Avondmaal met losse bekertjes

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Avondmaal met losse bekertjes

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:"De drinkbekerS der dankzegging, dien wij dankzeggende zegenen...

Moet het Avondmaalsformulier dan ook aangepast worden...?
Volgens mij hebben ze bij jullie ook meer dan één beker. Is het formulier daar al op aangepast?
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Avondmaal met losse bekertjes

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:"De drinkbekerS der dankzegging, dien wij dankzeggende zegenen...

Moet het Avondmaalsformulier dan ook aangepast worden...?
Volgens mij hebben ze bij jullie ook meer dan één beker. Is het formulier daar al op aangepast?
Dat HOEFT toch niet? Dat is juist in overeenstemming met hoe het in het Avondmaalsformulier staat...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Avondmaal met losse bekertjes

Bericht door Marnix »

Huh? In het formulier en in de Bijbel gaat het over een beker. En er worden meerdere bekers gebruikt . Het zijn dus al bekerS der dankzegging. Het maakt nogal wat uit of je het avondmaal met 12 of 13 mensen viert of met honderden.

Maar zou dat gebruik van meerdere bekers, of het nou een klein aantal zilveren bekers zijn of een groot aantal plastic bekertjes, een probleem zijn?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Avondmaal met losse bekertjes

Bericht door Bert Mulder »

-DIA- schreef:"De drinkbekerS der dankzegging, dien wij dankzeggende zegenen...

Moet het Avondmaalsformulier dan ook aangepast worden...?
In het symbool van de ene drinkbeker zijn de kleine bekertjes die we gebruiken ingesloten.

Daarom wordt ook zichtbaar de wijn in de grote beker geschonken.

Net zoals ook de predikant maar 1 stukje brood breekt, terwijl er meerdere stukken op de schalen liggen...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie