1 april....

Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: 1 april....

Bericht door Luther »

Hendrikus schreef:
Anker schreef:
Hendrikus schreef: Zien we je woensdagavond bij de derde bijeenkomst in de Stille week?
Wees welkom!
Daarover had ds. Beens nog wat te zeggen, gisteren in het RD.
Tsja... de krant moet toch vol, dus dan schieten we maar weer eens een column de lucht in.
Zwak stuk.
Daar ben ik het mee eens. Ds. Beens heeft doorgaans sterkere stukken.

Hij stelde zelf de vraag al, en ik herhaal 'm: Wat is erop tegen dat in de week voor Goede Vrijdag, de stille week, elke avond een uurtje in de kerk, een sobere bijeenkomst is, waarbij wat gezongen wordt en er een meditatie uitgesproken wordt over het gelezen Bijbelgedeelte?
Beter dan vele kerkelijke vergaderingen.

Andere vraag: Is het niet heel vreemd dat we op de 'betaaldag van de Kerk', zoals Goede Vrijdag toch ook weleens genoemd wordt, er maar één dienst is, meestal 's avonds, terwijl Kerst, Pasen en Pinksteren er 3 tellen? Daarenboven: de scholen zijn ook nog eens vrij op Goede Vrijdag. Onlangs hadden we op RF een discussie over bid- en dankdag: scholen vrij, het zou een dag van afzondering moeten zijn volgens meerdere posters. Als dat voor biddag geldt, dan toch helemaal voor Goede Vrijdag?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: 1 april....

Bericht door Hendrikus »

Luther schreef: Andere vraag: Is het niet heel vreemd dat we op de 'betaaldag van de Kerk', zoals Goede Vrijdag toch ook weleens genoemd wordt, er maar één dienst is, meestal 's avonds, terwijl Kerst, Pasen en Pinksteren er 3 tellen? Daarenboven: de scholen zijn ook nog eens vrij op Goede Vrijdag. Onlangs hadden we op RF een discussie over bid- en dankdag: scholen vrij, het zou een dag van afzondering moeten zijn volgens meerdere posters. Als dat voor biddag geldt, dan toch helemaal voor Goede Vrijdag?
In onze GG-tijd heb ik dat ook altijd vreemd gevonden. We gingen op Goede Vrijdag dan ook altijd 's morgens naar het Hervormde kerk. Maar we waren daar zo ongeveer de enige gergemmers. Nu zien we er tijdens die mooie avonden in de Stille week heel wat meer, alle columns van ds Beens ten spijt :hum
~~Soli Deo Gloria~~
gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: 1 april....

Bericht door gertje »

ben het verband kwijt geraakt met 1 april..

Ik heb meer moeite mijn kind met down te vertellen dat het nu geen 1 april meer is en de grapjes dus klaar zijn, maar jullie kunnen er ook wat van :huhu
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: 1 april....

Bericht door caprice »

Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses

Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.

We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.

Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
Wat is er dan mis aan om je te verplaatsen per motor? De genoemde redenen zijn volgens mij legitiem. Het zijn toch niet van die overdreven motoren die er op de foto staan, en ook geen racemonsters?
Misschien wijk ik daarin af van de mening van sommigen, maar ik zou het niet dadelijk een slechte zaak vinden als men zich per motor ging verplaatsen. Het getuigt wel van een verantwoordelijke omgang met de giften die de jeugdbond gedaan worden.

Een gemiste kans dus.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: 1 april....

Bericht door -DIA- »

caprice schreef:
Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses

Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.

We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.

Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
Wat is er dan mis aan om je te verplaatsen per motor? De genoemde redenen zijn volgens mij legitiem. Het zijn toch niet van die overdreven motoren die er op de foto staan, en ook geen racemonsters?
Misschien wijk ik daarin af van de mening van sommigen, maar ik zou het niet dadelijk een slechte zaak vinden als men zich per motor ging verplaatsen. Het getuigt wel van een verantwoordelijke omgang met de giften die de jeugdbond gedaan worden.

Een gemiste kans dus.
Okee maar dat was de achtergrond, het doel, niet...
En juist over de achtergrond, daar viel men over...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: 1 april....

Bericht door henriët »

Misschien dat we wel moeten constateren dat een jeugdbond zich met uiterst serieuze zaken bezighoudt, daarin ook ri de achterban zich consistent dient te presenteren.
Zelf kan ik wel grinniken erom, maar goed, beeldvorming is erg belangrijk in deze, misschien daarom beter om het niet te doen. Als je van te voren weet, dat er zo gereageerd gaat ( kan gaan) worden, kun je het beter achterwege laten.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 1 april....

Bericht door Jongere »

Anker schreef:
Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses

Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.

We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.

Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
Ik had ook moeite met de presentatie d.m.v. zo'n grap. Heel mooi, om zo afstand te nemen van deze misser. Ik kan het dan ook weer van me afzetten en de JBGG weer voluit waarderen en steunen.
Ja, er zal eens een grap gemaakt worden in de kerk. Schande!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: 1 april....

Bericht door Zita »

Jongere schreef:
Anker schreef:
Auto schreef:Vandaag in het RD bij ingezonde brieven/reacties
Excuses

Op zaterdag 31 maart stond er een foto in het RD met medewerkers van de Jeugdbond Gereformeerde Gemeenten in het kader van de 1 aprilgrappen. Deze foto heeft veel negatieve reacties en gevoelens van bevreemding opgeroepen.

We bieden onze oprechte excuses aan voor deze presentatie. Dit had niet moeten gebeuren. Deze stijl past niet bij het werk zoals we dat als jeugdbond mogen doen op grond van Schrift en belijdenis en de daaraan verbonden gereformeerde traditie. In die lijn zetten we ons werk graag voort. We bevelen het werk onder onze jongeren in uw voorbede aan.

Ds. W. Visscher en L. A. Kroon, respectievelijk voorzitter en directeur van de JBGG
Ik had ook moeite met de presentatie d.m.v. zo'n grap. Heel mooi, om zo afstand te nemen van deze misser. Ik kan het dan ook weer van me afzetten en de JBGG weer voluit waarderen en steunen.
Ja, er zal eens een grap gemaakt worden in de kerk. Schande!
Ik heb helemaal niks tegen grappen. Goeie grappen vind ik zelfs erg leuk. Maar eigenlijk was er weinig grap te bekennen, behalve 'Er is een GG-motorclub onder leiding van de jeugdwerkers'. 1 april (o nee, 31 maart, want op zondag is er geen RD om grappen in te maken)! Er is geen motorclub!
Wat is de grap?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: 1 april....

Bericht door jakobmarin »

Huh, wat is er mis met motorrijden?!? :oO
Bij de ZGG doen ze niet anders!! :garde
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: 1 april....

Bericht door Jongere »

Zita schreef:
Jongere schreef:Ja, er zal eens een grap gemaakt worden in de kerk. Schande!
Ik heb helemaal niks tegen grappen. Goeie grappen vind ik zelfs erg leuk. Maar eigenlijk was er weinig grap te bekennen, behalve 'Er is een GG-motorclub onder leiding van de jeugdwerkers'. 1 april (o nee, 31 maart, want op zondag is er geen RD om grappen in te maken)! Er is geen motorclub!
Wat is de grap?
Het feit dat je het niet grappig vond, betekent niet dat het niet als grap bedoeld was.

Ik heb ook wel eens leukere grappen gezien. Maar het was duidelijk als 1 april grap bedoeld.

Het punt dat er al een punt van gemaakt wordt, dat vind ik eigenlijk het meest jammere. Waarom moeten we hier nu zo krampachtig over doen? Niemand bedoelde het verkeerd en er zat nota bene ook nog een diepere lading achter de grap (zie jeugdbond site).
Het niet grappig vinden: prima. Maar klagen en excuses over zoiets: daar krijg ik echt de kriebels van.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 1 april....

Bericht door Tiberius »

Ik ben het met Jongere eens.
Ook overigens met zijn opmerkingen, dat hij wel eens leukere 1 april grappen heeft gezien...
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: 1 april....

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:Ik ben het met Jongere eens.
Ook overigens met zijn opmerkingen, dat hij wel eens leukere 1 april grappen heeft gezien...
Beetje flauw eigenlijk. Dus.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: 1 april....

Bericht door Tiberius »

Anker schreef:
Tiberius schreef:Ik ben het met Jongere eens.
Ook overigens met zijn opmerkingen, dat hij wel eens leukere 1 april grappen heeft gezien...
Beetje flauw eigenlijk. Dus.
Ik vond deze leuker: http://www.makro.nl/public/nl-makro/Hom ... inkelwagen
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: 1 april....

Bericht door MarthaMartha »

Tiberius schreef:
Anker schreef:
Tiberius schreef:Ik ben het met Jongere eens.
Ook overigens met zijn opmerkingen, dat hij wel eens leukere 1 april grappen heeft gezien...
Beetje flauw eigenlijk. Dus.
Ik vond deze leuker: http://www.makro.nl/public/nl-makro/Hom ... inkelwagen
:haha :haha :haha :haha :haha :haha

hoeveel zullen er geweest zijn?
karten in de makro....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: 1 april....

Bericht door parsifal »

wat dacht je van deze:
Afbeelding
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie