website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Desiree »

---Stukje inhoud verwijderd, is niet essentieel voor het voeren van discussie ---

Hier word ik heel verdrietig van. Daarvoor zijn wij niet geboren... Zou 't mensdom dan vergeefs op aarde zijn geschapen?

Of kan ik deze link er beter weer afhalen.. aan de andere kant.. discussieren hierover kan goed zijn.. Alhoewel wij 'teer' moeten handelen met dit onderwerp.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door jakobmarin »

---SNOEI--- In overleg met de Mods is bepaald dat geen andere links worden toegestaan inzake dit onderwerp.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Bonny »

---SNOEI--- In overleg met de Mods is bepaald dat er geen andere links inzake dit onderwerp worden toegestaan.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Josephus »

De dame van de NVVE wil met deze website voorkomen dat mensen voor de trein springen. Zou dat echt lukken? Een bekende van mij is afgelopen maandag onder een trein terechtgekomen. Zou hij dat niet hebben gedaan wanneer hij van het bestaan van deze site zou hebben geweten? We zullen het nooit weten. Volgens mij zijn de meeste zelfdodingen uiteindelijk toch 'spontane acties', ondanks dat de wens al langer aanwezig was. Verhelp je dat met een website?
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Auto »

In overleg met de andere Mods wordt dit topic weer heropend. Het verzoek is om geen andere links te plaatsen naar andere sites inzake dit onderwerp. Laten we beseffen dat dit een zeer gevoelig onderwerp is en grote gevolgen kan hebben voor de psyche van degenen die hier actief zijn of meelezen met dit forum.

Helemaal t.a.v. dit onderwerp lees uw reacties 2x voordat u ze plaatst, zo kan er toch gediscussieerd worden.

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Desiree »

Excuus...

Het gevoel was bij mij heel dubbel... Doorslag gaf het idee dat een discussie hierover zou kunnen leiden dat mensen in zouden zien dat de website echt niet de oplossing is... De nood is nooit zo hoog dat er geen Helper voor is. God is de Almachtige, Hij gaat veel verder dan een menselijke oplossing... Ook al zie/ken jij God niet, Hij ziet jou wel. Het is ook Zijn bedoeling niet, om je te vernielen. Hij is erop uit om je gelukkig te maken... (Waarom wordt het dan anders kerst? Niet voor de kerstboom of het kerstmaal of de kerststerren... maar omdat de Heere Jezus laat zien, dat Hij heel 'gewoon' op aarde gekomen is, om zalig te maken, degene die verloren zijn. Dát is kerst in je ziel. En dat kan voor iedereen... Vraag er maar veel om.)

Ik heb bij mensen die in diepe duisternis zaten, de zon weer teruggezien en zijn erg dankbaar, dat ze niet vernield zijn. Vaak zijn zware wegen nodig om juist veel te gaan betekenen voor andere mensen. Kijk maar naar Mozes. Oké, wij leven nu, en Mozes is een Bijbelheilige, maar in het klein, juist in deze tijd zijn mensen nodig...

Hartelijke groet.. Ik sta open voor commentaar hoor...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door jakobmarin »

jakobmarin schreef:---SNOEI--- In overleg met de Mods is bepaald dat geen andere links worden toegestaan inzake dit onderwerp.
Jammer van deze link, want dit was juist een site waarin mensen op het Evangelie gewezen wordt, indien zij plannen hebben tot deze daad.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door henriët »

jakobmarin schreef:
jakobmarin schreef:---SNOEI--- In overleg met de Mods is bepaald dat geen andere links worden toegestaan inzake dit onderwerp.
Jammer van deze link, want dit was juist een site waarin mensen op het Evangelie gewezen wordt, indien zij plannen hebben tot deze daad.
desondanks stonden ook daar ideen waar mensen 'iets' aan zouden kunnen hebben..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door Ander »

Ik begrijp niet zo goed wat hierover gediscusseerd zou moeten worden op dit forum.

Zelfdoding (en hulp bij...) is verwerpelijk. Daarover hoeven we geen vragen te hebben.
Zelfmoord is een gruwelijke werkelijkheid. Tot twee maal toe heb ik dat in familiekring meegemaakt. Wat een diep verdriet en wat een vragen geeft dat bij nabestaanden. Wat is het zaak om hier heel voorzichtig en terughoudend over te spreken.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door BJD »

Een heel andere kant....

Kijk.. doen.. doen ze het toch.. ze kennen alleen de versie van voor de trein springen wat veel hulpverleners raakt. Zij moeten de delen en stukjes bij elkaar zoeken e.d. met alle verschrikkelijke beelden van dien.

Ik zou het wel prettig vinden als ze op het idee gebracht waren geweest om het een voor de nabestaande en hulpvreleners wat humanrere manier te doen..

Dit stel ik door wat te prikkelen.. niet dat ik voor zo'n site bent... maar er ligt mogelijk een hele andere gedachte achter.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: website met tips voor zelfdoding gelanceerd

Bericht door JolandaOudshoorn »

BJD schreef:Een heel andere kant....

Kijk.. doen.. doen ze het toch.. ze kennen alleen de versie van voor de trein springen wat veel hulpverleners raakt. Zij moeten de delen en stukjes bij elkaar zoeken e.d. met alle verschrikkelijke beelden van dien.

Ik zou het wel prettig vinden als ze op het idee gebracht waren geweest om het een voor de nabestaande en hulpvreleners wat humanrere manier te doen..

Dit stel ik door wat te prikkelen.. niet dat ik voor zo'n site bent... maar er ligt mogelijk een hele andere gedachte achter.
Ik denk dat mensen die met zoiets in hun hoofd rondlopen daar niet aan zullen denken. Ze denken overigens over het algemeen niet aan de ander, dat kunnen ze ook niet op dat moment trouwens.
Maar ja, zoals je het zegt, ik heb ook wel eens gehoord van een treinmachinist die niet meer kon werken nadat iemand voor zijn trein was gesprongen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie