Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

Bart schreef:en toch hoor ik nog steeds niet over het feit dat veel ontwikkelingsgeld in corrupte handen verdwijnt en over het koningshuis ?
Precies en ondertussen maar willen bezuinigen op de gezondheidszorg (CDA).
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:
Bart schreef:en toch hoor ik nog steeds niet over het feit dat veel ontwikkelingsgeld in corrupte handen verdwijnt en over het koningshuis ?
Precies en ondertussen maar willen bezuinigen op de gezondheidszorg (CDA).
Lézen jullie de postings wel?
En in het bijzonder die postings die naar de christelijke naastenliefde verwijzen?
Zijn jullie om wat voor reden dan ook bevoorrecht t.o.v. onze naasten die echt niets hebben?
Wat bezielt jullie?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Bart schreef:en toch hoor ik nog steeds niet over het feit dat veel ontwikkelingsgeld in corrupte handen verdwijnt en over het koningshuis ?
Precies en ondertussen maar willen bezuinigen op de gezondheidszorg (CDA).
Lézen jullie de postings wel?
En in het bijzonder die postings die naar de christelijke naastenliefde verwijzen?
Zijn jullie om wat voor reden dan ook bevoorrecht t.o.v. onze naasten die echt niets hebben?
Wat bezielt jullie?
Net als waarschijnlijk jou, gaat het ook mij aan het hart als ik de schrijnende situatie van kinderen in ontwikkelingslanden zie, maar laten we ook de politieke situatie in die landen onder ogen zien. Je kunt zoveel miljoenen besteden aan deze landen, maar wat heeft het voor zin als dit geld in een 'bodemloze put' verdwijnt?. Als ontwikkelingsgeld weggesluisd wordt door corrupte leiders, dan is dat absoluut funest voor de ontwikkeling van dat land. Uiteindelijk wordt daarmee niemand geholpen, maar corruptie wordt als het ware wel ‘gesteund’. Ontwikkeling van een derde wereldland staat bij mij voorop, het ‘steunen’ van een corrupt beleid absoluut niet.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door jvdg »

Marie-Henriëtte schreef:
jvdg schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Bart schreef:en toch hoor ik nog steeds niet over het feit dat veel ontwikkelingsgeld in corrupte handen verdwijnt en over het koningshuis ?
Precies en ondertussen maar willen bezuinigen op de gezondheidszorg (CDA).
Lézen jullie de postings wel?
En in het bijzonder die postings die naar de christelijke naastenliefde verwijzen?
Zijn jullie om wat voor reden dan ook bevoorrecht t.o.v. onze naasten die echt niets hebben?
Wat bezielt jullie?
Net als waarschijnlijk jou, gaat het ook mij aan het hart als ik de schrijnende situatie van kinderen in ontwikkelingslanden zie, maar laten we ook de politieke situatie in die landen onder ogen zien. Je kunt zoveel miljoenen besteden aan deze landen, maar wat heeft het voor zin als dit geld in een 'bodemloze put' verdwijnt?. Als ontwikkelingsgeld weggesluisd wordt door corrupte leiders, dan is dat absoluut funest voor de ontwikkeling van dat land. Uiteindelijk wordt daarmee niemand geholpen, maar corruptie wordt als het ware wel ‘gesteund’. Ontwikkeling van een derde wereldland staat bij mij voorop, het ‘steunen’ van een corrupt beleid absoluut niet.
Je toont nu aan dat je de postings niet leest.
Ik heb gepleit voor een andere, betere, besteding van dit geld en middelen.
Laat ons daaraan werken.
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

Volgens refo zou het koningshuis geld opleveren..hmmm nog nooit wat van gezien of gehoord, behalve dan dat jaren geleden een drugssmokkelaar uit thailand vrijkwam

ontwikkelingshulp pakken we na 4 jaar wel weer eens op we moeten eerst voor de eige kinderen zorgenof geef je je laatste centen uit aan arme landen terwijl jezelf in de schulden zit en je kind ziek is (dit is een voorbeeld want ik heb geen kinderen)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

jvdg schreef: Ik heb gepleit voor een andere, betere, besteding van dit geld en middelen.
Laat ons daaraan werken.
ontwikkelingshulp dmv planmatig en project-gerichte hulp bedoel je? het slaan van waterputten door de hulporganisatie zélf, de aankoop en schenking van geiten koeien e.d. aan een dorp of anderssoortige projectmatige hulp............dát is échte ontwikkelingshulp die honderden miljoenen minder kost.........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

Bart schreef:Volgens refo zou het koningshuis geld opleveren..hmmm nog nooit wat van gezien of gehoord, behalve dan dat jaren geleden een drugssmokkelaar uit thailand vrijkwam
Weet je wat je gaat doen? Je gaat een halfjaar alle activiteiten volgen van de leden van ons koningshuis. Want zo is het zo onnozel praten, je weet er niets vanaf.
ontwikkelingshulp pakken we na 4 jaar wel weer eens op we moeten eerst voor de eige kinderen zorgenof geef je je laatste centen uit aan arme landen terwijl jezelf in de schulden zit en je kind ziek is (dit is een voorbeeld want ik heb geen kinderen)
En dat laatste? Eigenlijk hetzelfde. Je weet niet wat er waar aan de hand is. Als je weet weet dat er ergens iemand dood ligt te gaan. Je kunt hem helpen, maar moet elke keer langs een boze buurman die 100 euro per keer dat je langskomt eist. Wat doe je dan?
Men doet nu net voorkomen of het ministerie van ontwikkeling maar girootjes uitschrijft naar boeven en het zelf niet in de gaten heeft.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door jvdg »

Rens schreef:
jvdg schreef: Ik heb gepleit voor een andere, betere, besteding van dit geld en middelen.
Laat ons daaraan werken.
ontwikkelingshulp dmv planmatig en project-gerichte hulp bedoel je? het slaan van waterputten door de hulporganisatie zélf, de aankoop en schenking van geiten koeien e.d. aan een dorp of anderssoortige projectmatige hulp............dát is échte ontwikkelingshulp die honderden miljoenen minder kost.........
Dat bedoel ik, plus onderwijs (en zending :hum )
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Gijs83 »

Gijs83 schreef:Ik vraag me af waarvoor we onderhand nog verzekerd zijn! Laat ze eens al dat geld wat ze in de sport pompen in de gezondheidszorg pompen! ::salut
even naar boven halen...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik vraag me af waarvoor we onderhand nog verzekerd zijn! Laat ze eens al dat geld wat ze in de sport pompen in de gezondheidszorg pompen! ::salut
even naar boven halen...
Niet nodig. het is Donald Duck praat.
Er moet minder juist gepompt worden door de overheid. In sport en zorg.

Je kunt wel tegen sport zijn om dat je er tegen bent, maar het levert ook heel veel voordelen op. Mensen leven gezonder, mensen zijn van de straat. Sport verbroedert.
Natuurlijk zijn er ook nadelen.
Het is een afweging.

Opheffen van de provincies en terug naar een stuk of 25 gemeenten. Dat is ook wel een goed idee.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door memento »

refo schreef:Opheffen van de provincies en terug naar een stuk of 25 gemeenten. Dat is ook wel een goed idee.
Opheffen van de provincies (of terugbrengen naar 4 ofzo) is een heel goed idee. Terug naar 25 gemeenten: is 25 niet heel erg weinig?
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

refo schreef:
Gijs83 schreef:
Gijs83 schreef:Ik vraag me af waarvoor we onderhand nog verzekerd zijn! Laat ze eens al dat geld wat ze in de sport pompen in de gezondheidszorg pompen! ::salut
even naar boven halen...

Er moet minder juist gepompt worden door de overheid. In sport en zorg.

.
wat betreft de sport: voor amateur-sport meer geld, voor beroepssporten die moeten hun eigen broek maar op zien te houden.

in de zorg minder geld "pompen" vindt ik een uiterst onzalig idee, je kunt wel zeggen dat er uitzonderingen moeten zijn, maar het is al met al een zeer rekbaar begrip........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

Refo
schreef
Bart schreef:
Volgens refo zou het koningshuis geld opleveren..hmmm nog nooit wat van gezien of gehoord, behalve dan dat jaren geleden een drugssmokkelaar uit thailand vrijkwam


Weet je wat je gaat doen? Je gaat een halfjaar alle activiteiten volgen van de leden van ons koningshuis. Want zo is het zo onnozel praten, je weet er niets vanaf.


Citaat:
ontwikkelingshulp pakken we na 4 jaar wel weer eens op we moeten eerst voor de eige kinderen zorgenof geef je je laatste centen uit aan arme landen terwijl jezelf in de schulden zit en je kind ziek is (dit is een voorbeeld want ik heb geen kinderen)


En dat laatste? Eigenlijk hetzelfde. Je weet niet wat er waar aan de hand is. Als je weet weet dat er ergens iemand dood ligt te gaan. Je kunt hem helpen, maar moet elke keer langs een boze buurman die 100 euro per keer dat je langskomt eist. Wat doe je dan?
Men doet nu net voorkomen of het ministerie van ontwikkeling maar girootjes uitschrijft naar boeven en het zelf niet in de gaten heeft.
Nou Refo help mij eens van mijn onozelheid af, wat hebben ze dan gedaan het laatste jaar?
En ja de regering schrijft inderdaad girootjes uit en haalt het bij ons weer terug (wachtgelden bijvoorbeeld) en ontwikkelingsgeld aan instanties sturen waarvan je nu al weet dat het fout gaat als je wilt helpen stuur dan je eige mensen daar naar toe en controleer ze, en van boze buurmannen ben ik nog nooit onder de indruk gekomen
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

Bart schreef:Refo
schreef
Bart schreef:
Volgens refo zou het koningshuis geld opleveren..hmmm nog nooit wat van gezien of gehoord, behalve dan dat jaren geleden een drugssmokkelaar uit thailand vrijkwam


Weet je wat je gaat doen? Je gaat een halfjaar alle activiteiten volgen van de leden van ons koningshuis. Want zo is het zo onnozel praten, je weet er niets vanaf.


Citaat:
ontwikkelingshulp pakken we na 4 jaar wel weer eens op we moeten eerst voor de eige kinderen zorgenof geef je je laatste centen uit aan arme landen terwijl jezelf in de schulden zit en je kind ziek is (dit is een voorbeeld want ik heb geen kinderen)


En dat laatste? Eigenlijk hetzelfde. Je weet niet wat er waar aan de hand is. Als je weet weet dat er ergens iemand dood ligt te gaan. Je kunt hem helpen, maar moet elke keer langs een boze buurman die 100 euro per keer dat je langskomt eist. Wat doe je dan?
Men doet nu net voorkomen of het ministerie van ontwikkeling maar girootjes uitschrijft naar boeven en het zelf niet in de gaten heeft.
Nou Refo help mij eens van mijn onozelheid af, wat hebben ze dan gedaan het laatste jaar?
En ja de regering schrijft inderdaad girootjes uit en haalt het bij ons weer terug (wachtgelden bijvoorbeeld) en ontwikkelingsgeld aan instanties sturen waarvan je nu al weet dat het fout gaat als je wilt helpen stuur dan je eige mensen daar naar toe en controleer ze, en van boze buurmannen ben ik nog nooit onder de indruk gekomen
Nee, jij gaat ze nu een halfjaar volgen. Ik ga jouw nagelaten werk niet doen.

Maar meneer is wereldverbeteraar. Of stuurman aan wal. En ja, dat zijn de beste.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door refo »

Maar ik zal je helpen in algemene termen:

Econoom Harry van Dalen zegt hier het volgende over:

‘Daaruit blijkt dat het ‘merk’ Beatrix zeker zo’n vier miljard euro vertegenwoordigt. Het blijkt dat monarchieën over het algemeen veel vertrouwen uitstralen. En vertrouwen is in de economie cruciaal. Daardoor is het ook om te rekenen in een geldbedrag.’
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Plaats reactie