RD column "Kerst in kleine kring"

Plaats reactie
Martin75
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 dec 2020, 12:27

RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door Martin75 »

Afgelopen zaterdag 19 december 2020 stond er op pagina 21 een column van Leontine Treur in het RD.
Titel: "Kerst in kleine kring"

Het artikel eindigt als volgt: " In de aanloop naar de ingetogen Kerst 2020 kijk ik alvast naar het bezorgmenu van mijn favoriete restaurant. En kijk ik vooruit naar 2021, met hopelijk weer volle kroegen, grote familiebijeenkomsten, feestelijke evenementen en volle kerken."
Ik moest even kijken welke krant ik in handen had, De Telegraaf ? Nee, het was echt het Reformatorisch Dagblad ........
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door eilander »

Ik deel je zorg, maar heb je dit ook bij het RD aangekaart? We fungeren niet als 'Opgemerkt' voor het RD.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door Herman »

Binnen het geheel van de column is hier niets mis mee.

Verder is het een column, dus dat is niet standaard voorgeschreven rd-lectuur.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door Mara »

Het staat in het Economie gedeelte en Leontine is econoom bij Raboresearch.
Dus vanuit die achtergrond schreef zij deze column.
Ik neem aan dat zij een bepaalde persoonlijke vrijheid heeft, want dat is de bedoeling van een column.
Die moet prikkelend zijn.
En dat is aardig gelukt dus.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door eilander »

Ook hier zijn wel grenzen, denk ik. Over volle kroegen schrijven lijkt me niet echt passen bij de RD-cultuur.
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door Erskinees »

Een kroeg is niet per definitie zondig. Genoeg gezellige cafeetjes waar niet eens achtergrondmuziek opstaat en je met kennissen, collega's of vrienden een biertje of een koffie kan drinken. Een kroeg staat niet gelijk aan een discotheek ofzo. Al weet ik dat er ook kroegen zijn waar je als christen niet kunt komen.
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: RD column "Kerst in kleine kring"

Bericht door crossmountain »

Column staat zelfs op de site van de Rabobank:
https://www.rabobank.nl/kennis/s0111096 ... eine-kring
Mobiele nummer van mevrouw Treur staat erbij dus bel ze op zou ik zeggen:
https://www.rabobank.nl/kennis/auteur/0 ... tine-treur
Op basis van haar Linkedin profiel is te zien dat ze niet op een seculiere VWO heeft gezeten dus het is waarschijnlijk een Columnist die niet ui de achterban van het RD komt. Is op zich helemaal niet erg. Volgens mij komt Gerard Hormann ook niet uit de achterban en zijn columns zijn erg populair.

Ik zie dat het RD al wijzigingen heeft aangebracht. Ik denk dat de schrijfster juist kerken wilde noemen vanwege de lezersgroep van de krant maar niet door had dat "mis" slaat op de katholieke in plaats van protestantse kerken.

Origineel: Terwijl de tijd rond kerst traditioneel juist een periode is van samenzijn met heel véél mensen. Thuis, op bezoek bij familie, naar de kerk - vandaar het woord kerstmis - en ook nog een etentje of kerst- en nieuwjaarsborrel van een bedrijf of vereniging. Voor veel eet- en drinkgelegenheden is deze periode normaliter het ‘hoogseizoen’ en de voortdurende lockdown is voor horecaondernemers dus een extra domper op een zwaar jaar.

RD: Terwijl de tijd rond Kerst traditioneel juist een periode is van samenzijn met heel véél mensen: thuis, op bezoek bij familie, naar de kerk en ook nog een etentje of kerst- en nieuwjaarsborrel van een bedrijf of vereniging. Voor veel eet- en drinkgelegenheden is deze periode normaliter het hoogseizoen en de voortdurende lockdown is voor horecaondernemers dan ook een extra domper op een zwaar jaar.
Plaats reactie