„Geld maakt toch gelukkig”

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

„Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door refo »

AMSTERDAM (ANP) - Meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat geld gelukkig maakt.

Slechts een derde is het eens met het aloude spreekwoord dat geld niet gelukkig maakt. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek onder 500 mensen naar geluk van onderzoeksbureau Trendbox.

Het onderzoek laat volgens Trendbox zien dat geluk en inkomen verband met elkaar houden; hoe hoger het inkomen, hoe gelukkiger de Nederlander zichzelf vindt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Maar ook al even oude wijsheden leren ons nóg twee dingen:

1. Hoe rijker hoe gieriger (vaak)

2. Met het geld verdwijnt de liefe uit huis

Maar, en dat is zeker een punt ter overweging: te meer men verdient te meer men materialistischer gaat denken en leven, want zéér vaak gaat men leven naar zijn grotere inkomen: hoe meer er binnenkomt hoe meer er weer uit gaat!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Hoe rijker hoe gieriger zie je wel bij collecteren. Hoe groter het huis, hoe vaker je nee of weinig krijgt. Ze zijn ook niet voor niets zo rijk geworden :)

Geld kan overigens ook weer wel gelukkig maken... als je er genoeg van hebt... maar niet teveel. Als je nauwelijks geld hebt en heel weinig kan doen is dat wel minder prettig. Ik ga dit jaar niet op vakantie (arme student he) maar ik zou van een vakantie wel gelukkig worden.

Geld maakt niet gelukkig... maar gelukkig maken ze geld.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Collecteren is ook een beetje dom. Met belastingaftrek kun je al snel 40% meer geven. Dus niet in de zak offeren maar storten op de bank.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

refo schreef:Collecteren is ook een beetje dom. Met belastingaftrek kun je al snel 40% meer geven. Dus niet in de zak offeren maar storten op de bank.
Dan ziet niemand dat je iets geeft! :wink:
en wat moeten die diakenen dan nog doen? :P
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Miscanthus schreef:
refo schreef:Collecteren is ook een beetje dom. Met belastingaftrek kun je al snel 40% meer geven. Dus niet in de zak offeren maar storten op de bank.
Dan ziet niemand dat je iets geeft! :wink:
en wat moeten die diakenen dan nog doen? :P
Bij ons zijn ze structureel in de huisbezoeken ingezet. Falikant in strijd met de DKO.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Miscanthus schreef:
refo schreef:Collecteren is ook een beetje dom. Met belastingaftrek kun je al snel 40% meer geven. Dus niet in de zak offeren maar storten op de bank.
Dan ziet niemand dat je iets geeft! :wink:
en wat moeten die diakenen dan nog doen? :P
Heb je collectebonnen voor...
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

memento schreef:
Miscanthus schreef:
refo schreef:Collecteren is ook een beetje dom. Met belastingaftrek kun je al snel 40% meer geven. Dus niet in de zak offeren maar storten op de bank.
Dan ziet niemand dat je iets geeft! :wink:
en wat moeten die diakenen dan nog doen? :P
Heb je collectebonnen voor...
Dan lijkt het nog wat, maar het is natuurlijk een grote schertsvertoning; "de dienst der offerande"
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Precies.... 50 cent en je bent er weer vanaf ;) Maar toch vind ik het niet slecht, zouden mensen zou echt meer gaan bijdragen aan de kerk als ze geen collecte hadden? En daarnaast, de opbrengst van de collecte gaat vaak weer naar specifieke doeleinden.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Marnix schreef:Precies.... 50 cent en je bent er weer vanaf ;) Maar toch vind ik het niet slecht, zouden mensen zou echt meer gaan bijdragen aan de kerk als ze geen collecte hadden?
Ik denk dat áls men geld zou overmaken, dat men meer overmaakt dan die 50 cent pp/zakje. De vraag is echter of men wel regelmatig gaat overmaken als de collecte wordt afgeschaft...
Petrus

Bericht door Petrus »

Marnix schreef: de opbrengst van de collecte gaat vaak weer naar specifieke doeleinden.
ik weet nog wel een goed doel.......zal m'n rekeningnummer aan de diaconie geven, misschien helpt het....................... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Bericht door Marnix »

Marnix schreef:
memento schreef:Precies.... 50 cent en je bent er weer vanaf ;) Maar toch vind ik het niet slecht, zouden mensen zou echt meer gaan bijdragen aan de kerk als ze geen collecte hadden?
Daar heb je toch VVB voor? Neem aan dat dat in reformatorische kerken ook wel geregeld is? :)
Ik denk dat áls men geld zou overmaken, dat men meer overmaakt dan die 50 cent pp/zakje. De vraag is echter of men wel regelmatig gaat overmaken als de collecte wordt afgeschaft...
Laatst gewijzigd door Marnix op 27 jul 2006, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Miscanthus schreef: Dan lijkt het nog wat, maar het is natuurlijk een grote schertsvertoning; "de dienst der offerande"
Daarom is er ook Actie Kerkbalans bijgekomen, denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Hendrikus schreef:
Miscanthus schreef: Dan lijkt het nog wat, maar het is natuurlijk een grote schertsvertoning; "de dienst der offerande"
Daarom is er ook Actie Kerkbalans bijgekomen, denk ik :wink:
hou op! Groot spandoek aan de kerk: bedelen maar!
:x

schande vind ik het. Ze kunnne beter een doek ophangen met: Jezus leeft!

nu kwamen ze een dag na m'n verjaardag een envelopje brengen....'t moet niet gekker worden, aasgieren!
Dat was in de GG beter geregeld! :mrgreen:
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Mara »

Bij het online bankieren maakte de ING reclame voor een depositospaarrekening.
Ik heb eens gekeken, 1 jaar vast levert 1% rente op :oO
Wat is dan het voordeel nog?
Geld maakt niet gelukkig, maar bij een tekort ervan kun je je op een bepaalde manier wel ongelukkig voelen.
Wordt er door jullie nog iets gespaard? Een vast bedrag of zoals het uitkomt, of wordt er helemaal niks meer opzij gezet, simpelweg omdat het niet meer kan?
Is het huishoudboekje nog gemakkelijk kloppend te krijgen of merken jullie toch ook dat het steeds moeilijker wordt, vanwege eigen bijdrage in zorgkosten, stijgende (vaste) lasten, de boodschappen die ook duurder worden?
De klanten van de C 1000 kunnen nu sparen voor korting bij diverse winkelketens.
Sympathiek of onzin?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie