Heiligmaking

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Heiligmaking

Bericht door freek »

Wat een goed artikel!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Heiligmaking

Bericht door albion »

freek schreef:Wat een goed artikel!
Heb jij het niet geschreven, Freek? :) Er stond geen naam bij.
Alleen: van een medewerker.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Heiligmaking

Bericht door albion »

esthervanbuuren schreef:zie je bij mij werkt dat niet stom he?

ik druk echt op citeer.

groet esther.
Esther , als je maar zorgt dat boven de tekst staat:
....(hier staat de naam bj wie je reageert) en aan het eind staat [/quote schreef: en dat is het einde van het verhaal. Dan sla je een regel over en begin je met jouw antwoord/reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
esthervanbuuren
Berichten: 84
Lid geworden op: 01 jun 2009, 19:48
Locatie: randstad

Re: Heiligmaking

Bericht door esthervanbuuren »

albion schreef:
esthervanbuuren schreef:zie je bij mij werkt dat niet stom he?

ik druk echt op citeer.

groet esther.
Esther , als je maar zorgt dat boven de tekst staat:
....(hier staat de naam bj wie je reageert) en aan het eind staat [/quote schreef: en dat is het einde van het verhaal. Dan sla je een regel over en begin je met jouw antwoord/reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is?
dat is precies dat ik doe, en dit is het reseltaat

groet esther.
we blijven bedelaars dat is waar
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Heiligmaking

Bericht door albion »

albion schreef:
Esther , als je maar zorgt dat boven de tekst staat:
....(hier staat de naam bj wie je reageert) en aan het eind staat [quote schreef: (voor quote moet / staan maar dat gaat nu niet) en dat is het einde van het verhaal. Dan sla je een regel over en begin je met jouw antwoord/reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is?
esthervanbuuren schreef:
zie je bij mij werkt dat niet stom he?

ik druk echt op citeer.

groet esther.
Vergeet je de aanhalingstekens niet? Ik snap het niet, want ik tik dit met een regel ertussen, enik laat alles staan. Ik heb nu zelf mijn naam erboven getikt, want die stond er niet. Ik denk dat je dat weghaalt. Je moet helemaal niets weghalen (alleen als het meer dan 4 citaten zijn, want dan wordt jouw antwoord niet geplaatst.) Probeer het nog maar een keer. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Heiligmaking

Bericht door refo »

albion schreef:
esthervanbuuren schreef:zie je bij mij werkt dat niet stom he?

ik druk echt op citeer.

groet esther.
Esther , als je maar zorgt dat boven de tekst staat:
....(hier staat de naam bj wie je reageert) en aan het eind staat [b schreef:
[/b] en dat is het einde van het verhaal. Dan sla je een regel over en begin je met jouw antwoord/reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is?
Fout advies!
Bij deze loopt het fout door het vergemaakte. Dat zorgt voor een vroegtijdig einde van je voorbeeld.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Heiligmaking

Bericht door Luther »

refo schreef:
albion schreef:
esthervanbuuren schreef:zie je bij mij werkt dat niet stom he?

ik druk echt op citeer.

groet esther.
Esther , als je maar zorgt dat boven de tekst staat:
....(hier staat de naam bj wie je reageert) en aan het eind staat [b schreef:
[/b] en dat is het einde van het verhaal. Dan sla je een regel over en begin je met jouw antwoord/reactie.
Ik hoop dat het duidelijk is?
Fout advies!
Bij deze loopt het fout door het vergemaakte. Dat zorgt voor een vroegtijdig einde van je voorbeeld.


Toch vind ik dit gepruts met die quotes wel mooi in dit topic. Is dit niet een prachtig beeld van de heiligmaking, waarover dit topic gaat. Het steeds goed willen doen, maar aan het einde van de dag weer met de brokken zitten....;)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Heiligmaking

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef:Toch vind ik dit gepruts met die quotes wel mooi in dit topic. Is dit niet een prachtig beeld van de heiligmaking, waarover dit topic gaat. Het steeds goed willen doen, maar aan het einde van de dag weer met de brokken zitten....;)
En het is eigenlijk zo simpel. Je kunt ten slotte altijd op Voorbeeld klikken! Maar desondanks... inderdaad, zo werkt het. :mad
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: Heiligmaking

Bericht door Avi »

Hendrikus schreef:
Luther schreef:Toch vind ik dit gepruts met die quotes wel mooi in dit topic. Is dit niet een prachtig beeld van de heiligmaking, waarover dit topic gaat. Het steeds goed willen doen, maar aan het einde van de dag weer met de brokken zitten....;)
En het is eigenlijk zo simpel. Je kunt ten slotte altijd op Voorbeeld klikken! Maar desondanks... inderdaad, zo werkt het. :mad
Het lijkt heel eenvoudig maar ik vind het tegenvallen in de praktijk des levens :banghead
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Heiligmaking

Bericht door Luther »

Avi schreef:
Hendrikus schreef:
Luther schreef:Toch vind ik dit gepruts met die quotes wel mooi in dit topic. Is dit niet een prachtig beeld van de heiligmaking, waarover dit topic gaat. Het steeds goed willen doen, maar aan het einde van de dag weer met de brokken zitten....;)
En het is eigenlijk zo simpel. Je kunt ten slotte altijd op Voorbeeld klikken! Maar desondanks... inderdaad, zo werkt het. :mad
Het lijkt heel eenvoudig maar ik vind het tegenvallen in de praktijk des levens :banghead
Ik heb ds. J. Veenendaal eens horen zeggen (en hij had gelijk wat mij betreft): Heiligmaking is ook dat je aan het einde van elke dag met smart moet constateren dat je weer niet geweest bent, wie je had moeten zijn.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Avi
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 mar 2008, 21:07

Re: Heiligmaking

Bericht door Avi »

Luther schreef:
Avi schreef:
Hendrikus schreef:
Luther schreef:Toch vind ik dit gepruts met die quotes wel mooi in dit topic. Is dit niet een prachtig beeld van de heiligmaking, waarover dit topic gaat. Het steeds goed willen doen, maar aan het einde van de dag weer met de brokken zitten....;)
En het is eigenlijk zo simpel. Je kunt ten slotte altijd op Voorbeeld klikken! Maar desondanks... inderdaad, zo werkt het. :mad
Het lijkt heel eenvoudig maar ik vind het tegenvallen in de praktijk des levens :banghead
Ik heb ds. J. Veenendaal eens horen zeggen (en hij had gelijk wat mij betreft): Heiligmaking is ook dat je aan het einde van elke dag met smart moet constateren dat je weer niet geweest bent, wie je had moeten zijn.
Dat is waar en ik klem me daarom ook vast aan Hem, Die alles volmaakt volbracht heeft.

Maarre...Luther, wat denk je van Zijn beloftes voor de heiligmaking?
- Is er in het verbond niet genoeg genade gezaaid om ons in staat te stellen een aanvaardbare gehoorzaamheid te beoefenen aan de wet van Christus - (Boston)
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis vastgenageld hielden, maar Zijn liefde voor ons.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Heiligmaking

Bericht door Luther »

Avi schreef: Maarre...Luther, wat denk je van Zijn beloftes voor de heiligmaking?
- Is er in het verbond niet genoeg genade gezaaid om ons in staat te stellen een aanvaardbare gehoorzaamheid te beoefenen aan de wet van Christus - (Boston)
Ja dat denk ik zeker.
Sterker nog: In Christus zijn we geheel heilig!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Geka
Berichten: 440
Lid geworden op: 11 aug 2006, 19:32

Re: Heiligmaking

Bericht door Geka »

Inderdaad, een mooi en evenwichtig Bijbels artikel over de heiliging. Van harte mee eens.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Heiligmaking

Bericht door Wilhelm »

Jongere schreef:Ds. Silfhout kennende is kennis verwaarlozen wel het laatste wat hij zal doen. Hij heeft het in die alinea over Heartcry. Veel jongeren voelen zich daardoor aangetrokken. Er wordt ook kritiek geleverd op inhoudelijke zaken. In die context bedoelt hij het denk ik: je kunt wel veel kritiek leveren / een uitgebalanceerde theologie over heiligmaking hebben, maar waar jongeren naar zoeken is oprechtheid, eerlijkheid, leven met God.

Ik ben blij met dit artikel.
Geka schreef:Inderdaad, een mooi en evenwichtig Bijbels artikel over de heiliging. Van harte mee eens.

Zijn lezing staat op Prekenweb : http://www.prekenweb.nl/preken/Silfhout ... -avond.mp3

Vandaag beluisterd, heel duidelijk gaat hij op deze zaken in , en ook de heiligmakingsleer van A Murray en E Maritz wordt Bijbels weerlegd.
Dirk91
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 jul 2009, 20:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Heiligmaking

Bericht door Dirk91 »

Ik las het zojuist elders zo mooi.

Johannes 8:
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
Hier is het "Zo veroordeel Ik u ook niet" de rechtvaardigmaking en het "ga heen, en zondig niet meer" de heiligmaking.
De volgorde van wat Jezus in deze tekst zegt, is van essentieel belang. Hij zegt niet: "Ga heen, zondig van nu af niet meer, ook Ik veroordeel u niet." "Haal de bezem door je leven en dan zal ik je vergeven." Jezus Christus gebruikt hier de genade als de motivatie en inspiratie voor een zuiver leven.
Plaats reactie