Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door BoCo »

Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers
12-02-2009 10:31 | Riekelt Pasterkamp

Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

HARDENBERG – Ze willen „mensen in het oosten van Nederland” met de Familiedagen een betaalbare beurs bieden, maar krijgen reacties uit het hele land. „We rekenen op 20.000 bezoekers.”

Naast de bekende beurzen Wegwijs, Naar Buiten en de Duikenburgse Dagen is er ruimte voor een nieuwe familiebeurs voor de gereformeerde gezindte, vinden Arjan Klein (30) en Tom van de Pol (28). „Waar je voor ruim 20 euro met je hele gezin een dagje uit kunt zijn.”

De twee, die elkaar kennen van de SGP-jongeren, richtten Doornburgh Events op. De naam is een samentrekking van de namen van hun woonplaatsen Apeldoorn en Elburg. De Familiedagen volgende week donderdag, vrijdag en zaterdag in Evenementenhal Hardenberg zijn de eerste activiteit van Doornburgh Events.

Klein en Van de Pol komen beiden uit grote gezinnen. „We storen ons altijd aan beurzen waar je voor parkeren en entree al een behoorlijk bedrag kwijt bent. Als je eenmaal binnen koffie met iets erbij wilt en tussen de middag een patatje neemt, betaal je je scheel. Zeker met een aantal kinderen.”

Tijdens de Familiedagen gaat dat anders. De entreeprijs van 7 euro per persoon (kinderen 3,50) is inclusief parkeren en eten en drinken. „Patat, hamburgers, broodjes beenham, foeyonghai; mensen kunnen zo veel eten als ze willen. Voor de kinderen zijn er ijsjes.”

Een gezinskaart kost 22,50 euro, ongeacht het aantal kinderen. Van de Pol: „We kregen een telefoontje van een mevrouw uit Mariënberg die met 26 kinderen en kleinkinderen haar verjaardag bij ons komt vieren.”

Eén prijs voor entree, parkeren en consumpties is de standaardformule tijdens alle vakbeurzen in Evenementenhal Hardenberg. De hal is eigendom van ondernemer Herman van der Most. „Zonder zijn medewerking hadden we de beurs niet op deze schaal op kunnen zetten.”

Vanaf het begin richtten Klein en Van de Pol zich op het Overijsselse Hardenberg, dicht bij de Duitse grens. „In deze hoek van het land is niets voor reformatorische mensen. Bestaande beurzen vallen bijna altijd buiten hun schoolvakanties. We willen het publiek uit Rijssen, Vriezenveen, Staphorst, Genemuiden en Urk iets bieden.”

Gaandeweg werd ook „het midden van de Veluwe” meegetrokken. „Terwijl we eerst dachten dat organist Peter Wildeman de enige Zeeuw op onze beurs zou zijn, is dat nu wel anders. We krijgen reacties uit het hele land.”

De mannen van Doornburgh werken samen met Marloes Kemink (23) van Evenementenhal Hardenberg. In de hal zijn jaarlijks zeventig beurzen. „Het is voor ons de eerste fullservice-publieksbeurs en hij is meteen al behoorlijk groot.”

Het hallencomplex in Hardenberg is volgende week gevuld met ruim 130 standhouders. Van advocaten tot slaapkamers, van boeken tot keukens. Rond een terras is op marktkramen ruimte voor kleine ondernemers. Volgens Klein is de beursvloer zo ingedeeld dat verschillende doelgroepen zoals senioren, vrouwen en kinderen zich er kunnen vermaken.

Er is een grote kinderspeeltuin, een muzikaal programma, er kan worden gereden in 45 kilometerauto’s en er is een stoomcursus wielwisselen. „En iedereen kan boogschieten.”

Klein en Van de Pol stoppen niet na volgende week. Van de Familiedagen willen ze een jaarlijks terugkerende beurs maken. „Voor de volgende editie zijn er al twintig gegadigden.”

De beurs wordt eind volgende week gehouden in de Evenementenhal Hardenberg.


De beurs telt ruim 130 standhouders.

De organisatoren, Arjan Klein en Tom van de Pol van Doornburgh Events, mikten aanvankelijk op publiek uit het noordoosten van Nederland. „In deze hoek is niks voor reformatorische mensen.” Gaandeweg kregen ze reacties uit heel Nederland.

Voor de gereformeerde gezindte bestaan al de beurzen Wegwijs en Naar Buiten, georganiseerd door de Erdee Media Groep (EMG).

Directeur ir. B. Visser stelt desgevraagd dat de EMG zijn aandacht blijft richten op de grote landelijke gezinsbeurzen Wegwijs en Naar Buiten. „Deze krachtige formule van ontmoeting, standhouders en verantwoorde, ontspannende activiteiten wordt verder uitgebouwd. De gereformeerde gezindte blijft onze doelgroep.”

Regionale beurzen zijn voor Visser geen optie. „Tijdens Wegwijs in Utrecht en Naar Buiten in Barneveld ontmoeten families uit alle delen van het land elkaar.”
Bron: Reformatorisch Dagblad 12 februari 2009


Leuk stukje gisteravond in het RD. Ziet er gezellig uit, klinkt sfeervol. Nu maar afwachten of het dat daadwerkelijk ook is en wie er komt. En hopelijk kan Peter Wildeman de potpourritest doorstaan.
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door henriët »

volgens mij zijn r al heel veel topics gesloten die met de familiedagen te maken hadden??!!!
iig, allemaal daar gezelligheid,
geef niet alleen aan jezelf maar
juist aan anderen!!!!!!!!!!!!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
BoCo
Berichten: 128
Lid geworden op: 20 dec 2008, 17:42
Locatie: Lesselmuun

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door BoCo »

He nare echo niet aan refereren!

Fijn dat je denkt aan onze naaste! Kom, zou ik zeggen en geef gul!
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door henriët »

BoCo schreef:He nare echo niet aan refereren!

Fijn dat je denkt aan onze naaste! Kom, zou ik zeggen en geef gul!
:quoi :quoi :quoi :quoi
als je me gaat beledigen, tip ik de moderators.. :slurp
nee, komen doe ik niet, ten eerste te ver, ten tweede dat geven kan ook op een andere manier dan op zo n dag
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Corydoras
Berichten: 965
Lid geworden op: 01 jun 2005, 13:59

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Corydoras »

Volgens mij heeft BoCo aandelen in die familiedagen - meer dan de helft van z'n/haar posts gaan erover :jongle
Afbeelding
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door henriët »

Corydoras schreef:Volgens mij heeft BoCo aandelen in die familiedagen - meer dan de helft van z'n/haar posts gaan erover :jongle
:haha :haha :haha :haha
je zou t wel denken he
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door refo »

Ik denk dat ze blij mogen zijn met 5000 bezoekers.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Ik denk dat ze blij mogen zijn met 5000 bezoekers.
Ik denk dat 'ie blij is met iedereen die in dit topic reageert: zo blijft het topic in beeld.
Oeps, nou doe ik het zelf ook. Sorry hoor..
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Tiberius »

BoCo schreef:
Klein en Van de Pol komen beiden uit grote gezinnen. „We storen ons altijd aan beurzen waar je voor parkeren en entree al een behoorlijk bedrag kwijt bent. Als je eenmaal binnen koffie met iets erbij wilt en tussen de middag een patatje neemt, betaal je je scheel. Zeker met een aantal kinderen.”

Tijdens de Familiedagen gaat dat anders. De entreeprijs van 7 euro per persoon (kinderen 3,50) is inclusief parkeren en eten en drinken. „Patat, hamburgers, broodjes beenham, foeyonghai; mensen kunnen zo veel eten als ze willen. Voor de kinderen zijn er ijsjes.”
Dit klinkt leuk, maar wordt een drama, dat kan ik de organisatoren nu al voorspellen. Je komt er vanwege de lange rijen nauwelijks bij.
Moet je je voorstellen, dat je trek krijgt in een portie foeyonghai en dat mens met die 26 kinderen staat voor je. :bobo
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door JolandaOudshoorn »

Tiberius schreef:
BoCo schreef:
Klein en Van de Pol komen beiden uit grote gezinnen. „We storen ons altijd aan beurzen waar je voor parkeren en entree al een behoorlijk bedrag kwijt bent. Als je eenmaal binnen koffie met iets erbij wilt en tussen de middag een patatje neemt, betaal je je scheel. Zeker met een aantal kinderen.”

Tijdens de Familiedagen gaat dat anders. De entreeprijs van 7 euro per persoon (kinderen 3,50) is inclusief parkeren en eten en drinken. „Patat, hamburgers, broodjes beenham, foeyonghai; mensen kunnen zo veel eten als ze willen. Voor de kinderen zijn er ijsjes.”
Dit klinkt leuk, maar wordt een drama, dat kan ik de organisatoren nu al voorspellen. Je komt er vanwege de lange rijen nauwelijks bij.
Moet je je voorstellen, dat je trek krijgt in een portie foeyonghai en dat mens met die 26 kinderen staat voor je. :bobo
o o o dat dacht ik ook al. Doet me denken aan de keer dat je gratis naar een dierentuin kon. Wij zijn doorgereden naar een dierentuin waar we moesten betalen, maar waar het wel rustig was en je kon genieten.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Josephus »

Tiberius schreef:Dit klinkt leuk, maar wordt een drama, dat kan ik de organisatoren nu al voorspellen. Je komt er vanwege de lange rijen nauwelijks bij.
Moet je je voorstellen, dat je trek krijgt in een portie foeyonghai en dat mens met die 26 kinderen staat voor je. :bobo
:D

Wel ontzettend uitgekookt van die dame natuurlijk. Met 27 personen onbeperkt eten en drinken voor € 22,50. Dat zijn bijna Oostblok-prijzen van 15 jaar terug...
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Mister »

refo schreef:Ik denk dat ze blij mogen zijn met 5000 bezoekers.
En ik denk ;) dat dit initiatief wel een gat in de markt is. De Wegwijs is inderdaad belachelijk duur (parkeren, entree en versnaperingen) en niet zo oostelijk gelegen. Terwijl er in het oosten des lands een heel deel refo's woont. En een beetje concurrentie voor de EMG kan geen kwaad... ;)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door helma »

Josephus schreef:
Tiberius schreef:Dit klinkt leuk, maar wordt een drama, dat kan ik de organisatoren nu al voorspellen. Je komt er vanwege de lange rijen nauwelijks bij.
Moet je je voorstellen, dat je trek krijgt in een portie foeyonghai en dat mens met die 26 kinderen staat voor je. :bobo
:D

Wel ontzettend uitgekookt van die dame natuurlijk. Met 27 personen onbeperkt eten en drinken voor € 22,50. Dat zijn bijna Oostblok-prijzen van 15 jaar terug...
vind het niet terecht. Gezinskaart heet het toch??
dan moet je ook allemaal tot 1 gezin behoren vind ik.

op zich vind ik de prijs een verademing voor een gezin. Helemaal niet des Refo's ofzo :)
misschien gaan we wel. nog even mijn man overhalen met die Foeyonghai
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door Gabrielle »

Wel ontzettend uitgekookt van die dame natuurlijk. Met 27 personen onbeperkt eten en drinken voor € 22,50. Dat zijn bijna Oostblok-prijzen van 15 jaar terug... :oO



nou als je er zo naartoe moet dan ben je een echte kniepkuttel dat kan ik je wel vertellen....
:bobo ( ja dat is op z'n riessens, trouwens dat zijn beslist geen mensen uit het oosten des lands, daar heb je niet zo'n mentaliteit.....)
artistiek
Berichten: 942
Lid geworden op: 15 dec 2008, 22:02

Re: Familiedagen rekenen op 20.000 bezoekers

Bericht door artistiek »

Gabrielle schreef:Wel ontzettend uitgekookt van die dame natuurlijk. Met 27 personen onbeperkt eten en drinken voor € 22,50. Dat zijn bijna Oostblok-prijzen van 15 jaar terug... :oO



nou als je er zo naartoe moet dan ben je een echte kniepkuttel dat kan ik je wel vertellen....
:bobo ( ja dat is op z'n riessens, trouwens dat zijn beslist geen mensen uit het oosten des lands, daar heb je niet zo'n mentaliteit.....)
Ja zo kan m'n oma wel met 100 man naar binnen voor die prijs... :yahoo
Gesloten