Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door coupe soleil »

Na het bericht over de geschokte EMG heb ik de betreffende uitzending gekeken.
Wie heeft deze ook gezien?

Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde. Ik vond het wel een komische stunt eigenlijk! En zo slecht kwamen de Wegwijs-bezoekende christenen er helemaal niet van af.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Auto »

coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
opoe karbies
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2009, 18:11

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door opoe karbies »

Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
coupe soleil schreef:Na het bericht over de geschokte EMG heb ik de betreffende uitzending gekeken.
Wie heeft deze ook gezien?

Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde. Ik vond het wel een komische stunt eigenlijk! En zo slecht kwamen de Wegwijs-bezoekende christenen er helemaal niet van af.
opoe karbies
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2009, 18:11

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door opoe karbies »

opoe karbies schreef:
Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
coupe soleil schreef:Na het bericht over de geschokte EMG heb ik de betreffende uitzending gekeken.
Wie heeft deze ook gezien?

Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde. Ik vond het wel een komische stunt eigenlijk! En zo slecht kwamen de Wegwijs-bezoekende christenen er helemaal niet van af.
Ik heb de uitzending ook gezien, vond het blasfemisch .
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Faramir »

Kan iemand misschien even uitleggen wat er dan precies gebeurd is?
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Bernadientje
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 mei 2009, 22:54
Locatie: tuin-huis

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Bernadientje »

De Erdee Media Groep (EMG) zegt de televisie-uitzending van Veronica van maandagavond waarvoor bezoekers van gezinsbeurs Wegwijs op confronterende wijze worden ondervraagd, „zeer te betreuren.”

Dat maakte directeur ir. Bart Visser van EMG woensdagmorgen bekend.

In de uitzending van Veronica’s nieuwsshow CQC neemt de filmploeg een ‘eerlijkheidstest’ af bij bezoekers van gezinsbeurs Wegwijs in Utrecht. Verslaggever Daan Nieber van het programma laat een biljet van 50 euro vallen en stelt vervolgens telkens de vinders voor de verborgen camera vragen als: „Zijn christenen eerlijker dan andere Nederlanders?” en „Wat zou u doen als u 50 euro vond?”

In de reportage worden de bezoekers op confronterende wijze bevraagd en maakt de redactie kwetsende opmerkingen over God, hel en hemel, stelt Visser. „De naam van God wordt ernstig misbruikt en de uitzending maakt een karikatuur van refo’s. Ik ben geschokt. Zo ga je niet met elkaar om.”

De filmploeg van Veronica, die zich bij beursorganisatie EMG overigens onder een andere naam aanmeldde, zei een reportage van de beurs te willen maken en kreeg daarvoor toestemming. Toen de beursorganisatie echter constateerde dat Veronica voor andere doeleinden filmde, sprak zij de ploeg aan. Deze gaf toe onder valse voorwendselen binnen te zijn gekomen.

EMG gaf aan dat de reportage pas uitgezonden mocht worden na zijn uitdrukkelijke toestemming. De beursorganisatie besloot na kennisname van de concept­productie uitzending ervan te weigeren en stelde Veronica schriftelijk op de hoogte.

Veronica zegt van deze correspondentie niets te hebben vernomen. Ook geeft woordvoerder David de la Mar aan niet te begrijpen waarom de reportage als schokkend ervaren zou worden. EMG zal nogmaals pogen met de redactie van Veronica in gesprek te komen. Afhankelijk van de resultaten daarvan zal het al dan niet een aanklacht indienen.

Bron: reformatorisch dagblad 3 maart jl.




Ik vind het echt niet kunnen wat Veronica uitgehaald heeft. Eerst al omdat Gods naam misbruikt is. Verder is het er niet eerlijk aan toegegaan (valse naam, verborgen camera's, uitzenden zonder toestemming). 'k Vind het een misselijke streek en hoop echt dat EMG hier actie op zet.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door MarthaMartha »

als de christenen zich als christen hebben gedragen zou er niet veel schokkends te zien moeten zijn over hun aandeel in de gesprekken....

dus dat hoop ik dan maar.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door coupe soleil »

Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
Waar het om gaat is dat men zo snel in een kramp schiet als er buitenstaanders binnen het enge wereldje van refo's komen. Ik denk dan: 'Doe normaal'.

Nee, het was niet zo netjes dat de heren een andere naam hebben opgegeven. Maar ze hebben wel gewoon gezegd dat ze een opname kwamen maken.
coupe soleil
Berichten: 323
Lid geworden op: 15 feb 2010, 22:51

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door coupe soleil »

MarthaMartha schreef:als de christenen zich als christen hebben gedragen zou er niet veel schokkends te zien moeten zijn over hun aandeel in de gesprekken....

dus dat hoop ik dan maar.
Kijk, jij snapt het.
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Guppy3 »

coupe soleil schreef:Na het bericht over de geschokte EMG heb ik de betreffende uitzending gekeken.
Wie heeft deze ook gezien?

Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde. Ik vond het wel een komische stunt eigenlijk! En zo slecht kwamen de Wegwijs-bezoekende christenen er helemaal niet van af.
Niet zo slecht? Nee het merendeel niet.
Maar als de 1e daad (diefstal, Gij zult niet stelen.....) geweest is komt er direct de volgende (de leugen overheen).
En die voorbeelden worden (misschien over-) belicht.

Trots ben ik bijv op de dame met de kinderwagen die het geld terug brengt naar de info balie.
Niet op de nette man die zich er wel uit weet te praten (ik zou u overal opgezocht hebben) maar waar het van af druipt dat het niet zo is.

Maar goed ik was er niet, en het kwade zit ook in mij.
Het is misschien ook best goed dat we zo in de gaten gehouden worden.
Zijn we wel verplicht om er ook naar te leven.
En dan worden we misschien wel een zoutend zout, een kandelaar in de wereld.

En dat is uiteindelijk veel belangrijker, dat die mensen jaloers gaan worden, want dat was er nog niet uit op te maken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Orchidee »

Ik ben die ploeg tegengekomen...
opoe karbies
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2009, 18:11

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door opoe karbies »

coupe soleil schreef:
Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
Waar het om gaat is dat men zo snel in een kramp schiet als er buitenstaanders binnen het enge wereldje van refo's komen. Ik denk dan: 'Doe normaal'.

Nee, het was niet zo netjes dat de heren een andere naam hebben opgegeven. Maar ze hebben wel gewoon gezegd dat ze een opname kwamen maken.
Het gaat niet zozeer om de het bedrog dat ze uitgehaald hebben, wat ik ook niet goed vind maar het commentaar van de filmploeg dat is veel erger.
Faramir
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 dec 2009, 22:23

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Faramir »

Hoe dan ook. Recente berichten vertellen over zwaar tegenvallende kijkcijfers voor CQC. Waarschijnlijk zijn ze op relletjes uit voor de publiciteit. Maar in de reguliere media heb ik niets over dit voorval vernomen dus met een beetje geluk bestaat het programma nog een par uitzendingen om daarna wegens gebrek aan succes van de buis gehaald te worden.

Ik heb eens een minuutje of 10 naar het programma gekeken maar vond het voornamelijk heel erg flauw allemaal.
'Dit geloof dat wij van de kerk ontvangen hebben, bewaren wij met zorg; als een kostbare inhoud in een goed vat bewaard, wordt dit geloof onder de werking van de heilige Geest telkens weer jong en verjongt het ook het vat waarin het zit'.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Gian »

Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
Eens met cs. Vind je reactie ook tamelijk spastisch :)
Kom op zeg, laten we niet reageren op dergelijke flauwekul.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Uitzending Veronica CQC / reactie EMG in RD

Bericht door Auto »

Gian schreef:
Auto schreef:
coupe soleil schreef: Ik was nogal verbaasd over het feit dat de EMG zo spastisch reageerde.
Dus leugen en bedrog is gewoon te accepteren?
Eens met cs. Vind je reactie ook tamelijk spastisch :)
Kom op zeg, laten we niet reageren op dergelijke flauwekul.
Je kan het flauwekul noemen, maar er wordt gelogen, zonder toestemming uitgezonden en ook nog waar in gevloekt wordt. En dan wordt er naar gekeken en ook een menign over gegeven. Wordt daar mee de zonde niet geaccepteerd, doordat er aan meegedaan wordt? Ik vind dat niet echt flauwekul, maar blijkbaar is dat dus een spastische houding :quoi
Plaats reactie