EO schorst Boomsma na fotosessie

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11424
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door Mister »

... ik me verwonder wat ik hier naar mijn hoofd krijg (dames)
... ik me afvraag of mijn eerste posting over dit onderwerp wel goed gelezen is?
... ik voorstel om dit onderwerp nu te beëindigen?
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door Lassie »

het ging mij om de andere reactie's.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door albion »

Lassie schreef:
Tuurlijk mag je op elkaars fouten wijzen maar doe dit dan in liefde in plaats van je mening ronduit te vertellen op fora's etc.
Ach ja....
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door helma »

vind het verdrietig en schokkend..en zeker ook al die (christelijke...)reacties op zijn weblog.
Laten we hem in ons gebed gedenken!!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door Tiberius »

... als Knevel hem geschorst heeft, kan die schorsing wel eens erg lang duren ...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat . . . [10]

Bericht door helma »

voor de EO ook wel heftig...dit konden ze er eigenlijk niet bij gebruiken nu

@ rens, zie je niet dat het werk van Gods koninkrijk door deze actie schade wordt aangebracht?
lees al die reacties maar op de weblog...

wat is je doel om bijna ontbloot te poseren (al of niet) in een homoblad?
als je weet dat dat blad puur gericht is op de buitenkant; het lichaam
denk je niet dat mensen door het zien van de foto's in dit blad geprikkeld worden en hun lustgevoelens opgewekt worden?
is dat geen zonde tegen het 7e gebod? Wie een vrouw (of man, dat maakt niet uit natuurlijk) aanziet om te begeren heeft toch al overspel gedaan?

Vr.108. Wat leert ons het zevende gebod?
Antw. Dat alle onkuisheid van God vervloekt is a, en dat wij daarom, haar van harte vijand zijnde b, kuis en ingetogen leven moeten c, hetzij in den heiligen huwelijken staat of daarbuiten d.
a Le 18:28 b Ju 1:23 c 1Th 4:3-5 d Heb 13:4 1Co 7:7

Vr.109. Verbiedt God in dit gebod niet meer dan echtbreken en dergelijke schandelijkheden?
Antw. Dewijl ons lichaam en ziel tempelen des Heiligen Geestes zijn, zo wil Hij, dat wij ze beide zuiver en heilig bewaren; daarom verbiedt Hij alle onkuise daden, gebaren, woorden a, gedachten, lusten b, en wat den mens daartoe trekken kan c.

a Eph 5:3,4 1Co 6:18,19 b Mt 5:27,28 c Eph 5:18 1Co 15:33
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door jakobmarin »

HILVERSUM – De EO heeft zijn boegbeeld Arie Boomsma voor de komende drie maanden geschorst. Aanleiding zijn nog niet gepubliceerde foto’s in het blad Linda, waarop Boomsma schaars gekleed te zien is. De foto’s zijn bedoeld voor een eenmalige homoglossy.

Boomsma mag drie maanden lang niet presenteren, zo maakte de EO dinsdag bekend. Boomsma presenteert bijna dagelijks het radioprogramma Dit is de Dag op Radio 1. Op 17 maart zou het tweede seizoen beginnen van het tv programma 40 dagen zonder seks, wat de EO nu tijdelijk uit de programmering haalt. Verder zal de omroep op zoek moeten naar een andere presentator voor het discussieprogramma Ontopic dat Boomsma iedere zondagavond presenteert op Nederland 3.

Arie Boomsma (35) zegt zelf „enorm spijt” te hebben dat hij niet –zoals de afspraak is– van tevoren heeft overlegd over de fotoshoot. „Ik heb op eigen initiatief gehandeld zonder rekening te houden met de consequenties. Ik begrijp en betreur dat deze solo actie de EO schaadt. Ik kan niet anders dan begrip hebben voor het afwijzende standpunt van de EO directie. Ik zal deze maanden gebruiken om het vertrouwen van de EO en onze achterban in mij te herstellen. Want ik wil mij ook in de toekomst inzetten voor de EO en in mijn leefomgeving laten zien wat het geloof in Jezus voor mij betekent.”

Volgens EO directeur Arjan Lock heeft Boomsma op eigen houtje geopereerd. „Dit was een solo actie van Arie die schadelijk is voor de missie van de EO. Wij willen het over de binnenkant van mensen hebben, juist in programma’s als 40 dagen zonder seks. Het past niet bij de EO dat onze medewerkers opzettelijk schaars gekleed in welk blad dan ook poseren. Omdat dit de missie van de EO schaadt, hebben we met deze schorsing een duidelijk statement willen afgeven.”

De EO heeft de netmanager van Nederland 3 ingelicht over het besluit Boomsma tijdelijk van het scherm te halen.
Linda de Mol maakte onlangs bekend een eenmalige homoglossy te maken. De woordvoerder van de EO bevestigt dat de foto’s van de schaarsgeklede Boomsma daar voor bedoeld zijn. „Het is een themanummer voor mannen, voor hetero en homomannen. Maar dat aspect maakt voor de EO niet uit, al was het de Tina geweest”, aldus de woordvoerder.

Het door Arie Boomsma gepresenteerde programma 40 dagen zonder seks, waarin schuttingtaal voorkwam, viel in de achterban niet altijd in goede aarde. In maart vorig jaar zei de EO ongeveer honderd leden te zijn kwijtgeraakt door de tv serie.
Klik hier!

In een interview met deze krant in mei vorig jaar zei Boomsma over het omstreden programma: „We kunnen ervoor kiezen om ons vast te bijten in ons isolement. Dat doen de amish. Ik bekommer me echter liever om dat ene afgedwaalde schaap. Dát wil ik weer terughalen. Dit programma is wat aanpak betreft eerder te vergelijken met Jezus’ benadering van de Samaritaanse vrouw bij de put dan met Zijn verbale boodschap in de Bergrede. We preken zonder woorden. In dat opzicht mag je ”40 dagen zonder seks” als een vorm van evangelisatie zien. Tijdens een rapconcert in de Bijlmer spreek ik ook op een andere manier dan voor een kerkelijke gemeente in Spakenburg.”
bron: http://www.refdag.nl

Dat zal niet goed zijn voor het ledenaantal :cry
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Medereiziger »

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, Rens. Al is er natuurlijk wel een verschil tussen schaars gekleed zwemmen, of bewust in een magazine poseren. Hoe dan ook; dat doet er niet zoveel toe. Ik ben wel benieuwd naar de intentie van dhr. Boomsma, over het algemeen een inspirerende man moet ik zeggen.
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Tiberius »

Rens schreef:Het maakt in wezen niet uit wat ánderen er van vinden.
Waarom denk je dat iemand slechts gekleed in enkele schoenveters voor een homoblad poseert?

Ik ben het overigens me je eens, dat ook Knevel geschorst zou moeten worden. En wel voor 6 dagen (het aantal uren door hem zelf in te vullen).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Tiberius »

...
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Tiberius »

...
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door jakobmarin »

hoe je deze actie ook kwalificeert, feit is dat wij als (EO-)christenen dit niet kunnen gebruiken.
Eerst via Darwin en Knevel over de tong gaan, en dan vervolgens via Linda en Arie.

En AB heeft zelf ook spijt van deze solo-actie, en dat is dan verheugend om te horen, want voor mij hoeft hij ook niet met zijn borsthaar op de foto in een blad te gaan staan.

Ik herinner met dat Antoine Bodar (in een zwart pak denk ik :slurp ) een keer een interview heeft gegeven in de pl*yb*y. Dat getuigd van meer moed, om ook als christen te getuigen in een dergelijk blad.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Medereiziger
Berichten: 263
Lid geworden op: 10 feb 2009, 10:55

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Medereiziger »

jakobmarin schreef:hoe je deze actie ook kwalificeert, feit is dat wij als (EO-)christenen dit niet kunnen gebruiken.
Ik denk dan eerder dat je jezelf niet meer een 'EO-christen' kunt noemen.
Eerst via Darwin en Knevel over de tong gaan, en dan vervolgens via Linda en Arie.
Hoe bedoel je 'over de tong gaan'?
Ik herinner met dat Antoine Bodar (in een zwart pak denk ik :slurp ) een keer een interview heeft gegeven in de pl*yb*y. Dat getuigd van meer moed, om ook als christen te getuigen in een dergelijk blad.
Maar dát kan wel?
The liberator who destroyed my property has realigned my perceptions.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door Kislev »

Tsja, en ik begrijp weer niet Rens dat jij niet snapt waar die drukte over gaat.

Als wedergeboren christen (volgens eigen zeggen) in een zwembroek in een homo-blad poseren is dat Gods volk anno 2009? Wat ik nog schokkender vond is zijn interview (6 hoog ofzo?) waarin hij o.a. aangaf dat Christus een weg is.

Aan de vrucht herkent men de boom.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: EO schorst Boomsma na fotosessie

Bericht door jakobmarin »

Medereiziger schreef:
jakobmarin schreef:hoe je deze actie ook kwalificeert, feit is dat wij als (EO-)christenen dit niet kunnen gebruiken.
Ik denk dan eerder dat je jezelf niet meer een 'EO-christen' kunt noemen.
Daarom zette ik EO- ook tussen haakjes, gewoon christen is genoeg :OO
Eerst via Darwin en Knevel over de tong gaan, en dan vervolgens via Linda en Arie.
Hoe bedoel je 'over de tong gaan'?
Heel (media-)Nederland spreekt erover. En niet echt positief, dus bevorderd het de uitbreiding van Gods Koninkrijk niet....
Ik herinner met dat Antoine Bodar (in een zwart pak denk ik :slurp ) een keer een interview heeft gegeven in de pl*yb*y. Dat getuigd van meer moed, om ook als christen te getuigen in een dergelijk blad.
Maar dát kan wel?
Kon Jezus wel met hoeren en tollenaren omgaan, met hen eten, Zijn voeten laten wassen?
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gesloten