Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Joannah »

Auto schreef:
Gian schreef:
Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
Eens met cs. Vind je reactie ook tamelijk spastisch :)
Kom op zeg, laten we niet reageren op dergelijke flauwekul.
Je kan het flauwekul noemen, maar er wordt gelogen, zonder toestemming uitgezonden en ook nog waar in gevloekt wordt. En dan wordt er naar gekeken en ook een menign over gegeven. Wordt daar mee de zonde niet geaccepteerd, doordat er aan meegedaan wordt? Ik vind dat niet echt flauwekul, maar blijkbaar is dat dus een spastische houding :quoi
Zonder toestemming iets uitzenden is de wet overtreden, maar goed alles kan en wordt gedoogd, je vraagt je af waarom we nog wetten maken in Nederland.
Zo word nederland steeds onleefbaarder.Iedereen komt overal mee weg.
Want niemand gelooft toch dat veronica hiervoor gestraft wordt?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Marie-Henriëtte »

Joannah schreef:Want niemand gelooft toch dat veronica hiervoor gestraft wordt?
Inderdaad. Als politici ongestraft mogen liegen en bedriegen, dan heb ik er ook niet veel vertrouwen in dat een omroep wél wordt berecht om hetzelfde wangedrag.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Joannah »

Marie-Henriëtte schreef:
Joannah schreef:Want niemand gelooft toch dat veronica hiervoor gestraft wordt?
Inderdaad. Als politici ongestraft mogen liegen en bedriegen, dan heb ik er ook niet veel vertrouwen in dat een omroep wél wordt berecht om hetzelfde wangedrag.
precies, de lijst is te lang om op te noemen.
Een land wat haar wetten niet na laat komen, heeft weinig zelfrespect.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door sela »

is er een linkje?
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Gian »

Auto schreef: Je kan het flauwekul noemen, maar er wordt gelogen, zonder toestemming uitgezonden en ook nog waar in gevloekt wordt. En dan wordt er naar gekeken en ook een menign over gegeven. Wordt daar mee de zonde niet geaccepteerd, doordat er aan meegedaan wordt? Ik vind dat niet echt flauwekul, maar blijkbaar is dat dus een spastische houding :quoi
Wind je niet op. Wou je alle onrecht vergelden dan?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Auto »

Gian schreef:
Auto schreef: Je kan het flauwekul noemen, maar er wordt gelogen, zonder toestemming uitgezonden en ook nog waar in gevloekt wordt. En dan wordt er naar gekeken en ook een menign over gegeven. Wordt daar mee de zonde niet geaccepteerd, doordat er aan meegedaan wordt? Ik vind dat niet echt flauwekul, maar blijkbaar is dat dus een spastische houding :quoi
Wind je niet op. Wou je alle onrecht vergelden dan?
Nee, maar als hier mee wordt gedaan aan het goedpraten van zonde dan wordt hier weer onderstreept dat iedereen wel commentaar heeft op anderen, maar er zelf vrolijk indirect aan mee doet.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Gian »

sela schreef:is er een linkje?

Ja.
Google heeft er vast een voor je :)

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe= ... =&aq=f&oq=
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Wormser
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2009, 09:05

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Wormser »

Gian schreef:
sela schreef:is er een linkje?

Ja.
Google heeft er vast een voor je :)

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe= ... =&aq=f&oq=
Ik heb maar een klein stukje gekeken en had er toen mijn buik al van vol. Ik ben bang dat wij meer accepteren dan geoorloofd is. Het is kwetsend voor christenen maar wat erger is kwetsend voor de God van de christenen. Alleen het intro was voor mij voldoende om de boel weg te klikken. Mijn advies is om niet te gaan kijken.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door memento »

Een walgelijk programma, maar toch een mooi getuigenis: Uiteindelijk kwamen "de christenen" - op 2 na dan - als heel eerlijk uit de bus.
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door hmprff »

Toen ik dit topic las, vergeleek ik dit met wat ik in de terdege van begin februari las (wij krijgen ze altijd n maand later). Daarin vertelde een man, dat hij door God geraakt was, toen hij een film keek die spotte met het christendom. Tijdens die film werden stukjes van een preek uit de GG afgespeeld, waar dan allemaal dingen over gezegd waren. De bedoeling was dat iedereen is zou zien hoe belachelijk het allemaal wel niet was. Maar het heeft bij die man precies andersom gewerkt! Zou dat hiermee ook niet zo kunnen zijn? (Nou was dit natuurlijk geen preek, maar wel de houding van christenen).
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door denkertje21 »

Joannah schreef: Zonder toestemming iets uitzenden is de wet overtreden, maar goed alles kan en wordt gedoogd, je vraagt je af waarom we nog wetten maken in Nederland.
Zo word nederland steeds onleefbaarder.Iedereen komt overal mee weg.
Want niemand gelooft toch dat veronica hiervoor gestraft wordt?
Oei wat draaf je door: dit noemen we vrije nieuwsgaring.
Men heeft niet gelogen, maar ook de hele waarheid is niet verteld.

Ik heb e.e.a. van dichtbij mee gemaakt: men heeft wel degelijk toestemming gevraagd om opnamen te maken voor een nieuwsshow CQC.
De beursorganisatie kende dat prgramma niet maar dacht dat het geen kwaad kon, omdat er wel meer TV ploegen rondliepen.
Als de beursorganisatie eerst zou hebben gecheckt wat CQC is, had men het kunnen weten.

Objectief gezien, begrijp ik de nieuwswaarde van Wegwijs voor CQC, want wees nou eerlijk: voor een buitenstaander heeft Wegwijs een heel hoog 'reservaatgehalte'.
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Joannah »

denkertje21 schreef:
Joannah schreef: Zonder toestemming iets uitzenden is de wet overtreden, maar goed alles kan en wordt gedoogd, je vraagt je af waarom we nog wetten maken in Nederland.
Zo word nederland steeds onleefbaarder.Iedereen komt overal mee weg.
Want niemand gelooft toch dat veronica hiervoor gestraft wordt?
Oei wat draaf je door: dit noemen we vrije nieuwsgaring.
Men heeft niet gelogen, maar ook de hele waarheid is niet verteld.

Ik heb e.e.a. van dichtbij mee gemaakt: men heeft wel degelijk toestemming gevraagd om opnamen te maken voor een nieuwsshow CQC.
De beursorganisatie kende dat prgramma niet maar dacht dat het geen kwaad kon, omdat er wel meer TV ploegen rondliepen.
Als de beursorganisatie eerst zou hebben gecheckt wat CQC is, had men het kunnen weten.

Objectief gezien, begrijp ik de nieuwswaarde van Wegwijs voor CQC, want wees nou eerlijk: voor een buitenstaander heeft Wegwijs een heel hoog 'reservaatgehalte'.
daar gaat het mij niet om, ik reageer op het uitzenden ervan zonder permissie.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door coupe soleil »

@denkertje: niet alleen voor buitenstaanders :).

Tja, uitzenden zonder uitdrukkelijke toestemming... Ik vind dat nogal ver gaan. Er worden toch geen auteursrechten geschonden ofzo? De refowereld zou eens wat meer 'gewoon' en minder bekrompen moeten doen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Joannah »

Franca Treur's vermeende spiegel begint vruchten af te werpen?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Josephus »

coupe soleil schreef:Tja, uitzenden zonder uitdrukkelijke toestemming... Ik vind dat nogal ver gaan. Er worden toch geen auteursrechten geschonden ofzo? De refowereld zou eens wat meer 'gewoon' en minder bekrompen moeten doen. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Maar als er van te voren bedongen is dat EMG expliciet toestemming moest geven voor uitzending, had Veronica zich daar wel aan moeten houden. (Of dat ook zo is, weet ik niet, ik ken de overeenkomst niet.) Als zo'n beding niet bestaat, kun je weinig uitrichten. Er bestaat geen regel die zegt dat uitdrukkelijke toestemming van de betrokkenen een noodzakelijke voorwaarde is om tot uitzending te mogen overgaan.

Overigens vind ik de houding van EMG wel wat naïef. Als je een TV-ploeg binnenlaat, kun je er gevoeglijk van uitgaan dat die niet voor zijn eigen archief komt filmen. En het is ook wel handig om vooraf even een soort antecedentenonderzoekje te doen. Maar goed, ik neem aan dat EMG zijn lesje wel heeft geleerd nu.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie