Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Luther »

Het eigen risico in de zorg zal echt geen 775 worden; er is geen enkele politieke partij die zo ver wil gaan.

De discussie moet gewoon wat algemener: om de staatsfinanciën op orde te houden, is het onontkoombaar om een aantal heikele punten nu heel stevig aan te pakken.
- Pensioenleeftijd naar 67
- Hypotheekrente-aftrek afschaffen of sterk beperken
- In de zorgkosten snijden, m.n. in de AWBZ (nl. terugbrengen tot waar deze wet voor bedoeld is)
- De studiebeurs geheel of gedeeltelijk afschaffen

Wat mij betreft gaat een volgend kabinet dit allemaal aanpakken. Als ik de nu naar buiten komende verkiezingsprogramma's vergelijk, dan is de juiste aanpak van de crisis (dus niet pappen en nathouden, maar in twee kabinetsperiodes minstens 30 miljard bezuinigen) te verwachten van CDA, VVD, D66 en SGP.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:
vlinder schreef: Een groot gedeelte van ziekte ligt aan levensstijl, al is dat moeilijk te definiëren
Minder verdienende mensen hebben vaak niet voldoende geld om altijd verse en goede producten te kopen,
Ongezond voedsel is veel goedkoper, en is vaak minder gezond... :hum
Er is trouwens geen politieke partij die de eigen risico wil verhogen naar 775 euro dus topic kan op slot :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bloempje28 »

Luther schreef:Het eigen risico in de zorg zal echt geen 775 worden; er is geen enkele politieke partij die zo ver wil gaan.

De discussie moet gewoon wat algemener: om de staatsfinanciën op orde te houden, is het onontkoombaar om een aantal heikele punten nu heel stevig aan te pakken.
- Pensioenleeftijd naar 67
- Hypotheekrente-aftrek afschaffen of sterk beperken
- In de zorgkosten snijden, m.n. in de AWBZ (nl. terugbrengen tot waar deze wet voor bedoeld is)
- De studiebeurs geheel of gedeeltelijk afschaffen

Wat mij betreft gaat een volgend kabinet dit allemaal aanpakken. Als ik de nu naar buiten komende verkiezingsprogramma's vergelijk, dan is de juiste aanpak van de crisis (dus niet pappen en nathouden, maar in twee kabinetsperiodes minstens 30 miljard bezuinigen) te verwachten van CDA, VVD, D66 en SGP.
Nou als dit allemaal ingevoerd gaat worden, zal de huizenmarkt nog verder instorten... er zijn veel mensen die door de aftrek WEL een hypotheek kunnen hebben en zonder aftrek niet rondkomen... studiebeurs afschaffen zorgt ervoor dat veel studenten niet meer naar school toe kunnen, ouders hebben dat geld niet.
Pensioenleeftijd: tja.. als je fit bent maar de meeste 65-ers zijn al aan het eind van hun latijn... zeker met een zwaar beroep!!!

Dus moeten we wel snijden in scholing en in de portemonnee van de burger???? Nee, laten we nu maar eens snijden in de portemonnee van de vette portemonnee van de bureaucratie... de ministers zullen zichzelf geen centje minder uitbetalen... voetballers kunnen met minstens de helft toe... enzo is er veel meer!!! Nee we moeten niet bezuinigen op de zorgstaat, maar op de mensen met dollarstekens in de ogen.
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bloempje28 »

vlinder schreef:Ik ben het gedeeltelijk met je eens Bloempje. Aan de ene kant vind ik dat mensen met grotere salarissen meer kunnen bijdragen zodat de armen dat wat minder hoeven. Bij de belasting gebeurd dit al in de vorm van meer schijven. Aan de andere kant ook weer niet. Als jij heel hard werkt, jezelf opwerkt en meer verdient, is dat een stukje eigen prestatie. Als je veel hersens hebt, maar ze niet wilt gebruiken en werk blijft doen onder je niveau, kies je er m.i. zelf voor om minder te verdienen. Over bijdragen in de zorg naar rato ben ik het minder eens. Waarom moet iemand die veel verdient, maar niet vaak ziek is, meer bijdragen dan iemand met een uitkering die wel vaak ziek is? Dat lijkt me niet juist. Een groot gedeelte van ziekte ligt aan levensstijl, al is dat moeilijk te definiëren. Ik vind een gelijke bijdrage voor een verzekering wel eerlijk. Daarnaast kun je kiezen voor aanvullende verzekeringen als je die nodig hebt. Kost per maand wat meer, maar bespaart je gigantische kostenposten.
In het kader van naastenliefde vind ik dat degenen met een hoger inkomen ook meer kunnen betalen. Nee, wij denken vooral aan onzelf. ik werk zo hard, ik heb het verdiend. Vind ik een foute instelling, maar wel een menselijke.. daar komen we nooit verder mee.
Er zijn heel veel mensen die ongewild in een verkeerd beroep zitten, of onder hun niveau werken omdat ze het geld tot omscholing niet hebben... er zijn ook mensen die de hersens gewoon niet hebben of omdat ze het nou eenmaal een leuk beroep vinden. Zo werkt mijn man onder zijn niveau... is stratenmaker met heel veel plezier. Maar het een beroep waar op neer wordt gekeken, iedereen wil wel graag zijn wc doorspoelen maar niet in de stront staan... nee dat doet mijn man (wat een schat!) Maar is dat beroep dan minder waard en is hij dan een minder salaris waard omdat hij in de stront staat en de ander hem daarvoor de opdracht geeft???? Zo fout!! Natuurlijk mag de hogergeschaalde meer verdienen, maar tegenwoordig is er bijna geen middenklasse meer... het verschil tussen rijk en arm wordt alleen maar groter door de graaicultuur, we kunnen niet meer delen.
En over de aanvullende verzekering... nog meer zorgenkosten terwijl deze al verdubbeld zijn... dus verdriedubbeld.... dat is voor iemand in de bijstand of de ww niet te betalen... en ook niet iemand die kei en keihard op zijn niveau een minimumloon verdiend... dat is toch niet eerlijk??? Nee, we willen een eerlijk systeem..... degenen die heel veel hebben en degenen die heel weinig hebben betalen hetzelfde... hoe eerlijk is dat???? En zo snel krijg je echt geen zorgtoeslag hoor!!!
En niet alle zieken zijn ziek door een slechte leefstijl!!! daar kan ook naar gekeken worden! En als je altijd gezond geleeft hebt en kanker krijgt (met een minimum inkomen) dan wordt je ook helemaal niet gelukkig als de kosten vervolgens maar oplopen, terwijl de miljardair opnieuw het probleem niet in zijn portemonnee voelt... hoe eerlijk is het dan nog??????
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Luther schreef
- De studiebeurs geheel of gedeeltelijk afschaffen
Kijk dit is nu echt een slecht voorstel, Onderwijs is een investering in de toekomst geen uitgavepost,als het collegegeld wordt verdubbeld, OV jaarkaart afgeschaft en de studiebeurs geheel een lening dan gaan wij weer naar een tijd dat alleen kinderen van rijke ouders verder kunnen studeren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bloempje28 »

huisman schreef:Luther schreef
- De studiebeurs geheel of gedeeltelijk afschaffen
Kijk dit is nu echt een slecht voorstel, Onderwijs is een investering in de toekomst geen uitgavepost,als het collegegeld wordt verdubbeld, OV jaarkaart afgeschaft en de studiebeurs geheel een lening dan gaan wij weer naar een tijd dat alleen kinderen van rijke ouders verder kunnen studeren.
Mee eens!!!!!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door helma »

huisman schreef:
Ik geef toe dat ik makkelijk praten heb. Ik verdien 3 maal de Balkenendenorm exclusief alle bonussen ga elke avond uit eten in een vijfsterrenrestaurant, moet misschien mijn zeewaardig jacht verkopen maar kan dan wel mijn privéjet houden.
Ga nu naar de dealer de nieuwe ferrari is binnen. :OO3
Dit gaan we dus binnenkort merken in de collectezak :yahoo
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

5 miljard ontwikkelingshulp, 4 miljard naar brussel -------------9 miljard totaal
daar ligt de oplossing
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Margriet »

En ?? Je zou eens moeten kijken wat er uitgehaald is.. We zouden andere mensen ook eens als mens kunnen behandelen... moeilijk voor blanken...Zij zijn toch superieur..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:
huisman schreef:
Ik geef toe dat ik makkelijk praten heb. Ik verdien 3 maal de Balkenendenorm exclusief alle bonussen ga elke avond uit eten in een vijfsterrenrestaurant, moet misschien mijn zeewaardig jacht verkopen maar kan dan wel mijn privéjet houden.
Ga nu naar de dealer de nieuwe ferrari is binnen. :OO3
Dit gaan we dus binnenkort merken in de collectezak :yahoo
Zet-ie daar straks een prachtig kerkgebouw neer en hoeft de familie 'Helma' daar geen duit aan te betalen :slurp
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Gijs83 schreef:
helma schreef:
huisman schreef:
Ik geef toe dat ik makkelijk praten heb. Ik verdien 3 maal de Balkenendenorm exclusief alle bonussen ga elke avond uit eten in een vijfsterrenrestaurant, moet misschien mijn zeewaardig jacht verkopen maar kan dan wel mijn privéjet houden.
Ga nu naar de dealer de nieuwe ferrari is binnen. :OO3
Dit gaan we dus binnenkort merken in de collectezak :yahoo
Zet-ie daar straks een prachtig kerkgebouw neer en hoeft de familie 'Helma' daar geen duit aan te betalen :slurp
Ik heb met de Paasdagen opnieuw gemerkt dat een gebouw niet belangrijk is,het Woord verkondigt door een getrouwe dienstknecht wil de HEERE zegenen. Halleluja
Dit heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ik ben er erg vol van.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ik heb met de Paasdagen opnieuw gemerkt dat een gebouw niet belangrijk is,het Woord verkondigt door een getrouwe dienstknecht wil de HEERE zegenen. Halleluja
Dit heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ik ben er erg vol van.
Ik neem aan dat je dit als een aanbeveling ziet om de preken van ds. M. van der Sluijs te downloaden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17344
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Ik heb met de Paasdagen opnieuw gemerkt dat een gebouw niet belangrijk is,het Woord verkondigt door een getrouwe dienstknecht wil de HEERE zegenen. Halleluja
Dit heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ik ben er erg vol van.
Ik neem aan dat je dit als een aanbeveling ziet om de preken van ds. M. van der Sluijs te downloaden.
Ja idd maar downloaden is niet genoeg, biddend dat de Heilige Geest deze preken wil gebruiken (en ik geloof vast dat de Geest dat wil)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door helma »

huisman schreef:
Ik heb met de Paasdagen opnieuw gemerkt dat een gebouw niet belangrijk is,het Woord verkondigt door een getrouwe dienstknecht wil de HEERE zegenen. Halleluja
Dit heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ik ben er erg vol van.
Wij ook.
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Oude-Waarheid »

helma schreef:
huisman schreef:
Ik heb met de Paasdagen opnieuw gemerkt dat een gebouw niet belangrijk is,het Woord verkondigt door een getrouwe dienstknecht wil de HEERE zegenen. Halleluja
Dit heeft niet zoveel met dit topic te maken maar ik ben er erg vol van.
Wij ook.
De HEERE is toch aan geen plaats en tijd gebonden waar het gaat om de zuivere
verkondiging van Zijn Woord!!!
Plaats reactie