Welke krant heb jij

Welke krant heb jij?

Reformatorisch Dagblad
59
56%
Nederlands Dagblad
8
8%
Andere (christelijke) krant
2
2%
Andere (niet-christelijke) krant
11
10%
Geen krant
25
24%
 
Totaal aantal stemmen: 105

Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Bericht door Toeschouwer »

Tiberius schreef:
Toeschouwer schreef:En, zou ik willen zeggen, als een synode tot op het bot verdeeld is, dat mogen de leden toch weten.
Waarom? Dat is toch nergens voor nodig?
Het gaat om het besluit.

Alles te weten sticht niet en bovendien wordt het dan direct opgeblazen door de media of op internetfora. Waarvan akte.
Ik begrijp je wel Tiberius, wat heb je aan al dat gezeur. Maar ik als PKNer maak me zeer bezorgd over de nota die is verschenen over het conflict Israël en de Palestijnen/Arabieren.
Dan maak ik me niet alleen bezorgd wat in deze nota staat en straks definitief wordt vastgesteld en in straks als officiële beleidslijn wordt gehanteerd. Maar ik ben bar nieuwsgierig hoe mijn eigen gereformeerde broeders in de synode hierop zullen reageren. Ook daarop ben ik geenzins gerust.
Daarom hoe een synode tot een besluit komt vind ik leerzaam en dan snap ik niet dat jij zo berustend bent in het alleen maar willen weten hoe de beslissing is gevallen.
Bijvoorbeeld in jouw eigen synode zou ik het interessant vinden wat de argumentatie is van zowel de voorstanders en tegenstanders van het laten voorgaan van predikanten die uit de zending zijn voortgekomen.
Dan zou ik het ook reuze interessant vinden met voor argumenten de tegenstanders zijn overgehaald om toch voor te stemmen.
Ik zou dat fijn vinden om te weten, jij blijkbaar niet, zo zie je maar dat geen mens hetzelfde is.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Bericht door Gijs83 »

Unionist schreef:Ik heb een paar jaar het RD gehad (en thuis ook mee opgegroeid). Toen er bezorggezeur kwam, ben ik overgestapt op het ND. En ik heb nooit meer overwogen om terug te gaan.

Waarom niet?

-Het ND ligt 's morgens om 6 uur op de mat. Praktisch nooit is hij te laat. Bij het RD wisselde de bezorgtijd nogal eens. Dan zat je steeds te wachten. Vooral op zaterdagmorgen houdt praktisch geen enkele bezorger zich aan de regel: "voor 8 uur alles bezorgd".

-Een ander voordeel van een ochtendblad vind ik dat ik voordat ik naar mijn werk ga de krant kan lezen. 's Middags om een uur of 5 is het erg druk in het gezin en voordat ik dan aan de krant toe ben, is het 8 uur.

-De cultuur van het ND is toch wel verschillend van die van het RD. Wat meer vrolijk-christelijk. Dat spreekt mij wel aan, al zal het anderen afstoten. Het RD vind ik vaak een beetje belerend. Een voorbeeld daarvan is het sluiten van de website op zondag.

-Het ND besteedt ook aandacht aan onderdelen van de cultuur die het RD als 'werelds' beschouwt. En dan niet alleen bij rellen, maar gewoon informatief. Zo stond er pas een artikel in over het feit dat 5 van de 6 overgebleven finalisten van Idols christen zijn en daar ook openlijk van getuigen. Dat soort nieuws vind ik ook interessant.

Nadeel van het ND vind ik
-op maandag is hij wel erg dun en niet zo actueel.
-er staan doorgaans wat minder achtergrondartikelen in dan in het RD

Anderzijds:
-het RD is vooral dik met regioberichten en die van buiten mijn eigen regio interesseren mij niet zo heel veel.

Ik denk eigenlijk dat het vooral aan je eigen beleving ligt welke krant je zult waarderen. Voel je je lekker in de refozuil, dan smul je van het RD. Kijk je liever wat breder en knelt de theemuts je soms een beetje, dan zul je het ND een prima krant vinden.
Tja, wie wil er 's-zaterdagsmorgen niet eens uitslapen. Voor 8.00 uur vind ik wel heel erg vroeg op zaterdagmorgen.
Over het sluiten van de website op zondag, dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan en je moet andere mensen daar ook niet toe aanzetten. Dus laat die site maar mooi dicht :!:
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Over het sluiten van de website op zondag, dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan en je moet andere mensen daar ook niet toe aanzetten. Dus laat die site maar mooi dicht :!:
Wie had het hier over het sluiten van een website dan?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Over het sluiten van de website op zondag, dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan en je moet andere mensen daar ook niet toe aanzetten. Dus laat die site maar mooi dicht :!:
Wie had het hier over het sluiten van een website dan?
Unionist schreef:-De cultuur van het ND is toch wel verschillend van die van het RD. Wat meer vrolijk-christelijk. Dat spreekt mij wel aan, al zal het anderen afstoten. Het RD vind ik vaak een beetje belerend. Een voorbeeld daarvan is het sluiten van de website op zondag.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Bericht door MarthaMartha »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Over het sluiten van de website op zondag, dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan en je moet andere mensen daar ook niet toe aanzetten. Dus laat die site maar mooi dicht :!:
Wie had het hier over het sluiten van een website dan?
Unionist een paar postings geleden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zo'n half jaar geleden twijfelde aan de tijd waarop de kerkdienst begon... ik lees geen krant, kerkbode nergens te vinden, dacht ik even snel te kijken bij het rd..... mooi mis dus, vond ik wel een beetje flauw eigenlijk! Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van mensen thuis wat ze doen met hun computer op zondag?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

MarthaMartha schreef:Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van mensen thuis wat ze doen met hun computer op zondag?
Maar natuurlijk.
Van opmerkingen als
op zondag, dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan
word ik dan ook altijd een heel klein beetje kriegel...

Het is ons wel eens overkomen dat we zondags onverrichter zake naar huis moesten: de kerk zat zó vol dat de koster geen mensen meer mocht toelaten. Toen hebben we mooi naar ds. Visser gekeken en geluisterd op http://www.bethlehemkerk-denhaag.nl/html2/kerkdiensten/

En het is hier al vaker gezegd: het lezen van een goed boek is niet anders dan het lezen van een goede tekst op internet. Enzovoort.
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Ik ben sedert een paar dagen "meelezer" van de Leeuwarder Courant...........het valt soms niet mee, omdat delen van interviews in het Fries geschreven staan............

Gisterenavond, in het sportgedeelte, was er ook een interview met iemand, maar omdat ik die sport wel kende kon ik het voor zo'n 90% volgen waar hij het over had. Maar lastig blijft het wel. Het is soms doordat het éne bekend voorkwam dat je andere woorden weer kon herleiden wat die moesten betekenen.........

Mijn buurvrouw, een geboren en getogen Friezin, vindt het geschreven Fries ook erg lastig, laat staan voor een "buitenlander" als ik.............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef:
dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan.......
natuurlijk niet...............én de afwasmachine mag niet aan etc etc...........

o ja, dan behoor je ook niet te koken of anderzins eten klaar te maken, of rotzooi op te ruimen die ontstaan is door iets onverwachts, geen koffiezet-apparaat aanzetten etc etc etc etc........

wát een geneuzel zeg!!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Bericht door MarthaMartha »

Rens schreef:
Gijs83 schreef:
dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan.......
natuurlijk niet...............én de afwasmachine mag niet aan etc etc...........

o ja, dan behoor je ook niet te koken of anderzins eten klaar te maken, of rotzooi op te ruimen die ontstaan is door iets onverwachts, geen koffiezet-apparaat aanzetten etc etc etc etc........

wát een geneuzel zeg!!
hi, slecht geslapen? klinkt gepikeerd..... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33249
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:
Rens schreef:
Gijs83 schreef:
dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan.......
natuurlijk niet...............én de afwasmachine mag niet aan etc etc...........

o ja, dan behoor je ook niet te koken of anderzins eten klaar te maken, of rotzooi op te ruimen die ontstaan is door iets onverwachts, geen koffiezet-apparaat aanzetten etc etc etc etc........

wát een geneuzel zeg!!
hi, slecht geslapen? klinkt gepikeerd..... :mrgreen:
Rens probeert de Friese taal machtig te worden.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Bericht door Gijs83 »

Rens schreef:
Gijs83 schreef:
dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan.......
natuurlijk niet...............én de afwasmachine mag niet aan etc etc...........

o ja, dan behoor je ook niet te koken of anderzins eten klaar te maken, of rotzooi op te ruimen die ontstaan is door iets onverwachts, geen koffiezet-apparaat aanzetten etc etc etc etc........

wát een geneuzel zeg!!
De 1e levensbehoeften zijn uiteraard wel toegestaan. Zoals dus koken, koffiezetapparaat e.d. En iets onverwachts opruimen wat niet kan blijven liggen ook wel. We eten trouwens om tot Gods eer te kunnen leven.De pc aan vind ik persoonlijk toch wel iets te ver gaan. Daar zullen de meeste mensen op rf wel hetzelfde overdenken, want er wordt 's-zondags niets gepost op rf. Ook niet door Rens...
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:
hi, slecht geslapen? klinkt gepikeerd..... :mrgreen:
Je "behoort" de pc op zondag uit te laten.........nou, dan volgt daar op de volautomatische piloot uit voort dat je dan geen énkel apparaat aan mag hebben, of iets doet wat als "werk" zou kúnnen worden beschouwd............en daar valt zo ongeveer álles onder wat er in en rond het huis zich kan voordoen..............

ik vind het allemaal zó bekrompen..............sorry, maar als ik dit soort dingen lees of tegenkom, dan zit ik meteen met gekromde tenen (en dat gaat behoorlijk pijn doen soms, zoals je weet)

Sommige zaken... daar kan ik de visie nog wel van delen bij verschillende mensen, maar men schiet ook wel eens heel erg ver door...........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Gijs83 schreef:
Rens schreef:
Gijs83 schreef:
dan meen ik dat het Gods dag is en de pc hoort dan volgens mij niet aan.......
natuurlijk niet...............én de afwasmachine mag niet aan etc etc...........

o ja, dan behoor je ook niet te koken of anderzins eten klaar te maken, of rotzooi op te ruimen die ontstaan is door iets onverwachts, geen koffiezet-apparaat aanzetten etc etc etc etc........

wát een geneuzel zeg!!
De 1e levensbehoeften zijn uiteraard wel toegestaan. Zoals dus koken, koffiezetapparaat e.d. En iets onverwachts opruimen wat niet kan blijven liggen ook wel. We eten trouwens om tot Gods eer te kunnen leven.De pc aan vind ik persoonlijk toch wel iets te ver gaan. Daar zullen de meeste mensen op rf wel hetzelfde overdenken, want er wordt 's-zondags niets gepost op rf. Ook niet door Rens...
Logischerwijze, aangezien RF dan hermetisch afgesloten is... 8)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

Gijs83 schreef:De pc aan vind ik persoonlijk toch wel iets te ver gaan. Daar zullen de meeste mensen op rf wel hetzelfde overdenken, want er wordt 's-zondags niets gepost op rf. Ook niet door Rens...
Feitelijk is dat correct. Ware het niet dat ook RF des zondags op zijn gat ligt en dat het dan dus überhaupt niet mogelijk is om hier iets te posten.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Bericht door Rens »

Gijs83 schreef: want er wordt 's-zondags niets gepost op rf. Ook niet door Rens...
gaat een beetje lastig als de site op zondag gesloten is, nietwaar..............
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Plaats reactie