Het papieren RD... Hoe lang nog?

Ben je bereid het papieren RD de hele week te ontvangen?

Ja, ik vind het RD prima zo.
6
11%
Ja, hoewel de prijs-kwaliteitsverhouding wel vragen oproept.
1
2%
Ja, maar ik zou graag een dikkere krant willen, met meer lange artikelen.
11
20%
Ja, maar het RD zou theologisch bevindelijker moeten worden.
2
4%
Nee, ik ga mijn abonnement stopzetten, of omzetten naar een digitale variant.
2
4%
Nee, want ik mis de lange artikelen, zoals bij Trouw en NRC.
8
15%
Nee, het RD heeft voor mij steeds minder meerwaarde, doordat ik het nieuws al via radio/tv/internet volg, en er verder te weinig méér gebracht wordt.
4
7%
Nee, ik heb geen abonnement, en dat houd ik zo.
21
38%
 
Totaal aantal stemmen: 55

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

In het topic over de veranderingen bij het RD, kwamen ook enkele kritiekpunten naar voren die breder lagen, dan alleen de veranderingen die men sinds vorige week heeft doorgevoerd.
Ik noem er enkele:
- teveel foto's, m.n. in de nieuwe bijlage Puntuit: de voorkant, en twee middenpagina's.
- te weinig lange, opiniërende artikelen en achtergrondverhalen op een redelijk niveau. (Vgl. bijvoorbeeld de zaterdageditie van het ND, de bijlages Verdieping en Letter & Geest van Trouw, en NC.
- te dunne krant
- te veel nieuwsberichten
- te veel advertenties

De vraag is: Zijn we nog bereid om 275,- euro te betalen voor deze papieren krant en waarom wel / niet. Vul ook de poll in.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Rens »

ik had een jaar-uit abonnement tot 31 dec. 2009, en heb geen mogelijkheden om een vast ab. te nemen. maar na de kritiekpunten op de veranderingen vanaf 1 jan. 2010 gelezen te hebben, zit ik niet écht meer te springen om het RD, helaas..........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door MarthaMartha »

ik heb geen abonnement, hij 's mij te duur.

moest ik kiezen welke krant ik wilde lezen, dan was het wel het rd (denk ik).
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:ik heb geen abonnement, hij 's mij te duur.

moest ik kiezen welke krant ik wilde lezen, dan was het wel het rd (denk ik).
tja............we hébben het over het RD hoor............het ND is een heel stuk duurder, ongeveer gelijk aan bijv. de Volkskrant.

het RD is rond de 22.=, het ND rond de 27.= per maand
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door memento »

Ik heb er het geld en de tijd niet voor. Áls ik een krant zou nemen, zou ik het liefst het ND + het RD nemen. Het RD voor het kerkelijke nieuws uit eigen achterban, het ND voor het brede kerkelijke nieuws, en voor een goede verslaggeving van probleemgevallen (RD laat zich helaas daarin erg censureren, bv problemen rond vdZ)

ND: 303 EUR per jaar
RD: 275 EUR per jaar

Bij elkaar: 578 EUR per jaar :bobo (daar kan je een hele hoop boeken voor kopen...)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

memento schreef:Ik heb er het geld en de tijd niet voor. Áls ik een krant zou nemen, zou ik het liefst het ND + het RD nemen. Het RD voor het kerkelijke nieuws uit eigen achterban, het ND voor het brede kerkelijke nieuws, en voor een goede verslaggeving van probleemgevallen (RD laat zich helaas daarin erg censureren, bv problemen rond vdZ)

ND: 303 EUR per jaar
RD: 275 EUR per jaar

Bij elkaar: 578 EUR per jaar :bobo (daar kan je een hele hoop boeken voor kopen...)
Ik zit eraan te denken om mijn abo om te zetten naar een digitaal abo en dan de Trouw als papieren krannt erbij te nemen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door albion »

Luther schreef:
memento schreef:Ik heb er het geld en de tijd niet voor. Áls ik een krant zou nemen, zou ik het liefst het ND + het RD nemen. Het RD voor het kerkelijke nieuws uit eigen achterban, het ND voor het brede kerkelijke nieuws, en voor een goede verslaggeving van probleemgevallen (RD laat zich helaas daarin erg censureren, bv problemen rond vdZ)

ND: 303 EUR per jaar
RD: 275 EUR per jaar

Bij elkaar: 578 EUR per jaar :bobo (daar kan je een hele hoop boeken voor kopen...)
Ik zit eraan te denken om mijn abo om te zetten naar een digitaal abo en dan de Trouw als papieren krannt erbij te nemen.

Ik heb een e-paper, maar ik kan beter stoppen want door de weeks lees ik de krant nooit. Alleen vrijdag en zaterdag (even vluchtig) als het in de bus valt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

albion schreef:Ik heb een e-paper, maar ik kan beter stoppen want door de weeks lees ik de krant nooit. Alleen vrijdag en zaterdag (even vluchtig) als het in de bus valt.
Komt dat omdat je gewoon geen krantenlezer bent, of zou je graag iets veranderd zien bij het RD?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
denkertje21
Berichten: 318
Lid geworden op: 09 okt 2008, 21:19

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door denkertje21 »

Wat een gemopper allemaal...
Stel je nou toch voor dat er géén RD was... Wat leg je dan in je gezin neer?
Natuurlijk, er zal genoeg op aan te merken zijn. Daarom zitten we tenslotte ook allemaal in verschillende kerken uit de zelfde bijbel te lezen en de zelfde psalmen te zingen...

Maar ik ben heel dankbaar voor het RD. En doe dan maar net als de kippen: pik er maar uit wat goed voor je is!
Leer mij volgen mét mijn vragen...
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Jo-Ann »

Jammer dat ik maar uit één antwoord kan kiezen.
Ik ga voor optie B en C.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Luther »

denkertje21 schreef:En doe dan maar net als de kippen: pik er maar uit wat goed voor je is!
Jaja, maar als ik de voorlopige cijfers in deze poll bekijk, verhongeren de kippen een beetje...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door jvdg »

denkertje21 schreef:Wat een gemopper allemaal...
Stel je nou toch voor dat er géén RD was... Wat leg je dan in je gezin neer?
Natuurlijk, er zal genoeg op aan te merken zijn. Daarom zitten we tenslotte ook allemaal in verschillende kerken uit de zelfde bijbel te lezen en de zelfde psalmen te zingen...

Maar ik ben heel dankbaar voor het RD. En doe dan maar net als de kippen: pik er maar uit wat goed voor je is!
:super

Velen van ons leven in de "zuil", maar schromen niet om een exponent van die zuill te bekritiseren.
Als zelfs de verdeeldheid in die zuil ons uitelkaar drijft, wat hebben wij nog te zeggen tegen onze naaste buiten die zuil.
En dat geldt ook als je die zuil wilt egaliseren.

Een grote broek aantrekken wil nog niet zeggen dat je buiten de zuil wel eens even de Waarheid zult brengen.

Ik ben zomaar bang dat diegenen die de mond vol hebben over het uitgaan in de wereld, maar een mager aandeel daarin hebben.
En waarom ik dit zeg; Ik zie er maar zo weinig van terug in handel en wandel in het Refodom.
Woorden genoeg, maar daden?
Gebruikersavatar
priscilla
Berichten: 246
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:47

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door priscilla »

Wij lezen hem ma-do digitaal en vrij-zat de papieren versie. Een zgn. weekendabonnement. Ik vind het nog vrij duur in verhouding met wat je krijgt, maar we willen onze kinderen toch nog een beetje laten opgroeien met een krant. Inmiddels zijn we er wel achter dat ze alleen de magneet lezen en afgelopen zaterdag konden ze die niet meer vinden.
Wat mij betreft gaat de krant er gewoon uit, maar ik ben hier thuis niet alleen.
Het nieuws weet je in de loop van de dag wel te vergaren en dan gaat het alleen om de achtergrondartikelen, om daar nu zoveel euro's voor neer te tellen.....
We lezen wel elsevier. Zelfde niveau en dan vanuit chr. oogpunt, dat lijkt me wel wat.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door Hendrikus »

priscilla schreef:We lezen wel elsevier. Zelfde niveau en dan vanuit chr. oogpunt, dat lijkt me wel wat.
Daar hebben we toch CV-Koers voor?
http://www.cvkoers.nl/
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Het papieren RD... Hoe lang nog?

Bericht door jvdg »

priscilla schreef:We lezen wel elsevier. Zelfde niveau en dan vanuit chr. oogpunt, dat lijkt me wel wat.
:)

Spruyt is al undercover binnen. :huhu
Plaats reactie