„Geld maakt toch gelukkig”

Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Simon »

Mara schreef:Bij het online bankieren maakte de ING reclame voor een depositospaarrekening.
Ik heb eens gekeken, 1 jaar vast levert 1% rente op :oO
Wat is dan het voordeel nog?
Geld maakt niet gelukkig, maar bij een tekort ervan kun je je op een bepaalde manier wel ongelukkig voelen.
Wordt er door jullie nog iets gespaard? Een vast bedrag of zoals het uitkomt, of wordt er helemaal niks meer opzij gezet, simpelweg omdat het niet meer kan?
Is het huishoudboekje nog gemakkelijk kloppend te krijgen of merken jullie toch ook dat het steeds moeilijker wordt, vanwege eigen bijdrage in zorgkosten, stijgende (vaste) lasten, de boodschappen die ook duurder worden?
De klanten van de C 1000 kunnen nu sparen voor korting bij diverse winkelketens.
Sympathiek of onzin?
nederlanders en hun geldje.
Wees blij dat je te eten hebt, en een dak over je hoofd.
De rest is luxe
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door joy »

Simon schreef:
Mara schreef:Bij het online bankieren maakte de ING reclame voor een depositospaarrekening.
Ik heb eens gekeken, 1 jaar vast levert 1% rente op :oO
Wat is dan het voordeel nog?
Geld maakt niet gelukkig, maar bij een tekort ervan kun je je op een bepaalde manier wel ongelukkig voelen.
Wordt er door jullie nog iets gespaard? Een vast bedrag of zoals het uitkomt, of wordt er helemaal niks meer opzij gezet, simpelweg omdat het niet meer kan?
Is het huishoudboekje nog gemakkelijk kloppend te krijgen of merken jullie toch ook dat het steeds moeilijker wordt, vanwege eigen bijdrage in zorgkosten, stijgende (vaste) lasten, de boodschappen die ook duurder worden?
De klanten van de C 1000 kunnen nu sparen voor korting bij diverse winkelketens.
Sympathiek of onzin?
nederlanders en hun geldje.
Wees blij dat je te eten hebt, en een dak over je hoofd.
De rest is luxe
Nederland behoort tot één van de rijkste landen, wat een overdadige luxe hebben wij ons hier in dit land vergaard, huizen vol met luxe, kasten puilen uit met kleding, schoenen, huizen met luxe badkamers, centrale verwarming, auto voor de deur (of 2) de nieuwste elektronica, velen gaan 2x per jaar op vakantie.....kan het een beetje minder..........ja dat kan!!!

Maar wel moeilijk kennelijk, daarom wordt er in dit land heel veel gezeurd. :nananere
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Mara »

De politiek heeft het altijd maar over een modaal inkomen, dat er dan weer net niet op achteruit gaat als er weer bezuinigd wordt. Maar hoe hoog is dat modale inkomen eigenlijk?

Jan Modaal staat voor 33 000 euro op de loonlijst van de politiek. Dat is netto 1811 euro. Zes jaar gelden was dat 1704 euro. De nettolonen zijn de laatste jaren dus niet erg hard gestegen.

Het karakter Jan Modaal stamt al uit 1968, toen het kabinet De Jong het Centraal Planbureau (CPB) voor het eerst vroeg te berekenen hoe het financieel beleid zou uitwerken op lage en hogere inkomens. Jan Modaal stond model voor een kostwinner van een gezin met twee kinderen, met een salaris dat in Nederland het meest verdiend werd.

Maar ondanks dat de politiek het woord modaal nog graag in de mond neemt, moet je je afvragen of mensen zich in deze term nog wel herkennen. Binnen een groter huishouden zijn er niet meer zoveel alleenverdieners. In het merendeel van de moderne gezinnen komt anderhalf salaris binnen, omdat de partner ook enkele dagen per week een betaalde baan heeft. Bovendien, zo zegt het CPB me, is Jan Modaal niet erg met z´n tijd mee gegaan. Hij heeft geen hypotheek of huursubsidie, zodat bezuinigingen op die gebieden niet meegenomen worden in de berekening van zijn koopkracht. Bovendien is hij een statische figuur. Zijn kinderen worden maar niet groter, gaan nooit het huis uit, hetgeen de inkomenspositie van een huishouden ook danig kan veranderen. Er zijn tegenwoordig zoveel facetten die een inkomen van een huishouden bepalen, dat mensen zich niet meer in algemene beelden herkennen.

bron: Geld en recht - Jaap Roelants

Ik hoop dat er vanaf nu inhoudelijk wordt gereageerd, i.p.v. over DE Nederlander te praten. Die bestaat nl. niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Simon »

Mara schreef:De politiek heeft het altijd maar over een modaal inkomen, dat er dan weer net niet op achteruit gaat als er weer bezuinigd wordt. Maar hoe hoog is dat modale inkomen eigenlijk?

Jan Modaal staat voor 33 000 euro op de loonlijst van de politiek. Dat is netto 1811 euro. Zes jaar gelden was dat 1704 euro. De nettolonen zijn de laatste jaren dus niet erg hard gestegen.

Het karakter Jan Modaal stamt al uit 1968, toen het kabinet De Jong het Centraal Planbureau (CPB) voor het eerst vroeg te berekenen hoe het financieel beleid zou uitwerken op lage en hogere inkomens. Jan Modaal stond model voor een kostwinner van een gezin met twee kinderen, met een salaris dat in Nederland het meest verdiend werd.

Maar ondanks dat de politiek het woord modaal nog graag in de mond neemt, moet je je afvragen of mensen zich in deze term nog wel herkennen. Binnen een groter huishouden zijn er niet meer zoveel alleenverdieners. In het merendeel van de moderne gezinnen komt anderhalf salaris binnen, omdat de partner ook enkele dagen per week een betaalde baan heeft. Bovendien, zo zegt het CPB me, is Jan Modaal niet erg met z´n tijd mee gegaan. Hij heeft geen hypotheek of huursubsidie, zodat bezuinigingen op die gebieden niet meegenomen worden in de berekening van zijn koopkracht. Bovendien is hij een statische figuur. Zijn kinderen worden maar niet groter, gaan nooit het huis uit, hetgeen de inkomenspositie van een huishouden ook danig kan veranderen. Er zijn tegenwoordig zoveel facetten die een inkomen van een huishouden bepalen, dat mensen zich niet meer in algemene beelden herkennen.

bron: Geld en recht - Jaap Roelants

Ik hoop dat er vanaf nu inhoudelijk wordt gereageerd, i.p.v. over DE Nederlander te praten. Die bestaat nl. niet.
De echt christelijk nederlander hopelijk nog wel, die zich liever niet bezig houdt met de wereld van de mammon ;)
De ''Economie'' is de enige ''religie'' voor de meeste mensen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door joy »

De Nederlander leeft al jaren op hele grote voeten! :huhu
met heel veel schoenen :OO
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Mara »

joy schreef:De Nederlander leeft al jaren op hele grote voeten! :huhu
met heel veel schoenen :OO
Welke Nederlander? :modo
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door refo »

Mara schreef:
joy schreef:De Nederlander leeft al jaren op hele grote voeten! :huhu
met heel veel schoenen :OO
Welke Nederlander? :modo
Ik denk dat ze o.a. jou bedoelt.
Of ben je niet van hier?
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door helma »

joy schreef:De Nederlander leeft al jaren op hele grote voeten! :huhu
met heel veel schoenen :OO

:hum

klopt....
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door dennis »

En ook hier geeft de Bijbel zulke goede lessen. Denk aan de spreuken.
"Geef mij het brood mijns bescheiden deels" (Geen armoede en geen rijkdom).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Mara »

DE Refoforummer leeft dus ook op grote voeten, met heeeel veel zwarte schoenen? :wiz
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door joy »

Mara schreef:De politiek heeft het altijd maar over een modaal inkomen, dat er dan weer net niet op achteruit gaat als er weer bezuinigd wordt. Maar hoe hoog is dat modale inkomen eigenlijk?

Jan Modaal staat voor 33 000 euro op de loonlijst van de politiek. Dat is netto 1811 euro. Zes jaar gelden was dat 1704 euro. De nettolonen zijn de laatste jaren dus niet erg hard gestegen.

Het karakter Jan Modaal stamt al uit 1968, toen het kabinet De Jong het Centraal Planbureau (CPB) voor het eerst vroeg te berekenen hoe het financieel beleid zou uitwerken op lage en hogere inkomens. Jan Modaal stond model voor een kostwinner van een gezin met twee kinderen, met een salaris dat in Nederland het meest verdiend werd.

Maar ondanks dat de politiek het woord modaal nog graag in de mond neemt, moet je je afvragen of mensen zich in deze term nog wel herkennen. Binnen een groter huishouden zijn er niet meer zoveel alleenverdieners. In het merendeel van de moderne gezinnen komt anderhalf salaris binnen, omdat de partner ook enkele dagen per week een betaalde baan heeft. Bovendien, zo zegt het CPB me, is Jan Modaal niet erg met z´n tijd mee gegaan. Hij heeft geen hypotheek of huursubsidie, zodat bezuinigingen op die gebieden niet meegenomen worden in de berekening van zijn koopkracht. Bovendien is hij een statische figuur. Zijn kinderen worden maar niet groter, gaan nooit het huis uit, hetgeen de inkomenspositie van een huishouden ook danig kan veranderen. Er zijn tegenwoordig zoveel facetten die een inkomen van een huishouden bepalen, dat mensen zich niet meer in algemene beelden herkennen.

bron: Geld en recht - Jaap Roelants

Ik hoop dat er vanaf nu inhoudelijk wordt gereageerd, i.p.v. over DE Nederlander te praten. Die bestaat nl. niet.
Mijn inhoudelijke reactie was....kan het een beetje minder.....ja dat kan.
Voor de Nederlander die modaal verdient, kan het minder luxer in dit leven.

Als jij het daar niet mee eens bent moet je dat onderbouwen.
Maar is moeilijk als je wilt vast houden wat je hebt.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Mara »

Ik houd niets vast, want ik ken de betrekkelijkheid van alle materiële dingen.
Als je dat wel doet, word je nooit tevreden nl.
Maar ik vind het wel zorgelijk.
Je volgt toch, neem ik aan, ook de berichtgeving over de Euro?
Europa zou één machtig economisch geheel moeten worden, hoe is de stand nu?
De tegenstanders hebben gelijk gekregen. De voorstanders blijven hun gelijk handhaven.
Het stort straks misschien in als een kaartenhuis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
joy
Berichten: 224
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:37

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door joy »

Mara schreef:Ik houd niets vast, want ik ken de betrekkelijkheid van alle materiële dingen.
Als je dat wel doet, word je nooit tevreden nl.
Maar ik vind het wel zorgelijk.
Je volgt toch, neem ik aan, ook de berichtgeving over de Euro?
Europa zou één machtig economisch geheel moeten worden, hoe is de stand nu?
De tegenstanders hebben gelijk gekregen. De voorstanders blijven hun gelijk handhaven.
Het stort straks misschien in als een kaartenhuis.
Ben het wel met je eens, ook ik maak me wel eens zorgen, maar toch Mara we hebben niets te klagen en dit land, en we moeten ons maar niet laten opslokken door die zorgen, het zal aan ons leven geen el toevoegen ;( Laten we maar genieten van het goed en de vrede die (nog) in ons land is.
Het is nog altijd God die regeert.
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door helma »

joy schreef:
Mara schreef:Ik houd niets vast, want ik ken de betrekkelijkheid van alle materiële dingen.
Als je dat wel doet, word je nooit tevreden nl.
Maar ik vind het wel zorgelijk.
Je volgt toch, neem ik aan, ook de berichtgeving over de Euro?
Europa zou één machtig economisch geheel moeten worden, hoe is de stand nu?
De tegenstanders hebben gelijk gekregen. De voorstanders blijven hun gelijk handhaven.
Het stort straks misschien in als een kaartenhuis.
Ben het wel met je eens, ook ik maak me wel eens zorgen, maar toch Mara we hebben niets te klagen en dit land, en we moeten ons maar niet laten opslokken door die zorgen, het zal aan ons leven geen el toevoegen ;( Laten we maar genieten van het goed en de vrede die (nog) in ons land is.
Het is nog altijd God die regeert.
Inderdaad! Als we vandaag gevraagd hebben: geef ons heden ons dagelijks brood dan mogen we dat morgen weer vragen.

25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?
26 Aanziet de vogelen des hemels, dat zij niet zaaien, noch maaien, noch verzamelen in de schuren; en uw hemelse Vader voedt nochtans dezelve; gaat gij dezelve niet zeer veel te boven?
27 Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?
28 En wat zijt gij bezorgd voor de kleding? Aanmerkt de leliën des velds, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet;
29 En Ik zeg u, dat ook Salomo, in al zijn heerlijkheid, niet is bekleed geweest, gelijk een van deze.
30 Indien nu God het gras des velds, dat heden is, en morgen in den oven geworpen wordt, alzo bekleedt, zal Hij u niet veel meer kleden, gij kleingelovigen?
31 Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden?
32 Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen behoeft.
33 Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
34 Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.


En eerlijk...ik geloof echt dat het beter voor ons is als we wat minder royaal kunnen leven. Als we het minder goed hebben hier op aarde zullen we met meer verlangen uitzien naar het hemelse. Zolang we het hier zó goed hebben slaan we onze pinnen te vast in.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: „Geld maakt toch gelukkig”

Bericht door Simon »

Mara schreef:Ik houd niets vast, want ik ken de betrekkelijkheid van alle materiële dingen.
Als je dat wel doet, word je nooit tevreden nl.
Maar ik vind het wel zorgelijk.
Je volgt toch, neem ik aan, ook de berichtgeving over de Euro?
Europa zou één machtig economisch geheel moeten worden, hoe is de stand nu?
De tegenstanders hebben gelijk gekregen. De voorstanders blijven hun gelijk handhaven.
Het stort straks misschien in als een kaartenhuis.
Er is ook nog een zondvloed onderweg, als het aan een bepaalde profeet uit de gezindte ligt.
maar dat had je vast al gelezen.
Al een jaar of 15 trouwens.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie