Wat vind jij het beste opinieblad?

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Wat vind jij het beste opinieblad?

Bericht door memento »

Ik overweeg om een abonnement te nemen op een opinieblad. Mijn vraag is daarom: Welk opinieblad zou jij aanraden? Elsevier, HP de tijd, of...? En waarom...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door huisman »

memento schreef:Ik overweeg om een abonnement te nemen op een opinieblad. Mijn vraag is daarom: Welk opinieblad zou jij aanraden? Elsevier, HP de tijd, of...? En waarom...
Mijn zoon leest de Elsevier en van de bieb lezen we weleens HP de tijd vindt ze allebei wel te lezen maar ook niet meer dan dat. Het NRC vind ik als krant vaak beter dan deze opiniebladen. Jammer dat er voor onze eigen achterban niet een goed breed opinieblad is.(Of je moet het gekwebbel van Terdege en Gezinsgids kunnen waarderen :bobo ). Persoonlijk vindt ik dat onze krant (RD) er ook niet op vooruit is gegaan met zijn nieuwe opzet van het katern.Meer foto's minder tekst dus weinig diepgang in de artikelen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door MarthaMartha »

huisman schreef:
memento schreef:Ik overweeg om een abonnement te nemen op een opinieblad. Mijn vraag is daarom: Welk opinieblad zou jij aanraden? Elsevier, HP de tijd, of...? En waarom...
Mijn zoon leest de Elsevier en van de bieb lezen we weleens HP de tijd vindt ze allebei wel te lezen maar ook niet meer dan dat. Het NRC vind ik als krant vaak beter dan deze opiniebladen. Jammer dat er voor onze eigen achterban niet een goed breed opinieblad is.(Of je moet het gekwebbel van Terdege en Gezinsgids kunnen waarderen :bobo ). Persoonlijk vindt ik dat onze krant (RD) er ook niet op vooruit is gegaan met zijn nieuwe opzet van het katern.Meer foto's minder tekst dus weinig diepgang in de artikelen.
is CV koers niet zoiets?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door Rens »

Zélf heb ik de Groene Amsterdammer ofwel de Groene..........stevige kost, alleen niet écht bestemd of geliefd voor/in de ger.gezindte
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door Josephus »

Als je Elsevier leest moet je er eigenlijk ook Vrij Nederland bij nemen, om een beetje in evenwicht te blijven... ;) Ik vind beide bladen trouwens inhoudelijk niet slecht, maar ben het wel met Huisman eens dat de NRC beter is.

Als het ook in een andere taal mag zijn: The Economist.

En als je ook wat meer christelijke opinies wil, is CV-Koers helemaal zo gek nog niet.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door huisman »

MarthaMartha schreef:
huisman schreef:
memento schreef:Ik overweeg om een abonnement te nemen op een opinieblad. Mijn vraag is daarom: Welk opinieblad zou jij aanraden? Elsevier, HP de tijd, of...? En waarom...
Mijn zoon leest de Elsevier en van de bieb lezen we weleens HP de tijd vindt ze allebei wel te lezen maar ook niet meer dan dat. Het NRC vind ik als krant vaak beter dan deze opiniebladen. Jammer dat er voor onze eigen achterban niet een goed breed opinieblad is.(Of je moet het gekwebbel van Terdege en Gezinsgids kunnen waarderen :bobo ). Persoonlijk vindt ik dat onze krant (RD) er ook niet op vooruit is gegaan met zijn nieuwe opzet van het katern.Meer foto's minder tekst dus weinig diepgang in de artikelen.
is CV koers niet zoiets?
Bestaat die nog?? Heb het vroeger gelezen ook toen het nog gewoon Koers was (zonder CV) maar met CV vond ik het een irritant blad die altijd zijn eigen stokpaardjes bereed en zeker geen opinieblad. Hoe staat het op dit moment met dit blad???
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door Toeschouwer »

Wij lezen Elsevier al jaren. Met Spruyt als columnist lees ik het toch wel graag.

Vrij Nederland daar vind ik te weinig opinie, ik lees VN sinds 1 januari er bij, af en toe koop ik HPdeTijd, CVkoers heb ik al jaren geleden opgezegd.

Als je naast het RD dan een goed opinieblad zou willen lezen, dan zou ik voor Trouw kiezen, daar staan goede artikelen in.

Bij elkaar wordt het prijzig, maar een hobby mag wat kosten.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door sela »

eens met opmerkingen over het nrc en ben er dan ook op geabonneerd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door refo »

sela schreef:eens met opmerkingen over het nrc en ben er dan ook op geabonneerd.
We hebben ook een paar weken een proef gehad, maar vond het een erg onchristelijke krant.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door memento »

Ik denk dat ik de Elsevier maar ga proberen. Heb zojuist het proefabbo aangevraagd, 15 EUR voor 12 nummers is de moeite van het proberen waard.

Het NRC, RD, ND of Trouw, zoals als alternatief voorgesteld, zijn allemaal kranten. Dat betekend elke dag een nieuwe berg papier door de brievenbus. Om dat elke dag te lezen heb ik de tijd niet. Tenminste, m.i. moet je een krant goed lezen, anders kan je net zo goed een gratis krant lezen, of het nieuws van internet (nu.nl ofzo) halen.
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door sela »

refo schreef:
sela schreef:eens met opmerkingen over het nrc en ben er dan ook op geabonneerd.
We hebben ook een paar weken een proef gehad, maar vond het een erg onchristelijke krant.
er zit idd geen filter op.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door Hendrikus »

huisman schreef:Bestaat die nog?? Heb het vroeger gelezen ook toen het nog gewoon Koers was (zonder CV) maar met CV vond ik het een irritant blad die altijd zijn eigen stokpaardjes bereed en zeker geen opinieblad. Hoe staat het op dit moment met dit blad???
Wat let je om er weer eens kennis van te nemen? Natuurlijk bestaat dat blad nog. Geen Terdege of Gezinsgids, ik vind het beslist niet slecht. Hoewel de tijdgeest daar ook wel heeft toegeslagen en -net als in de puntkomma van het Rd- lange artikelen meer en meer plaats moeten maken voor korte, snelle stukkies.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door memento »

Het liefst zou ik een christelijk opinieblad zien, wat:
1. Eén keer per week verschijnt
2. Het belangrijkste nieuws van die week bevat en becommentarieert
3. Over interessante, actuele onderwerpen opiniestukken bevat
4. Verschijnt op vrijdag of zaterdag, zodat je het in de rust van het weekend kan lezen.

Hoog tijd dat het RD/ND eens zoiets gaat produceren (hoeft ze nog redelijk weinig tijd te kosten ook, als ze de artikelen uit de krant daarvoor gebruiken/bewerken) :)
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door Jongere »

Ik vind de Terdege echt zo'n slecht blad nog niet.
Verder vond ik de Elsevier altijd wel boeiend om door te lezen. Veel informatie, al is het soms wat kort door de bocht.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17333
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat vindt jij het beste opinieblad

Bericht door huisman »

memento schreef:Het liefst zou ik een christelijk opinieblad zien, wat:
1. Eén keer per week verschijnt
2. Het belangrijkste nieuws van die week bevat en becommentarieert
3. Over interessante, actuele onderwerpen opiniestukken bevat
4. Verschijnt op vrijdag of zaterdag, zodat je het in de rust van het weekend kan lezen.

Hoog tijd dat het RD/ND eens zoiets gaat produceren (hoeft ze nog redelijk weinig tijd te kosten ook, als ze de artikelen uit de krant daarvoor gebruiken/bewerken) :)
Eens maar dit blad moet ook onafhankelijk zijn. En dat is nogal moeilijk in onze zuil. Denk aan b.v kerkelijke strubbelingen zoals PKN/HHK, interne problemen in kerkverbanden (b.v GG) 'k vind nu niet dat het RD altijd zo onafhankelijk is ze weten van sommige kerkverbanden de uitwassen tot op de hoofdpagina te publiceren , terwijl de problemen in de rechterkant van onze gezindte worden verzwegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie