vredelievend he die islam...

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Luther »

Fjodor schreef:
vlinder schreef:
Josephus schreef:
Jongere schreef:Het kan helpen om te kijken naar het citaat wat hij aanhaalt.
Jawel, maar dat hielp mij hier dus niet. Ik dacht dat Tom er nog een schepje bovenop wilde doen... Quod non.
Waarschijnlijk bedoelde hij het cynisch. In de topictitel en in de openingspost stikt het van de taalfouten. ;)
Als er hier ergens op de man gespeeld wordt dan is het volgens mij in dit topic richting de topicstarter... maar nu is de meerderheid het niet met zijn standpunt eens dus dan mag het opeens..
Ben ik met je eens.
Overigens vind ik zijn posting wel zeer bedenkelijk!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Rens »

overigens tot op heden geen reactie van de topicstarter mogen vernemen.............

de bal een trap het speelveld op geven en vervolgens van een afstandje toekijken hoe de meute zich er op stort???
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Bart
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 nov 2008, 10:06

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Bart »

k lees "bedenkelijk niveau" en verwijzingen naar de topicstarter die zou rascistich zijn

Een moslim die zich hier vestigd , de taal spreekt, en zich aanpast hoft absoluut niet weg van mij. Hoe hij zijn Godsdienst wilt belijden vind ik prima , voor mij part ligt ie het hele weekend op een matje richting mekka (het zal me boeie...)

Maar de moslim die hier komt met als doel zijn hele familie hierheen te halen vanwege sociale voorzieningen, een moslim die inderdaad belijd dat wij Christenen gedood mogen zoniet moeten worden, een moslim die zich openllijk irriteerd aan Christelijke gebruiken enz enz kan wat mij betreft gaan. Als ik iemand zie maar eigenlijk ook weer niet (boerka) dan irriteerd me dat evenals iemand die zijn helm ophoudt of zonnebril.

En ja zo een 5 a 600 jaar geleden hebben wij ook niet altijd even netjes gehandeld maar toen was de kennis een stuk minder en mag dus geen vrijbrief zijn voor zelmoordaanslagen in een tijd met communicatiemiddelen waarin pijlsnel een dialoog gedaan kan worden op misvattingen op te lossen

Ik begrijp werkelijk waar niet waar die verdediging van ons (ik niet dus) vandaan komt naar moslims toe. De aanpassingen die wij doen zijn niet normaal. Hoe kan het zijn dat er een disussie komt is om een islamitische feestdag in te voeren, een overweging om turkse les op scholen te geven , vier de Christelike feestdagen maar niet te uitbundig want dat vind meneer de moslim niet zo fijn. Of je nu wel of geen kerstboom wilt viel mij op een bericht dat een school wel een boom neerzet maar doe er maar geen ballen in want dat doet auw voor de moslim

Alser raddraaiers zijn en dit eldt ook voor de autochtonen !! dan moeten we maar buurtvaders inschakelen en op de thee gaan bij ze ! Waar is het respect voor politie gebleven ? Moslim vrouwen die moeten bevallen eisen een vrouwelijke arts en dit gebeurd met bedreiging! Hallo ...je mag blij zijn dat je geholpen wordt en dat er verzekeringen zijn die dat vergoeden , ga anders lekker onder een boom liggen bevallen

Boekdelen kunnen we hierover schrijven maar nee de topicstarter is een rascist en de moslim is zielig. En we moeten blijzijn met dit kabinet , een hele grote slappe hap is het ! Bang zijn ze voor de PVV en wat zien we dat een CDA (die de C niet verdient) eventueel wel wil samenwerken met de PVV , lekker rechtlijnig he wat een rugggraat tonen ze. Nog voor de verkieziingen smeden ze plannen om niet samen te werken met de PVV als ze de grootste worden is dat democratie is dat luisteren naar het volk

Als israel zijn tanden laat zien richting iran dan is de wereld te klein en is israel de gebeten hond, maar de openlijke holocaust ontkenning van iran vergeten we maar even. Ik kan het even niet vinden maar de palestijnen hebben de israeliten land verkocht hoor dus wat lopen ze nu te piepen

Wilders heb gelijk!
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Fjodor »

In veel dingen heb je gelijk..
Maar waarom kan je die zaken niet wat genuanceerder posten? Voor mijn part met evenveel kracht en overgave. Zo'n zin als
Hoe hij zijn Godsdienst wilt belijden vind ik prima , voor mij part ligt ie het hele weekend op een matje richting mekka (het zal me boeie...)
Daar straalt de desinteresse vanaf. Mijn vraag aan jou: kan een christen dat maken? Behoren we niet bezorgd te zijn over zijn verhouding met God die hij eens moet gaan ontmoeten?
Als ik iemand zie maar eigenlijk ook weer niet (boerka) dan irriteerd me dat evenals iemand die zijn helm ophoudt of zonnebril.
Hier wordt racisme duidelijk! Waarom is er geen politieke partij die zo'n ophef maakt over helmen of zonnebrillen? Omdat het geen ras is die dat doet, maar omdat allerlei mensen hun zonnebril ophouden. Nee, als de moslims het doen dan zijn we opeens op onze tenen getrapt.
een moslim die inderdaad belijd dat wij Christenen gedood mogen zoniet moeten worden kan wat mij betreft gaan.
Het lijkt mij dat dat bij de wet is verboden. Als dat openbaar wordt en iemand als jij stapt naar de rechter denk ik dat er zeker wat mee gedaan wordt.
een moslim die zich openllijk irriteerd aan Christelijke gebruiken enz enz kan wat mij betreft gaan.
En jij mag je wel irriteren aan moslim gebruiken? Is dat Christelijk? Geef daar dan antwoord op? Heeft Christus ons niet geleerd de minste te zijn?

Moet je verder de zelfmoordterroristen met alle moslims over één kam scheren? Jij wil toch ook niet met alle christenen vergeleken worden?

Verder heb je wel gelijk dat moslims veel meer mogen dan christenen. Dat men misschien wel bang voor ze is. Dat Israël heel vaak in een kwaad daglicht wordt gezet.
Maar dat mag toch niet betekenen dat we door gaan slaan naar de andere kant? Moslims over één kam scheren zoals jij doet, moslims dingen ontzeggen die wij van jou wel mogen etc. Vind je het dan gek dat je als racist neer wordt gezet?
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Joannah »

Bart, wat "wij" gedaan zouden hebben ruim 500 jaar geleden, dat kun je op konto schrijven van de RKK en haar kruistochten, niet op echte christenen, protestanten waren zelf ook het slachtoffer, denk aan de Hugenoten, de Colligny, Bartholomeusnacht, etc. etc
de tientallen miljoenen die zijn omgebracht zijn zeker niet door hen gedood, die de Geest hadden.
Ik vind dus dat wij daar totaal geen verantwoordelijkhied voor dragen.
Duitsland hebben we trouwens na een halve eeuw ook vergeven.
Hoe dan ook, als er ergens een land zou zijn waar wij ongebreideld onze gang konden gaan, uitkeringen krijgen als vrijblijvende optie voor niet willen werken, 6 weken vakantie in de ww,(nederlanders maar 4), kinderbijslag, allerlei info in je eigen taal,en alle luxe die je maar kunt verzinnen, zouden we daar ook en masse naar toe gaan.
Terwijl in de 60-er jaren nederland te vol was en de regering smeekte of we niet weg wilden gaan naar verre buitenlanden, is er vrij onopgemerkt ineens een omslag gekomen in beleid, miljoenen kwamen er bij, wat ineens helemaal geen probbleem meer was, wie het snapt, mag het zeggen...
Vanuit sociaal-geografisch opzicht hadden er niet alleen afspraken over het milieu, maar ook over vluchtelingenopvang moeten zijn.Waarom moet Europa overal maar voor dokken, tot en met hamas-stemmers toe?Om probelemen te voorkomen hadden we moeten regelen dat een vluchteling alleen geholpen zou kunnen worden door ergens heen te gaan waar hij iets gemeenschappelijks mee heeft.
Taal, religie, ras of cultuur.Al is het maar 1 kenmerk van deze 4.
Maar de meesten die in Nederland en EU terecht komen hebben NIETS gemeen met ons.
Geen wonder dat het misloopt.
De islam is een politieke beweging die de hele wereld eronder moet krijgen, volgens de "gebruiksaanwijzing" in hun boek.Hierbij hebben ze een neiuwe god gecreerd, vanuit de Boeken.
Abraham offerde niet bijna Izaak, maar Ismael.EN nog veel meer verdraaiingen en leugens.
De volgelingen worden onder bedreiging van de dood, gedwongen deze valse religie trouw te blijven.
PS: In Turkije is een boerka ook verboden, en een hoofddoekje zelfs niet toegestaan in openbare ruimtes en/of als je voor de regering werkt, dit is dus geen racisme.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: vredelievend he die islam...

Bericht door Tiberius »

Het spijt me, maar de toon in dit topic vind ik een reformatorisch forum absoluut onwaardig.
Daarom: :lock
Gesloten