Twitteren

Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Twitteren

Bericht door Wilhelm »

Dat twitteren is idd opeens wel helemaal "hot" Het RD, Journaal, div radio en TV programma's spreken er momenteel over. Komt vooral denk omdat dit een grotemensen speeltje is, waar veel politici aan meedoen.
Tis ook wel aardig om te volgen.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Twitteren

Bericht door Marnix »

albion schreef:
freek schreef:Ik volg op Twitter sinds kort een meneer, leeftijdscategorie 'dertiger'. Hij is ontzettend bijdehand, en op één of andere manier dacht ik: ik ken hem ergens van. Zojuist viel het kwartje. Voor de zekerheid nog even op de refoforum-hyve gekeken en ja hoor, het klopt.

Rara, wie bedoel ik :)
Marnix???? Ik schat hem alleen jonger dan dertig :)
Hm, ik ga al hard richting de 30 (ben 28), ook al geven veel mensen het me niet :D

Overigens heb ik sinds dit weekend een Twitter-app op mijn iPhone waar ik nog niks mee heb gedaan :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Twitteren

Bericht door henriët »

Wie of wat is Gospelwords?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Twitteren

Bericht door caprice »

'Evangeliewoorden' denk ik?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Twitteren

Bericht door Lassie »

Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Twitteren

Bericht door henriët »

Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
hoeft ook niet
als je het iets vindt, doe je het en anders gewoon niet!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Twitteren

Bericht door Marie-Henriëtte »

Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Ik ook niet. Onze vorstin blijkt ook nog eens geen voorstander van dergelijke Internet communicatie te zijn. Zij ziet verharding van onze maatschappij door dergelijke ontwikkelingen ontstaan.

Zie haar Kersttoespraak van 2009.
Gebruikersavatar
Barmhartigheid
Berichten: 233
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:41

Re: Twitteren

Bericht door Barmhartigheid »

Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Je hoeft het ook niet leuk te vinden. Dat is persoonlijk.

Het heeft in ieder geval zijn nut bewezen bij het snel vinden / opsporen van de dordrechtse Milly.
Mede door haar twitterende ouders / gezinsleden zijn er goede tips binnen gekomen.
Helaas is ze niet levend gevonden.
Ik ken Uw gunst, ik ken Uw trouw hieraan, Dat zich mijn vijand niet
Beroemen zal, noch ik te gronde gaan; Wijl gij mij bijstand biedt,
Mij onderhoudt in mijn oprechtigheid, en, voor Uw aangezicht,
Met teed're zorg en trouwe hulp, geleidt naar 't eeuwig zalig licht
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Twitteren

Bericht door Marnix »

Marie-Henriëtte schreef:
Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Ik ook niet. Onze vorstin blijkt ook nog eens geen voorstander van dergelijke Internet communicatie te zijn. Zij ziet verharding van onze maatschappij door dergelijke ontwikkelingen ontstaan.

Zie haar Kersttoespraak van 2009.
Tja... hare majesteit wordt ook een dagje ouder. :)

Ik vind het wel leuk en af en toe ook leerzaam. Daarnaast bijv. ook goed om op de hoogte te blijven van bepaalde zaken, bijvoorbeeld op het werk. Bij de EO wordt ook heel veel getwitterd... dus... af en toe 1 druk op een knop en ik ben weer op de hoogte van laatste ontwikkelingen binnen programma's etc. Idem voor een aantal vrienden die ik niet dagelijks spreek... leuk wat ze zoal meemaken en doen. Ik ben er volgens mij nog niet door verward :)

Tja, wie dat soort dingen niet leuk vindt moet het vooral niet doen. En maar aannemen dat anderen het wel leuk en leerzaam vinden, ook al kunnen ze zich dat niet voorstellen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Twitteren

Bericht door henriët »

Marnix schreef:
Marie-Henriëtte schreef:
Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Ik ook niet. Onze vorstin blijkt ook nog eens geen voorstander van dergelijke Internet communicatie te zijn. Zij ziet verharding van onze maatschappij door dergelijke ontwikkelingen ontstaan.

Zie haar Kersttoespraak van 2009.
Tja... hare majesteit wordt ook een dagje ouder. :)

Ik vind het wel leuk en af en toe ook leerzaam. Daarnaast bijv. ook goed om op de hoogte te blijven van bepaalde zaken, bijvoorbeeld op het werk. Bij de EO wordt ook heel veel getwitterd... dus... af en toe 1 druk op een knop en ik ben weer op de hoogte van laatste ontwikkelingen binnen programma's etc. Idem voor een aantal vrienden die ik niet dagelijks spreek... leuk wat ze zoal meemaken en doen. Ik ben er volgens mij nog niet door verward :)

Tja, wie dat soort dingen niet leuk vindt moet het vooral niet doen. En maar aannemen dat anderen het wel leuk en leerzaam vinden, ook al kunnen ze zich dat niet voorstellen.
zo is dat :garde
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Jean le Fontain
Berichten: 688
Lid geworden op: 24 jan 2005, 12:04
Locatie: Neveldijk
Contacteer:

Re: Twitteren

Bericht door Jean le Fontain »

Lassie schreef:Wat is het nut van Twitteren?

Ik begrijp niet dat mensen dit echt leuk vinden.!?
Dat kan...
Persoonlijk vind ik het heel erg leuk; ik volg vooral op deze manier de politiek. In verkiezingstijd is dat best leuk; hoe heb jij anders op één avond contact met minister Verhagen, mw Halsema en staatsecretaris De Vries?

Het is wel een medium wat je met verstand moet gebruiken; voor je het weet doe je niets anders dan checken of er nieuwe Tweets zijn.

Twexit!
Jean
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: Twitteren

Bericht door Tom A Hawk »

Het lastige als je een hoop mensen volgt, is dat je alleen de meest actuele tweets ziet. Je moet dan helemaal terugscrollen voor de oudere.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Twitteren

Bericht door Marnix »

Daarom moet je het inderdaad een beetje bijhouden.... wat dat betreft is een telefoon met internet wel handig.... en anders mis je af en toe eens wat.... kan gebeuren he ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Twitteren

Bericht door Hendrikus »

Marnix schreef:Daarom moet je het inderdaad een beetje bijhouden.... wat dat betreft is een telefoon met internet wel handig.... en anders mis je af en toe eens wat.... kan gebeuren he ;)
zolang je geen last hebt van infobesitas is er niks mis mee om zo nu en dan iets te missen :hum
~~Soli Deo Gloria~~
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: Twitteren

Bericht door sela »

Hendrikus schreef:zolang je geen last hebt van infobesitas is er niks mis mee om zo nu en dan iets te missen :hum
zo is dat. overigens zat ik net wat tweets te lezen. ik denk van een rechts netwerk via de jongeren van een welbekende partij.
wow, 't is maar net welke volgers je hebt of wie je volgt met dat twitteren. als je de hele dag alleen de ene kant binnenkrijgt zou je bijna een scheef wereldbeeld creëren? zo heb ik de woorden van onze majesteit nog niet bekeken...
Plaats reactie