Verdriet in de krant

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verdriet in de krant

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik heb inmiddels geleerd dat de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris bedoeld is om discreet, dus in stilte, gebruikt te worden. Daar was in deze zaak duidelijk geen sprake van...
Met discreet of stilte heeft het niet zo veel van doen. Het is een ambtelijke beleidsvrijheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Dodo »

refo schreef:
Dodo schreef:Ik heb inmiddels geleerd dat de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris bedoeld is om discreet, dus in stilte, gebruikt te worden. Daar was in deze zaak duidelijk geen sprake van...
Met discreet of stilte heeft het niet zo veel van doen. Het is een ambtelijke beleidsvrijheid.
Dat is wel het woord. En ik denk ook de praktijk. Tot vorige week wist niemand dat Rita Verdonk wel 1600 keer deze bevoegdheid had gebruikt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Dat is wel het woord. En ik denk ook de praktijk. Tot vorige week wist niemand dat Rita Verdonk wel 1600 keer deze bevoegdheid had gebruikt.
4000.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verdriet in de krant

Bericht door liz boer »

eilander schreef:
liz boer schreef:
eilander schreef:Deze situatie is alleen maar te redden als er echt een goede, inhoudelijke uitleg gegeven kan worden over de laatste wijziging. Anders ontstaat het beeld van een zwabberbeleid en is de weg open voor veel andere gevallen.
Dat komt omdat instantie de procedures jaren rekken, zodat de kans op blijven groter wordt.
Dat bedoel ik. Als dát de reden is, is dat geen recht maar groot onrecht ten opzichte van hen die wél zijn gegaan toen hun normale procedure was doorlopen en ze een afwijzing kregen.
Ja dat klopt ik heb gelezen dat advokaten het proces rekken en rekken. Steeds maat weer. Dan krijg je het punt of het wel humaan is iemand na jaren terug te sturen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Ad Anker »

liz boer schreef: Ja dat klopt ik heb gelezen dat advokaten het proces rekken en rekken. Steeds maat weer. Dan krijg je het punt of het wel humaan is iemand na jaren terug te sturen.
Klopt. En als de regering stappen zet om procedures te verkorten stuit dat op weerstand bij een deel van de oppositie en coalitie omdat lijkt op het strenger maken van het huidige asielbeleid. Niet eenvoudig hoor..
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Terri »

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Mara »

Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2251242-vier-kin ... n-oss.html

Wat ongelooflijk verdrietig.
Ik hoorde het net op de radio. Er liggen ook nog gewonden in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk was er een defect aan de bakfiets.
Afschuwelijk, wat hebben ze in hun laatste minuut doorstaan? :ouin
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Mara schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2251242-vier-kin ... n-oss.html

Wat ongelooflijk verdrietig.
Ik hoorde het net op de radio. Er liggen ook nog gewonden in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk was er een defect aan de bakfiets.
Afschuwelijk, wat hebben ze in hun laatste minuut doorstaan? :ouin
Heel triest!! in gedachten bij de familie en betrokkenen, maar ook bij de hulpverleners. In berichtgeving lees je van omstanders die zich maar omdraaien om zichzelf te beschermen, maar de hulpverleners moeten er dan toch maar naar toe en doorheen. Zeker kinderen is zo ongelooflijk moeilijk!
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Verdriet in de krant

Bericht door liz boer »

Zeeuwse huisvrouw schreef:
Mara schreef:
Terri schreef:https://nos.nl/artikel/2251242-vier-kin ... n-oss.html

Wat ongelooflijk verdrietig.
Ik hoorde het net op de radio. Er liggen ook nog gewonden in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Waarschijnlijk was er een defect aan de bakfiets.
Afschuwelijk, wat hebben ze in hun laatste minuut doorstaan? :ouin
Heel triest!! in gedachten bij de familie en betrokkenen, maar ook bij de hulpverleners. In berichtgeving lees je van omstanders die zich maar omdraaien om zichzelf te beschermen, maar de hulpverleners moeten er dan toch maar naar toe en doorheen. Zeker kinderen is zo ongelooflijk moeilijk!
Wat verschrikkelijk hè? Zo moeilijk voor alle beyrokkenen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3974
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Terri »

Kent iemand hier het gebruik van zo'n Stint?
Ik kom ze 's ochtends op weg naar m'n werk vaak tegen, ben altijd erg verbaasd over de snelheid.
Ook als ik m'n kleinkinderen van school haal, komt er wel eens een dame op zo'n elektrische bakfiets, (kinderen ophalen voor de na-schoolse-opvang) met voor de bestuurder een 'staanplaats'. Er is volgens mij geen sprake van fietsen, ook al noemen ze het een 'bakfiets' .
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Verdriet in de krant

Bericht door Desiree »

Ik weet dat ze op de BSO gebruikt worden. Vind dat de jufs er goed mee om kunnen gaan. Dit ongeluk is vreselijk. Vandaag werden ze niet meer gebruikt.. er was ander vervoermiddel geregeld.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
AnJa
Berichten: 225
Lid geworden op: 17 jul 2018, 08:14

Re: Verdriet in de krant

Bericht door AnJa »

Geen woorden voor...
Ik begreep dat er 3 kinderen uit 1 gezin bij betrokken zijn; 2 overleden en 1 zwaargewond!
Oprecht medeleven naar alle betrokkenen.
" Geeft U mij wijsheid vandaag"
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verdriet in de krant

Bericht door DDD »

Het is echt heel droevig. Ik begrijp echter nog niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Zit er geen stuur of noodknop op zo'n ding? Hij zal niet zo makkelijk om te kiepen zijn.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Verdriet in de krant

Bericht door aggieoudje »

Terri schreef:Kent iemand hier het gebruik van zo'n Stint?
Ik kom ze 's ochtends op weg naar m'n werk vaak tegen, ben altijd erg verbaasd over de snelheid.
Ook als ik m'n kleinkinderen van school haal, komt er wel eens een dame op zo'n elektrische bakfiets, (kinderen ophalen voor de na-schoolse-opvang) met voor de bestuurder een 'staanplaats'. Er is volgens mij geen sprake van fietsen, ook al noemen ze het een 'bakfiets' .
Allereerst ik vind het vreselijk wat er is gebeurd, moet er de hele dag aan denken. Ik werk zelf in de kinderopvang en zie mijn collega's elke dag met de stint rijden.
Bij de organisatie waar ik werk heeft elke locatie er één of meer, zo ook de locatie waar ik werk. Het is elektrisch, moet elke dag opgeladen worden. Hij kan echt niet zo hard, volgens mij iets van 17 km per uur.
Ik fietste pas met mijn elektrische fiets(die max 26/27 km per uur kan) mee met een collega die op de stint reed.(we gingen van de ene naar de andere locatie) Ze kon mij echt niet bij houden en zei tegen me fiets maar door. Ik had mijn fiets al weg gezet en was al binnen toen kwam zij pas aan. Dus als je het mij vraagt valt die snelheid wel mee.
Ik rijd er overigens niet op want ik vind het hartstikke eng, heb respect voor mijn collega's die het elke dag doen.
De collega's die er wel op rijden hebben een curcus gehad. De stints worden meerdere keren per jaar gecheckt door de leverancier.
Er zijn organisaties die gelijk gestopt zijn om er mee te rijden, daarvoor is bij ons niet gekozen. De ouders hebben vanuit de directie een mail gekregen met uitleg hierover. De stints worden voor de gemoedsrust een keer extra gecheckt in de aankomende weken.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verdriet in de krant

Bericht door DDD »

Als het goed is, heeft zo'n apparaat een gescheiden remsystem en een gescheiden stuursysteem, net als een auto. Als een auto niet meer kan remmen, dan kun je tegen de vangrail tot stilstand komen door te sturen. Maar goed, als je pas op het allerlaatst remt, kun je niet zomaar de stoep op of tegen een auto aanrijden misschien. Het zal allemaal wel uit het onderzoek blijken. Ook als het een menselijke fout is, is het afschuwelijk.
Plaats reactie