Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door memento »

refo schreef:
helma schreef:
Joannah schreef: Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
is dat zo? ik denk dat sexualiteit die niet is zoals God het heeft bedoeld wel beschadigend is.
Of het nu om hetero's of homo's gaat.
Altijd lastig.
Wat heeft God niet bedoeld? Die mensen zijn zo. Of heeft God daarin niet de hand gehad?
Afwijkend van de norm? Ja. Het is een minderheid van een procent of 5. Maar niettemin door God geschapen.
Pedofilie en andere ziekelijke sexuele "voorkeuren" zijn ook aangeboren. Het feit dat iets aangeboren kan zijn, is dus nog geen reden om te stellen dat het dus door God bedoeld is, of dat het daarom wel OK is.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door refo »

memento schreef:
refo schreef:
helma schreef:
Joannah schreef: Een homosexuele relatie van 2 gelijkwaardige volwassenen is in principe niet beschadigend voor een der partijen, wat bij een pedofiel wel het geval is.
is dat zo? ik denk dat sexualiteit die niet is zoals God het heeft bedoeld wel beschadigend is.
Of het nu om hetero's of homo's gaat.
Altijd lastig.
Wat heeft God niet bedoeld? Die mensen zijn zo. Of heeft God daarin niet de hand gehad?
Afwijkend van de norm? Ja. Het is een minderheid van een procent of 5. Maar niettemin door God geschapen.
Pedofilie en andere ziekelijke sexuele "voorkeuren" zijn ook aangeboren. Het feit dat iets aangeboren kan zijn, is dus nog geen reden om te stellen dat het dus door God bedoeld is, of dat het daarom wel OK is.
En als ik nou zeg dat dat wel OK is?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9198
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door parsifal »

memento schreef: Pedofilie en andere ziekelijke sexuele "voorkeuren" zijn ook aangeboren. Het feit dat iets aangeboren kan zijn, is dus nog geen reden om te stellen dat het dus door God bedoeld is, of dat het daarom wel OK is.
Volgens mij is het niet bekend of het aangeboren is.
Ooit had ik met een collega een discussie hierover. Ik verdedigde toen de stelling dat als er sprake is van een soort determinisme (door erfelijkheid of de toestand in de jeugd) dan is het niet zo dat een dader slachtoffer is, maar dat hij dus slecht is (geworden?). Hij doet niet slecht, maar is slecht.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Joannah »

parsifal schreef:
memento schreef: Pedofilie en andere ziekelijke sexuele "voorkeuren" zijn ook aangeboren. Het feit dat iets aangeboren kan zijn, is dus nog geen reden om te stellen dat het dus door God bedoeld is, of dat het daarom wel OK is.
Volgens mij is het niet bekend of het aangeboren is.
Ooit had ik met een collega een discussie hierover. Ik verdedigde toen de stelling dat als er sprake is van een soort determinisme (door erfelijkheid of de toestand in de jeugd) dan is het niet zo dat een dader slachtoffer is, maar dat hij dus slecht is (geworden?). Hij doet niet slecht, maar is slecht.
Niemand is goed, niet een.
en Memento, het kan geen voorkeur zijn, als de "slachtoffers"een leven vol discriminatie tegemoet kunnen zien, en soms ook zelfmoord plegen, na de ontdekking dat ze homosexueel zijn.
Het is wel onnatuurlijk, maar de homosexueel zal zeggen dat het bij dieren ook voorkomt....
OK of niet, het oordeel is aan God, die Zelf zegt dat hij homosexuelen HEEFT OVERGEGEVEN TOT hun "gebruik".Rom 1.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
ChristenConservatief
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jan 2010, 23:34

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door ChristenConservatief »

Niemand is goed, niet een.
en Memento, het kan geen voorkeur zijn, als de "slachtoffers"een leven vol discriminatie tegemoet kunnen zien, en soms ook zelfmoord plegen, na de ontdekking dat ze homosexueel zijn.
Het is wel onnatuurlijk, maar de homosexueel zal zeggen dat het bij dieren ook voorkomt....
OK of niet, het oordeel is aan God, die Zelf zegt dat hij homosexuelen HEEFT OVERGEGEVEN TOT hun "gebruik".Rom 1.
Die passieve houding vind ik ongepast. Homoseksuelen moeten niet alleen gaan bidden en wachten tot God ze ineens laat zien dat vrouwen toch ook wel leuk zijn. Homoseksuelen moeten hulp krijgen om van hun probleem af te komen. Dit in combinatie met gebed is de juiste aanpak. Alleen gebed is God verzoeken. De mens heeft zelf ook verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door jvdg »

ChristenConservatief schreef:
Niemand is goed, niet een.
en Memento, het kan geen voorkeur zijn, als de "slachtoffers"een leven vol discriminatie tegemoet kunnen zien, en soms ook zelfmoord plegen, na de ontdekking dat ze homosexueel zijn.
Het is wel onnatuurlijk, maar de homosexueel zal zeggen dat het bij dieren ook voorkomt....
OK of niet, het oordeel is aan God, die Zelf zegt dat hij homosexuelen HEEFT OVERGEGEVEN TOT hun "gebruik".Rom 1.
Die passieve houding vind ik ongepast. Homoseksuelen moeten niet alleen gaan bidden en wachten tot God ze ineens laat zien dat vrouwen toch ook wel leuk zijn. Homoseksuelen moeten hulp krijgen om van hun probleem af te komen. Dit in combinatie met gebed is de juiste aanpak. Alleen gebed is God verzoeken. De mens heeft zelf ook verantwoordelijkheid.
Alvorens hier op in te gaan, verzoek ik je vriendelijk eerst de topics door te lezen waar deze problemen worden behandeld.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door refo »

Joannah schreef:
parsifal schreef:
memento schreef: Pedofilie en andere ziekelijke sexuele "voorkeuren" zijn ook aangeboren. Het feit dat iets aangeboren kan zijn, is dus nog geen reden om te stellen dat het dus door God bedoeld is, of dat het daarom wel OK is.
Volgens mij is het niet bekend of het aangeboren is.
Ooit had ik met een collega een discussie hierover. Ik verdedigde toen de stelling dat als er sprake is van een soort determinisme (door erfelijkheid of de toestand in de jeugd) dan is het niet zo dat een dader slachtoffer is, maar dat hij dus slecht is (geworden?). Hij doet niet slecht, maar is slecht.
Niemand is goed, niet een.
en Memento, het kan geen voorkeur zijn, als de "slachtoffers"een leven vol discriminatie tegemoet kunnen zien, en soms ook zelfmoord plegen, na de ontdekking dat ze homosexueel zijn.
Het is wel onnatuurlijk, maar de homosexueel zal zeggen dat het bij dieren ook voorkomt....
OK of niet, het oordeel is aan God, die Zelf zegt dat hij homosexuelen HEEFT OVERGEGEVEN TOT hun "gebruik".Rom 1.
Dat staat er niet.
25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.
26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;
27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.
Er wordt verband gelegd met de afgodendienst.
Hoe kan het dan nu ook in refo-kerken voorkomen?
Of beschrijft Paulus iets anders?
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Verplicht voorlichting homoseksualiteit op scholen

Bericht door Joannah »

Hele goede vraag, Refo.
Maar toch blijf ik ook zitten met de vraag waarom "afwezige" vaders en een gestresste zwangerschap verantwoordelijk kunnen zijn voor iemands afwijkende geaardheid.
Een familielid van mij is homosexueel en wist dit al op zijn 14de, maakt er geen geheim van, want kan er niets aan doen, maar gaat zeer gebukt onder het nooit kunnen hebben van een leven zoals God het bedoeld heeft.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie