Kruis moet onder kleding

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Bonny »

Familie Bos schreef:Ik ben het helemaal met de topicstarter eens.
Moslims hebben tegenwoordig meer vrijheid in het uiten van hun geloof als christenen.
Dat is een zeer slechte zaak.
Heb je de rest van dit topic wel doorgelezen?
The Groom's still waiting at the altar
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

ik draag het bóven de kleding. of men dat nu accepteerd of niet hier............het is MIJN geloofsuiting.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:ik draag het bóven de kleding. of men dat nu accepteerd of niet hier............het is MIJN geloofsuiting.
Wacht maar totdat we kledingvoorschriften in de forumregels op gaan nemen.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

Tiberius schreef:
Rens schreef:ik draag het bóven de kleding. of men dat nu accepteerd of niet hier............het is MIJN geloofsuiting.
Wacht maar totdat we kledingvoorschriften in de forumregels op gaan nemen.
:haha :haha :haha
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Margriet »

Rens schreef:ik draag het bóven de kleding. of men dat nu accepteerd of niet hier............het is MIJN geloofsuiting.

Draag jij een uniform??? Want daar gaat het over.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

Margriet schreef:
Rens schreef:ik draag het bóven de kleding. of men dat nu accepteerd of niet hier............het is MIJN geloofsuiting.

Draag jij een uniform??? Want daar gaat het over.
meestal een zwarte, met een gewone stropdas
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Luther »

Volgens mkij zijn er maar twee redelijke argumentaties; alle andere zijn onzuiver of gemengd met onjuiste motieven bezien vanuit de rechtsstaat.

1. Of de overheid schrijft voor overheisdiensten en algemene instellingen, zoals Openbaar Vervoer speciale kleding voor, maar dan ook zuiver: dus geen kruizen, hoofddoeken, speldjes, oorbellen, etc. etc.

2. Of de overheid besluit dat men hier niets mee te maken heeft en dat dit alles hoort bij de persoonlijke vrijheid.

Ik weet niet wat het meest wijs is. In beide opvattingen zitten goede elementen. Maar gezien het feit dat ik voor een christelijke conservatieve overheid sta, dus zo klein mogelijk, kies ik voor optie 2.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Marnix »

Luther schreef:Volgens mkij zijn er maar twee redelijke argumentaties; alle andere zijn onzuiver of gemengd met onjuiste motieven bezien vanuit de rechtsstaat.

1. Of de overheid schrijft voor overheisdiensten en algemene instellingen, zoals Openbaar Vervoer speciale kleding voor, maar dan ook zuiver: dus geen kruizen, hoofddoeken, speldjes, oorbellen, etc. etc.

2. Of de overheid besluit dat men hier niets mee te maken heeft en dat dit alles hoort bij de persoonlijke vrijheid.

Ik weet niet wat het meest wijs is. In beide opvattingen zitten goede elementen. Maar gezien het feit dat ik voor een christelijke conservatieve overheid sta, dus zo klein mogelijk, kies ik voor optie 2.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Want wat als een ketting niet mag en een hoofddoek wel, met als reden de veiligheid? Dan is dat toch een redelijke argumentatie, waarbij de religieuze aard van de voorwerpen niet de reden is om de een te verbieden en de ander niet, maar veiligheid de reden is om het een te verbieden en het ander niet? Het wordt gelijk gegooid op religieuze vrijheid enzo.... maar er zijn ook nog andere zaken. Veiligheid bijvoorbeeld... en een werkgever mag best van zijn werknemer vragen er netjes bij te lopen.... Of het nu deze organisatie is of gaat om kledingvoorschriften op scholen enzo...

Verder moeten we niet zo'n punt ervan maken... laten we ons drukker maken om als christen te leven.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Luther »

Marnix schreef:
Luther schreef:Volgens mkij zijn er maar twee redelijke argumentaties; alle andere zijn onzuiver of gemengd met onjuiste motieven bezien vanuit de rechtsstaat.

1. Of de overheid schrijft voor overheisdiensten en algemene instellingen, zoals Openbaar Vervoer speciale kleding voor, maar dan ook zuiver: dus geen kruizen, hoofddoeken, speldjes, oorbellen, etc. etc.

2. Of de overheid besluit dat men hier niets mee te maken heeft en dat dit alles hoort bij de persoonlijke vrijheid.

Ik weet niet wat het meest wijs is. In beide opvattingen zitten goede elementen. Maar gezien het feit dat ik voor een christelijke conservatieve overheid sta, dus zo klein mogelijk, kies ik voor optie 2.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Want wat als een ketting niet mag en een hoofddoek wel, met als reden de veiligheid? Dan is dat toch een redelijke argumentatie, waarbij de religieuze aard van de voorwerpen niet de reden is om de een te verbieden en de ander niet, maar veiligheid de reden is om het een te verbieden en het ander niet? Het wordt gelijk gegooid op religieuze vrijheid enzo.... maar er zijn ook nog andere zaken. Veiligheid bijvoorbeeld... en een werkgever mag best van zijn werknemer vragen er netjes bij te lopen.... Of het nu deze organisatie is of gaat om kledingvoorschriften op scholen enzo...

Verder moeten we niet zo'n punt ervan maken... laten we ons drukker maken om als christen te leven.
Volgens mij zie je de strijd der geesten niet. Want qua veiligheid is een hoofddoek even onveiliger als een kettinkje. Er zit dus kennelijk een oneigenlijke reden achter het kruisjesverbod.
Daarbij komt: Kun jij je herinneren hoe vaak iemand de afgelopen jaren is gewurgd doordat hij een kettinkje droeg. Het is gewoon weer een oplossing voor een schijnprobleem.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Marie-Henriëtte »

Hoe staat de GVB eigenlijk tegenover medewerkers die een pet willen dragen of een hoed onder werktijd (met GVB logo en stijl uiteraard). Als een hoofddoek mag, dan mag een pet of hoed ook. Toch horen deze twee accessoires niet bij de uniformen van de GVB, maar de hoofdsjaal wel. Raar.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Jongere »

Marie-Henriëtte schreef:Hoe staat de GVB eigenlijk tegenover medewerkers die een pet willen dragen of een hoed onder werktijd (met GVB logo en stijl uiteraard). Als een hoofddoek mag, dan mag een pet of hoed ook. Toch horen deze twee accessoires niet bij de uniformen van de GVB, maar de hoofdsjaal wel. Raar.
Ik vind het opzich wel terecht dat je als vervoersbedrijf in je overwegingen de religieuze verplichting mee neemt. Die ligt er bij een hoofddoekje (volgens veel Koran-uitleggers) heel duidelijk, voor een kruisje, hoed of pet uiteraard niet.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

Jongere schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Hoe staat de GVB eigenlijk tegenover medewerkers die een pet willen dragen of een hoed onder werktijd (met GVB logo en stijl uiteraard). Als een hoofddoek mag, dan mag een pet of hoed ook. Toch horen deze twee accessoires niet bij de uniformen van de GVB, maar de hoofdsjaal wel. Raar.
Ik vind het opzich wel terecht dat je als vervoersbedrijf in je overwegingen de religieuze verplichting mee neemt. Die ligt er bij een hoofddoekje (volgens veel Koran-uitleggers) heel duidelijk, voor een kruisje, hoed of pet uiteraard niet.
en dames uit de refowereld hebben die verplichting vanuit de Schrift weer wél........maar ja, sommige mensen zijn meer gelijk dan anderen, hé?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Marnix »

Luther schreef:
Marnix schreef:
Luther schreef:Volgens mkij zijn er maar twee redelijke argumentaties; alle andere zijn onzuiver of gemengd met onjuiste motieven bezien vanuit de rechtsstaat.

1. Of de overheid schrijft voor overheisdiensten en algemene instellingen, zoals Openbaar Vervoer speciale kleding voor, maar dan ook zuiver: dus geen kruizen, hoofddoeken, speldjes, oorbellen, etc. etc.

2. Of de overheid besluit dat men hier niets mee te maken heeft en dat dit alles hoort bij de persoonlijke vrijheid.

Ik weet niet wat het meest wijs is. In beide opvattingen zitten goede elementen. Maar gezien het feit dat ik voor een christelijke conservatieve overheid sta, dus zo klein mogelijk, kies ik voor optie 2.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Want wat als een ketting niet mag en een hoofddoek wel, met als reden de veiligheid? Dan is dat toch een redelijke argumentatie, waarbij de religieuze aard van de voorwerpen niet de reden is om de een te verbieden en de ander niet, maar veiligheid de reden is om het een te verbieden en het ander niet? Het wordt gelijk gegooid op religieuze vrijheid enzo.... maar er zijn ook nog andere zaken. Veiligheid bijvoorbeeld... en een werkgever mag best van zijn werknemer vragen er netjes bij te lopen.... Of het nu deze organisatie is of gaat om kledingvoorschriften op scholen enzo...

Verder moeten we niet zo'n punt ervan maken... laten we ons drukker maken om als christen te leven.
Volgens mij zie je de strijd der geesten niet. Want qua veiligheid is een hoofddoek even onveiliger als een kettinkje. Er zit dus kennelijk een oneigenlijke reden achter het kruisjesverbod.
Daarbij komt: Kun jij je herinneren hoe vaak iemand de afgelopen jaren is gewurgd doordat hij een kettinkje droeg. Het is gewoon weer een oplossing voor een schijnprobleem.
Met hoofddoekjes kan ik me geen voorbeelden bedenken... met sieraden, ringen en kettingen wel. Dan hebben we het niet over "gewurgd" maar wel over letsel. Het is daarom heel normaal dat je bij bepaalde werkzaamheden geen sieraden mag dragen. Wij mochten bijvoorbeeld om die redenen met gym geen kettingen en ringen dragen. Als veiligheid het motief is kan ik het me goed voorstellen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Fjodor »

Luther schreef: Volgens mij zie je de strijd der geesten niet. Want qua veiligheid is een hoofddoek even onveiliger als een kettinkje. Er zit dus kennelijk een oneigenlijke reden achter het kruisjesverbod.
Daarbij komt: Kun jij je herinneren hoe vaak iemand de afgelopen jaren is gewurgd doordat hij een kettinkje droeg. Het is gewoon weer een oplossing voor een schijnprobleem.
Frappant Luther, dat je het een kruisjesverbod noemt... Want volgens mij is het gewoon een sieradenverbod..
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
Familie Bos
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2009, 23:14

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Familie Bos »

Naar mijn weten gaat het hier om een tramconducteur ?????
Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
Wat een mega onzin, dit gaat gewoon om het kruisje.
Straks mag je in de auto zeker ook geen ketting en trouwring meer dragen omdat dat gevaarlijk is.

Het mag zeer duidelijk zijn dat in dit geval gewoon christen zijn weer word uitgeroeid.
Christen zijn mag nog binnen je eigen huismuren, maar verder niet meer.

Lees deze stukjes maar eens, dan weet je dat de grote verdrukking aan het beginnen is.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=568586&r=1&tbl_archief=&
en
http://endtimes.punt.nl/?id=569119&r=1&tbl_archief=&
Laatst gewijzigd door Familie Bos op 23 dec 2009, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.
Plaats reactie