De kolommen van de Twin Towers

Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Hendrien »

Verklaringen heb ik helaas niet. Maar wereldwijd zijn er heel wat mensen die vraagtekens hebben.

Er is een boek voor studenten bouwkunde "Leren van instortingen" door prof. Van Herwijnen. Geen complotdenker! Maar alle instortingen in dit boek kan hij verklaren, maar niet het instorten van de Twin Towers. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:Verklaringen heb ik helaas niet. Maar wereldwijd zijn er heel wat mensen die vraagtekens hebben.

Er is een boek voor studenten bouwkunde "Leren van instortingen" door prof. Van Herwijnen. Geen complotdenker! Maar alle instortingen in dit boek kan hij verklaren, maar niet het instorten van de Twin Towers. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet...
Heb je het boek zelf gelezen? Of haal je deze informatie van één of meerdere sites die wel degelijk complottheorieën promoten?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door refo »

De brand in de Twin Towers was een gewone kantoorbrand. Aangestoken door brandende kerosine, maar daarvan ontplofte het merendeel buiten de gebouwen. Vervolgens zag je oranje vlammen, wat betekent dat het een niet zo heet vuur is geweest. Efficiente verbranding vindt bijvoorbeeld plaats in een gasfornuis of bij een bunsenbrander. Toevoer van zuurstof zorgt voor een blauwe vlam. Ondanks dat smelt een gasfornuis niet,zelfs als je alle vlammen aanzet en ze een hele dag laat branden. Waarom zou een stalen kolos door zo'n brandje dan wel smelten? De brandweerlieden meldden destijds een kleine brand. Eén of twee slangen en het is gefikst.

Mogelijk is de constructie door de inslag verzwakt, maar dan verwacht je dat het bovenste stuk eraf valt. Niet een inzakken als een pudding met een valsnelheid van 10m/sec.

Ik heb een boek uit 1999 over de Twin Towers: Divided we stand. Daar staan interessante gegevens in. De kantoren waren onverhuurbaar. Bij een beetje flinke wind zwaaide de top heen en weer. Dan was de uitslag soms een meter. Liften knalden tegen de schachten, dus moest je met de trap. Wie wil daar werken? Ze zijn begin jaren 70 klaar gekomen. Toen had men een heel ander idee van kantoorklimaat.
Eind vorige eeuw werden verdiepingen door banken gehuurd. Vooral bovenin. Lekker handig voor klanten. Nee, maar wel om je klanten een brievenbuskantoor te verstrekken. Dan hoef je helemaal niet naar boven. Je leegt de brievenbus beneden en stuurt de post door.
Hendrien
Berichten: 1327
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Hendrien »

eilander schreef:
Hendrien schreef:Verklaringen heb ik helaas niet. Maar wereldwijd zijn er heel wat mensen die vraagtekens hebben.

Er is een boek voor studenten bouwkunde "Leren van instortingen" door prof. Van Herwijnen. Geen complotdenker! Maar alle instortingen in dit boek kan hij verklaren, maar niet het instorten van de Twin Towers. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet...
Heb je het boek zelf gelezen? Of haal je deze informatie van één of meerdere sites die wel degelijk complottheorieën promoten?
Het komt inderdaad van zo’n site. Maar daarom kan het toch wel waar zijn?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door eilander »

Hendrien schreef:
eilander schreef:
Hendrien schreef:Verklaringen heb ik helaas niet. Maar wereldwijd zijn er heel wat mensen die vraagtekens hebben.

Er is een boek voor studenten bouwkunde "Leren van instortingen" door prof. Van Herwijnen. Geen complotdenker! Maar alle instortingen in dit boek kan hij verklaren, maar niet het instorten van de Twin Towers. Dus zo gemakkelijk is het allemaal niet...
Heb je het boek zelf gelezen? Of haal je deze informatie van één of meerdere sites die wel degelijk complottheorieën promoten?
Het komt inderdaad van zo’n site. Maar daarom kan het toch wel waar zijn?
Dat kán zeker. Deze sites blinken meestal niet uit in objectiviteit, wilde ik maar zeggen.
Maar goed, verder zie ik het nut van dit soort vragen niet zo in. Je wierp hier zelf de vraag op waarom de VS nooit een bevredigend onderzoek hebben gedaan hiernaar. Neem van mij aan dat er nooit enig onderzoek van officiële zijde zal komen dat geaccepteerd zal worden door de makers van dit soort websites. Althans niet als er een andere uitkomst is dan waar zij op hopen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:[
Maar goed, verder zie ik het nut van dit soort vragen niet zo in. .

Maar houd jij rekening met het feit dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:
eilander schreef:[
Maar goed, verder zie ik het nut van dit soort vragen niet zo in. .

Maar houd jij rekening met het feit dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
Feit? Welk feit?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:
Bezorgd schreef:
eilander schreef:[
Maar goed, verder zie ik het nut van dit soort vragen niet zo in. .

Maar houd jij rekening met het feit dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
Feit? Welk feit?
Oke, feit is geen goed woord.
Nog een poging:

Maar houd jij er rekening mee dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door eilander »

Bezorgd schreef:Maar houd jij er rekening mee dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
Mijn wereldbeeld heeft niet echt veel samenhang met de betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid van de officiële lezing van 9/11.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe ik er rekening mee zou moeten houden dat die lezing niet klopt. Hoe doe jij dat?
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Bezorgd »

eilander schreef:
Bezorgd schreef:Maar houd jij er rekening mee dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
Mijn wereldbeeld heeft niet echt veel samenhang met de betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid van de officiële lezing van 9/11.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe ik er rekening mee zou moeten houden dat die lezing niet klopt. Hoe doe jij dat?
Ik vind het lastig. Maar er zijn inmiddels zoveel lezingen die een ander beeld geven, dat ik er toch wel rekening mee houdt dat het anders zou kunnen zijn.
Maar het maakt je wantrouwig. Ik wil niet mee in elke complot theorie. Maar dat er in veel dingen een tweede werkelijkheid is, ga ik steeds meer geloven.
Tegelijkertijd zie ik het ook in het licht van Openbaringen. De duivelse macht zal proberen de hele wereldregie in zijn hand te krijgen. In dat licht zie ik ook wel de onvoorstelbare haat van de 'progressieve' wereld tegenover Trump.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17243
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door huisman »

Bezorgd schreef:
eilander schreef:
Bezorgd schreef:Maar houd jij er rekening mee dat de waarheid anders zou kunnen zijn dan dat ze via de reguliere kanalen gepresenteerd wordt?
Of stort je wereldbeeld dan in elkaar?
Mijn wereldbeeld heeft niet echt veel samenhang met de betrouwbaarheid of onbetrouwbaarheid van de officiële lezing van 9/11.
Ik weet ook eerlijk gezegd niet hoe ik er rekening mee zou moeten houden dat die lezing niet klopt. Hoe doe jij dat?
Ik vind het lastig. Maar er zijn inmiddels zoveel lezingen die een ander beeld geven, dat ik er toch wel rekening mee houdt dat het anders zou kunnen zijn.
Maar het maakt je wantrouwig. Ik wil niet mee in elke complot theorie. Maar dat er in veel dingen een tweede werkelijkheid is, ga ik steeds meer geloven.
Tegelijkertijd zie ik het ook in het licht van Openbaringen. De duivelse macht zal proberen de hele wereldregie in zijn hand te krijgen. In dat licht zie ik ook wel de onvoorstelbare haat van de 'progressieve' wereld tegenover Trump.
Alle officiële onafhankelijke en zeer competente onderzoeksbureaus melden de feiten over de twin towers en building zeven maar feiten zijn op internet onbelangrijk . Elke complotdenker kan binnen een dag een peppy site online zetten en verwarring stichten en helaas dat daar een (zeer) klein deel van de mensen voor valt.
Er is bij de echte bouwkundigen/architecten na grondig onderzoek geen enkele twijfel over het instorten van deze 3 gebouwen. Die twijfel is er alleen bij de Donald Duck lezers. Het is echt in de trant van JFK en Hitler leven nog en er zijn nooit mensen op de maan geweest en de aarde is toch echt plat.......en kabouters bestaan ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: Alle officiële onafhankelijke en zeer competente onderzoeksbureaus melden de feiten over de twin towers en building zeven maar feiten zijn op internet onbelangrijk . Elke complotdenker kan binnen een dag een peppy site online zetten en verwarring stichten en helaas dat daar een (zeer) klein deel van de mensen voor valt.
Er is bij de echte bouwkundigen/architecten na grondig onderzoek geen enkele twijfel over het instorten van deze 3 gebouwen. Die twijfel is er alleen bij de Donald Duck lezers. Het is echt in de trant van JFK en Hitler leven nog en er zijn nooit mensen op de maan geweest en de aarde is toch echt plat.......en kabouters bestaan ::bye
Wij zijn het met elkaar eens.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Bezorgd »

Klopt, als je vragen stelt word je door sommigen als gek versleten.
Het zal je niet verbazen dat ik me inderdaad ook afvraag of men werkelijk op de maan is geweest.
Maar dat zul je ook wel gek vinden.

Waarbij het verschil met de Twin Towers is, dat er daar wel wetenschappers zijn die er vragen bij durven te stellen. Je bent namelijk nogal stellig met je 'alle onderzoeksbureaus'
Nogmaals tussen een totale complot theorie en de geschetste werkelijkheid in de media zitten heel veel varianten.

Maar goed, je zult dan ook wel niet geloven dat er achter de hele LHBT en gender lobby een verborgen agenda zit.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door parsifal »

Bezorgd schreef:Klopt, als je vragen stelt word je door sommigen als gek versleten.
Het zal je niet verbazen dat ik me inderdaad ook afvraag of men werkelijk op de maan is geweest.
Maar dat zul je ook wel gek vinden.

Waarbij het verschil met de Twin Towers is, dat er daar wel wetenschappers zijn die er vragen bij durven te stellen. Je bent namelijk nogal stellig met je 'alle onderzoeksbureaus'
Nogmaals tussen een totale complot theorie en de geschetste werkelijkheid in de media zitten heel veel varianten.

Maar goed, je zult dan ook wel niet geloven dat er achter de hele LHBT en gender lobby een verborgen agenda zit.
Wat is de verborgen agenda achter de lobbies in de laatste alinea?

Wat complottheorieën betreft, ik geloof dat er best enkele waar zijn, maar bij een grote als met de twin towers zijn er gewoon teveel mensen die hun mond moeten houden en geen moeite hebben met de verantwoordelijkheid voor duizenden doden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: De kolommen van de Twin Towers

Bericht door Bezorgd »

parsifal schreef:
Bezorgd schreef:Klopt, als je vragen stelt word je door sommigen als gek versleten.
Het zal je niet verbazen dat ik me inderdaad ook afvraag of men werkelijk op de maan is geweest.
Maar dat zul je ook wel gek vinden.

Waarbij het verschil met de Twin Towers is, dat er daar wel wetenschappers zijn die er vragen bij durven te stellen. Je bent namelijk nogal stellig met je 'alle onderzoeksbureaus'
Nogmaals tussen een totale complot theorie en de geschetste werkelijkheid in de media zitten heel veel varianten.

Maar goed, je zult dan ook wel niet geloven dat er achter de hele LHBT en gender lobby een verborgen agenda zit.
Wat is de verborgen agenda achter de lobbies in de laatste alinea?

Wat complottheorieën betreft, ik geloof dat er best enkele waar zijn, maar bij een grote als met de twin towers zijn er gewoon teveel mensen die hun mond moeten houden en geen moeite hebben met de verantwoordelijkheid voor duizenden doden.
Je kunt je afvragen of de agenda nog verborgen is inderdaad. Een Gabriele Kuby maakt duidelijk dat grote organisaties als de EU en de VN hierin bewust sturend bezig zijn:

Citaten uit dit artikel: https://www.rd.nl/boeken/sociologe-kuby ... -1.1450315
Kuby in het RD schreef:Hierbij wordt het verschil tussen man en vrouw, zoals verankerd in de schepping en de menselijke natuur, uitgewist. De machtigen der aarde hebben zich volgens haar verenigd om de geslachtsidentiteit van man en vrouw via politieke strategieën en wettelijke maatregelen te veranderen. De strijd van vrouwen om gelijke behandeling woedt al meer dan 150 jaar, maar wat nu gebeurt, is vele malen ingrijpender, betoogt Kuby. Deze strijd van de gelijke behandeling van vrouw en man is slechts een dekmantel en een tactische tussenfase. Het gaat om de schepping van een nieuwe mens, de nieuwe gendermens. Achter dit alles duikt de wens op om bevrijd te worden van „de dictatuur van de natuur.”

(...)

Kuby beschrijft uitvoerig hoe de geldkranen van de VN en de EU zijn opengedraaid om deze ideologie op te dringen op allerlei terreinen: onderwijs, media, samenleving, politiek, enzovoorts. „De Verenigde Naties waren na de Tweede Wereldoorlog een baken van hoop voor de volkeren van de wereld. Tegenwoordig nemen zij het voortouw in de cultuur-revolutionaire verandering.” Hieraan worden honderden miljoenen euro’s gespendeerd op universiteiten. Het is big business voor vele wetenschappers en beleidsmakers en staat garant voor werkgelegenheid voor vele jaren.






Wat de Twin Towers betreft. Er zijn inmiddels echt heel veel wetenschappers die in ieder geval vraqen durven te stellen.
Dat zie je bij andere complot theorieën niet zo.
AD schreef: 2.351 experts zien complot in 9/11

De organisatie AE911Truth komt vandaag met een boek naar buiten dat de officiële versie van de aanslagen op 11 september 2001 ter dicussie stelt. Er zijn al vaker complottheorieën geopperd, maar nog nooit kreeg een theorie zoveel bijval als nu: ruim tweeduizend architecten en ingenieurs staan achter het boek van deze organisatie.
https://www.ad.nl/buitenland/2-351-expe ... ~abcf5c99/
Plaats reactie