"Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

"Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Van Ewijk »

https://www.rijnmond.nl/nieuws/204792/W ... n-nadenken

Op zich erg betreurenswaardig natuurlijk en mischien als "grapje" bedoeld (Ik ga dus niet op de persoon.)
Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat dit het nodige maatschappelijke wantrouwen opwekt.
Zeker in deze tijd van scherpe tegenstellingen.

Ergens wel terecht ook.
Het is onderhand geen nieuws meer dat medische en strafrechtelijke dossiers soms uitlekken door onbetrouwbare medewerkers, wie geeft ons de garantie dat er niets onbehoorlijks in de stemhokjes gebeurt.
Tegenwoordig kan men niks uit sluiten.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Zeeuw »

Van Ewijk schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/204792/W ... n-nadenken

Op zich erg betreurenswaardig natuurlijk en mischien als "grapje" bedoeld (Ik ga dus niet op de persoon.)
Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat dit het nodige maatschappelijke wantrouwen opwekt.
Zeker in deze tijd van scherpe tegenstellingen.

Ergens wel terecht ook.
Het is onderhand geen nieuws meer dat medische en strafrechtelijke dossiers soms uitlekken door onbetrouwbare medewerkers, wie geeft ons de garantie dat er niets onbehoorlijks in de stemhokjes gebeurt.
Tegenwoordig kan men niks uit sluiten.
Wat is je bedoeling met deze post?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Tiberius »

Vooralsnog ga ik er vanuit dat ze hier mijn SGP-stem niet verscheuren. Dat is trouwens makkelijk te controleren.
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Zeeuw »

Ik zit vanmiddag zelf op het stembureau. Ik beloof hierbij plechtig niets te zullen verscheuren.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Tiberius »

Zeeuw schreef:Ik zit vanmiddag zelf op het stembureau. Ik beloof hierbij plechtig niets te zullen verscheuren.
Moet je daar nog een of andere belofte voor afleggen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door parsifal »

Van Ewijk schreef:https://www.rijnmond.nl/nieuws/204792/W ... n-nadenken

Op zich erg betreurenswaardig natuurlijk en mischien als "grapje" bedoeld (Ik ga dus niet op de persoon.)
Maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat dit het nodige maatschappelijke wantrouwen opwekt.
Zeker in deze tijd van scherpe tegenstellingen.

Ergens wel terecht ook.
Het is onderhand geen nieuws meer dat medische en strafrechtelijke dossiers soms uitlekken door onbetrouwbare medewerkers, wie geeft ons de garantie dat er niets onbehoorlijks in de stemhokjes gebeurt.
Tegenwoordig kan men niks uit sluiten.
Dit was wel heel duidelijk een grap. Een domme inderdaad, maar het lijkt me niet echt iets om je al te druk om te maken. De mensen die echt kwaad in de zin hebben zullen er niet lachend in een video over praten. Maar goed die hebben ook wel wat hordes te overwinnen om iedereen bij de telling mee te krijgen en mogelijk publiek te misleiden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Van Ewijk »

Zeeuw schreef:Ik zit vanmiddag zelf op het stembureau. Ik beloof hierbij plechtig niets te zullen verscheuren.
Misschien een suikerzakje?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Mara »

Dat bericht had ik gistermiddag al geplaatst, in het andere topic, (Tweede Kamerverkiezingen) dus er had geen nieuw topic voor geopend hoeven te worden.
"Een medewerkster van een Rotterdams stembureau is dinsdag naar huis gestuurd na een grap op social media. Via Instagram plaatste ze maandag een foto van zichzelf bij het stembureau Argonautenweg met de tekst: "Als je op Thierry of Geert stemt verscheuren we je stembiljet."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/204792/M ... stembiljet"
parsifal schreef:Dit was wel heel duidelijk een grap. Een domme inderdaad, maar het lijkt me niet echt iets om je al te druk om te maken.
Het mag niet.
De verkiezingen worden uiterst serieus genomen, dus daar past geen grap bij.
Minister de Jonge bleek een verlopen paspoort bij zich te hebben en werd onverbiddelijk naar huis gestuurd.
Al was het onze koning, zei de medewerker.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Zeeuw »

Van Ewijk schreef:
Zeeuw schreef:Ik zit vanmiddag zelf op het stembureau. Ik beloof hierbij plechtig niets te zullen verscheuren.
Misschien een suikerzakje?
Suiker is slecht voor je.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door -DIA- »

Deze populistische partijen acht ik een grote bedreiging. En ook een teken van de tijd waarin we leven. Onverdraagzaamheid, egoïsme zien we overal in de wereld hoogtij vieren.
Gisteren had ik een debat gezien tussen de heren van der Staaij en Baudet. Dan wordt het wel helder waar deze partijen voor staan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:Ik zit vanmiddag zelf op het stembureau. Ik beloof hierbij plechtig niets te zullen verscheuren.
Moet je daar nog een of andere belofte voor afleggen?
Niet dat ik weet. Wel een online training inclusief examen doen, maar dat gaat allemaal over procedures. Maar je zit daar met veel mensen, dus om echt te frauderen, zul je het echt samen moeten doen.
Online
Zeeuw
Berichten: 11549
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Zeeuw »

-DIA- schreef:Deze populistische partijen acht ik een grote bedreiging. En ook een teken van de tijd waarin we leven. Onverdraagzaamheid, egoïsme zien we overal in de wereld hoogtij vieren.
Gisteren had ik een debat gezien tussen de heren van der Staaij en Baudet. Dan wordt het wel helder waar deze partijen voor staan.
Dat laatste is soms wel lastig met populistische partijen. Het kan nl door de tijd heen ook behoorlijk uitmaken. Erg blij dat van der Staaij al vele jaren hetzelfde geluid laat horen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Van Ewijk »

Mara schreef:Dat bericht had ik gistermiddag al geplaatst, in het andere topic, (Tweede Kamerverkiezingen) dus er had geen nieuw topic voor geopend hoeven te worden.
"Een medewerkster van een Rotterdams stembureau is dinsdag naar huis gestuurd na een grap op social media. Via Instagram plaatste ze maandag een foto van zichzelf bij het stembureau Argonautenweg met de tekst: "Als je op Thierry of Geert stemt verscheuren we je stembiljet."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/204792/M ... stembiljet"
parsifal schreef:Dit was wel heel duidelijk een grap. Een domme inderdaad, maar het lijkt me niet echt iets om je al te druk om te maken.
Het mag niet.
De verkiezingen worden uiterst serieus genomen, dus daar past geen grap bij.
Minister de Jonge bleek een verlopen paspoort bij zich te hebben en werd onverbiddelijk naar huis gestuurd.
Al was het onze koning, zei de medewerker.
Als er al een bericht loopt over dit onderwerp is dat uiteraard genoeg en mag deze van mij op slot.
Heeft dan weinig nut om het hier twee maal te herkauwen.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door -DIA- »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:Deze populistische partijen acht ik een grote bedreiging. En ook een teken van de tijd waarin we leven. Onverdraagzaamheid, egoïsme zien we overal in de wereld hoogtij vieren.
Gisteren had ik een debat gezien tussen de heren van der Staaij en Baudet. Dan wordt het wel helder waar deze partijen voor staan.
Dat laatste is soms wel lastig met populistische partijen. Het kan nl door de tijd heen ook behoorlijk uitmaken. Erg blij dat van der Staaij al vele jaren hetzelfde geluid laat horen.
Deze partijen hebben geen fundament. Hum enige fundament is de mens. In feite zijn ze voor het volk, en wat het volk wil dat willen ze in feite. Geen vaste belijning kan alle kanten op. Maar niet alleen aan de rechterkant zie ik gevaar. Zeker ook bij vooral D66, GroenLinks en SP/PvdA/PvdD enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Pvv of FVD? Wij verscheuren uw stembiljet."

Bericht door Mara »

Van Ewijk schreef: Als er al een bericht loopt over dit onderwerp is dat uiteraard genoeg en mag deze van mij op slot.
Heeft dan weinig nut om het hier twee maal te herkauwen.
Er was niet op gereageerd en wat naar beneden gezakt. Je kunt tenslotte niet alles lezen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie