Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
jvdg schreef:Als dit topic nog lang openblijft en de (nieuwe) regering hier meeleest, valt er alleen nog maar te bezuinigen op het aantal te plaatsen postings. :)
Wel een idee een postingtax.
Ja, je zou er een schaalmodel van de JSF voor kunnen kopen.
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

refo
maar er zijn mensen in andere landen die een order van een miljard gunnen in ruil voor op de foto met een kroonprins. En dan vis je als republiek achter het net. Dat levert jaarlijks heel veel op.
Ah kom op zeg :humhihi :haha :haha dit meen je toch niet he ???

Als dat zo is dan ga ik met dergelijke foto´s op de markt staan :haha :haha :haha :haha
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11419
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Mister »

Bart schreef: Refo ik weet het ik ben dom achterlijk asociaal enz.. maar als christen zou jij mij dan op het rechte pad kunnen bewegen en dat doe je niet ... waarom niet .. je loopt vast op de uitgaves van de oranjes !
Het eerste gedeelte heb ik geen weet van, maar dat laatste, dat klinkt bijzonder. Wat en hoe lopen we vast op de uitgaves van de oranjes??
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bart »

dat de uitgaves niet te verantwoorden zijn en onverantwoordelijk zijn

maar goed er schijnen miljarden met fotos binnen te komen dus dat compenseerd weer
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11419
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Mister »

Bart schreef:dat de uitgaves niet te verantwoorden zijn en onverantwoordelijk zijn

maar goed er schijnen miljarden met fotos binnen te komen dus dat compenseerd weer
Dat is een gevoel, geen onderbouwing van je eerdere bewering. Vastlopen heeft iets onvermijdelijks. Vandaar mijn vraag: wat is dat vastlopen dan?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???
Alle kunst en cultuur gerelateerde subsidies. Mensen kunnen er zelf voor betalen, en als zij het geld niet hebben, kan er gespaard worden.
Rens schreef:JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Inderdaad. Overigens opvallend dat ik op de website van het CDA geen informatie meer krijg als ik op het standpunt over de JSF klik. Ik kan het alleen maar toejuichen als zij hun standpunt zouden veranderen.
Hé afblijven van mijn JSF, is wel mijn toekomst en je krijgt echt waar voor je geld. Of zijn jullie ook al voor het opheffen van defensie, of mogen wij de oorlog in (b.v. Afghanistan) met slechte spullen ? :garde
Vorig jaar een mooi en verassend aanbod gehad van SAAB. Dan krijg je volgens mij pas écht waar voor je geld en dat voor een mooiere prijs. Ik zou nooit geen tweede bestelling doen bij een leverancier die F-16's heeft geleverd die nogal wat gebreken hebben vertoont. Eigenlijk zouden ze pas rond 2020 vervangen moeten worden, maar dat deze toestellen daar nu al aan toe zijn, zegt veel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Rens schreef:kunst en cultuursusidies zoals bijvoorbeeld SBK???
Alle kunst en cultuur gerelateerde subsidies. Mensen kunnen er zelf voor betalen, en als zij het geld niet hebben, kan er gespaard worden.
Rens schreef:JSF afstoten............já dat zie ik wel zitten
Inderdaad. Overigens opvallend dat ik op de website van het CDA geen informatie meer krijg als ik op het standpunt over de JSF klik. Ik kan het alleen maar toejuichen als zij hun standpunt zouden veranderen.
Hé afblijven van mijn JSF, is wel mijn toekomst en je krijgt echt waar voor je geld. Of zijn jullie ook al voor het opheffen van defensie, of mogen wij de oorlog in (b.v. Afghanistan) met slechte spullen ? :garde
Vorig jaar een mooi en verassend aanbod gehad van SAAB. Dan krijg je volgens mij pas écht waar voor je geld en dat voor een mooiere prijs. Ik zou nooit geen tweede bestelling doen bij een leverancier die F-16's heeft geleverd die nogal wat gebreken hebben vertoont. Eigenlijk zouden ze pas rond 2020 vervangen moeten worden, maar dat deze toestellen daar nu al aan toe zijn, zegt veel.
Ja hier heb ik echt veel meer verstand van :De Saab Grippen is gewoon een slecht vliegtuig zeer veel gebreken en kan niets meer dan onze huidge F16's. Wij hebben als luchtmacht in november 2009 een grote oefening gehad met o.a Gripens
Als ze vlogen (meestal waren ze stuk) verloren ze het keer op keer van onze F16's
De F16 is het meest succesvolle gevechtsvliegtuig van na WO2 in aantallen kosten en betrouwbaarheid. In 1982 voor het eerst in oorlog getest door de Israëlische luchtmacht in één van de grootste luchtslagen na WO2 boven de Beka vallei (Libanon) De Syrische luchtmacht verloor op één dag 44 vliegtuigen die door F16's van Israël waren neergeschoten.
Dit tegen 0 verliezen aan Israëlische kant.
Eigenlijk zouden onze F16's in 2010 vervangen worden (ze zijn sinds 1979 in dienst, 31 jaar dus ,dat red jouw auto niet)
Het enige toestel die ons aan de top kan houden is de JSF en ja dat is geen koopje maar veel goedkoper dan welk europees product ook.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Rens »

ok, maar waar kan nog meer op bezuinigd worden zonder dat we op een gegeven moment droog brood moeten gaan eten??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:Ja hier heb ik echt veel meer verstand van :De Saab Grippen is gewoon een slecht vliegtuig zeer veel gebreken en kan niets meer dan onze huidge F16's. Wij hebben als luchtmacht in november 2009 een grote oefening gehad met o.a Gripens
Ik ben wel geïnteresseerd in een verslag van deze grote oefening in november 2009 met of tegen de Gripen NG. Waar kan ik het vinden?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Ja hier heb ik echt veel meer verstand van :De Saab Grippen is gewoon een slecht vliegtuig zeer veel gebreken en kan niets meer dan onze huidge F16's. Wij hebben als luchtmacht in november 2009 een grote oefening gehad met o.a Gripens
Ik ben wel geïnteresseerd in een verslag van deze grote oefening in november 2009 met of tegen de Gripen NG. Waar kan ik het vinden?
NATO top secret:
Druk maar eens op deze link http://www.natotigers.org/tigerunits/de ... ?unitID=43 dan zie je het SQN wat met Grippens mee deed aan deze oefening.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Marie-Henriëtte »

huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Ja hier heb ik echt veel meer verstand van :De Saab Grippen is gewoon een slecht vliegtuig zeer veel gebreken en kan niets meer dan onze huidge F16's. Wij hebben als luchtmacht in november 2009 een grote oefening gehad met o.a Gripens
Ik ben wel geïnteresseerd in een verslag van deze grote oefening in november 2009 met of tegen de Gripen NG. Waar kan ik het vinden?
NATO top secret:
Druk maar eens op deze link http://www.natotigers.org/tigerunits/de ... ?unitID=43 dan zie je het SQN wat met Grippens mee deed aan deze oefening.
Dat betreft niet de NG en daar had ik het wel over. Voorlopig kunnen jullie nog wel uit de voeten met de F-16's (zeker met het oog op de bezuinigingen) ondertussen kunnen er wel twee test-toestellen worden gekocht om mee te oefenen; de JSF en de Gripen NG.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door huisman »

Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
huisman schreef:Ja hier heb ik echt veel meer verstand van :De Saab Grippen is gewoon een slecht vliegtuig zeer veel gebreken en kan niets meer dan onze huidge F16's. Wij hebben als luchtmacht in november 2009 een grote oefening gehad met o.a Gripens
Ik ben wel geïnteresseerd in een verslag van deze grote oefening in november 2009 met of tegen de Gripen NG. Waar kan ik het vinden?
NATO top secret:
Druk maar eens op deze link http://www.natotigers.org/tigerunits/de ... ?unitID=43 dan zie je het SQN wat met Grippens mee deed aan deze oefening.
Dat betreft niet de NG en daar had ik het wel over. Voorlopig kunnen jullie nog wel uit de voeten met de F-16's (zeker met het oog op de bezuinigingen) ondertussen kunnen er wel twee test-toestellen worden gekocht om mee te oefenen; de JSF en de Gripen NG.
De Gripen NG (New Generation) is echt dezelfde Gripen met een nieuwere TomTom . :langue
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bloempje28
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jul 2009, 10:30

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Bloempje28 »

Ik vind dat de regering een systeem in moet stellen: last naar draagkracht. Het is toch te zot voor woorden dat miljonairs net zoveel zorgpremie betalen als iemand met een WAO-uitkering??? Nee, het zou voor iedereen voordeliger worden met het nieuwe zorgsysteem. ondertussen zijn alleen de rijken minder gaan betalen en de modale en minimum lonen minstens 'twee keer zoveel. Ik betaal zeker 75 euro meer dan toen. ik ben er niet op vooruit gegaan. Ik zou zeggen terug naar het oude systeem. En de rijken kunnen echt wel een steentje meer bijdragen. Die kunnen van de rente al leven, dus die gaan echt geen stapje terug!
Het is niet op te brengen voor de burger om E775,- zelf te gaan betalen elk jaar. Per verzekerd persoon. wat er op neer komt dat je met zijn tweeën al over de 1500 euro zit. Sorry hoor, dat is toch geen optie. Alles is duurder geworden sinds de euro, ook de zorg en nu wordt dat nog duurder????? Als we de koopkracht nog verder te kop in willen drukken dan moet dit systeem zeker ingesteld worden. Nee, de lonen stijgen niet dus het moet uit de portemonnee komen van de burger... dus uit de boodschappen, kleding... en gaan we er dan niet hopeloos op achteruit??? Mensen gaan dan hun bezoek aan de huisarts/tandarts uitstellen ivm met tekort aan geld... dat lijkt me een slechte zaak.

Nee.... laten we eens bezuinigen op salarissen van ministers. Wie 1 dag in de kamer heeft gezeten, krijgt minstens een jaar een uitkering van ik weet niet hoe veel in de maand... wachtgeld noemen ze dat. Nee, laten zij zelf ook maar met 70% van hun laatstverdiende loon zich redden, wij moeten ook beknibbelen als we werkloos raken.
En de koningin... hoe belangrijk ook... zij kan het ook mer veel minder afdoen.. haar privéreisjes met het vliegtuig zelf betalen ed... gewoon 1 bedrag in de maand en laten zij zich daar ook maar van redden.
En ontwikkelingslanden: we moeten eens goed kijken of het geld wat we geven ook goed terecht komt. Daar is al zoveel over te doen geweest. Het is niet egoïstisch om in tijden van moeite ook die kraan wat dichter te draaien. Het is toch te zot als dat door kan blijven gaan, maar de gewone burger moet extra betalen van het geld waarover hij al 30% belasting heeft betaald.
En denk eens aan al die buitelanders die door wetgeving NIET mogen werken.. die staan te popelen. laat ze maar wat doen voor de kost. Maar aan de andere kant ook aan de mensen die door luiheid in de ww blijven hangen. Er is genoeg werk, als je je er niet te min voor voelt. Maar laten ze dan het minimumloon wel hoger stellen dan de bijstand... want wie wil er nou 5 dagen hard werken voor een bijstandloon??? Zeker niet degenen die in de bijstand plakken door luiheid... die blijven wel zitten hoor???
En laten we eens wat een bureaucratie doen: hier in Kampen word er 4 keer aan de N50 gewerkt. 1e keer: blokkades tussen de rijstroken, 2e keer: aanpassing door van 1 strook anderhalf te maken. Dus steeds gedeeltes 2 stroken, die dan weer overgaan in 1 strook, niet tevreden want de mensen rijden veel te hard, overzien de weg niet, 3e keer: N50 wordt her en der aangepast ivm met de hanzelijn, 4e keer N50 wordt A 50!!! Waarom zo omslachtig???? Het kost de burger handenvol geld en dat in zeker 8 jaar tijd... zucht..

Zo kan ik nog wel even doorgaan... efficientie is het toverwoord en lasten naar draagkracht... hardere maatregelingen voor luiaard en versoepeling voor harde werkers... zo komen we er wel!
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door vlinder »

Ik ben het gedeeltelijk met je eens Bloempje. Aan de ene kant vind ik dat mensen met grotere salarissen meer kunnen bijdragen zodat de armen dat wat minder hoeven. Bij de belasting gebeurd dit al in de vorm van meer schijven. Aan de andere kant ook weer niet. Als jij heel hard werkt, jezelf opwerkt en meer verdient, is dat een stukje eigen prestatie. Als je veel hersens hebt, maar ze niet wilt gebruiken en werk blijft doen onder je niveau, kies je er m.i. zelf voor om minder te verdienen. Over bijdragen in de zorg naar rato ben ik het minder eens. Waarom moet iemand die veel verdient, maar niet vaak ziek is, meer bijdragen dan iemand met een uitkering die wel vaak ziek is? Dat lijkt me niet juist. Een groot gedeelte van ziekte ligt aan levensstijl, al is dat moeilijk te definiëren. Ik vind een gelijke bijdrage voor een verzekering wel eerlijk. Daarnaast kun je kiezen voor aanvullende verzekeringen als je die nodig hebt. Kost per maand wat meer, maar bespaart je gigantische kostenposten.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Eigen risisco zorg 775 euro plus nog meer ellende

Bericht door Orchidee »

vlinder schreef: Een groot gedeelte van ziekte ligt aan levensstijl, al is dat moeilijk te definiëren
Minder verdienende mensen hebben vaak niet voldoende geld om altijd verse en goede producten te kopen,
Ongezond voedsel is veel goedkoper, en is vaak minder gezond... :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie