Twitteren

Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Twitteren

Bericht door freek »

sela schreef:
Hendrikus schreef:zolang je geen last hebt van infobesitas is er niks mis mee om zo nu en dan iets te missen :hum
zo is dat. overigens zat ik net wat tweets te lezen. ik denk van een rechts netwerk via de jongeren van een welbekende partij.
wow, 't is maar net welke volgers je hebt of wie je volgt met dat twitteren. als je de hele dag alleen de ene kant binnenkrijgt zou je bijna een scheef wereldbeeld creëren? zo heb ik de woorden van onze majesteit nog niet bekeken...
Meestal heb je eerst een bepaald wereldbeeld gecreëerd en ga je vervolgens selecteren op medetwitteraars ('tweeps').
Overigens is het ook heel populair om je opponenten te volgen en vervolgens hen uit te lokken tot discussie.
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Twitteren

Bericht door Marie-Henriëtte »

Marnix schreef: Ik vind het wel leuk en af en toe ook leerzaam. Daarnaast bijv. ook goed om op de hoogte te blijven van bepaalde zaken, bijvoorbeeld op het werk. Bij de EO wordt ook heel veel getwitterd... dus... af en toe 1 druk op een knop en ik ben weer op de hoogte van laatste ontwikkelingen binnen programma's etc. Idem voor een aantal vrienden die ik niet dagelijks spreek... leuk wat ze zoal meemaken en doen. Ik ben er volgens mij nog niet door verward :)
Nee, jij misschien niet, (ik had het over verharding trouwens en geen verwarring), maar anderen kunnen echt niet omgaan met dergelijke community en schelden er flink op los.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Twitteren

Bericht door Marnix »

Precies... en dan zit het probleem hem niet zozeer in het medium, als wel in hoe sommigen er mee omgaan. Net zoals ze ook met forums, msn enzovoorts omgaan... maar dat maakt die zaken nog niet verkeerd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Twitteren

Bericht door helma »

Cipmail schreef:Bond tegen vloeken heeft spijt van twitteractie
Nieuwe posters op stations


De Bond tegen Vloeken heeft in november 2009 twitteraars op een positieve manier aangesproken op hun taalgebruik op twitter.com. Dat viel niet overal in goede aarde, een storm van protest was het gevolg. "Hoewel je op internet alles kunt zeggen wat je denkt, kun je daar internetgebruikers niet publiekelijk op aanspreken." Tot deze conclusie komt de Bond tegen het vloeken in haar jongste nieuwsbrief, van maart 2010.

Hans Alderliesten: "De drempels op internet zijn laag: je hoeft er weinig moeite voor te doen, slechts plaatsnemen achter het scherm en vervolgens anoniem en ongebreideld een mening typen. De Bond tegen het vloeken is, als je het zo zegt, een gemakkelijk doelwit. Toch is het van essentieel belang om in contact te komen met nieuwe doelgroepen, zoals jongeren. De Bond wil aansluiting zoeken: daar zijn, waar zij ook zijn. Daarom hebben we een hyvespagina en een twitterpagina."

De Bond wil inspelen op multimediale ontwikkelingen. "De naam van God en de naam van Jezus is ons veel te lief om ons daar bij neer te leggen. Wij zullen ons daar ten allen tijde voor inzetten omdat dat onze taak is." De Bond beraadt zich op welke wijze dit moet gebeuren: via een gadget op hyves, een nieuwe poster voor op de treinstations en via nieuw te ontwikkelen videomateriaal? "In elk geval willen we met onze activiteiten laten zien: de nieuwe media doen er toe, wij nemen het serieus. De Bond tegen het vloeken wil mee gaan doen in de dynamische en multimediale wereld."

Op stations in Nederland hangen inmiddels de nieuwe posters van de Bond tegen Vloeken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Twitteren

Bericht door refo »

Zelfs Staaij twittert. Nog maar 13 followers, maar dat groeit nog wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Twitteren

Bericht door FlyingEagle »

refo schreef:Zelfs Staaij twittert. Nog maar 13 followers, maar dat groeit nog wel.
nou twitteren... hij (of een adviseur) heeft een account aangemaakt maar ook niet meer dan dat
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Twitteren

Bericht door freek »

FlyingEagle schreef:
refo schreef:Zelfs Staaij twittert. Nog maar 13 followers, maar dat groeit nog wel.
nou twitteren... hij (of een adviseur) heeft een account aangemaakt maar ook niet meer dan dat
Het kan ook fake zijn. Bas van der Vlies heeft ook een account. Jaja, geloof je het zelf van iemand die eens per maand zijn mail zegt te bekijken.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2874
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Twitteren

Bericht door FlyingEagle »

Voor degene die de hele dag achter de computer zit (voor het werk natuurlijk :langue )

http://gallery.live.com/liveItemDetail. ... 8bce3210e7
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Twitteren

Bericht door jakobmarin »

Heidelbergse Catechismus via Twitter

ZWOLLE - De Heidelbergse Catechismus, een van de gereformeerde geloofsbelijdenissen, is over enkele maanden via Twitter te volgen. De Gereformeerde Hogeschool in Zwolle gaat de 129 vragen en antwoorden van de Catechismus via korte berichten op internet zetten.

Dat gebeurt in het kader van Refo500, de aanloop naar de herdenking van vijfhonderd jaar Reformatie in 2017. In 2013 is het 450 jaar geleden dat het leerboek verscheen. De bedoeling is dat de 'twittechismus' in april en mei wordt geschreven en daarna via Twitter is te volgen.

De hogeschool heeft al enkele schrijvers voor de zogenaamde tweets gevonden, maar er zijn er meer nodig. De deelnemers krijgen een speciale workshop in Zwolle om de Catechismus ,,theologisch verantwoord'' en met ,,waar mogelijk en passend met een vleugje humor'' te leren twitteren.
bron: http://www.nd.nl
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
judith
Berichten: 3809
Lid geworden op: 21 jul 2007, 11:29
Locatie: Geboren in Wageningen;)

Re: Twitteren

Bericht door judith »

Volgensmij ben ik niet zo modern...wat ís twitteren precies? :jongle
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Twitteren

Bericht door vlinder »

judith schreef:Volgensmij ben ik niet zo modern...wat ís twitteren precies? :jongle
Heb je het topic gelezen? ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Twitteren

Bericht door Hendrikus »

Soms lees je er leuke dingen. Zoals deze:

De Nederlandse taal is makkelijker als je denkt!

Kijk, dat vind ik nou een vondst!
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Twitteren

Bericht door henriët »

Hendrikus schreef:Soms lees je er leuke dingen. Zoals deze:

De Nederlandse taal is makkelijker als je denkt!

Kijk, dat vind ik nou een vondst!
:haha :haha
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Twitteren

Bericht door Erasmiaan »

Hendrikus schreef:Soms lees je er leuke dingen. Zoals deze:

De Nederlandse taal is makkelijker als je denkt!

Kijk, dat vind ik nou een vondst!
Daar moest ik toch goed over na denken... Want deze zin kun je maar op één manier lezen, anders is er geen sprake van correct Nederlands.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Twitteren

Bericht door Terri »

Ha Ha door het antwoord van Erasmiaan begreep ik pas wat er stond..
Zo leuk die Nederlandse taal :)
Plaats reactie