Refojeugd luistert massaal naar pop

Gebruikersavatar
Space G
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:38
Locatie: Sint Philipsland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Space G »

albion schreef:
Avi schreef:Je bedoelt dit?

http://www.youtube.com/watch?v=osHT73lWMD0

:wiz
Ja of ik mijn zoon bezig zie (met bewegen). Hij vindt dit 'vet cool'.
Nou ja als uw zoon zo kan bewegen vind ik dat toch best knap, ik hou ook van deze muziek, vooral de ouwe bekende artiesten ze zingen en rappen over hun eigen leven dat toch heel moeilijk was voor hun, kijk maar naar eminem en 50 cent, 50 cent is 12x raak geschoten maar hij is niet dood, en 50 cent is gelovig
Als je weet wie ik ben, dat wil nog niet zeggen dat je me ken
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door rekcor »

BJD schreef:Neem Boudwijn de groot. Een prachtig verhaal over een vondeling van Ameland of over een eenzame fietser..

http://www.youtube.com/watch?v=kMPoPtPfsRI

Met dergelijke muziek kan ik geen moeite hebben.
Ik ook niet, maar ik denk dat er niet heel veel jongeren zijn die naar BdG luisteren...

Maar wat vinden jullie over mijn opmerking: we moeten ze wel een alternatief bieden?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18711
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door helma »

mijn kinderen hadden ook versjes op hun hyves staan waar ik van schrok
We hebben met ze gepraat; ik heb de liedjes opgezocht op internte met de nederlandse vertaling. Daar schrokken ze toen zelf ook van.
ze wéten vaak niet wat ze doen....waar ze naar luisteren

we hebben ze de uitgeprinte vertalingen gegeven en ze moesten alledrie een opstel schrijven waarom en tegen welke geboden de liederen waren en waarom het niet goed was er naar te luisteren

toen bleek dat ze heel goed wisten waarom het niet kon. Ik was verwonderd toen ik de opstellen las.....
Gebruikersavatar
Space G
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:38
Locatie: Sint Philipsland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Space G »

helma schreef:mijn kinderen hadden ook versjes op hun hyves staan waar ik van schrok
We hebben met ze gepraat; ik heb de liedjes opgezocht op internte met de nederlandse vertaling. Daar schrokken ze toen zelf ook van.
ze wéten vaak niet wat ze doen....waar ze naar luisteren

we hebben ze de uitgeprinte vertalingen gegeven en ze moesten alledrie een opstel schrijven waarom en tegen welke geboden de liederen waren en waarom het niet goed was er naar te luisteren

toen bleek dat ze heel goed wisten waarom het niet kon. Ik was verwonderd toen ik de opstellen las.....
Ik vind het oke dat ze er naar luisteren, ik luister het zelf ook, ik doe zulke dingen zelf maken, en toch op de nederlandse versie zonder dat er in wordt gescheld gevloekt of grove woorden worden gbruikt. je kan over alles zingen van liefde tot haat van oorlog tot vrede
Als je weet wie ik ben, dat wil nog niet zeggen dat je me ken
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door BJD »

rekcor schreef:
BJD schreef:Neem Boudwijn de groot. Een prachtig verhaal over een vondeling van Ameland of over een eenzame fietser..

http://www.youtube.com/watch?v=kMPoPtPfsRI

Met dergelijke muziek kan ik geen moeite hebben.
Ik ook niet, maar ik denk dat er niet heel veel jongeren zijn die naar BdG luisteren...

Maar wat vinden jullie over mijn opmerking: we moeten ze wel een alternatief bieden?
nou ja, er werd in dat onderzoek denk ik niet gevraagd welke popmuziek werd geluisterd.. das dan zijn de cijfers mogelijk ook vertekend.

Een alternatief.. ja.. dat weet ik ook niet.. Maar je hebt zowat wel een probleem als je als refojongere niet van koormuziek houdt.. Er kan geen avond zijn of het moet "opgeluisterd" worden met koormuziek... vreselijk... :cry

Als we even een aantal jaren wachten is Freddy Murcery van Queen klassieke muziek.. dus om klassieke muziek als alternatief aan te bieden is geen optie. Daarin moet je ook selecteren. Daarnaast heb je bepaalde zangers, neem Andrea Borcelli, waarvan je afvraagd is dat nu pop of klassiek..
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Jongere »

Space G schreef:Nou ja als uw zoon zo kan bewegen vind ik dat toch best knap, ik hou ook van deze muziek, vooral de ouwe bekende artiesten ze zingen en rappen over hun eigen leven dat toch heel moeilijk was voor hun, kijk maar naar eminem en 50 cent, 50 cent is 12x raak geschoten maar hij is niet dood, en 50 cent is gelovig
Heb je het over deze 50 cent, Space G:
Wikipedia schreef:50 cent heeft het ruzie maken op hiphoptracks oftewel beefs gebruikt als een zeer succesvolle marketingstrategie. Hij is de man met de meeste ruzies in de geschiedenis van hiphop. Zo heeft hij onder andere ruzie gehad met collegarappers als R. Kelly, Nas, Jadakiss, Fat Joe, Ja Rule, Jay-Z, Cam'Ron en The Game.
Tsja.. wanneer is iemand gelovig? :quoi
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door freek »

Albion, nou ga jij ook weg, zeker :D :D :D
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door albion »

freek schreef:Albion, nou ga jij ook weg, zeker :D :D :D

:banghead :banghead Zo je muisarm over :yahoo

grrr grrr
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Space G
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2009, 16:38
Locatie: Sint Philipsland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Space G »

albion schreef:
freek schreef:Albion, nou ga jij ook weg, zeker :D :D :D

:banghead :banghead Zo je muisarm over :yahoo

grrr grrr
die snap ik niet leg uit! wat bdoel je met muisarm albion??
Als je weet wie ik ben, dat wil nog niet zeggen dat je me ken
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door albion »

Jongere schreef:
Tsja.. wanneer is iemand gelovig? :quoi
Tsja....wanneer..... ze zijn ervan overtuigd dat als iemand zegt in
God te geloven dat je dan gelooft...
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door albion »

Space G schreef:
albion schreef:
freek schreef:Albion, nou ga jij ook weg, zeker :D :D :D

:banghead :banghead Zo je muisarm over :yahoo

grrr grrr
die snap ik niet leg uit! wat bdoel je met muisarm albion??
Freek heeft afscheid genomen omdat hij een muisarm heeft en niet meer zou
reageren, maar dit kon hij niet nalaten....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Zeker voor oudere kinderen (pubers, zeg maar) niet. Het is zelfs de vraag of je dat moet willen.
Als je mijn postings goed gelezen hebt, zeg ik ook nergens dat je het moet verbieden. Maar wel dat je in gesprek en gebed de zaak zodanig naar voren moet brengen dat het je zo verdriet. Een moeder die met tranen in de ogen zegt: "Kind, ik weet dat ik het je niet kan verbieden, omdat dat wellicht het tegenovergestelde zal veroorzaken, maar ik bid voor je. Elke dag leg ik aan de Heere voor of Hij je ogen wil openen voor het grote goed dat Hij wil schenken aan zondaren."... zal meer bereiken (het moet wel echt zijn!), dat iemand die verbiedt en het daarbij laat.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Luther »

refo schreef:Hoe oud zijn jouw kinderen?
De oudste is 7.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door Luther »

albion schreef:
Luther schreef:
helma schreef:Helaas verbaast dit me niet...
als ik zo over de schouders van mijn kinderen meekijk naar de hyves-pagina's van veel Refojongelui dan rijzen de haren je ten berge....

:cry :nonnon :cry
Helaas, helaas, helaas, klopt dit helemaal met mijn waarneming op school. Mijn grootste vraag is: Krijgen we dit ooit nog omgebogen? En ja, wat moeten wij dan doen? (Opvoeders.)
Zijn we daar al niet een beetje te laat mee?? 'k Heb net nog een gesprek met mijn broer hierover gehad. Het is niet voor te stellen waar de jeugd (van onze gezindte) mee bezig is. En ligt dat aan de opvoeding? Nee, ze beïnvloeden elkaar. Ik ken verschillende gezinnen (en ik wil ons (mijn man en ik) er ook bij rekenen) die op velerlei manieren proberen om het tegen te gaan, maar het lukt eenvoudig niet. :jongle :sweat :cry
Toch is er wel wat te doen.
Als kinderen jong interesse en gevoel voor klassieke muziek wordt bijgebracht, pakken ze op hun 13e niet naar die rotzooi.
Ik zie dat van nabij in het gezin van een collega van mij. Vanaf hun vierde, vijfde jaar luisteren die kinderen vooral Bach en andere kwalitatief fenomenale muziek. Zitten zelf allemaal op muziekles, en ze hoeven het allemaal niet die popzooi.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9188
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Refojeugd luistert massaal naar pop

Bericht door parsifal »

Avi schreef:
parsifal schreef:Laat er nu op de tekst van "The rivers of babylon" weinig aan te merken zijn. Het is een combinatie van psalm 137 en 139.
http://www.youtube.com/watch?v=Nm1g8FFRArc
http://www.youtube.com/watch?v=emb5bG7a6rk
http://www.youtube.com/watch?v=WCkOmcIl79s
Je kunt The rivers of babylon aardig bijbels vinden maar de manier van zingen enzo niet. Net als de andere songs van abba.
Toch? Het lijkt allemaal mee te vallen maar als je het vertaalt valt het toch weer tegen.
terwijl ik er toen zo gek op was.
De manier van dansen uit de eerste clip is de mijne niet, maar ik zou niet meteen het nummer als gevaarlijk afdoen (in ieder geval niet voor anderen). Boney M heeft trouwens meer Christelijke muziek gemaakt. Wat betreft ABBA, die staan wel los van Boney M. Ik zou Money, money niet al te serieus nemen. Gezien de uitvoering is het een vrij sarcastisch nummer (Al was ABBA jaren het grootste exportproduct van Zweden en hebben ze ooit een miljard dollar geboden gekregen voor een concerttour) ABBA heeft ook minder onschuldige, seksueel getinte muziek gemaakt. Daarnaast hebben ze ook zeer aangrijpende muziek gemaakt als Cassandra en The winner takes it all. Ik probeer de muziek deels ook te beoordelen los van de artiest, maar als kunstwerk of boodschap zelf. Zo weet ik dat ik de wereldvisie van bijvoorbeeld Leonard Cohen niet deel, maar ik denk dat het goed is voor veel mensen om het lied "The partisan" eens op zich in te laten werken: http://www.youtube.com/watch?v=oG4ndbhOkpI

Ik heb weinig met Joni Mitchell, maar "Big yellow taxi" begrijp ik wel.

Of in de filmwereld weet ik dat de regiseur van "Sophie Scholl" een atheist is, terwijl ik door de hoofdpersoon de film zeker als een film met een goede Christelijke boodschap zou beoordelen (ook omdat deze hoofdpersoon duidelijk Christelijk is.

Verder denk ik wel dat het goed zou zijn als Christenen hun talenten in de muziek gebruiken, dit hoeft echt niet alleen klassiek te zijn. Alison Krauss is duidelijk in de country muziek, Bob Dylan, Johnny Cash en Barry McGuire zijn later pas Christen geworden en hebben dat ook laten weten in hun muziek. Maar er is ook expliciet Christelijke muziek van artiesten die bekend staan als "gospel artiesten" die gewoon heel goede muziek maken. Brooke Fraser zingt bij Hillsongs en maakt cds die rustig op 1 komen in seculiere hitlijsten (waar dan ook nummers als C.S. Lewis song, Hosea's wife of Hymn opstaan). Third Day en Jars of Clay maken wat hardere muziek. Sara Groves is een goed schrijftster en zo zijn er veel meer.

Er zijn weinig mensen die het talent hebben van een Paul Simon om popmuziek te maken, net zoals niet ieder klassiek musicus een Bach, Beethoven of Mozart is. Maar ook in de Christelijke eigentijdse muziek wereld is veel goeds te vinden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie