Verdriet in de krant

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

helma schreef:Of de grootouders van het pleeggezin
Er staat overal: HUN grootouders, dus ga ik ervan uit dat het ook daadwerkelijk hun grootouders zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Terri »

Het is op de een of andere manier wat uit m'n aandachtsveld gebleven en lees ik nu pas over deze onthutsende toestanden.
Ongetwijfeld is dat bekend en vraag ik naar de bekende weg, maar; waar is de vader?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
helma schreef:Of de grootouders van het pleeggezin
Er staat overal: HUN grootouders, dus ga ik ervan uit dat het ook daadwerkelijk hun grootouders zijn.
Ik las op NU.nl dat de politie 'niet kan zeggen sinds wanneer de grootouders in Nederland zijn'. Dat zou er dus op kunnen duiden dat zij ook uit het buitenland komen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Terri schreef:Het is op de een of andere manier wat uit m'n aandachtsveld gebleven en lees ik nu pas over deze onthutsende toestanden.
Ongetwijfeld is dat bekend en vraag ik naar de bekende weg, maar; waar is de vader?
Niet in beeld, wordt dat genoemd
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Terri »

moeder wordt niet overal 'fraai' afgeschilderd
https://www.trouw.nl/home/het-lukt-me-n ... ~ab9b2894/
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verdriet in de krant

Bericht door liz boer »

Terri schreef:moeder wordt niet overal 'fraai' afgeschilderd
https://www.trouw.nl/home/het-lukt-me-n ... ~ab9b2894/
Deze kinderen zijn de dupe
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Jantje »

Gelukkig heeft gerechtigheid toch het laatste woord...
https://nos.nl/artikel/2249531-armeense ... ijven.html
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Gelukkig heeft gerechtigheid toch het laatste woord...
https://nos.nl/artikel/2249531-armeense ... ijven.html
Is dit gerechtigheid?
Ik vind het raadselachtig. Gisteren niet, vanmorgen ook niet en nu opeens wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Gelukkig heeft gerechtigheid toch het laatste woord...
https://nos.nl/artikel/2249531-armeense ... ijven.html
Even los van het standpunt of ik vind dat ze aan het begin wel of niet moeten blijven, vind ik dit besluit echt flauwekul.
Als de publieke opinie tegen is, dan worden besluiten ineens vloeibaar als wasverzachter van Robijn. Dat is overigens al meer gebleken in het verleden.
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Dodo »

Dan is nu het script geschreven voor toekomstige asielkinderen: zo lang mogelijk procedureren, in de media komen en zorgen dat ze je sympathiek vinden, en als het er op aankomt: weglopen.
Wonderlijk dat al de vroegere overwegingen nu kennelijk niet meer van belang zijn. Dr. Phil zou zeggen: never reward bad behaviour!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Jantje »

Mara schreef:
Jantje schreef:Gelukkig heeft gerechtigheid toch het laatste woord...
https://nos.nl/artikel/2249531-armeense ... ijven.html
Is dit gerechtigheid?
Ik vind het raadselachtig. Gisteren niet, vanmorgen ook niet en nu opeens wel.
Ik las op de website van één der kranten dat het nog niet zeker is hoelang ze mogen blijven. Toen bedacht ik: 'Als het maar geen aas is wat ze voor wordt gehouden, in de hoop dat ze dan terecht komen.' Het zou wel heel erg min zijn als ze nu een tijdelijke vergunning krijgen en op de langere termijn alsnog uitgezet moeten worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Jantje »

Dodo schreef:Dan is nu het script geschreven voor toekomstige asielkinderen: zo lang mogelijk procedureren, in de media komen en zorgen dat ze je sympathiek vinden, en als het er op aankomt: weglopen.
Wonderlijk dat al de vroegere overwegingen nu kennelijk niet meer van belang zijn. Dr. Phil zou zeggen: never reward bad behaviour!
Er kwam vandaag commentaar van de heer Voordenwind (CU) en een groot deel van de achterban van D66, die (terecht) vonden dat de kinderen toch moeten blijven. Ik denk zomaar dat er voor Kerst nog een nieuwe (door de oppositie ingediende initiatief)wet zal ingediend worden die zulke zaken (voor toekomstige) asielzoekers onmogelijk zal maken en er een regeling zal komen die eist dat er binnen 2 jaar een eis is: wel of geen uitzetting.

De vraag is nu nog waar de kinderen zijn. Hopelijk worden ze weer veilig aangetroffen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

De Irakese zusjes Anood en Noor zaten jarenlang in dezelfde situatie als Lili en Howick nu. Zij kregen - na bijna tien jaar procederen - alsnog een verblijfsvergunning. Zij trekken zich het lot van Lili en Howick dan ook bijzonder aan. “In mijn hart ben ik bij hun,“ vertelt Noor. “Ik weet wat het is om tien jaar te leven in hoop en onzekerheid en dat doet veel meer met je dan je je kunt beseffen.“

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sit ... sielbeleid

Hadden wij weleens gehoord van deze zusjes? Ik niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Wandelende »

Dodo schreef:Dan is nu het script geschreven voor toekomstige asielkinderen: zo lang mogelijk procedureren, in de media komen en zorgen dat ze je sympathiek vinden, en als het er op aankomt: weglopen.
Wonderlijk dat al de vroegere overwegingen nu kennelijk niet meer van belang zijn. Dr. Phil zou zeggen: never reward bad behaviour!
Inderdaad.
Alleen dit script is al heel wat jaren geleden geschreven. Volgens mij was de eerste die dit voor elkaar kreeg de BN'er Mauro.

Overigens vind ik het persoonlijk niet meer dan naastenliefde om mensen (of dat nu kinderen of volwassenen zijn) niet terug te sturen naar gebieden waar het voor hen onveilig of levensbedreigend is. Maar dat terzijde.
(~)
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Hendrien »

Toch is het niet goed dat vluchtelingen steeds weer een nieuwe asielaanvraag kunnen doen. Bijv. mensen komen uit een relatief veilig land, dus de asielaanvraag wordt afgewezen. Ze gaan vervolgens een poosje "onderduiken". Regelmatig bij christenen. En starten als het weer kan een nieuwe asielprocedure. Zo blijven die mensen jaren in Nederland hangen en hun kinderen ook. Ik vind het heel ingewikkeld.
Plaats reactie