Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Plaats reactie
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Rens »

Uit het Fin. Dagblad.

Bank of America heeft haar investeringsbankiers voor het afgelopen jaar even hoge bonussen in het vooruitzicht gesteld als in 2007, toen de crisis nog niet was losgebarsten. Dat meldt The Wall Street Journal.

Bank of America heeft echter nog geen definitieve beslissing genomen over de betaling van de bonussen.

De Amerikaanse bank is nog maar net weer zelfstandig. In december betaalden zij de staatssteun van $ 45 mrd (euro 31 mrd) terug, die zij in 2008 via het zogenoemde Troubled Asset Relief Program (TARP) hadden ontvangen terug.


Verontwaardiging

Alle publieke en politieke verontwaardiging over de bonussen ten spijt worden er dus ook over 2009 weer voor miljarden aan bonussen uitgekeerd in de financiële wereld. Uit onderzoek van het Amerikaanse persbureau Bloomberg bleek vorig jaar al dat de bonussen over 2009 die van 2008 zouden gaan overtreffen. Een op de tien ondervraagde managers in de financiële wereld verwachtte zelfs zijn hoogste bonus ooit te gaan ontvangen.

========

dit is toch écht schandalig!!!!! willen ze nou persé de hele wereld naar de haaien hebben alleen voor het eigen gewin? ze hebben ook geen greintje geweten die hersenloze graiende bankiers :mad +1:(( :mad +1:((
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door vlinder »

Rens: Never forget go smile..... :huhu
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Rens »

vlinder schreef:Rens: Never forget go smile..... :huhu
ok, maar dit is toch om van uit je vel te springen??
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door vlinder »

Rens schreef:
vlinder schreef:Rens: Never forget go smile..... :huhu
ok, maar dit is toch om van uit je vel te springen??
Verlies nooit je dosis humor en zelfspot....

Dit zul je altijd blijven houden. Het helpt niet om hier over te mopperen, spot een beetje met jezelf (uiteindelijk is er aan jouw scootmobiel ook door iedereen meebetaald) en verlies je humor niet.... :sorc
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Luther »

Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die bonussen inhouden. Ik kan me er totaal niet over opwinden, omdat ik geen flauw benul heb van wat bonussen zijn, en daardoor al helemaal niet waarover iedereen zich zo opwindt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
learsi
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:27

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door learsi »

Luther schreef:Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die bonussen inhouden. Ik kan me er totaal niet over opwinden, omdat ik geen flauw benul heb van wat bonussen zijn, en daardoor al helemaal niet waarover iedereen zich zo opwindt.
Niet verder zoeken Luther, je kunt beter onwetend blijven op dat gebied.........
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Luther »

learsi schreef:
Luther schreef:Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die bonussen inhouden. Ik kan me er totaal niet over opwinden, omdat ik geen flauw benul heb van wat bonussen zijn, en daardoor al helemaal niet waarover iedereen zich zo opwindt.
Niet verder zoeken Luther, je kunt beter onwetend blijven op dat gebied.........
OK, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden.... :huhu
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Fjodor »

Luther schreef:Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die bonussen inhouden. Ik kan me er totaal niet over opwinden, omdat ik geen flauw benul heb van wat bonussen zijn, en daardoor al helemaal niet waarover iedereen zich zo opwindt.
Voor zover ik het weet zijn het bonussen die bepaalde managers krijgen als er bepaalde resultaten behaald worden.
Het is gewoon een variant op het salaris, maar nu prestatie-afhankelijk.
Probleem is volgens mij vaak de hoogte van de bonussen die men exorbitant vindt. En dat er vanwege die bonussen veel op de korte termijn gedacht gaat worden.
Persoonlijk vind ik dit de eigen verantwoordelijkheid van de bedrijven. Als een bedrijf (een aantal mensen bij elkaar), dat met een manager afspreekt dan vind ik dat hun zaak.
Misschien een valse analogie, maar je kan het vergelijken met de heer die zijn dienaren elk hetzelfde bedrag geeft terwijl ze niet allen even lang gewerkt hebben. Afspraak is afspraak, wat hebben wij aan te merken?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
learsi schreef:
Luther schreef:Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij uitleggen wat die bonussen inhouden. Ik kan me er totaal niet over opwinden, omdat ik geen flauw benul heb van wat bonussen zijn, en daardoor al helemaal niet waarover iedereen zich zo opwindt.
Niet verder zoeken Luther, je kunt beter onwetend blijven op dat gebied.........
OK, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden.... :huhu
Idd, een zéér goed advies van israel.
Voor sommige mensen is het bloeddrukverhogend, maar ik denk overigens dat jij de bloedstollende waarheid wel aankan. :mosc
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Auto »

Daarnaast is het ook goed voor de schatkist, tenminste in Nederland. Als je in Nederland een bonus krijgt moet je daarover 52% belasting betalen. (Helaas ook als jezelf te pletter werkt om te zorgen dat je variabele component in je salaris zit )
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door jvdg »

Fjodor schreef: Misschien een valse analogie, maar je kan het vergelijken met de heer die zijn dienaren elk hetzelfde bedrag geeft terwijl ze niet allen even lang gewerkt hebben. Afspraak is afspraak, wat hebben wij aan te merken?
Het grote verschil is dat die heer z'n eigen geld uitkeerde, en dat de meeste bonus-uitkerende instanties andermans geld uitkeren.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door jvdg »

Auto schreef:Daarnaast is het ook goed voor de schatkist, tenministe in Nederland. Als je in Nederland een bonus krijgt moet je daarover 52% belasting betalen. (Helaas ook als jezelf te pletter werkt om te zorgen als je variabele component in je salaris wil hebben)
Moet je er wel bijvertellen dat de uitkeringen de bedrijfswinsten drukken, waardoor de belastingopbrengsten uit bedrijfswinsten (hoewel meestal in mindere mate) dalen.
Oosterling
Berichten: 85
Lid geworden op: 19 mar 2009, 23:15

Re: Leren die het nou nóóit?? Wéér miljarden an bonussen!!

Bericht door Oosterling »

-
Plaats reactie