Ambassadeur Hoekstra

Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door Pioenroosje »

Zoals ik het lees, krijgt iedere kerkdienstbezoeker een boek van Boston mee, met een handtekening van de ambassadeur. Maar misschien kan Maanenschijn vertellen of dat inderdaad klopt?
Er volgen diverse fotosessies. Dan krijgen de bezoekers het boek van Boston mee, met de handtekening van de ambassadeur erin.
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door Pioenroosje »

Ach, ik houd er ook over op. Zo belangrijk is het niet. Het enige wat raar op me over kwam was de combinatie van een kerkdienst en een fotossessie met signeersessie. Verder is het natuurlijk prima.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:
HersteldHervormd schreef:
Pioenroosje schreef:Dan ga je naar de kerk, en dan krijg je een boek van Boston cadeau, met, jawel, een handtekening van de ambassadeur erin.

Shoot me, maar dit hoort toch absoluut niet in een kerkdienst plaats??
hier een aantal gedachten van mijn kant:

- De OGG is een kerkverband die (gelukkig) niet echt voorgeschreven regels hebben
- Het gaat hier niet echt om een kerkdienst, maar meer om een belegde avond
- Vaak als het gaat om evangelisatie/open avonden/folderen/zangdiensten dan moet er juist ruimte zijn voor een wat andere setting, dit is voor een ''vreemde'' wat toegankelijker en het zorgt er ook voor dat de organisatoren ook is op een manier, die anders is dan normaal, een boodschap mee kunnen geven
- Wat is er mis met Boston?
- Wees blij dat er nog tijd en ruimte voor word gemaakt door de ambassadeur
- Wellicht komt er meer samenwerking tussen de OGG en Mike Pence
- En misschien kunnen de andere reformatorische kerken wel meedoen... (bijvoorbeeld de HHK :) )

Oké nu serieus:

- De man is geraakt door de meditatie, dat is het belangrijkst
Waarom hebben de vrouwen dan een hoedje op ?
Zodat de Engelen juichen
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door Maanenschijn »

Geytenbeekje schreef:
Maanenschijn schreef:Ik heb de gelegenheid gehad om Hoekstra en zijn vrouw te spreken. Ze zijn goed op de hoogte van (behoudend) kerkelijk Nederland. En van de plaats van de SGP in het politieke bestel.

Ik vind het wel mooi dat ze aanwezig waren in een dienst en daar boeken van Boston meekregen.
Zijn ze ook SGP en refo ?
Volgens mij waren ze ook erg gek van Trump
Nee, een Amerikaans ambassadeur is gebruikelijk niet betrokken bij een Nederlandse politieke partij. Of hij refo is, betwijfel ik. Hij is in ieder geval niet vreemd van het protestantse gedachtengoed.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door Maanenschijn »

Pioenroosje schreef:Zoals ik het lees, krijgt iedere kerkdienstbezoeker een boek van Boston mee, met een handtekening van de ambassadeur. Maar misschien kan Maanenschijn vertellen of dat inderdaad klopt?
Er volgen diverse fotosessies. Dan krijgen de bezoekers het boek van Boston mee, met de handtekening van de ambassadeur erin.
Nee, dat kan ik niet.

Ik was er niet bij. Ik meld alleen dat ik Hoekstra en zijn vrouw een keer gesproken heb, overigens in een geheel andere bijeenkomst. Niet religieus en niet politiek.

Tijdens dat gesprek is het wel over deze zaken gegaan, onder andere.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door John Galt »

HersteldHervormd schreef:
Geytenbeekje schreef: Waarom hebben de vrouwen dan een hoedje op ?
Zodat de Engelen juichen
De engelen juichten bij de schepping van de aarde. Maar of ze ook juichen als je als vrouw een hoedje draagt tijdens een eredienst? Dat lijkt me eigen invulling. Zoveel weten we niet van de engelen.
En dit was niet eens een eredienst, blijkens de beschrijving. Dus misschien hebben ze er wel helemaal geen mening over.
Who is John Galt? :quoi
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door HersteldHervormd »

John Galt schreef:
HersteldHervormd schreef:
Geytenbeekje schreef: Waarom hebben de vrouwen dan een hoedje op ?
Zodat de Engelen juichen
De engelen juichten bij de schepping van de aarde. Maar of ze ook juichen als je als vrouw een hoedje draagt tijdens een eredienst? Dat lijkt me eigen invulling. Zoveel weten we niet van de engelen.
En dit was niet eens een eredienst, blijkens de beschrijving. Dus misschien hebben ze er wel helemaal geen mening over.
1 Kor 11: 10, meer zeg ik niet
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door gallio »

HersteldHervormd schreef:
John Galt schreef:
HersteldHervormd schreef:
Geytenbeekje schreef: Waarom hebben de vrouwen dan een hoedje op ?
Zodat de Engelen juichen
De engelen juichten bij de schepping van de aarde. Maar of ze ook juichen als je als vrouw een hoedje draagt tijdens een eredienst? Dat lijkt me eigen invulling. Zoveel weten we niet van de engelen.
En dit was niet eens een eredienst, blijkens de beschrijving. Dus misschien hebben ze er wel helemaal geen mening over.
1 Kor 11: 10, meer zeg ik niet
Die posting is dus nog minder dan een one-liner. Als je denkt dat genoemde tekst iets zegt over juichen van engelen dan is het wel zo prettig voor andere forummers om dat iets verder uit te leggen.
Persoonlijk lees ik daar niets over juichen, dus vertel is hoe je bij die gedachte terecht komt. ::please
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door Geytenbeekje »

Miss bedoelt HH dat de engelen juichen als mensen iets doen tot Zijn eer ?
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door HersteldHervormd »

De engelen houden eigenlijk de boel in de gaten. En voornamelijk tijdens diensten. Het juichen is niet letterlijk bedoeld, maar als het gaat om hoofdbedekking staat er wel expliciet in de Bijbel dat de engelen daar ook naar kijken. En als ze dan zien dat de vrouwen hun hoofd bedekt hebben dan mogen we wel aannemen dat ze dat met verheuging zullen aanzien. Toch? Misschien is juichen iets te overdreven gezegd, maar het zou heel goed kunnen.

Het gaat om het verschil tussen man en vrouw. En je ziet in deze tijd steeds meer dat er geen verschillen mogen zijn. Hoe triest, en trouwens, ook vrouwonvriendelijk. Hoofdbedekking laat het verschil tussen man en vrouw zien. Net als lang haar. Maar dat is mijn mening, maar wel gegrond op de Bijbel.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Ambassadeur Hoekstra

Bericht door John Galt »

Je haalt wel erg veel uit een terloopse tussenzin. Blijkt ergens anders uit de Bijbel dat de engelen "de boel in de gaten houden, en voornamelijk tijdens de erediensten"? Of is dat alleen maar latere invulling bij deze tekst?

Als de Bijbel voorschrijft tijdens de erediensten een hoedje te dragen, en je doet dat ook in andere bijeenkomsten, dan zie ik daar geen meerwaarde in. Het kan zelfs wetticisme of farizeïsme zijn. En ik krijg uit de Bijbel niet de indruk dat de engelen dáár nu zo over juichen.

Het in het zonnetje zetten van een aanwezige ambassadeur hoort ook niet in een eredienst thuis, zie Jak. 2. Opmerkelijk dat dat dan weer niet geldt in dit geval.
Who is John Galt? :quoi
Plaats reactie