slimmer om het netto te geven, dat bespaart weer een ambtenaar om de aangiften van al die mensen in te vullen.

En waarom zet je nu kunst, homo's en defensie in 1 zin? Heb je daar ook al een hekel aan? Maar je wilt wel bescherming in geval van nood? Hoe dubbel is dit alle, nietwaar?

En betalen voor politieinzet werkt ook al niet. Of wil je 100 euro aan leges betalen als je aangifte doet van je gestolen fiets?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

refo (met kleine r)
je slaat kant nog wal.
homofilie is verderfelijk en in mijn ogen een ziekte en toegeving aan lusten die jezelf opwekt

een hekel aan de oranjes heb ik niet ze mogen stuk voor stuk 300 worden en voorlopig heb jij ze een "merk" genoemd

er zijn voldoende ambetenaren die hun belasting kan regelen hoor maar als je dat zonde van het geld vind moeten ze mij ook maar overslaan want dat scheelt dan ook weer een ambtenaar en kan ik meer aan de kerk geven

kunst en homofilie en cultuur zeg ik inderdaad in 1 zin omdat het de stad amsterdam geld kost terwijl het niet nodig is en ik een hekel heb aan die overdreven aandacht vragerij van die gasten. (en hun smerige gedrag met teksten als meer bloot op de boot)

dfensie hebben we nodig maar je hoort mij niet zeggen dat er niet op bezuinigd kan worden
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

R(r)efo schreef
Ik ben niet de Refo, maar ben er één. Al vinden sommigen van niet.
Jòh.... ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Auto »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???
Alle kunst en cultuur gerelateerde subsidies. Mensen kunnen er zelf voor betalen, en als zij het geld niet hebben, kan er gespaard worden.
Rens schreef:JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Inderdaad. Overigens opvallend dat ik op de website van het CDA geen informatie meer krijg als ik op het standpunt over de JSF klik. Ik kan het alleen maar toejuichen als zij hun standpunt zouden veranderen.
Hé afblijven van mijn JSF, is wel mijn toekomst en je krijgt echt waar voor je geld. Of zijn jullie ook al voor het opheffen van defensie, of mogen wij de oorlog in (b.v. Afghanistan) met slechte spullen ? :garde
Stel ze nemen de JSF niet, je wilt niet weten wat het dan allemaal gaat kosten om het hoge niveau wat de luchtmacht nu heeft te behouden. Ik vrees het ergste dat als je alle kosten die straks extra gemaakt moeten worden op een hoop gooit dat we dan zouden schrikken van de het bedrag. Maar daar kan jij misschien meer van vertellen, wat de consequenties zijn?
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door jvdg »

Als dit topic nog lang openblijft en de (nieuwe) regering hier meeleest, valt er alleen nog maar te bezuinigen op het aantal te plaatsen postings. :)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

jvdg schreef:Als dit topic nog lang openblijft en de (nieuwe) regering hier meeleest, valt er alleen nog maar te bezuinigen op het aantal te plaatsen postings. :)
Wel een idee een postingtax.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie