Verdriet in de krant

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verdriet in de krant

Bericht door helma »

Las in het ND van de 4e keer dat er brand is aangestoken op een boerderij in Werkhoven. Te bizar voor woorden.
Toen de boer nog een klein jongetje was, was het een kindje van een van mijn oppasgezinnen.
Het raakt me in meerdere opzichten.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/het- ... 0663.lynkx
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Ditbenik »

Jantje schreef:Als het RD het doet, mag ik het ook. ;)
Ik wist niet dat het RD hier topics plaatste en ik wist niet dat het RD hier de regels bepaalde. Weer wat geleerd. Ik begrijp dat we dominees in het vervolg dus bij hun voornaam mogen noemen hier.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Ditbenik »

Tiberius schreef:
Ditbenik schreef:
Jantje schreef:Vandaag in de krant een uitgebreid interview met mevrouw ds. Barbara Lamain.
Ik dacht dat we predikanten hier niet bij hun voornaam mochten noemen? :)
Mijn eerste reactie - op persoonlijke titel - is dat ik met het noemen van hun voornaam niet zoveel moeite heb. Als je maar met respect over hen spreekt, al deel je hun standpunten en keuzes niet. En dat mis ik een beetje over deze mevrouw in een ander topic.
Ik heb ook geen moeite met het noemen van voornamen maar ik heb de indruk dat er verschil wordt gemaakt. Dat stuit me tegen de borst juist omdat men daarmee denigrerend op de persoon gaat spelen. Mijn voorstel is dan ook om in het vervolg alle predikanten bij hun voorgangers te noemen. Dat verschaft helderheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Dodo »

helma schreef:Las in het ND van de 4e keer dat er brand is aangestoken op een boerderij in Werkhoven. Te bizar voor woorden.
Toen de boer nog een klein jongetje was, was het een kindje van een van mijn oppasgezinnen.
Het raakt me in meerdere opzichten.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/het- ... 0663.lynkx
Ik heb het ook gelezen. Dat moet angstaanjagend zijn. Wat gebeurt er hierna? Wie zit er achter? Je doet geen oog dicht, denk ik.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
helma schreef:Las in het ND van de 4e keer dat er brand is aangestoken op een boerderij in Werkhoven. Te bizar voor woorden.
Toen de boer nog een klein jongetje was, was het een kindje van een van mijn oppasgezinnen.
Het raakt me in meerdere opzichten.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/het- ... 0663.lynkx
Ik heb het ook gelezen. Dat moet angstaanjagend zijn. Wat gebeurt er hierna? Wie zit er achter? Je doet geen oog dicht, denk ik.
De man schijnt uit de kast gekomen te zijn, is inmiddels gescheiden, zijn vrouw woont nog op het erf.


De gedupeerde boer vertelde onlangs aan RTV Utrecht meermaals te zijn bedreigd. Ongeveer een jaar geleden kwam hij uit de kast. Mogelijk heeft dat voor een deel te maken met de branden. "Ik was getrouwd en heb twee kinderen. Toen ik het mijn vrouw vertelde, was dat natuurlijk een schok. Voor haar familie, maar ook voor de mijne. Ik kom uit een streng christelijk traditioneel gezin."
bron:RTLnieuws
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Goudleus schreef:Het is een prachtig portret van mw. ds. B. Lamain. De opmerking 'dan zou ik nog evenveel van hem (opa) houden', op de vraag wat als hij niet naar de bevestiging zou komen, vond ik treffend. Liefdevol en respectvol gesprek!
Ik heb het interview inmiddels gelezen en zag de foto van haar.
Ze komt op mij heel sympathiek en serieus over. En ze spreekt heel liefdevol over haar familie.
Ze is i.i.g. predikante in één van de mooiste kerkjes van Nederland.
Ik weet niet of zij veel mensen gaat trekken, maar dan wordt het heel erg druk in dat dorpje (weinig parkeerplaatsen).
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28709
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verdriet in de krant

Bericht door DDD »

Ditbenik schreef:
Jantje schreef:Als het RD het doet, mag ik het ook. ;)
Ik wist niet dat het RD hier topics plaatste en ik wist niet dat het RD hier de regels bepaalde. Weer wat geleerd. Ik begrijp dat we dominees in het vervolg dus bij hun voornaam mogen noemen hier.
Vind je niet dat mensen dat zelf mogen bepalen? In de GG willen veel dominees met hun achternaam worden aangesproken. Je kunt daar van alles van vinden (ik vind het een beetje potsierlijk, een ander vindt het de verschuldigde eerbied voor het ambt uitstralen). Maar het RD kan mensen toch niet zomaar noemen zoals de krant wil? Een geinterviewde bepaalt normaal gesproken zulke dingen zelf, en heeft ook inspraak in de foto. Ik vind dat niet meer dan vanzelfsprekend.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Verdriet in de krant

Bericht door eilander »

Mara schreef:
Goudleus schreef:Het is een prachtig portret van mw. ds. B. Lamain. De opmerking 'dan zou ik nog evenveel van hem (opa) houden', op de vraag wat als hij niet naar de bevestiging zou komen, vond ik treffend. Liefdevol en respectvol gesprek!
Ik heb het interview inmiddels gelezen en zag de foto van haar.
Ze komt op mij heel sympathiek en serieus over. En ze spreekt heel liefdevol over haar familie.
Ze is i.i.g. predikante in één van de mooiste kerkjes van Nederland.
Ik weet niet of zij veel mensen gaat trekken, maar dan wordt het heel erg druk in dat dorpje (weinig parkeerplaatsen).
Uit het interview komt wel een betrokken en liefdevolle vrouw naar voren, die in het pastoraat vast een goede rol zal vervullen. Met een aantal dingen in het interview heb ik evenwel moeite, dat moge duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verdriet in de krant

Bericht door liz boer »

Mara schreef:
Dodo schreef:
helma schreef:Las in het ND van de 4e keer dat er brand is aangestoken op een boerderij in Werkhoven. Te bizar voor woorden.
Toen de boer nog een klein jongetje was, was het een kindje van een van mijn oppasgezinnen.
Het raakt me in meerdere opzichten.

https://www.nd.nl/nieuws/nederland/het- ... 0663.lynkx
Ik heb het ook gelezen. Dat moet angstaanjagend zijn. Wat gebeurt er hierna? Wie zit er achter? Je doet geen oog dicht, denk ik.
De man schijnt uit de kast gekomen te zijn, is inmiddels gescheiden, zijn vrouw woont nog op het erf.


De gedupeerde boer vertelde onlangs aan RTV Utrecht meermaals te zijn bedreigd. Ongeveer een jaar geleden kwam hij uit de kast. Mogelijk heeft dat voor een deel te maken met de branden. "Ik was getrouwd en heb twee kinderen. Toen ik het mijn vrouw vertelde, was dat natuurlijk een schok. Voor haar familie, maar ook voor de mijne. Ik kom uit een streng christelijk traditioneel gezin."
bron:RTLnieuws
Afschuwelijk... ik weet ook van dichtbij een meisje die zwanger was, (dat was wel geen brand) het dorp dacht dat ze wel abortus zou plegen, er werd een briefje met "moordenaar" in haar brievenbus gestopt, de baby is nu al geboren, zouden die zelfde mensen nu hulp bieden of haar voor hoer uit gaan maken? Is dit strijden voor de waarheid? of een soort Jihad, je zou het bijna denken.

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Wat me ook opvalt is dat vele doen als de oudste zoon uit de gelijkenis, ze maken de zondenlijst langer, jaloers? of hebben ze iets te verbergen...
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Goudleus »

Mara schreef:
Goudleus schreef:Het is een prachtig portret van mw. ds. B. Lamain. De opmerking 'dan zou ik nog evenveel van hem (opa) houden', op de vraag wat als hij niet naar de bevestiging zou komen, vond ik treffend. Liefdevol en respectvol gesprek!
Ik heb het interview inmiddels gelezen en zag de foto van haar.
Ze komt op mij heel sympathiek en serieus over. En ze spreekt heel liefdevol over haar familie.
Ze is i.i.g. predikante in één van de mooiste kerkjes van Nederland.
Ik weet niet of zij veel mensen gaat trekken, maar dan wordt het heel erg druk in dat dorpje (weinig parkeerplaatsen).
Laten we hopen dat twee diensten noodzakelijk worden dan;)
Laatst gewijzigd door Goudleus op 17 nov 2018, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Posthoorn »

Goudleus schreef:
Mara schreef:
Goudleus schreef:Het is een prachtig portret van mw. ds. B. Lamain. De opmerking 'dan zou ik nog evenveel van hem (opa) houden', op de vraag wat als hij niet naar de bevestiging zou komen, vond ik treffend. Liefdevol en respectvol gesprek!
Ik heb het interview inmiddels gelezen en zag de foto van haar.
Ze komt op mij heel sympathiek en serieus over. En ze spreekt heel liefdevol over haar familie.
Ze is i.i.g. predikante in één van de mooiste kerkjes van Nederland.
Ik weet niet of zij veel mensen gaat trekken, maar dan wordt het heel erg druk in dat dorpje (weinig parkeerplaatsen).
Laten we hopen dat twee diensten noodzakelijk wordt dan;)
Laten we hopen dat ds. Lamain tot andere gedachten komt!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Dat hoop ik ook.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Goudleus
Berichten: 288
Lid geworden op: 29 jun 2018, 19:50

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Goudleus »

Ik hoop dat ze tot zegen zal zijn voor haar gemeente en haar omgeving.
Online
Zeeuw
Berichten: 11611
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Zeeuw »

liz boer schreef: Afschuwelijk... ik weet ook van dichtbij een meisje die zwanger was, (dat was wel geen brand) het dorp dacht dat ze wel abortus zou plegen, er werd een briefje met "moordenaar" in haar brievenbus gestopt, de baby is nu al geboren, zouden die zelfde mensen nu hulp bieden of haar voor hoer uit gaan maken? Is dit strijden voor de waarheid? of een soort Jihad, je zou het bijna denken.

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Wat me ook opvalt is dat vele doen als de oudste zoon uit de gelijkenis, ze maken de zondenlijst langer, jaloers? of hebben ze iets te verbergen...
Bah is dat Liz. Komt te vaak voor. Koude, onbekeerde harten. Vooral als het met seks te maken heeft. Das heel ingewikkeld. Dat er hiermee keihard tegen het 9e gebod wordt gezondigd, ach.

Ik heb dat hier meegemaakt met een dorpje verderop. Een grote gemeenschap van OSM. Er zou mogelijk een AZC komen. Niet gehinderd door enige kennis ging men op de barricaden. Als je een gesprek probeerde aan te gaan: onmogelijk. Ik vind dat walgelijk.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: RE: Re: Verdriet in de krant

Bericht door pierre27 »

eilander schreef:
Mara schreef:
Goudleus schreef:Het is een prachtig portret van mw. ds. B. Lamain. De opmerking 'dan zou ik nog evenveel van hem (opa) houden', op de vraag wat als hij niet naar de bevestiging zou komen, vond ik treffend. Liefdevol en respectvol gesprek!
Ik heb het interview inmiddels gelezen en zag de foto van haar.
Ze komt op mij heel sympathiek en serieus over. En ze spreekt heel liefdevol over haar familie.
Ze is i.i.g. predikante in één van de mooiste kerkjes van Nederland.
Ik weet niet of zij veel mensen gaat trekken, maar dan wordt het heel erg druk in dat dorpje (weinig parkeerplaatsen).
Uit het interview komt wel een betrokken en liefdevolle vrouw naar voren, die in het pastoraat vast een goede rol zal vervullen. Met een aantal dingen in het interview heb ik evenwel moeite, dat moge duidelijk zijn.
Mooie reactie, ik heb het interview gelezen en vond het gelijk een persoonlijkheid. Ze zat bij mijn zusje in de kerkenraad in de kerk in Utrecht en al vaker zijn mij mooie en warme dingen uit die kerk opgevallen. Neemt niet weg dat ik met het kracht het idee van een vrouwelijke predikant verwerp. De blijheid van Goudleus snap ik daarom ook totaal niet. Maar dat terzijde.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie