Kruis moet onder kleding

Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

Familie Bos schreef:Naar mijn weten gaat het hier om een tramconducteur ?????
Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
Wat een mega onzin, dit gaat gewoon om het kruisje.
Straks mag je in de auto zeker ook geen ketting en trouwring meer dragen omdat dat gevaarlijk is.

Het mag zeer duidelijk zijn dat in dit geval gewoon christen zijn weer word uitgeroeid.
zoals ik al eerder schreef: sommige mensen zijn méér gelijk dan anderen....................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Josephus »

Rens schreef:
Jongere schreef:Ik vind het opzich wel terecht dat je als vervoersbedrijf in je overwegingen de religieuze verplichting mee neemt. Die ligt er bij een hoofddoekje (volgens veel Koran-uitleggers) heel duidelijk, voor een kruisje, hoed of pet uiteraard niet.
en dames uit de refowereld hebben die verplichting vanuit de Schrift weer wél........maar ja, sommige mensen zijn meer gelijk dan anderen, hé?
Ik heb niet de indruk dat er veel vrouwelijke refoconducteurs zijn die zich op basis van de Bijbel verplicht voelen een hoedje te dragen tijdens hun werkzaamheden op trein/bus/tram...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Josephus »

Familie Bos schreef:Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
In de bus van Uddel-Noord naar Uddel-Zuid misschien niet, maar in de bus die door Utrecht-Kanaleneiland rijdt (helaas) wel.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

Josephus schreef:
Rens schreef:
Jongere schreef:Ik vind het opzich wel terecht dat je als vervoersbedrijf in je overwegingen de religieuze verplichting mee neemt. Die ligt er bij een hoofddoekje (volgens veel Koran-uitleggers) heel duidelijk, voor een kruisje, hoed of pet uiteraard niet.
en dames uit de refowereld hebben die verplichting vanuit de Schrift weer wél........maar ja, sommige mensen zijn meer gelijk dan anderen, hé?
Ik heb niet de indruk dat er veel vrouwelijke refoconducteurs zijn die zich op basis van de Bijbel verplicht voelen een hoedje te dragen tijdens hun werkzaamheden op trein/bus/tram...
een hoedje/dopje zie je bij veel busbedrijven/ns/klm als onderdeel van het uniform
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Familie Bos schreef:Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
In de bus van Uddel-Noord naar Uddel-Zuid misschien niet, maar in de bus die door Utrecht-Kanaleneiland rijdt (helaas) wel.
Wel eens een keppeltje geprobeerd?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:
Josephus schreef:
Familie Bos schreef:Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
In de bus van Uddel-Noord naar Uddel-Zuid misschien niet, maar in de bus die door Utrecht-Kanaleneiland rijdt (helaas) wel.
Wel eens een keppeltje geprobeerd?
Daarop kan ik precies hetzelfde antwoorden. Maar dat is dan (helaas) om een andere reden gevaarlijk.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Joannah »

Josephus schreef:
Joannah schreef:
Josephus schreef:
Familie Bos schreef:Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
In de bus van Uddel-Noord naar Uddel-Zuid misschien niet, maar in de bus die door Utrecht-Kanaleneiland rijdt (helaas) wel.
Wel eens een keppeltje geprobeerd?
Daarop kan ik precies hetzelfde antwoorden. Maar dat is dan (helaas) om een andere reden gevaarlijk.
Ik dacht dat de redenen wel min of meer dezelfde waren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Josephus »

Joannah schreef:Ik dacht dat de redenen wel min of meer dezelfde waren.
Niet helemaal dus.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door vlinder »

Familie Bos schreef:Naar mijn weten gaat het hier om een tramconducteur ?????
Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
Wat een mega onzin, dit gaat gewoon om het kruisje.
Straks mag je in de auto zeker ook geen ketting en trouwring meer dragen omdat dat gevaarlijk is.

Het mag zeer duidelijk zijn dat in dit geval gewoon christen zijn weer word uitgeroeid.
Christen zijn mag nog binnen je eigen huismuren, maar verder niet meer.

Lees deze stukjes maar eens, dan weet je dat de grote verdrukking aan het beginnen is.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=568586&r=1&tbl_archief=&
en
http://endtimes.punt.nl/?id=569119&r=1&tbl_archief=&
Het kan wel degelijk om veiligheidsredenen zijn. Als iemand agressief wordt (wat bijna dagelijk het geval is tegenwoordig) trekken ze die ketting om je nek. Om die reden mag je in het zieken- en verpleeghuis ook geen lange kettingen dragen. Allen korte, net om je nek. Agressieve patiënten of dementerenden kunnen eraan trekken of je kunt ergens achter blijven haken.
De vergelijking met je eigen auto gaat dus niet op, of je moet een agressief kind hebben die de ketting strak om je nek trekt.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Rens »

vlinder schreef:
Familie Bos schreef:Naar mijn weten gaat het hier om een tramconducteur ?????
Willen jullie nu zeggen dat het dragen van een ketting bij een buschoufeur of een tramconducteur gevaarlijk is ???
Wat een mega onzin, dit gaat gewoon om het kruisje.
Straks mag je in de auto zeker ook geen ketting en trouwring meer dragen omdat dat gevaarlijk is.

Het mag zeer duidelijk zijn dat in dit geval gewoon christen zijn weer word uitgeroeid.
Christen zijn mag nog binnen je eigen huismuren, maar verder niet meer.

Lees deze stukjes maar eens, dan weet je dat de grote verdrukking aan het beginnen is.

http://xandernieuws.punt.nl/?id=568586&r=1&tbl_archief=&
en
http://endtimes.punt.nl/?id=569119&r=1&tbl_archief=&
Het kan wel degelijk om veiligheidsredenen zijn. Als iemand agressief wordt (wat bijna dagelijk het geval is tegenwoordig) trekken ze die ketting om je nek. Om die reden mag je in het zieken- en verpleeghuis ook geen lange kettingen dragen. Allen korte, net om je nek. Agressieve patiënten of dementerenden kunnen eraan trekken of je kunt ergens achter blijven haken.
De vergelijking met je eigen auto gaat dus niet op, of je moet een agressief kind hebben die de ketting strak om je nek trekt.
standaard een zgn. breeksluiting kan in extreme gevallen uitstekende diensten bewijzen!! zodra er grotere krachten op komen die bepaalde veiligheidsnormen overschrijden, dan breekt zo'n sluiting gewoon............ik draag een lange ketting met kruis, en die heeft dus een breeksluiting. speciaal op gelet dát er zo'n sluiting aan zat.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door Margriet »

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het nog eens : bij een uniform horen geen sieraden ! Dat heeft niets te maken met het feit of het wat dan ook verbeeld!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kruis moet onder kleding

Bericht door vlinder »

Ik vind persoonlijk dat het ligt aan het uniform. Als verpleegkundige met een wit saai uniform wil je wel eens wat leuks. We moeten de jasjes dicht dragen (i.v.m. veiligheid en "inkijk"). We mogen geen shirts met lange mouwen (i.v.m. hygiëne). We mogen geen leuke slippers, maar moeten stevige schoenen/klompen met dichte neuzen. Je haar moet opgestoken zijn. Al met al een hele kale bedoening rond je nek. Dan vind ik het wel leuk om er een bij-kleurende ketting bij te dragen. Daarnaast vind ik dat verzorgder staan dan een kale nek.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie