SGP en islam

Plaats reactie
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

SGP en islam

Bericht door Bureaucraat »

Bron: De Stentor
De Stentor schreef: ARNHEM - De Gelderse SGP-fractievoorzitter Eppie Klein is gisteren diep door het stof gegaan. Hij bood in een emotioneel betoog tijdens een vergadering van Provinciale Staten van Gelderland zijn excuses aan voor harde kritiek op de islam. "Ik heb het verkeerd gedaan." Klein haalde vrijdag tijdens een debat voor SGP-jongeren uit naar de islam die hij een godsdienst zonder liefde noemde en dat dit geloof Nederland weinig tot geen goeds had gebracht.

Ook zei hij dat hij aan de keukentafel wel eens het grapje had gemaakt dat een foto van een brandende moskee een mooie foto was. Volgens hem zou het het beste zijn als er geen moskeeën in Nederland bij zouden komen.

Het kwam hem op veel kritiek van collega-Statenleden te staan. Woensdagochtend zei hij dat hij onzorgvuldig was geweest en onvoldoende had benadrukt dat elke godsdienst uitwasssen kent, 'óok mijn kerk'. Klein zei dat hij met zijn uitspraken zijn partij schade had berokkend.
Ook de SGP laat zich niet onbetuigd. Wat een sufferd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: SGP en islam

Bericht door Luther »

Bureaucraat schreef:Bron: De Stentor
De Stentor schreef: ARNHEM - De Gelderse SGP-fractievoorzitter Eppie Klein is gisteren diep door het stof gegaan. Hij bood in een emotioneel betoog tijdens een vergadering van Provinciale Staten van Gelderland zijn excuses aan voor harde kritiek op de islam. "Ik heb het verkeerd gedaan." Klein haalde vrijdag tijdens een debat voor SGP-jongeren uit naar de islam die hij een godsdienst zonder liefde noemde en dat dit geloof Nederland weinig tot geen goeds had gebracht.

Ook zei hij dat hij aan de keukentafel wel eens het grapje had gemaakt dat een foto van een brandende moskee een mooie foto was. Volgens hem zou het het beste zijn als er geen moskeeën in Nederland bij zouden komen.

Het kwam hem op veel kritiek van collega-Statenleden te staan. Woensdagochtend zei hij dat hij onzorgvuldig was geweest en onvoldoende had benadrukt dat elke godsdienst uitwasssen kent, 'óok mijn kerk'. Klein zei dat hij met zijn uitspraken zijn partij schade had berokkend.
Ook de SGP laat zich niet onbetuigd. Wat een sufferd.
Op zich heeft hij gelijk dat de islam een godsdienst zonder liefde is en geen positieve bijdrage zal kunnen leveren. Maar om dit op deze wijze te zeggen, is inderdaad niet erg slim.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: SGP en islam

Bericht door Bureaucraat »

Luther schreef: Op zich heeft hij gelijk dat de islam een godsdienst zonder liefde is en geen positieve bijdrage zal kunnen leveren. Maar om dit op deze wijze te zeggen, is inderdaad niet erg slim.
Dankzij islamitische wetenschap hebben wij kennis kunnen nemen van wetenschap uit de oudheid. Dus dat de islam geheel zonder waarde is, is mijns inziens niet waar.

Het gaat mij vooral om het gedeelte waarin de beste man spreekt over brandende moskeeën. Net of dat de oplossing is voor het probleem van de radicale islam. Bovendien ondermijnt dit de positie van christenen, doordat hij met deze uitspraak afstand neemt van art. 6 van de grondwet, de basis waarop wij als christenen in de openbaarheid ons geloof mogen belijden.

Wat heb je aan een politieke partij die de maatschappelijke positie van de eigen achterban ondergraaft? De man zou uitstekend passen binnen de retorische kaders van Wilders.
Plaats reactie