SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Democritus »

jvdg schreef:
Faramir schreef:Ik heb niets met de SGP, en heb verder ook niets tegen vrouwen in de politiek (alhoewel een aantal in de landelijke politiek te beschamend voor woorden zijn).

Maar ik vind niet dat een politieke partij gedwongen mag worden om tegen de eigen beginselen in te gaan. Ik vind het vrij bekrompen en regelrecht tegen de democratie ingaan. Indien de SGP enkel mannen wil en de achterban staat daarachter (en indien die dat niet staat, verliest het toch automatisch haar bestaansrecht) dan is het prima. Of wordt een ouderen partij binnenkort ook gedwongen om mensen van onder de 30 verkiesbaar te stellen? Wordt de SP binnenkort ook gedwongen om liberalen op de lijst te zetten? (voorbeelden zijn overigens licht overdreven ;) )
Mooi verwoord.
Doorsturen naar de Clara W. "dames".

Ik zou er nog aan willen toevoegen dat er hier te lande nogal wat exclusieve clubs zijn waar vrouwen niet worden toegelaten.

Wanneer gaan de Wichmannetjes zich trouwens bemoeien met de vrouwenverenigingen?
(Ik vraag me ineens af wat er gebeurt als ik (als man) me aanmeldt bij onze vrouwenvereniging. :) )
Jouw nemen ze met liefde op in hun midden dan hebben ze weer een vertroetelobject c.q. bol-wol-vasthouder
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door jvdg »

Democritus schreef: Jouw nemen ze met liefde op in hun midden dan hebben ze weer een vertroetelobject c.q. bol-wol-vasthouder
Big deal. :)
Want eigenlijk ben ik best nieuwsgierig wat die dames alemaal te beppen hebben.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door MarthaMartha »

jvdg schreef:
Democritus schreef: Jouw nemen ze met liefde op in hun midden dan hebben ze weer een vertroetelobject c.q. bol-wol-vasthouder
Big deal. :)
Want eigenlijk ben ik best nieuwsgierig wat die dames alemaal te beppen hebben.
:humhihi :humhihi :humhihi :humhihi :humhihi :humhihi :humhihi
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Bonny »

jvdg schreef:
Democritus schreef: Jouw nemen ze met liefde op in hun midden dan hebben ze weer een vertroetelobject c.q. bol-wol-vasthouder
Big deal. :)
Want eigenlijk ben ik best nieuwsgierig wat die dames alemaal te beppen hebben.
En ondertussen met verborgen microfoontjes alles doorgeven aan Bas c.s. :haha :haha :haha
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Faramir schreef:Ik heb niets met de SGP, en heb verder ook niets tegen vrouwen in de politiek (alhoewel een aantal in de landelijke politiek te beschamend voor woorden zijn).

Maar ik vind niet dat een politieke partij gedwongen mag worden om tegen de eigen beginselen in te gaan. Ik vind het vrij bekrompen en regelrecht tegen de democratie ingaan. Indien de SGP enkel mannen wil en de achterban staat daarachter (en indien die dat niet staat, verliest het toch automatisch haar bestaansrecht) dan is het prima. Of wordt een ouderen partij binnenkort ook gedwongen om mensen van onder de 30 verkiesbaar te stellen? Wordt de SP binnenkort ook gedwongen om liberalen op de lijst te zetten? (voorbeelden zijn overigens licht overdreven ;) )
Mooi verwoord.
Doorsturen naar de Clara W. "dames".

Ik zou er nog aan willen toevoegen dat er hier te lande nogal wat exclusieve clubs zijn waar vrouwen niet worden toegelaten.

Wanneer gaan de Wichmannetjes zich trouwens bemoeien met de vrouwenverenigingen?
(Ik vraag me ineens af wat er gebeurt als ik (als man) me aanmeldt bij onze vrouwenvereniging. :) )
Tja... democratie is niet het enige kernpunt van de grondwet.... En dit is wel wat te makkelijk. Stel dat er een partij wordt opgericht die vindt dat alleen blonde mensen met blauwe ogen verkiesbaar mogen zijn.... Je zou het op basis van dezelfde argumentatie kunnen goedkeuren... maar ik vraag me af of het goed is. Dan moeten we ons gelijkheidsbeginsel in ieder geval laten vallen.

Overigens, als het zo is, zoals hier wordt gezegd, dat de achterban achter het vrouwenstandpunt staat, waarom zet men dan geen vrouwen op de kieslijst, in het volste vertrouwen dat de achterban enkel op mannen zal stemmen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Tiberius »

Marnix schreef:Overigens, als het zo is, zoals hier wordt gezegd, dat de achterban achter het vrouwenstandpunt staat, waarom zet men dan geen vrouwen op de kieslijst, in het volste vertrouwen dat de achterban enkel op mannen zal stemmen?
Het gaat om het principe.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Marnix »

Het is volgens mij niet Bijbels verboden om vrouwen op een kieslijst te zetten. Maar goed, in de praktijk zal dat misschien ook niet helemaal werken.... Ik weet niet precies wat ik er van moet denken, ik blijf het vrouwenstandpunt van de SGP wel wonderlijk vinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Tiberius »

Ik bedoel niet, dat jij of ik achter dat principe moet staan.
Maar als een partij vindt, dat er geen vrouwen op de kieslijst mogen, moet ze dat vanuit dat principe niet doen ook.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Marnix »

Volgens mij willen ze niet zozeer niet dat er vrouwen op de kieslijst staan, ze willen dat vrouwen niet worden gekozen. Maar goed, dan is een oplossing om er wel vrouwen op te zetten maar die hun plaats af te laten staan ook geen oplossing.

En aan de andere kant, als dit het partijprincipe is maar in strijd met de grondwet is het ook logisch dat een partij op basis van die principes problemen krijgt. Democratie is niet dat alles maar mag, het moet wel binnen de kaders van de grondwet gebeuren.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Zita »

Marnix schreef:Volgens mij willen ze niet zozeer niet dat er vrouwen op de kieslijst staan, ze willen dat vrouwen niet worden gekozen. Maar goed, dan is een oplossing om er wel vrouwen op te zetten maar die hun plaats af te laten staan ook geen oplossing.

En aan de andere kant, als dit het partijprincipe is maar in strijd met de grondwet is het ook logisch dat een partij op basis van die principes problemen krijgt. Democratie is niet dat alles maar mag, het moet wel binnen de kaders van de grondwet gebeuren.
hallo Marnix, dit was niet serieus van de SGP. De Telegraaf nam een geintje van Menno de Bruijne serieus, en daar dook de voltallige vaderlandse pers bovenop. Dus niks geen vrouwen op de lijst die hun plaats afstaan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Ik bedoel niet, dat jij of ik achter dat principe moet staan.
Maar als een partij vindt, dat er geen vrouwen op de kieslijst mogen, moet ze dat vanuit dat principe niet doen ook.
Toch is het 'geintje van Menno' wel aardig om er eens over door te denken.
Want stel dat de SGP verboden wordt a.s. 26 februari...
En stel dat een dergelijk verbod omzeilt kan worden als je gewoon mw. Van der Vlies op de lijst zet, moet je dan niet pragmatisch zijn?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Zita »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Ik bedoel niet, dat jij of ik achter dat principe moet staan.
Maar als een partij vindt, dat er geen vrouwen op de kieslijst mogen, moet ze dat vanuit dat principe niet doen ook.
Toch is het 'geintje van Menno' wel aardig om er eens over door te denken.
Want stel dat de SGP verboden wordt a.s. 26 februari...
En stel dat een dergelijk verbod omzeilt kan worden als je gewoon mw. Van der Vlies op de lijst zet, moet je dan niet pragmatisch zijn?
Nee. Ja, mevrouw Van der Vlies mag op de lijst. Maar pleeg dan geen boerenbedrog, en zet mevrouw Van der Vlies netjes in de bankjes van de Tweede Kamer. Of blijf principieel, en erken dat het niet langer mogelijk is in ons land om gereformeerde politiek volgens SGP-beginselen ofzoiets uit te oefenen. En doek de hele boel op.
Overigens ben ik dan voor de eerste variant. Maar dan mag het ook eventueel wel iemand anders dan 'de vrouw van' zijn.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Luther »

Zita schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:Ik bedoel niet, dat jij of ik achter dat principe moet staan.
Maar als een partij vindt, dat er geen vrouwen op de kieslijst mogen, moet ze dat vanuit dat principe niet doen ook.
Toch is het 'geintje van Menno' wel aardig om er eens over door te denken.
Want stel dat de SGP verboden wordt a.s. 26 februari...
En stel dat een dergelijk verbod omzeilt kan worden als je gewoon mw. Van der Vlies op de lijst zet, moet je dan niet pragmatisch zijn?
Nee. Ja, mevrouw Van der Vlies mag op de lijst. Maar pleeg dan geen boerenbedrog, en zet mevrouw Van der Vlies netjes in de bankjes van de Tweede Kamer. Of blijf principieel, en erken dat het niet langer mogelijk is in ons land om gereformeerde politiek volgens SGP-beginselen ofzoiets uit te oefenen. En doek de hele boel op.
Overigens ben ik dan voor de eerste variant. Maar dan mag het ook eventueel wel iemand anders dan 'de vrouw van' zijn.
Dit is wel een heel doorzichtige wijze van solliciteren...;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Genade door recht
Berichten: 335
Lid geworden op: 25 jun 2007, 22:55

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Genade door recht »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Ik bedoel niet, dat jij of ik achter dat principe moet staan.
Maar als een partij vindt, dat er geen vrouwen op de kieslijst mogen, moet ze dat vanuit dat principe niet doen ook.
Toch is het 'geintje van Menno' wel aardig om er eens over door te denken.
Want stel dat de SGP verboden wordt a.s. 26 februari...
En stel dat een dergelijk verbod omzeilt kan worden als je gewoon mw. Van der Vlies op de lijst zet, moet je dan niet pragmatisch zijn?

Wat versta jij onder beginselpolitiek als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: SGP houdt vrouw met trucs uit Kamer

Bericht door Marnix »

Zita schreef:
Marnix schreef:Volgens mij willen ze niet zozeer niet dat er vrouwen op de kieslijst staan, ze willen dat vrouwen niet worden gekozen. Maar goed, dan is een oplossing om er wel vrouwen op te zetten maar die hun plaats af te laten staan ook geen oplossing.

En aan de andere kant, als dit het partijprincipe is maar in strijd met de grondwet is het ook logisch dat een partij op basis van die principes problemen krijgt. Democratie is niet dat alles maar mag, het moet wel binnen de kaders van de grondwet gebeuren.
hallo Marnix, dit was niet serieus van de SGP. De Telegraaf nam een geintje van Menno de Bruijne serieus, en daar dook de voltallige vaderlandse pers bovenop. Dus niks geen vrouwen op de lijst die hun plaats afstaan.
Hm, maar is het dan helemaal niet serieus? De SGP krijgt al geen subsidie meer toch? Wat als men binnenkort de partij wil verbieden met als reden dat de lijn van de partij in strijd is met het gelijkheidsbeginsel?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie