Spiegels schrikken vrouwen af.

In de spiegel kijken?

Ik wilde dat er geen spiegels bestonden!
1
6%
Ligt aan mijn stemming of ik graag in de spiegel kijk of niet.
3
18%
Sommige spiegels vertekenen erg. Vooral in winkels.
0
Geen stemmen
Ik kijk graag in de spiegel, is toch niks mis mee?
4
24%
Geen probleem. Ik accepteer mezelf - wel of geen spiegel.
9
53%
Anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17

Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door vogeltje »

Pashokjes, meestal klein en benauwd en met een confronterende spiegel, schrikken 80 procent van de vrouwen af. Ze kopen liever online nieuwe kledij.
Dat blijkt uit een enquête van het Nederlandse tijdschrift Get In Shape. Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Het afgelopen jaar kochten ze gemiddeld een derde van hun outfit digitaal. Dames die zich niet op hun gemak voelen voor de spiegel en onder het felle licht, kopen zelf twee keer zoveel kleren online.


(Bron: tijdschrift Get In Shape.)
Laatst gewijzigd door vogeltje op 05 nov 2009, 18:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Ander »

vogeltje schreef:Pashokjes, meestal klein en benauwd en met een confronterende spiegel, schrikken 80 procent van de vrouwen af. Ze kopen liever online nieuwe kledij.
Dat blijkt uit een enquête van het Nederlandse tijdschrift Get In Shape. Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Het afgelopen jaar kochten ze gemiddeld een derde van hun outfit digitaal.
Grut, komen ze er nu pas achter. Maar ja, de meeste vrouwen zien er tegenwoordig ook niet meer uit natuurlijk. Dan heb je van die dikzakken met strakke kleren aan waarbij je de vetrollen kan tellen. Veelal raak je niet uitgeteld. Dan denk ik, doe wat wijds aan.
En, vrouwen gaan in de spiegel uitgebreid naar zichzelf staan kijken. Ook al zo'n absurde eigenschap. Mannen zouden naar de kleren kijken die ze wellicht gaan aanschaffen, maar vrouwen niet hoor... En vervolgens komen ze thuis en vinden ze die kleren ook nog eens niks aan, omdat ze die kleren niet goed bekeken hebben.
Maar ja, online bestellen. Dat is ook zo over. Trekken ze thuis hun nieuwe aanwinst vakkundig om de vetrollen heen, gaan voor de spiegel staan en lopen ze daar vervolgens een rolberoerte op.

Ik ken eigenlijk maar 1 vrouw waarvan ik zeker weet dat bovenstaande niet geldt: dat is mijn eigen vrouw.
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door vogeltje »

Sjonge.
En ik maar denken dat alleen reclame vrouwonvriendelijk is...
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Marie-Henriëtte »

-
Laatst gewijzigd door Marie-Henriëtte op 03 nov 2009, 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ander schreef:
vogeltje schreef:Pashokjes, meestal klein en benauwd en met een confronterende spiegel, schrikken 80 procent van de vrouwen af. Ze kopen liever online nieuwe kledij.
Dat blijkt uit een enquête van het Nederlandse tijdschrift Get In Shape. Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Het afgelopen jaar kochten ze gemiddeld een derde van hun outfit digitaal.
Grut, komen ze er nu pas achter. Maar ja, de meeste vrouwen zien er tegenwoordig ook niet meer uit natuurlijk. Dan heb je van die dikzakken met strakke kleren aan waarbij je de vetrollen kan tellen. Veelal raak je niet uitgeteld. Dan denk ik, doe wat wijds aan.
En, vrouwen gaan in de spiegel uitgebreid naar zichzelf staan kijken. Ook al zo'n absurde eigenschap. Mannen zouden naar de kleren kijken die ze wellicht gaan aanschaffen, maar vrouwen niet hoor... En vervolgens komen ze thuis en vinden ze die kleren ook nog eens niks aan, omdat ze die kleren niet goed bekeken hebben.
Maar ja, online bestellen. Dat is ook zo over. Trekken ze thuis hun nieuwe aanwinst vakkundig om de vetrollen heen, gaan voor de spiegel staan en lopen ze daar vervolgens een rolberoerte op.

Ik ken eigenlijk maar 1 vrouw waarvan ik zeker weet dat bovenstaande niet geldt: dat is mijn eigen vrouw.
hmm, ik heb geen last van vetrollen.
daarbuiten: iedere vrouw is mooi, daar zij een schepsel, een dochter Gods is!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Jongere »

Ander schreef:
vogeltje schreef:Pashokjes, meestal klein en benauwd en met een confronterende spiegel, schrikken 80 procent van de vrouwen af. Ze kopen liever online nieuwe kledij.
Dat blijkt uit een enquête van het Nederlandse tijdschrift Get In Shape. Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Het afgelopen jaar kochten ze gemiddeld een derde van hun outfit digitaal.
Grut, komen ze er nu pas achter. Maar ja, de meeste vrouwen zien er tegenwoordig ook niet meer uit natuurlijk. Dan heb je van die dikzakken met strakke kleren aan waarbij je de vetrollen kan tellen. Veelal raak je niet uitgeteld. Dan denk ik, doe wat wijds aan.
En, vrouwen gaan in de spiegel uitgebreid naar zichzelf staan kijken. Ook al zo'n absurde eigenschap. Mannen zouden naar de kleren kijken die ze wellicht gaan aanschaffen, maar vrouwen niet hoor... En vervolgens komen ze thuis en vinden ze die kleren ook nog eens niks aan, omdat ze die kleren niet goed bekeken hebben.
Maar ja, online bestellen. Dat is ook zo over. Trekken ze thuis hun nieuwe aanwinst vakkundig om de vetrollen heen, gaan voor de spiegel staan en lopen ze daar vervolgens een rolberoerte op.

Ik ken eigenlijk maar 1 vrouw waarvan ik zeker weet dat bovenstaande niet geldt: dat is mijn eigen vrouw.
:humhihi
Ach ja, de liefde..
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Lassie »

k heb wel een hekel aan shoppen (althans aan passen zeg maar). Maar heb totaal geen last van die spiegels. En tsja ik heb ook van die dikke vetrollen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
Ander schreef:
vogeltje schreef:Pashokjes, meestal klein en benauwd en met een confronterende spiegel, schrikken 80 procent van de vrouwen af. Ze kopen liever online nieuwe kledij.
Dat blijkt uit een enquête van het Nederlandse tijdschrift Get In Shape. Van alle vrouwen shopt 64 procent online. Het afgelopen jaar kochten ze gemiddeld een derde van hun outfit digitaal.
Grut, komen ze er nu pas achter. Maar ja, de meeste vrouwen zien er tegenwoordig ook niet meer uit natuurlijk. Dan heb je van die dikzakken met strakke kleren aan waarbij je de vetrollen kan tellen. Veelal raak je niet uitgeteld. Dan denk ik, doe wat wijds aan.
En, vrouwen gaan in de spiegel uitgebreid naar zichzelf staan kijken. Ook al zo'n absurde eigenschap. Mannen zouden naar de kleren kijken die ze wellicht gaan aanschaffen, maar vrouwen niet hoor... En vervolgens komen ze thuis en vinden ze die kleren ook nog eens niks aan, omdat ze die kleren niet goed bekeken hebben.
Maar ja, online bestellen. Dat is ook zo over. Trekken ze thuis hun nieuwe aanwinst vakkundig om de vetrollen heen, gaan voor de spiegel staan en lopen ze daar vervolgens een rolberoerte op.

Ik ken eigenlijk maar 1 vrouw waarvan ik zeker weet dat bovenstaande niet geldt: dat is mijn eigen vrouw.
hmm, ik heb geen last van vetrollen.
daarbuiten: iedere vrouw is mooi, daar zij een schepsel, een dochter Gods is!
Jolanda, ben het maar ten dele met je eens. Ieder schepsel is geschapen door God. Maar als ik in het ziekenhuis en op straat rondkijk bij hoeveel mensen de dikheid eigen schuld is, dan denk ik: je zondigt door zo slecht voor je eigen lichaam te zorgen. Maar ja, je hebt mannen die vallen op dik. Ik vind dik geen probleem, maar wel als je megadik bent en bijna niet meer kunt lopen van dikheid.

ps. Ik wil niemand kwetsen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Lassie »

ik ben dik, maar dat wil niet zeggen dat ik op een slechte manier voor m'n lichaam zorg. Tuurlijk ik eet ook weleens een lekkere koek of een paar chippies.
edele strijdster
Berichten: 791
Lid geworden op: 30 aug 2006, 20:54

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door edele strijdster »

vlinder schreef: Jolanda, ben het maar ten dele met je eens. Ieder schepsel is geschapen door God. Maar als ik in het ziekenhuis en op straat rondkijk bij hoeveel mensen de dikheid eigen schuld is, dan denk ik: je zondigt door zo slecht voor je eigen lichaam te zorgen. Maar ja, je hebt mannen die vallen op dik. Ik vind dik geen probleem, maar wel als je megadik bent en bijna niet meer kunt lopen van dikheid.

ps. Ik wil niemand kwetsen.
Ow... Snap wel dat je niemand wil kwetsen, maar ik vind dit wel een beetje kortzichtig overkomen!
Dat jij in 't ziekenhuis mensen ziet die naar jou idee door "eigenschuld" dik zijn, tot hier aan toe, maar om dat te zeggen over mensen die je op straat ziet.... Gaat me toch wel een beetje ver. Jij weet nl. helemaal niets van mensen die je op straat tegenkomt. Beetje maf om daar dan over te oordelen.... (Dat is trouwens ook zondig, oordelen over anderen...)
Wat is wanneer je eigen schuld? Volgens mij hadden we 't in een ander topic over snoepverslaving. Is dat je eigen schuld?

En nee, ik ben niet dik en heb ook geen vetrollen....
Hartelijke groeten,
Edele Strijdster
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Marie-Henriëtte »

edele strijdster schreef:
vlinder schreef: Jolanda, ben het maar ten dele met je eens. Ieder schepsel is geschapen door God. Maar als ik in het ziekenhuis en op straat rondkijk bij hoeveel mensen de dikheid eigen schuld is, dan denk ik: je zondigt door zo slecht voor je eigen lichaam te zorgen. Maar ja, je hebt mannen die vallen op dik. Ik vind dik geen probleem, maar wel als je megadik bent en bijna niet meer kunt lopen van dikheid.

ps. Ik wil niemand kwetsen.
Ow... Snap wel dat je niemand wil kwetsen, maar ik vind dit wel een beetje kortzichtig overkomen!
Dat jij in 't ziekenhuis mensen ziet die naar jou idee door "eigenschuld" dik zijn, tot hier aan toe, maar om dat te zeggen over mensen die je op straat ziet.... Gaat me toch wel een beetje ver. Jij weet nl. helemaal niets van mensen die je op straat tegenkomt. Beetje maf om daar dan over te oordelen.... (Dat is trouwens ook zondig, oordelen over anderen...)
Wat is wanneer je eigen schuld? Volgens mij hadden we 't in een ander topic over snoepverslaving. Is dat je eigen schuld?

En nee, ik ben niet dik en heb ook geen vetrollen....
Ik ben zelf ook niet gevuld, maar dit geeft mij nog niet het recht om over gevulde vrouwen die over straat lopen te verkondigen dat zij dik zijn door de eigen zonde. Zo is het bijvoorbeeld over het algemeen bekend dat vrouwen door gebruik van bepaalde medicijnen of kuren een heel opgeblazen lijf en gezicht krijgen, maar het doel van inname van deze middelen is uiteindelijk wel genezing of verlenging van het leven. “Dik door eigen schuld” gaat dus zeker niet altijd op, dat ben ik met Edele Strijdster eens.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Bert Mulder »

vlinder schreef:
Jolanda, ben het maar ten dele met je eens. Ieder schepsel is geschapen door God. Maar als ik in het ziekenhuis en op straat rondkijk bij hoeveel mensen de dikheid eigen schuld is, dan denk ik: je zondigt door zo slecht voor je eigen lichaam te zorgen. Maar ja, je hebt mannen die vallen op dik. Ik vind dik geen probleem, maar wel als je megadik bent en bijna niet meer kunt lopen van dikheid.

ps. Ik wil niemand kwetsen.
Zondag 43

112. Vr. Wat wil het negende gebod?

Antw. Dat ik tegen niemand valse getuigenis geve (a), niemand zijn woorden verdraaie (b), geen achterklapper of lasteraar zij (c), niemand lichtelijk en onverhoord oordele of helpe veroordelen (d); maar allerlei liegen en bedriegen, als eigen werken des duivels (e), vermijde, tenzij dat ik den zwaren toorn Gods op mij laden wil (f); insgelijks, dat ik in het gericht en alle andere handelingen de waarheid liefhebbe, oprechtelijk spreke en belijde (g); ook mijns naasten eer en goed gerucht naar mijn vermogen voorsta en bevordere (h).


Dus, kortom, de waarheid spreken in liefde
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Joannah »

Iemand die zonder enige (zelf) discipline lichamelijk al niet orde op zaken kan krijgen, en zijn gezondheid en levensduur in gevaar brengt, is net als een roker of zware drinker zondig aan het vernietigen van het gezonde lichaam wat hij van God gekregen heeft.
Het lichaam is een tempel, en dient als zodanig te worden onderhouden.
Het heeft allemaal met lusten te maken, en dat in de spiegel kijken met ijdelheid, trouwens.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door Jongere »

Het is wel een vrouwenonderwerp, dit.
Het valt me nu ook op dat er allerlei vrouwen weer 'aangeschoten' reageren op de post van vlinder. Intrigerend om te zien.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Spiegels schrikken vrouwen af.

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jongere schreef:Het is wel een vrouwenonderwerp, dit.
Het valt me nu ook op dat er allerlei vrouwen weer 'aangeschoten' reageren op de post van vlinder. Intrigerend om te zien.
:pan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie